Villa Ottone

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vrøvl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har i hverfall den tøffeste boksen i by'n, syns nå jeg da:
    Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg aner ikke om du bruker den ennå, men...

Den Audio Innovations-pre'en husker jeg godt fra 90-tallet! Den hadde noe sonisk magi i seg, slik jeg erindrer det, og den var noe av det jeg hadde aller mest lyst på den gang. Var vel Audiocompaniet som importerte dem? Faen, det er jo 20 år siden.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.885
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Har fremdeles en liggende, men jeg tror dessverre ikke den har tålt å ligge i boden ute:( Den låt etter min mening veldig bra med Mullard ECC88.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har i hverfall den tøffeste boksen i by'n, syns nå jeg da:
    Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg aner ikke om du bruker den ennå, men...

Den Audio Innovations-pre'en husker jeg godt fra 90-tallet! Den hadde noe sonisk magi i seg, slik jeg erindrer det, og den var noe av det jeg hadde aller mest lyst på den gang. Var vel Audiocompaniet som importerte dem? Faen, det er jo 20 år siden.
    Det er godt spørsmål. Har ikke tenkt på en på en stund.
    Den stilige Audio Innovations L2 kom rekende til meg via en venn, og er nå semipermanent utlånt til en trengende sjel.
    Den spilte godt, ja, og er uvanlig tøff å se til, men manglet en del praktiske detaljer, og jeg overlot oppgradering og testing av rør til andre.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23

SlukShot = Chlorothene & Kaustisk Soda

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Usj. Tror jeg holder meg til blåsprit og zalo, jeg, i kveld. Innimellom en liten støyt med svensk tyttebærsaft for humøret.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Grundig vaskesystem kommer godt med.
    Her var det mye dritt.

DSC_0601-2.JPG

DSC_0603-2.JPG

DSC_0604-2.JPG

DSC_0602-2.JPG

Jula varer til 13.dag, så vi kaller det julehandel.
    Ottone, en handlingens mann :cool:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Som sagt er det Jul fremdeles, som ikke alle er klar over.
    Da graver jeg fram den lille bunken med plater som lå igjen etter min far da han døde for 25 år siden.
    Noen musiker var han ikke, men når jeg vasker og skrubber kommer det fram et par gylne juleminner fra barndommen.
    Vi unge skjønte det ikke, men han hadde tydeligvis en viss smak, den gamle herren.
    DSC_0605-2.JPG

Klassisk tysk julemusikk på nyutgravd og nyvasket EP fra 1960. Det blir høytid i hulen av sånt.

Da benytter jeg anledningen til å ønske alle på HFS, venner, liksomvenner, kjente og ukjente lesere
    Godt Nytt År!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.646
    Torget vurderinger
    23
    Blåsere gjør det i blanke messingen!

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En til. Her fra tuba-spesialisten Miraphone i Tyskland
    Jeg er ikke sikker på om folk er klar over hvor mye høykvalifisert håndverk og tradisjon som går inn i produksjon av akustiske musikkinstrumenter.
    Så ikke forvent at sånt skal være billig!

M

medlem215396

Gjest
    Hvilken Spendor modell har du? Du beskrev SHL5 veldig godt med få ord i Harbeth tråden.
    Hva er dine Spendor i forhold?
    Forresten, en fin og ganske edruelig tråd dette.
    Mvh

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.885
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Vi dro på oss litt stolthet her Vidar, vi stradivarius eiere. Fikk vann i munn jeg. Vil ha nytt horn NÅ! :)
    PS: var Ottone som postet videoen. Jeg postet bare litt generell og kjedelig akustikkteori rundt trompeten.

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.885
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Så det nå, så takk for videoen ottone:)
    Takk for nerdelenken Atle, artig lesestoff!
    Det er vel januarsalg på messing også, løp og kjøp:)

Sist redigert:

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hei vidarje. Det var hyggelig.
    Så du er også trompeter?

Og takk, AtleT, den linken var interessant. Der skal jeg lese langsomt og lenge.

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007
    Får dessverre ikke førstesortering på januarsalg Vidar. Kjøpte min forrige etter et par dager testing i New York.:)
    Linken har noen unøyaktigheter i forhold til hardcore akustikk Ottone, men er den beste jeg har funnet om temaet. Jeg tror faktisk man fort kan rykke opp et terningkast eller to som utøver ved å forstå de mekanismenene.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Oppgradering av Villa Ottone igjen.
    Det er kaldt i gamle hus, og nå skal det isoleres i yttervegg, skiftes kledning og vinduer. Passer greit å begynne på det i januar.
    Da benytter vi sjansen til å oppgradere varmepumpe i stuen, for den gamle Panasonic er stygg og støyer altfor mye. Naim Superuniti og Spendor SP2/3 skal kunne nytes uten den jæ.... vifta. Nye trelags vinduer og mer isolasjon i veggen gir også lavere bakgrunnsstøy.
    Da prøver vi oss på en stor gulvmodell, og vurderer en slik Mitsubishi Kirigamine
    Skjermbilde 2016-01-19 kl. 22.51.35.png

Oppgitt støynivå til minimum 19 dB, det høres fristende ut. Eller høres ikke i det hele tatt. Stor vifte, mindre støy, ganske enkelt.

M

medlem215396

Gjest
    Har en 11 år gammel Chofu Sereno 9KW i huset. Den har vært veldig god eller skal jeg si uunnværlig? Etter å ha montert motor med keramiske lager i innedelen har den vært lytefri
    I tillegg har vi en 4 år gammel Kirigamine 6,5KW i næringslokalet i byen. Veldig stillegående og virker veldig stabil.
    Lykke til :)

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Det er visst en del trompetere på HFS.

Jeg for min del blæste i 30 år. Som amatørmusikant. Nå er det mer enn 25 år siden jeg la opp, og jeg har ikke prøvd å spille etter det.

Jeg drev det aldri til Stradivarius. Jeg stoppet på Conn Connstellation. Kjøpte den i 1969. Året før momsen kom.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.080
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Da er det bekreftet. Kirigamine gulvmodell er tingen. Står mellom KJ25 og KJ35. De to er vinnere på støy fra innedel i den store testen
    http://fbrno.climg.no/wp-content/uploads/2015/11/2.1_1_Temperert_1_Ytelse_0Alle_100.pdf
    Gleder oss.
    Mitsubishi Kirigamine her i huset også, etter anbefaling av korets bassist, som jobbet i bransjen tidligere.
    Vår er dog veggmontert, og blåser rett mot lytteposisjon i stua, men er ikke mulig å høre med unntak av når
    det er HELT stille her.

/ Morten - meget fornøyd

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har valgt rikitg tidspunkt for bestilling av ny varmepumpe. Normalt ville kona sagt nei til den kraftigste, vi bor jo i fylket som er velsignet med de milde vintrene.
    Men nå skal kledningen flekkes av veggen og vinduene ut.
    Og....
    2016-01-21_09-21-53.jpg

...det ble en kort diskusjon.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hjem etter sosial utflukt til Oslo med baggen full av musikk.
    Mest CDer, og et knippe bruktvinyl fra Big Dipper.
    Da må det vaskes.
    Skjermbilde 2016-01-24 kl. 23.07.03.png

Ikke så verst for 25 kr stykket
    DSC_0638.JPG
    DSC_0639.JPG
    DSC_0640.JPG
    DSC_0641.JPG
    DSC_0642.JPG

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Endelig fikk jeg anledning til å treffe medforumist og åndsfrende Sluket, og ble mottatt i hans hjem som en konge.
    Mat og drikke av en annen verden, og musikk og lyd så øret ble stort og vått, ut i de små timer.

Det ble mye jazz, og det ballet på seg. Vi kunne liste opp, det er for mye å huske på, det ble spilt bl.a. Chet Baker, Cannonball Adderly, Count Basie, Gerry Mulligan, Bill Evans, Bobby Lyle. Det ble spilt Gershwin, og tiden fløy. Endte opp med Wagner, og vi kunne fortsatt og fortsatt.
    Det ble spilt høyt, på et system jeg ikke har opplevde maken til. Her var det ingen begrensninger, alle sluser åpne, og ingenting å tilføye.
    Forunderlig syns jeg også det er at det går an å få det til å låte sånn i et vanlig rom uten akustikktiltak. Det er en lærepenge for flere av oss.

Hadde følelsen at vi akkurat var kommet igang, da det allerede var seint på natt og siste banen var gått.
    En herlig minneverdig kveld, og et møte med en helt spesiell mann.
    Jeg er veldig glad for at jeg satte av tid til det besøket, og håper vi får anledning til å treffes igjen.

T

TT.

Gjest
    Endelig fikk jeg anledning til å treffe medforumist og åndsfrende Sluket, og ble mottatt i hans hjem som en konge.
    Mat og drikke av en annen verden, og musikk og lyd så øret ble stort og vått, ut i de små timer.

Det ble mye jazz, og det ballet på seg. Vi kunne liste opp, det er for mye å huske på, det ble spilt bl.a. Chet Baker, Cannonball Adderly, Count Basie, Gerry Mulligan, Bill Evans, Bobby Lyle. Det ble spilt Gershwin, og tiden fløy. Endte opp med Wagner, og vi kunne fortsatt og fortsatt.
    Det ble spilt høyt, på et system jeg ikke har opplevde maken til. Her var det ingen begrensninger, alle sluser åpne, og ingenting å tilføye.
    Forunderlig syns jeg også det er at det går an å få det til å låte sånn i et vanlig rom uten akustikktiltak. Det er en lærepenge for flere av oss.

Hadde følelsen at vi akkurat var kommet igang, da det allerede var seint på natt og siste banen var gått.
    Jeg er veldig glad for at jeg satte av tid til det besøket, og håper vi får anledning til å treffes igjen.
    Bilder mann, bilder!

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Desverre. Ingen bilder. Mobil og kamera var det ingen som tenkte på, de ville ikke passet inn heller.
    Eksklusive opplevelser :cool:

T

TT.

Gjest
    Desverre. Ingen bilder. Mobil og kamera var det ingen som tenkte på, de ville ikke passet inn heller.
    får litt sånn jesusfølelse av nevnte anlegg, alle snakker om det, men ingen har sett det eller noe sånt

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.114
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    får litt sånn jesusfølelse av nevnte anlegg, alle snakker om det, men ingen har sett det eller noe sånt
    ....And He's allowed me to go up to the mountain. And I've looked over. And I've seen the Promised land.....

T

TT.

Gjest

TrompetN

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Antall liker
    7.007

Morsom lesning. Jeg er så glad for at det finnes slike oppsett som Sluket besitter og at man er selv er kapabel til å høre hvor bra det er.

PS: Appropos akustikktiltak så er det vel høyttalerene som er hovedakustikktiltaket i den kjelleren der?

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn