Politikk, religion og samfunn Vi drømte om Amerika....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Gode skuespillere flyter verden over av, det er alltid noen som kan gjøre jobben like godt som de etablerte.
    Også skuespillere får se til å gjøre seg fortjent til respekt; det kommer ikke av seg selv. Fikser de ikke å oppføre seg profesjonelt, får man finne en skuespiller som makter den tunge oppgaven det er å ikke innbille seg at man kan gjøre hva man vil fordi man har godt betalt.

Disqutabel

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    La folk få pes for overtredelser, all gloves are off, men ikke gi folk yrkesforbud. Noen tvilsomme folk er noen av de beste skuespillerne vi har. Det er et tap for oss alle om de bli førtidspensjonerte eller ferjebilettører.

Når illsinte feminister forlanger folk bortredigert fra filmer fordi de mener noe politisk ukorrekt eller har noen anklager mot seg så ... fuck off og reis til sydsverige. Menneskehetens Scrotum.
    Så så, Deph. Nå trenger du ikke bli sintere en illsinte feiminister også.

G

Gjestemedlem

Gjest
    La folk få pes for overtredelser, all gloves are off, men ikke gi folk yrkesforbud. Noen tvilsomme folk er noen av de beste skuespillerne vi har. Det er et tap for oss alle om de bli førtidspensjonerte eller ferjebilettører.

Når illsinte feminister forlanger folk bortredigert fra filmer fordi de mener noe politisk ukorrekt eller har noen anklager mot seg så ... fuck off og reis til sydsverige. Menneskehetens Scrotum.
    Så så, Deph. Nå trenger du ikke bli sintere en illsinte feiminister også.
    Jeg blir bare en smule oppgitt når det forlanges at skuespillere skal redigeres bort fra filmer selv om de kanskje gjorde noe galt for 35 år siden , eller at folk som Matt Damon får grisepes av femiene for å påpeke at det er forskjell på en hånd på kneet og en voldtekt.

Jeg er ikke sint, bare litt oppgitt. Det kan bli bare for dumt av og til, og da sier jeg hva jeg mener.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ofte enig med deg i dine funderinger rundt dette og mangt annet, men kan du ikke forsøke å formulere deg om en voksen mann og ikke en illsint nittenårig FrpU-er slik at jeg faktisk kan trykke like på resonnementet noen ganger, Deph? I aller beste mening. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Litt mer om hvorfor det ville vært en dårlig ide å satse på dette åndsforvirrede kvinnemennesket.

https://slate.com/health-and-scienc...al-pseudoscientific-american-fantasyland.html

Some wet-blanketing followed immediately, among the best from the New York Times Magazine writer Thomas Chatterton Williams in an op-ed headlined “Oprah, Don’t Do It.” “It would be a devastating, self-inflicted wound for the Democrats to settle for even benevolent mimicry of Mr. Trump’s hallucinatory circus act,” he wrote. “Indeed, the magical thinking fueling the idea of Oprah in 2020 is a worrisome sign about the state of the Democratic Party.”

Despite the “magical thinking” reference, neither Williams nor other skeptics have seriously addressed the big qualm I have about the prospect of a President Winfrey: Perhaps more than any other single American, she is responsible for giving national platforms and legitimacy to all sorts of magical thinking, from pseudoscientific to purely mystical, fantasies about extraterrestrials, paranormal experience, satanic cults, and more. The various fantasies she has promoted on all her media platforms—her daily TV show with its 12 million devoted viewers, her magazine, her website, her cable channel—aren’t as dangerous as Donald Trump’s mainstreaming of false conspiracy theories, but for three decades she has had a major role in encouraging Americans to abandon reason and science in favor of the wishful and imaginary.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    ^ Si meg, hvorfor er dette et tema i det hele tatt?
    - Det er 3 år til neste presidentinnsettelse
    - OW har ikke på noe tidspunkt sagt hun er interessert i å stille til valg
    - Demokratene har ikke indikert at de er ute etter å rekruttere et TV-ansikt til verdens viktigste post
    - Verden har mer enn nok med dagens vandrende katastrofe, om vi ikke også skal være nødt til å debattere alle mer eller mindre absurde kandidater som har vært på TV.
    - Jeg ønsker meg Petter Pilgaard som statsminister i stedet for Erna Solberg, kan vi ikke heller diskutere det.

