Den er so cool. Trodde det var liveopptak første gang jeg hørte, men neida. Bare enkel ekte vare. Samleplate med diverse artister jeg aldri har lyttet til før.Er sikkert ikke lov å tegne slike fleskenebb som det der lenger... Cool skive uansett!
Takk for det. Mor på plass i nærheten betyr mye for oss alle, og vi sparer masse tid og energi ved å slippe de lange bilturene i helgene for å besøke, i allslags vær. Vi snakker 5 timer hver vei på sommerføre. Mot 5 minutter idag. Kanskje jeg kan selge BMWen snart?Godt å høre om moderen, Otto, vi har også vært igjennom noe lignende her med svigers, og nå er alt på stell og ting har roet seg.
Dette er merkelig... spilte nettopp Andras Schiff i går kveld, fabelaktig pianist. Grip sjansen, det er da for svartsvingte bare penger, Otto - det er fort glemt . Opplevelsen har du med deg hele livet! Rapport foventes![]()
Du kan ha vært i feil Fretex-butikk, eller du kan ha vært uheldig og kommet etter megJeg var også innom Fretex på lørdag, men der var det bare "skrot", flere år siden jeg har funnet noe bra brukt lokalt.
Vis hva du fant da...
Alltid noe å angre på når man ikke er handlingens mann.Jeg hadde fingrene bortpå en mer eller mindre komplett Callas vinylsamling i USA i 2010, men lot den i all lettsindighet være. For en dust.![]()
Ja, den er spesiell.Kanskje noe av det nydeligste som er laget, og fremført.
Ja det ville det vært.Ja, den er spesiell.Kanskje noe av det nydeligste som er laget, og fremført.
Ikke fortell meg at du sitter med en kopi av mastertapen, vel?
Nei, det ville vært .....![]()
Fryktelig lesning det der Sluket. Trøsten må være at få av oss andre har Callas komplett. Derimot har jeg (og sikkert noen andre) hatt æren av å vært innom den dypgule borgen "Rocca Scaligera" i Sirmione ved Gardasjøen. Dessverre etter hennes død, men allikevel been there og sleika restene av tåfisen på de italiensk flisene i huset. -Substitutt nok for megJeg hadde fingrene bortpå en mer eller mindre komplett Callas vinylsamling i USA i 2010, men lot den i all lettsindighet være. For en dust.![]()
Skryte kan du med rette gjøre. Mye fint du fikk tak i.Men det var flere gullkorn i handlekorga, og i agurktider som disse er det passende å skryte av nykjøpt bruktvinyl.
Vis vedlegget 330251
Vis vedlegget 330250
Vis vedlegget 330249
Velkjente travere som finnes i CD-hyllene, men som kjennes, luktes og høres deilig på vinyl.
Ortofon Windfeld storkoser seg med å grave i denne materien.
Ja, det er et merkelig kompaniskap, en kombinasjon som har spenning i seg, og som jeg alltid har likt å høre på. Kan ikke forklare det, men Davis har vært den som har gitt mest mening til Berlioz for meg. Jeg har ikke tall på hvor mange meningsløse innspillinger av Symphonie Fantastique jeg har stående.Colin Davis på Philips-vinyl er av det beste som er å få i Berlioz. Forrykende tolkninger i så god lyd at du kan fly høyt på musikkens vinger. En underlig engelskmann og en gal franskmann finner hverandre i disse klassikerne.
Hva? Opptak med Philharmonia, eller er det Wien?Tips; Maazel med Mahler 6. på Mezzo Live HD - nå.
CanalDigital kjører den kanalen.Hva? Opptak med Philharmonia, eller er det Wien?Tips; Maazel med Mahler 6. på Mezzo Live HD - nå.
Har ikke den kanalen jeg
Hvordan får jeg sett Mezzo ?
Må visst krype til korset og spørre om hjelp til beste kjøp av Mahler med Maazel. Serien med Philharmonia, som awe gir rosende omtale, finner jeg ikke i komplett boks.
Ellers har jeg akkurat spilt M7 med Abbado, og er lettere oppløftet av det.
Vi er vel alle preget av de innpsillinger vi hører først, men når det gjelder Mahlers 7-ende, som IMO er hans vanskeligst tilgjengelige, er det Klemperer som duger. Litt trøbblete å få tak i på vinyl, men utmerket på CD også. Tro det eller ei, han bruker 103 minutter (hvis jeg minnes korrekt) på å komme igjennom hele sulamitten, men Klemperer vet som regel hva som funker i Mahler. Det er litt det samme som med Barbirolli i Nr.6, første sats. Har man først fått hans langsomme tempi på hjernen, er det lite annet som høres riktig ut.Abbado er super i den syvende, og kanskje best i opptaket med BPO fra 2001. Men du må bare få oppleve Maazel, ottone, så mye Mahler du hører for tiden.