Her er bildet , kanskje noen kan forklare fremgangsmåte
Vedlegg
-
2.2 MB Visninger: 161
Aha, ser problemet.Fin video, men problemet er at jeg ikke ser/forstår hvordan armen demonteres fra armbordet på MK 1
Fulgte rådet og det er ingen tvil om at lyden kommer fra akselen og brønnen den står i. Kan det være at en eller begge deler har fått noen små riper som gir lyden? Jo mer vekt på tallerken jo mer lyd. Er det da evt polering som gjelder? Tenker også at jeg går på med full rens med sprit og ny runde med olje.Om du snur tallerken opp/ned på innertallerken og starter spilleren, så vil du enkelt se om reima løper riktig - og det vil kunne være enklere å lokalisere hvor lyden kommer fra.
Nå har jeg fått et tilnærmet lydløst resultat. Renset alt med sprit og gitt kula litt ekstra oppmerksomhet. Ser ut som den kan ha sitter litt hardt på. Sikkert gammel skitt. Har også bukt en litt tynnere olje. Denne gangen roterte jeg innertallerken rundt når den senket seg ned i oljen. Tallerken (stor og liten) spinner nå 1 minutt og 37 sekunder fra jeg roterer den med moderat fart. Det er vel innenfor akseptanen? Om den ikke gir noe mer lyd så tror jeg dette ble suksess. Takker og bukker for bistand.^ Enten er det urenheter, eller så er det skade. Du har vel spindelen m/kule?
Jeg ville sjekket den først - og anlegget til den (i bunnen av lageret).
Alternativt kan akselen og eller lageret (sylinderkanten) ha fått en skade.
Det kan jo være vanskelig å se ned i lageret og om det er skader i sylinderen.
En utbedring og hvordan utbedre vil jo avhenge av skadens art/omfang.
Spinner innertallerken fint uten reima på?
Endres det om du legger på tallerken i tillegg - dvs er det da du registrerer mer lyd?
Om så er så mistenker jeg skade på kulen/anlegget.
Det kan jo også være slitasje, slik at lageret har blitt litt for romt, men burde strengt tatt ikke resultert i periodisk skrapelyd.
Beautiful, og det noggo med small foot print snurrer
OppBeautiful, og det noggo med small foot print snurrer
Det er gjort på min spiller også.aaaden første 124 som jeg har hatt uten rumling---Hei
Jeg har en Thorens 124II som jeg har oppgradert og restaurert over de siste 10 årene. Er nå i mål etter å kjøpt den siste lille dingsen fra Schopper, NOS motorhjul. Spilleren består av NOS deler fra Schopper, ekstern strømforsyning fra Hanze, non mag platter og hovedlager fra swissonor og nye Coiler i motor og annet som Audiosilente har. Den siste delen kjøpte jeg egentlig mest for å slappe av med at det som kan gjøres er gjort med spilleren og nyte musikken. Ble litt overrasket når jeg merket hvor mye den lille dingsen påvirket lyden. Sånn i etterkant så ser jeg at dersom denne ikke er helt balansert så forplanter dette seg ned i motoren og det blir vibrasjoner og støy.
En oppgradering som jeg kan anbefale og som jeg tror ofte blir oversett.
Vis vedlegget 722246
Da kommer den intetanende (meg) og spør, hva er det?Hei
Jeg har en Thorens 124II som jeg har oppgradert og restaurert over de siste 10 årene. Er nå i mål etter å kjøpt den siste lille dingsen fra Schopper, NOS motorhjul. Spilleren består av NOS deler fra Schopper, ekstern strømforsyning fra Hanze, non mag platter og hovedlager fra swissonor og nye Coiler i motor og annet som Audiosilente har. Den siste delen kjøpte jeg egentlig mest for å slappe av med at det som kan gjøres er gjort med spilleren og nyte musikken. Ble litt overrasket når jeg merket hvor mye den lille dingsen påvirket lyden. Sånn i etterkant så ser jeg at dersom denne ikke er helt balansert så forplanter dette seg ned i motoren og det blir vibrasjoner og støy.
En oppgradering som jeg kan anbefale og som jeg tror ofte blir oversett.
Vis vedlegget 722246
Footprint kan vel starte en tråd med samme temperatur som i andre tråder.Da kommer den intetanende (meg) og spør, hva er det?
Btw, hva er å foretrekke på generell basis, lite footprint eller stort?
Min erfaring også, mørkere bakgrunn og alt det positive som følger med det. MarkusH Det er hjulet som står på den elektriske motoren og som du legger gummistrikken rundt.Det er gjort på min spiller også.aaaden første 124 som jeg har hatt uten rumling---
Godt å registrere at det er liv i degIkke en...
Baby blueDette ble ikke så værst
Vis vedlegget 722369 Vis vedlegget 722368
Tror svart plint og armbrett hadde gjort susen!
Joda, jeg er litt til og fra. Og slik går no daganGodt å registrere at det er liv i deg