Dybde 28 cm uten grillDybde på 29,2, er det med eller uten frontgrillen? (Bare for å regne ut ca kassevolum)
Ble spolene løsnet før de ble målt ?
Har jeg tolket skissen din rett? Jeg vil tro at påskriften "R82" på R2 betyr 0,82 ohm, ikke 82 ohm. Kan du re-sjekke diskantfasen? Får "hull" ved positiv polaritet?
Spole L3 skal til jord? C2 (4,7uF) og R2 (0,82 ohm) er jo modne for oppgradering.
Det er svært tykk baffel på QLN, mulig det er en fordel å grade utsparingen på innsiden.
Hadde vært flott, tenkte å se hvordan delefilter ser ut i XSim og se om det var noe jeg kunne gjøreJeg kan fikse det
Ser ut som det stemmer med 82R.? 82ohm og 15 ohm i L Pad. Kan det ha noe med den spolen over diskant å gjøre?
Orange er på øvreJeg har ikke peiling, men det burde være oransje leder til nederste basselement? Rart vist det er nederste som spiller mellombass.
Det står R82 på motstanden, ikke 82R...8,2 Ohm bruker å benevnes 8R2..
82R bør da være 82Ohm..
M
Stusset litt over at 0,29mH henger, jeg huket den til neg. i diagrammet for sjekk.På bildet så ser det ut som det er grønn leder som går til diskant. 2.ordens med l pad. Ser ikke noe spole i paralell.?
Stusset litt over at 0,29mH henger, jeg huket den til neg. i diagrammet for sjekk.
Jeg hanket inn et strøkent par Dali 104 i høst, av ren nostalgi. De låter veldig bra, og slår de fleste TVplanker til mange ganger prisen av bruktprisen på Daliene. Jeg synes et par 104 i god stand er verdt en tusing.Dali 104 til korrekt pris. Det er mange drømmepriser på finn nå. Ikke press opp prisen vær så snill. Det går ut over C17 vennene.
Bor du i Bergen prut til 400,-
Dali 104 - Solide høytalere av høy kvalitet | FINN torget
Dali 104 er en gammel klassieker innen Hifi høytalere. 2 solide speakere med veldig godt lydbilde selges Litt slitt på undersiden (ikke synlig når de står på gulv) Mangler frontdeksel Se spekk: https://www.hifiengine.com/manual_library/dali/104.shtml Kjøpt ca 2000, ny pris ca 3000 Hentes hos...www.finn.no
Jeg «monitorerer» Dali 104 markedet og spør til og med lykkejegerne i etterkant om hva de faktisk ble solgt for.
Pass opp for elementer med bulk og rift, det er vel umulig å reparere dem. Jeg har hvertfall gitt opp det.
Ja da har eg handlet desse Dali104 som er over 20 år på samme eier. Men det ses at dei har hatt småbarn i huset med to senter dome på C17 trykket inn. Ellers ser dei bra ut, men original front manglet, men har liggende to stykk hvis behov. Og i dag oppdaget ei lite rift i overflate for membran-oppheng (skumring på side mot chassi) på den eine C17. Trudde eg hadde saumfart dei godt nok, fann de nå med ett kraftig LED-lys i dag. Så ha godt lys med når ein handler brukte høytalerer .Dali 104 til korrekt pris. Det er mange drømmepriser på finn nå. Ikke press opp prisen vær så snill. Det går ut over C17 vennene.
Bor du i Bergen prut til 400,-
Jeg «monitorerer» Dali 104 markedet og spør til og med lykkejegerne i etterkant om hva de faktisk ble solgt for.Dali 104 - Solide høytalere av høy kvalitet | FINN torget
Dali 104 er en gammel klassieker innen Hifi høytalere. 2 solide speakere med veldig godt lydbilde selges Litt slitt på undersiden (ikke synlig når de står på gulv) Mangler frontdeksel Se spekk: https://www.hifiengine.com/manual_library/dali/104.shtml Kjøpt ca 2000, ny pris ca 3000 Hentes hos...www.finn.no
Pass opp for elementer med bulk og rift, det er vel umulig å reparere dem. Jeg har hvertfall gitt opp det.
Eller å krølle litt gaffatape som en ball med limet ut og dytte/nappe forsiktigJeg har fått ut senterdome med støvsuger. Start på lav effekt først, så ser du hvor mye som trengs. Har også hatt en som jeg ikke fikk helt ut med støvsugeren, men så "satte" den seg i løpet av dagen og ble helt bra igjen
Jeg tenker at det bør få hvis diskanten dempes tilsvarende. Ulempen er at det blir feitere bass men det kan løses elegant med raggsokker i bassporten.Air Tight ATM300. Det fungerer jo, men garantert ikke optimalt.
Ett annet alternativ kan gjerne være å hive på Speltz autoformers mellom amp og høyttalere.
Men hadde vært interessant om noen hadde erfaring eller synspunkt rundt seriekobling.
Absolutt. Tenkte ikke på det. Driverparet blir 16 Ohm istedet for 4.Delefilter for c17 må vel også revideres med andre verdier med ett seriefilter kontra parallell.
Jepp og da snakker vi mat for rørAbsolutt. Tenkte ikke på det. Driverparet blir 16 Ohm istedet for 4.
Ville sett litt på dempematerialet i høyttaleren også. Det er noe funky rundt 200hz der... Prøv evt med noe mer dempemateriale enten i bunn eller topp.Kjørte ett impedance sweep på ene Dali 104 høyttaleren igår med DATS V3, og det ser slik ut;
Vis vedlegget 784850
Med andre ord ikke en lett last for 300B forsterkeren min. Under 4 ohm mellom 120hz og 700hz, minimum 3,2 ohm. Og holder seg stort sett under 5 ohm.
Noen som har en formening om seriekobling av C17 for å øke impedansen, og påfølgende endringer av delefilter?
Eller vil det være gunstigere å sette inn en seriemotstand?
Ja og en liten luring på 450hz.Ville sett litt på dempematerialet i høyttaleren også. Det er noe funky rundt 200hz der... Prøv evt med noe mer dempemateriale enten i bunn eller topp.