Hetser du deltagerne nå?denne tråden havner vel på top 5 idiot-tråder, ever
Hetser du deltagerne nå?denne tråden havner vel på top 5 idiot-tråder, ever
Hvorfor det? Er vel bare en smal talk tråddenne tråden havner vel på top 5 idiot-tråder, ever
Kom igjen. Ingeting er som å kjenne på den deilige følelsen av å være et offer.Jeg klør i fingrene etter å hetse dere audiofile.
Ikke ueffent forslag det"Hva vi skal leve av etter oljen? Indignasjon, sannsynligvis"
Sorry, du ble ikke erklært bajas, men du burde kanskje etterstramme et par bolter.O0 Slike som deg vekker inspirasjon.Å bygge noe i den retningen jeg har gjort, vil jeg tro tilfredsstiller kravet til en bajas tittel.
Kanskje Pus er mer riktig enn bajasSorry, du ble ikke erklært bajas, men du burde kanskje etterstramme et par bolter.O0 Slike som deg vekker inspirasjon.Å bygge noe i den retningen jeg har gjort, vil jeg tro tilfredsstiller kravet til en bajas tittel.
Riktig - og da blir det feil når noen opphøyer det til å være anlegg i hundretusenkronersklassen ( og fler) og tilhørende kabelhysteri...Aurora: Audiofili betyr akkurat det: Å være glad i lyd og alle dens viderverdigheter/bruksområder..
Audio: latin: Jeg hører...fili:Betegnende suffiks: ha affinitet for, være glad i, interessert i , tilitrukket av..Motsatt: AudioFOBI..
Et godt lytterom med akustikktiltak koster en god del å bygge, det er før pris på anlegget. .Riktig - og da blir det feil når noen opphøyer det til å være anlegg i hundretusenkronersklassen ( og fler) og tilhørende kabelhysteri...Aurora: Audiofili betyr akkurat det: Å være glad i lyd og alle dens viderverdigheter/bruksområder..
Audio: latin: Jeg hører...fili:Betegnende suffiks: ha affinitet for, være glad i, interessert i , tilitrukket av..Motsatt: AudioFOBI..
Pus kan jeg gå med påKanskje Pus er mer riktig enn bajasSorry, du ble ikke erklært bajas, men du burde kanskje etterstramme et par bolter.O0 Slike som deg vekker inspirasjon.Å bygge noe i den retningen jeg har gjort, vil jeg tro tilfredsstiller kravet til en bajas tittel.
Behøver ikke ha garasje om man samler biler heller...Jo, men der er vi igjen. Må du ha eget lytterom for å være "audiofil"???
Er singel og kan leke meg med fem soverom, stue og kjellerstue. Dette må da være minimum?Jo, men der er vi igjen. Må du ha eget lytterom for å være "audiofil"???
Kanskje ekstremt naivt, men handler ikke hobbyen nettopp om å kunne glede seg i nuet?Har ikke vært borti så mye hetsing, men mange tar hobbyen tre knepp for seriøst og tåler ikke at andre "stikker fingern i jorda" og sier ting som de er.
Sammenligner du en bransje hvor siste nyvinning skjedde for 40 år siden med en sci-fi film? Det blir mer som å påpeke faktafeil i en historisk dokumentarfilm.Kanskje ekstremt naivt, men handler ikke hobbyen nettopp om å kunne glede seg i nuet?Har ikke vært borti så mye hetsing, men mange tar hobbyen tre knepp for seriøst og tåler ikke at andre "stikker fingern i jorda" og sier ting som de er.
Hvorfor skal dette dissekeres hele tiden og pådyttes audiofile ut fra andres virkelighetsopplevelse?
Det blir som å sitte å se en sci-fi film og hele tiden kommentere hvor urealistisk ting fremstilles - veldig underholdende.
Jeg dævvær!!!!
Og har du eid mer enn 1 CD- spiller i løpet av disse 40 årene? Og har du brukt mer enn en time eller to av ditt liv til å høre på musikk? Og har du likevel klart å unngå å legge merke til utviklingen som har foregått?40 år siden første offentlige demonstrasjonen av en optisk digital lydplate...
Jeg vet ikke hva som har skjedd med cd- mediet, men det har i hvert fall skjedd mye med spillerne. Antok at du insinuerte at det ikke hadde skjedd stort med spillerne på de 40 årene.Det var mange spørsmål på en gang Kule-Trygve. Lurer på hvorfor du spør meg? Men siden du gjør det kan jeg fortelle at det har skjedd mye med mediet siden den presentasjonen i 76. Detaljene kan du google deg frem til selv.
Her diskuteres bare avspillingskjeden.Jeg vet ikke hva som har skjedd med cd- mediet, men det har i hvert fall skjedd mye med spillerne. Antok at du insinuerte at det ikke hadde skjedd stort med spillerne på de 40 årene.Det var mange spørsmål på en gang Kule-Trygve. Lurer på hvorfor du spør meg? Men siden du gjør det kan jeg fortelle at det har skjedd mye med mediet siden den presentasjonen i 76. Detaljene kan du google deg frem til selv.
- Senterkanal til musikk? Hva skal det være godt for? Hørt om kvadrofoni forresten..over 40 år sidenAv det jeg har fått med meg, er det dette jeg vil klassifisere som nyvinninger fra de siste 10-20-30 årene - ikke nødvendigvis at det har blitt oppfunnet da, men at det har blitt vanlig:
- musikkgjengivelse i mer enn to kanaler pga hjemmekinoens framvekst (seriøst, hvorfor i all verden har ikke musikkgjengivelse med senterkanal i tillegg til de to fronthøyttalerne allerede blitt standard? Har jo så åpenbare fordeler. Beats me)
- at subwoofere har blitt en relativt selvsagt del av musikkgjengivelsen i de tusen hjem
- DSP og romkorreksjon
- kommersialiseringen av små, rimelige og effektive digital-forsterkermodueler, som gjør det enkelt å lage aktive høyttalere
- noen få nyskapende høyttalerkonstruksjoner: CBT til Don Keele, konstruksjonene til Siegfried Linkwitz, et par andre
- mulighet til å sende musikk trådløst i heimen over wifi
Så på noen områder går verden fremover, også på hifi-fronten. Men med tanke på at de passive kassehøyttalerne så innstendig nekter å dø, ser det ut som revolusjonen likevel lar vente på seg...