Disqutabel

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    - Demokratene har ikke indikert at de er ute etter å rekruttere et TV-ansikt til verdens viktigste post
    - Verden har mer enn nok med dagens vandrende katastrofe, om vi ikke også skal være nødt til å debattere alle mer eller mindre absurde kandidater som har vært på TV.
    - Jeg ønsker meg Petter Pilgaard som statsminister i stedet for Erna Solberg, kan vi ikke heller diskutere det.

Disqutabel
    Fordi dette er en tråd om amerikanske forhold - og ikke bare Trump -, og fordi hele den oppmerksomhet som OW-saken har fått i amerikanske medier (og ikke bare søppelpressen) forteller oss noe om den politiske tilstand der borte. Er det blitt OT?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Ja det er en tema i amerikanske og internasjonale aviser, så det er en sak som diskuteres seriøst av mange.

Og flere kjendiser heller bensin på bålet.

https://www.theguardian.com/film/20...ake-a-brilliant-president-and-i-will-back-her

Steven Spielberg: Oprah would make a brilliant president and I will back her
    Massivt kognitivt sammenbrudd i hele nasjonen. Faren er jo at det blir en slags ustoppelig populist-tsunami, som bærer enda en tosk helt inn i det ovale kontor. Tror kanskje vi bør begynne å diskutere mulige sammenhenger mellom dårlige TV-programmer og generell samfunnskunnskap. Det kan se ut som om skillet mellom fiction og virkelighet er i ferd med å viskes bort en gang for alle. Sterkt drevet av nåværende president, kan man tilføye. Men jeg både håper og tror at ikke en sjel på HFS seriøst mener at OW har noe som helst inne i det hvite hus å gjøre. Annet enn eventuelt å låne toalettet.

Disqutabel

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667

Disqutabel
    Fordi dette er en tråd om amerikanske forhold - og ikke bare Trump -, og fordi hele den oppmerksomhet som OW-saken har fått i amerikanske medier (og ikke bare søppelpressen) forteller oss noe om den politiske tilstand der borte. Er det blitt OT?
    Nei.
    Jeg aksepterer din forklaring. Men jeg tror ikke et eventuelt OW-kandidatur er drevet av hovedpersonen selv, men det kan selvsagt ende med at "et nasjonalt krav" får også henne til å miste fotfestet, og bli med på karusellen. Jeg har innerst inne et håp om at de har lært et eller annet av nåværende farse, og gjør visse systemendringer, men det er vel et fåfengt håp, kanskje.

Disqutabel

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.187
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor ikke Bill Maher som president, hvis man først skal ha en TV-kjendis til....han har hvertfall en skarp tunge som dissekerer galskapen skånselløst. Og Bernie som visepresident! Bill & Bernie. Klinger bra:)

C

cruiser

Gjest
    Jeg er for! Tviler dog på st han hadde fått med seg evangelistene :D

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lovgivning for å sikre retten til å diskriminere?

https://thinkprogress.org/first-amendment-defense-act-reintroduction-cd3178eb8714/

Republicans return the anti-gay First Amendment Defense Act to Congress

"When Donald Trump was elected president in 2016, Republicans in Congress were very optimistic this would mean they could finally pass a bill legalizing discrimination against same-sex couples. This week, Sen. Mike Lee (R-UT) followed through, reintroducing the so-called “First Amendment Defense Act” (FADA).

