ingen fare. Det var solid budkamp, og den lille manualen gikk for nær 190 dollar.Er nok mulig å få den solgt, Vreden..men det der er litt før min tid..
Er ikke goldring på den om du tenker på pickup en. Står ortofon mc30 supreme på den jeg harLangtfra tjafs, det der..den er tvertimot svært god..En Goldring 2500 på den, så..
Gratulerer! Den ser ut som et funn. Her finner du en god del informasjon - i tillegg er det noen innlegg tidligere i denne tråden om rehabilitering av TD124.Har etterhvert kjøpt litt for mange platespillere av diverse varianter, men har hele tiden hatt et ønske om å finne en betalbar Td124. Inspirert av enn annens gullfunn på finn, så jeg gjennom nye annonser på Finn på lørdag, og kom over en TD124 til salgs i Fredrikstad.
Denne er nå på vei hjem til meg:
Vis vedlegget 206025
Og jeg gleder meg stort til å få den i hus.
Jeg vil etterhvert lage en plinth og montere en Ortofon AS212 tonearm som jeg har liggende.
TD124 synes jeg er den peneste platespilleren som er laget!
Min spinner vanligvis godt over minuttet. En tid, etter meget grundig justering, vatring og sannsynligvis akkurat rett mengde olje, kunne den dreie i tre minutter før det var stans. Men jeg lærte at dette varierer. Neste gang jeg oljet, osv, så var den nede under to minutter. Skal sjekke hva den gjør nå. Men så lenge prikkene i justeringsvinduet står stille, og den dreier rundt minuttet, skal det være i orden. Det som også avgjør dreietiden er om hovedtallerken er perfekt sentrert før de tre skruene dras til.Takker for veiledning! Det var tilstrekkelig å justere med hjulet som du beskrev, og hastigheten er nå riktig
Med hensyn til tallerkenlager, så bruker den nå ca 50 sekunder fra 33 rpm til den står stille. Er dette normalt, eller for kort tid?
Hva mener du med strømforsyningen? Er det kablen du mener? Jeg ser ingen grunn til å bytte ut den.Skal også bytte ut strømforsyningen har jeg tenkt, den er ujordet den som henger på nå, usikker på hva jeg kan få tak i som ikke ser så nytt ut her burde jo være grå som den originale.
Har bestilt ny reim da den gamle var veldig slakk, jeg er på noen måte noen ekspert, men mener at så slakk som den var skal den ikke være.
Så et fjærsett som lå ute til en 165 1 gen, men det må være samme type som denne, det ser iaf helt identisk ut, vil det være en god ide ¨bytte ut eller ødelegger jeg mer ved å sette på nye fjærer?
Nye "føtter" blir også satt på.
Set sitter en ShureM75 på den, men den er litt bustete, jeg kjøper nok en ny av samme modell tenker jeg om det ikke kommer inn noen tips om andre i samme prisklasse.
Hva bør oljes?
Ettersom jeg er helt fersk i dette tar jeg imot tips og korrigeringer i store monn!
Og med strømforsyning mener du den dingsen man putter i veggen for å få koselig kontakt med el leverandøren ?
mvh Huldra, noe i villrede...
Tusen takk for presiseringen. Da har vi ingen kontaktvanskerOg med strømforsyning mener du den dingsen man putter i veggen for å få koselig kontakt med el leverandøren ?
mvh Huldra, noe i villrede...
ja, også kalt kontakt ja