Aurora
Æresmedlem
Lov å spørre om prisen? Jeg skal renovere en TD-125....
Svaret på det er, om jeg forstår spm rett - nei.Er det slik at armen må stå helt pinlig i rett vinkel på bordet? Eller vil innstilling av pu oppveie for eventuelle unøyaktigheter? Så vidt jeg kan se er står den greit i vinkel, men jeg har jo ingen instrumenter for å sjekke ...
Det er jo velsignelsen med mellomhjul da ...En liten oppdatering på min Thorens. Jeg har funnet synderen. Mellomhjulet har kast i gummibanen og dette gir en del støy.
Det ble mye bedre når jeg skiftet til et annet hjul jeg hadde liggende. Jeg har kjøpt noen deler og planlegger en full gjennomgang i juleferien.
Tung = Concrete?Kom pakke på døra i dag, gitt. Tung var'n au. ������
Hmmm... Mon tru hva dette er?
Her er noen bilder av td 321.^ Her kom det jo inn så mange velmenende tips og innspill at det ble vanskelig å brøyte seg frem i køen
Det kunne vært fint med noen blider av armbasen (hele spilleren også for den saks skyld), for å vise det du mener med noe høy. Et alternativ til å "shimme" opp med platematte er å legge en spacer mellom PU og headshell.
2M Black er ihvertfall ikke "slapp", men den originale gummimatta er jo ikke akkurat noen dynamikkbombe. Jeg har som nevnt Achromat på min TD2001 og den var ihvertfall et løft i riktig retning.
Mht clamp, så vil det påvirke fjæringen, og den bør i såfall justeres med belastningen av clampvekten.
Ja, tenkte også at de skivene så litt robuste ut, men siden azimuth er korrekt bør det vel ikke ha for mye å si? Uansett er det jo en enkel ting å bytte ut! Takk for tips!^ Ser at armen er spacet opp med noen vanlige el.zink stålskiver. Slike er ofte ikke spesielt plane og kan med fordel erstattes med noe maskinert (i alu). Det finnes vel også noen originale spacere fra Rega som kan benyttes.