Jeg klarte ikke å sette opp min Pro gitt. Finner kun noe testmusikk fra TuneIn, hva nå det er.. Hater apper og denslags. Hva gjør chromecast inne på denne? Altså, jeg bruker chromecast på tv. Er den sånn at man velge om man vil sende musikken fra mobilen til streameren via chromecast eller eller wifi? Det blir vel også feil da chromecast er avhengig av wifi? Går helt surr her nå..
En annen ting, hva foretrekker dere å bruke som signal i fra Wiim til ekstern dac? Coax eller optisk?
Chromecast er en fiffig funksjon som gjør at du kan velge å spille av musikken på Wiim Pro, og styre hele showet fra mobilen.
Mobilen vil kun være fjernkontroll/styring, selve lyden går rett til Wiim Pro fra kilden (eks Spotify, Todal++)
Ja, både mbilen og Wiim Pro må være tilkoblet nettverket (wifi eller kablet), men lyden er ikke innom telefonen på veien til Wiim Pro.
Om du bruker eks Spotify eller Tidal, så støtter Wiim Pro (og mini) også det som heter Connect. (Tidal- eller Spotify Connect). Denne Connect er ganske lik Chromecast i funksjon, med at du rett fra Tidal/Spotify app kan velge å spille av musikken på Wiim Pro. Connect støtter high-res musikk, høyere kvalitet enn Chromecast. Bruk Connect om den finnes.
Om du bruker Qobuz så må du bruke Wiim Home sin Qobuz-app. (frem til Qobuz Connect lanseres i slutten av året)
Optisk eller Coax ut til extern DAC, begge like ifølge målinger mener jeg.