Som noen av dere kanskje har sett, har jeg blitt nødt til å sette opp prisen. Her er beskjeden jeg har delt på FB:
Kjære venner av Henry Audio
Elektronikkindustrien er i krise. Komponentleveranser er på et historisk minimum. Etter brannen i AKMs fabrikk i Japan har dette særlig rammet audio-industrien. I tillegg kommer generelt økende etterspørsel etter komponenter i andre industrier. På grunn av dette ville Henry Audio USB DAC 128 Mk 3 blitt utsolgt i januar-februar 2022, uten lovnader om når det kan lages flere.
Henry Audio har valgt et mindre onde enn å bli utsolgt tidlig i 2022. Dette mindre ondet er å sette opp prisen. DACen selges nå på
www.henryaudio.com/no for NOK 3499,- inkl. mva og frakt. Jeg kan ikke love noe for fremtiden. Hvis komponentsituasjonen forblir dårlig, kan det bli nødvendig med flere prisjusteringer for å holde DACen tilgjengelig. Jeg håper å unngå det.
Det finnes foreløpig ikke konkrete planer for en erstatter uten AKM-deler. Dere vil bli holdt godt informert om så skjer, eller om komponent-tilgangen endrer seg.
Med den økte prisen varer lageret lenger, forhåpentligvis til AKMer på beina igjen. For øyeblikket, og forhåpentligvis mye lenger enn til januar 2022, er det den prisbelønte Henry Audio USB DAC 128 Mk 3 som tilbys.