FADA singles out a specific set of conservative beliefs for special dispensation to discriminate: those who oppose same-sex marriage and those who oppose sex outside of marriage. The bill defines these privileges as such:

Notwithstanding any other provision of law, the Federal Government shall not take any discriminatory action against a person, wholly or partially on the basis that such person speaks, or acts, in accordance with a sincerely held religious belief, or moral conviction, that —

(1) marriage is or should be recognized as a union of—
    (A) one man and one woman;
    (B) two individuals as recognized under Federal law; or
    (2) sexual relations outside marriage are improper.

The language here is fairly insidious. A person who is held accountable for treating others unfairly because they oppose their same-sex relationship or their decision to engage in premarital sex would be considered a victim of “discriminatory action.” They would be entitled to cite FADA as a defense that they should not be in any way punished for their own discriminatory actions.

FADA protects this group from broad actions. The legislation stipulates they can’t be denied any tax benefit and they can’t be denied any access to “any Federal grant, contract, subcontract, cooperative agreement, guarantee, loan, scholarship, license, certification, accreditation, employment or other similar position or status.”

In a statement accompanying the bill’s introduction, Lee openly admitted that he wants to make sure organizations and individuals can discriminate without consequence. FADA ensures, he said, “that federal bureaucrats will never have the authority to require those who believe in the traditional definition of marriage to choose between their living in accordance with those beliefs and maintaining their occupation or their tax status.”

As multiple groups outlined when this bill was introduced in its previous incarnations, the implications of these “religious freedom” privileges are massive:

-Government employees could refuse to serve married same-sex couples and their families, such as processing tax returns, visa applications, or Social Security checks.
    -Employers could refuse to grant employees family or medical leave to take care of their same-sex spouses.
    -Employers could fire an unmarried female employee for getting pregnant.
    -Hospitals could refuse to allow visitation to same-sex partners and spouses.
    -Social services like homeless shelters, drug treatment programs, and adoption agencies could turn away anyone who has had sex outside of a man-woman marriage.
    -Commercial landlords could refuse to provide housing to a single mother."

G

Gjestemedlem

Gjest
    Dette bør bli en interessant samtale.

3.jpg

Greit at den er i London, for i USA er det alltid en risiko med opptøyer vold fra grønnhåret berme når man har slike navn på plakaten.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Sen. Rand Paul at SFRC Hearing on U.S. Policy in Yemen - April 17, 2018

Larson

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Antall liker
    4.215
    ^ hvit middelaldrende mann misforstår kunst v2.0

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvorfor tar du den ikke helt ut når du er i gang? Klipp av deg stellet, farg håret grønt, meld deg inn i SV, og søk asyl i Sverige. Der over er det spesielt populært å hate hvite menn. Du får sikkert ros og skryt for ditt selvhat av voksne hvite menn der borte. Det ekstra laget med skylapper og nevrotisme blir bare en bonus. Litt skokrem i ansiktet så sklir du helt inn.

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ^ hvit middelaldrende mann [...]
    Øøøøyhh! Skal jeg stigmatiseres på grunn av BÅDE min etnisistet , mitt kjønn og min alder? Jeg kan ikke noe for noen av delene. Er min eksistens å regne som et skjellsord? Skal jeg skamme meg over hvem jeg er?

Jeg er krenket!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    ^ hvit middelaldrende mann [...]
    Øøøøyhh! Skal jeg stigmatiseres på grunn av BÅDE min etnisistet , mitt kjønn og min alder? Jeg kan ikke noe for noen av delene. Er min eksistens å regne som et skjellsord? Skal jeg skamme meg over hvem jeg er?

Jeg er krenket!
    Du kan begynne med å skamme deg over at du føler deg krenket!

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er føler meg egentlig litt krenket av min egen krenkelighet også. Men det er jo krenkende i seg selv. Noen bør politianmeldes.

MEN, moralen var vel mest det at vi vet hva som hadde skjedd om Deph hadde sagt "typisk negerbarn" som en kommentar til etellerannet som har skjedd i Amerika. Sånn sett er det herlig dobbeltmoralsk at det tydeligvis er helt OK å si at noe er typisk middelaldrende hvite menn.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.094
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er føler meg egentlig litt krenket av min egen krenkelighet også. Men det er jo krenkende i seg selv. Noen bør politianmeldes.

MEN, moralen var vel mest det at vi vet hva som hadde skjedd om Deph hadde sagt "typisk negerbarn" som en kommentar til etellerannet som har skjedd i Amerika. Sånn sett er det herlig dobbeltmoralsk at det tydeligvis er helt OK å si at noe er typisk middelaldrende hvite menn.
    Men har du ikke lært at det er hvite middelaldrende menn som er årsak til alt vondt her i verden?

AndersR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Antall liker
    4.052
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Men har du ikke lært at det er hvite middelaldrende menn som er årsak til alt vondt her i verden?
    Unnskyld, du har selvsagt helt rett.
    Beklager om noen føler seg krenket.
    Jeg legger meg flat. Tar tilbake det jeg sa. Skal gjennomgå rutinene. Sannsynligvis vil jeg også opprette en kommisjon, men akkurat det høres ut som litt mer papirarbeid enn jeg er klar for. Men det må vurderes.

Deph og Larson: Fortsett videre som før.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.667
    Hvorfor tar du den ikke helt ut når du er i gang? Klipp av deg stellet, farg håret grønt, meld deg inn i SV, og søk asyl i Sverige. Der over er det spesielt populært å hate hvite menn. Du får sikkert ros og skryt for ditt selvhat av voksne hvite menn der borte. Det ekstra laget med skylapper og nevrotisme blir bare en bonus. Litt skokrem i ansiktet så sklir du helt inn.
    Offermentalitet. Frepping.

Disqutabel

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2
    Når selv Pamela Anderson ser hvor skoen trykker er det på tide at politikerne våkner, trur eg.

Skjermbilde 2018-12-04 kl. 00.12.02.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Vel.. det meste kan tydeligvis spinnes inn i en slik venstrevridd fantasi.

Eller man kan se litt på hva som virkelig skjedde, og hva som utløste opptøyene i Frankrike denne gangen:

"As part of his environmental policy strategy, French President Emmanuel Macron announced a green tax on fuel last month to go into effect Jan. 1. The move set off nearly a month of protests around France. The French Interior Ministry estimates 136,000 protesters turned out across the country over the weekend, in addition to 280,000 in previous weeks."

Grønne skatter på drivstoff. Akkurat en av de tingene som mange forskriver som en av de viktigste tiltakene, ved siden av utreiseforbud og andre "grønne avgifter" og restriksjoner for sivilbefolkningen. Så selv om slike tiltak kan være nyttige om man har skylapper på, så skal man vita at det er en pris å betale for arroganse og "grønne churchiller" som bruker makt og tvang mot sin egen befolkning for å oppnå litt bedre statistikk og "grønn cred" hos aktivistene.

Nå er jo ikke franskmenn de vanskeligste å få til å lage opptøyer og sosial uro da. Paris er tross alt ideologisk arnested for mange av verdens mest grusomme og totalitære statsledere... de med "fellesskapsløsninger" som ikke står tilbake for utrenskningene i Sovjetunionen i førkrigstiden.

Men likevel bør slikt som dette få noen røde lys til å blinke hos mange. Slikt som dette kan spre seg, og det kommer neppe til å ende i et grønt eventyrland.

https://www.npr.org/2018/12/03/6728...-yellow-vest-protesters-and-what-do-they-want

What do the protesters want?

Their initial demand was to repeal the green tax on diesel. Now, others want the current minimum wage (about $1,350 per month after taxes) to be raised. There have also been calls to dissolve the National Assembly and hold new elections. There have even been chants of "Macron resign!

Så grønne skatter på diesel utløser opptøyene, og opportunistiske sosialistiske oppviglere og andre som er glade i vold og bråk benytter anledningen og kaster seg inn i ringen.

Så hvorfor gule vester... det er slike bilister har med seg og tar på seg om det er ulykker og slikt. Alle med bil har en slik. At det er noen som heller skulle byttet dem med røde flagg er en annen sak.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Og Frankrike trekker derfor tilbake beslutningen om å innføre ekstra grønne avgifter på Diesel, i alle fall i denne omgang.

--

Frankrikes regjering kommer til å utsette de planlagte økningene i drivstoffavgiftene, ifølge nyhetsbyrået AFPs kilder.
    Det er statsminister Édouard Philippe som tirsdag kommer til å meddele at økningene ikke kommer til å tre i kraft 1. januar som tidligere varslet, opplyser AFPs ikke navngitte regjeringskilder.

https://www.nettavisen.no/nyheter/u...il-legge-avgiftskninger-pa-is/3423565669.html

--

Dette bør være en klar leksjon til røde og grønne som tror at man kan avgiftsbelegge seg ut av ethvert problem.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.468
    Torget vurderinger
    2
    Og Frankrike trekker derfor tilbake beslutningen om å innføre ekstra grønne avgifter på Diesel, i alle fall i denne omgang.

--

Frankrikes regjering kommer til å utsette de planlagte økningene i drivstoffavgiftene, ifølge nyhetsbyrået AFPs kilder.
    Det er statsminister Édouard Philippe som tirsdag kommer til å meddele at økningene ikke kommer til å tre i kraft 1. januar som tidligere varslet, opplyser AFPs ikke navngitte regjeringskilder.

https://www.nettavisen.no/nyheter/u...il-legge-avgiftskninger-pa-is/3423565669.html

--

Dette bør være en klar leksjon til røde og grønne som tror at man kan avgiftsbelegge seg ut av ethvert problem.
    Sier mottaker av sosialdemokratisk elbilvelferd.

Macron ville nok stusset over å bli kalt både rød og grønn. I likhet med de fleste land avgiftsbelegger også franske myndigheter drivstoff til biler. Målet var at avgiften på diesel og bensin skulle bli lik, siden diesel har hatt lavere avgift.

Fra nyttår skulle den økes med 4¢ på bensin og 9¢ på diesel. Årsaken til opprøret er nok å finne i den misnøyen franskmenn føler over at landets ytterst generøse velferds-, pensjons- og helsetjeneste er i oppløsning, samtidig som arbeidsmarkedet er elendig.

Denne avgiftsøkningen ble utløsende, i et land fylt med sotbiler som går på diesel.

Sist redigert:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    10.794
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

--

--

Husk nå på at dette er goder betalt av andre, så det gjelder ikke for mottageren av velferden. Du må huske på at en hver sak bare har en side.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.603
    Protestene i Frankrike handler om mer enn bensinpriser. Tobakksprisene har økt 17%, energipriser 14%, uprosessert mat 3-4%. Nominelle lønninger har steget 2%. Protestene handler først og fremst om redistribusjon, skatteletter for de mest velstående (slutt på formueskatt) og kutt i sosiale overføringer og høyere avgifter på konsumentvarer. I følge meningsmålinger støtter 70% de protesterende i sak. Macron har rating som den minst populære president i Frankrikes historie las jeg i dag.

Wikipedia sier at formueskatten utgjorde 1.5% av Frankrikes skatteinntekter og så vist jeg har forstått var bunnfradraget 1.3 millioner Euro så den hadde en ganske annerledes sosial profil enn den norske varianten hvor det skal relativt lite til å for å komme i formueposisjon.

Sist redigert:
    G

Gjestemedlem

Gjest

--

--

Macron ville nok stusset over å bli kalt både rød og grønn. I likhet med de fleste land avgiftsbelegger også franske myndigheter drivstoff til biler. Målet var at avgiften på diesel og bensin skulle bli lik, siden diesel har hatt lavere avgift.

Fra nyttår skulle den økes med 4¢ på bensin og 9¢ på diesel. Årsaken til opprøret er nok å finne i den misnøyen franskmenn føler over at landets ytterst generøse velferds-, pensjons- og helsetjeneste er i oppløsning, samtidig som arbeidsmarkedet er elendig.

Denne avgiftsøkningen ble utløsende, i et land fylt med sotbiler som går på diesel.
    Jeg er på ingen måte noen motstander av dieselavgifter. Jeg hadde gjerne sett dem mye høyere og jeg ønsker at det skal brukes minst mulig av stoffet.

Poenget her er at avgifter og tvang kommer med en pris, en sosial kostnad og er man for lite varsom med hvor mye, hvordan og hvor fort så kan det få utilsiktede konsekvenser. Jeg påpeker kun fakta når jeg sier at det var slike som utløste opptøyene i Frankrike, og det skal man ikke glemme og underslå selv om en puppedame fra 80-tallet har kastet seg på en sosialistisk verdensanskuelse.

Isolert sett så gir det god mening med økte dieselavgifter, men ... som sagt det er et minefelt og konsekvensene kan bli voldsomme om slike grønne tiltak gjennomføres uten konsensus i befolkningen. Selv her hjemme har regjeringer blitt felt på grunn av små økninger i drivstoffavgiftene.

G

Gjestemedlem

Gjest
    At last, a people’s revolt against the tyranny of environmentalism. Paris is burning. Not since 1968 has there been such heat and fury in the streetsThousands of ‘gilets jaunes’ stormed the capital at the weekend to rage against Emmanuel Macron and his treatment of them with aloof, technocratic disdain. And yet leftists in Britain and the US have been largely silent, or at least antsy, about this people’s revolt. The same people who got so excited about the staid, static Occupy movement a few years ago — which couldn’t even been arsed to march, never mind riot — seem struck dumb by the sight of tens of thousands of French people taking to the barricades against Macronism.

It isn’t hard to see why. It’s because this revolt is as much against their political orthodoxies as it is against Macron’s out-of-touch and monarchical style. Most strikingly this is a people’s rebellion against the onerous consequences of climate-change policy, against the politics of environmentalism and its tendency to punish the little people for daring to live relatively modern, fossil-fuelled lives. This is new. This is unprecedented. We are witnessing perhaps the first mass uprising against eco-elitism and we should welcome it with open arms to the broader populist revolt that has been sweeping Europe for a few years now.

https://blogs.spectator.co.uk/2018/12/in-praise-of-the-gilets-jaunes/

For years we have lived in a climate of ‘You can’t say that’. You can’t criticise mass immigration — that’s xenophobia. You can’t oppose the EU — that’s Europhobia. You can’t raise concerns about radical Islam — that’s Islamophobia. You can’t agitate against climate-change policy — that’s climate-change denialism, on a par with Holocaust denialism, and anyone who dares to bristle against eco-orthodoxy deserves to be cast out of polite society. And yet now, in this populist moment, people are daring to say precisely these unsayable things. They’re standing up to the EU. They’re demanding that immigration become a democratic concern rather than something worked out for us by unaccountable bureaucrats in Brussels. And now they’re even grating against the hitherto unquestionable religious-style diktat that we must all drive less, shop less and do less in order to ‘save the planet’.

S

Slubbert

Gjest
    Når selv Pamela Anderson ser hvor skoen trykker er det på tide at politikerne våkner, trur eg.
    Nja. Det du og sannsynligvis Pamela fortsatt ikke ser ut til å forstå, er at misnøyen over å spise syltet surkål til fem kroner posen er langt mindre enn å misnøyen over å føle seg nedverdiget for det. Så høyrepopulister vil nok fortsatt oppleve fremgang i overskuelig fremtid.

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn