Villa Ottone

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• habicht

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Antall liker
    3.620
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har mange ganger vært enig med Ottone men sjelden som som nu.
    Da trenger vi ikke penger til romjuls rydding i slukoteket:)

H

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.570
    Torget vurderinger
    27
    Gratulerer med superlekker spiller Ottone! Plintet er nydelig. Ser virkelig hyggelig ut i lytterommet ditt.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med superlekker spiller Ottone! Plintet er nydelig. Ser virkelig hyggelig ut i lytterommet ditt.
    Takk for det. Jeg syns også det ble visuelt vellykket med det plinthet på SP10.
    Det, og resten av oppsettet, har ikke fått gode visuelle betingelser, men det er et kompromiss siden den store TVen står i midten.
    Ideelt skulle jeg jo hatt alle tre vinylspillerne side om side på en benk godt synlig, de er pene nok alle tre.
    Og gode bilder har det blitt langt mellom, nå er det raske knips med ny iPad i mørket som dominerer, etter at Sony telefonen fikk seg en trøkk på fjelltur.
    Det store Nikon kameraet ligger stort sett og støver ned, det skulle jeg gjerne hatt tid til å gjøre noe med.

Forresten fikk jeg en meget hyggelig henvendelse fra en høyverdig og storsinnet HFSer idag, en av de beste.
    En kar som hadde kvalitetsvinyl til overs etter dobbeltkjøp, bestemte ting han visste jeg samlet på. Jeg tar lykkelig imot, selvfølgelig, og på toppen av det hele kan jeg gjengjelde gavmildheten med tilsvarende bunke fra min egen dobbeltkjøp-hylle.
    Vinn-vinn
    Og igjen, skål for HFS

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Test Otto steron
    Jo takk. Men alltfor lite egentlig :cool:

Bestilte meg forresten en liten stilmessig oppgradering her idag.
    Forbereder meg på en mer verdig framtoning det neste tiåret.
    Skjermbilde 2016-11-20 kl. 23.07.38.png

Gleder meg til å bruke denne i trafikken, har funnet at den går akkurat under taket i bilen.
    Forslag til spaserstokk og egnet tilbehør mottas med takk.

Sist redigert:

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.102
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Bestilte meg en liten stilmessig oppgradering her idag.
    Forbereder meg på en mer verdig framtoning det neste tiåret.
    Vis vedlegget 411450
    Gleder meg til å bruke denne i trafikken, har funnet at den går akkurat under taket i bilen.
    Forslag til spaserstokk og egnet tilbehør mottas med takk.
    Et glimrende valg!

Husk å aldri bruke noe over 3. gir, så er du i mål. ;)

For egen del, gubbe som jeg er, har jeg kjøpt meg en slik:

sixpence.jpg

Ser suspekt ut....Burde kanskje begynne å kjøpe smågodt i løs vekt og ha det i lommen? Aldri godt å vite når man treffer på noen barn....:D

Mvh

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er ikke suspekt med sixpence, tvert imot.
    Ekte mannfolk går med hatt, sånn har det vært lenge, og det bør gjøres tydeligere.
    Jeg har sixpence, og bruker den.
    En hatt er også på plass, men den har begrenset bruksområde, og det skal vi gjøre noe med.
    Hatt er helt logisk for voksne menn, både stilmessig, praktisk og helsemessig.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Der har du en godkjent voksen mann ja, Lagga.

Min siste er en grå Bogart Fedora.

Jeg anbefaler gjerne Hattebutikken Holm, som står bak Hattebutikken.no - Hattebutikk i Oslo siden 1937
    Har handlet med dem flere ganger, meget kundevennlig og serviceinnstilt som nettbutikk.
    Må ta meg sammen og komme meg innom butikken i Oslo en gang.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.000
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    En hatt jeg kjenner godt, dette er den romsligste plakaten jeg har innrammet her i huset ca 1,5 x 1 meter...

Humphrey Bogart.jpg

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fint dasslokk, tkr! Neste gang vi møtes Otto, så skal du få så hatten passer!
    Hvis det gjelder servering så tar jeg imot, uten reservasjoner.
    Men hvis du skal blåse hatten av med å spille (enda) høyere enn sist, da må jeg lese meg opp på reservasjonsretten.
    Nei, jeg tar selvfølgelig hatten ærbødig av ved neste nedstigning i Slukoteket.
    Man eier da litt skam i livet.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hatten tar man av når man trer inn i hjemmet til folk. Man går da ikke med hatt inne i private hjem! Når det kommer til hatter og sixpencer så er det en selvfølge at det er kvalitetsvarer med godt design. Det trenger ikke være veldig dyrt (selv om det koster litt uansett), men skikkelig vare som passer hodet til eieren. Du tror jeg kler både fedora og trilby.

Selv bruker jeg lite hatt nå. En tweed gangster cap har så og si pensjonert min trilby som matchet tweedfrakken fra sekstitallet, og brukes egentlig til de fleste antrekk vinterstid. Ellers brukes en Stetson Seward resten av året sålenge det ikke er noe pent, da må jeg over på fedora eller trilby. I begravelser bruker jeg alltid svart fedora.

Regner forresten med at du har en god trenchcoat til din fedora. En slik hatt fordrer en slik frakk.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Forresten fikk jeg en meget hyggelig henvendelse fra en høyverdig og storsinnet HFSer idag, en av de beste.
    En kar som hadde kvalitetsvinyl til overs etter dobbeltkjøp, bestemte ting han visste jeg samlet på. Jeg tar lykkelig imot, selvfølgelig, og på toppen av det hele kan jeg gjengjelde gavmildheten med tilsvarende bunke fra min egen dobbeltkjøp-hylle.
    Vinn-vinn
    Og igjen, skål for HFS
    Det, min gode mann, er det som kalles karma. Og skål for HFS!

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    ...............
    Regner forresten med at du har en god trenchcoat til din fedora. En slik hatt fordrer en slik frakk.
    Når du sier det, og jeg tenker over det, så er det alltid noe som mangler. Det gjelder absolutt en trenchcoat
    Jeg nevnte det, at tips mottas. Utfordringen er mine 195 cm og at jeg ønsker frakk som dekker over kneet.
    Vis meg vei til en slik, så skal du få se på karma :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En som nok vet det meste om det er jo ditt "bysbarn" Svein Arne, men det er mulig at hans forslag koster både Linn og Technics. ;)
    Jeg har en helt klassisk tan, komplett med metallringer for bajonett og vannflaske, produsert av Melka helt på slutten før den fabrikken ble nedlagt. Du må vel til britisk konfeksjon for å finne en skikkelig i dag, eller kanskje tysk? Jeg kan forestille meg at tyske merker utelater metallringene for montering av militære effekter for skams skyld. ;)

Burberry er originalen, og de lager både moderne og korte modeller inspirert av sekstitallet og de klassiske knelange. Men jeg vet ikke hvor stort poeng det er i å kjøpe akkurat Burberry bare fordi et er originalen, det viktige er jo at den henger fint på deg. Jeg synes min Melka henger mer slik jeg liker det enn det meste jeg har hatt av frakker.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jada, jeg vet.
    Burberry Herritage er en av de (få) godkjente
    Skjermbilde 2016-11-21 kl. 19.24.47.png

Joda, gjerne noe sånt. Og hm, hva er det herren bærer på?
    Men over 20k ? Nei, søket fortsetter til det dukker opp noe fornuftig som har de ekstra 10cm. Sånn som var vanlig før :(

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Han bærer nok på en submachine gun. :cool:

Enig i at det er en drøy pris. Betydelig dyrere enn min. Bør finnes de som har det riktige snittet til en lavere pris enn det, og likevel av passe høy kvalitet. Trench er såpass klassisk og klart definert at jeg ikke bryr meg så mye om merke, jeg ser heller på søm og snitt og er glad hvis det passer og henger fint på meg. Frakker må henge riktig, hvis ikke ser man ut som en hobo. Derfor er det bedre å satse noen tusenlapper i alle fall, men femsifrede beløp er altfor drøyt for mitt budsjett. Tror min dyreste frakk er den svarte ullfrakken fra DKNY som kostet fire eller fem tusen for noen år siden, og det får sannelig holde. :rolleyes:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Min siste er en grå Bogart Fedora.

Assosiasjon:

When my Uncle Sonny blew back into town,
    Said "I'll just go for a ride
    and have a look 'round."
    And he took off his fedora,
    and stuck his fingers in the crown,
    And he pulled out twenty dollars
    and he laid that money down. "

<span style="color: rgb(71, 71, 71); font-family: Arial, sans-serif; font-size: 17px;">

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Tony Carey, jeg visste det var noe kjent med navnet og ansiktet. Tangentene i Rainbow var det, han fikk mye av min oppmerksomhet en periode i ungdommen. Introen til Tarot Woman feks.

Ellers har en grå fedora nå blitt brun.
    Og det kan skytes inn at hverken klær eller hodeplagg har vært dominerende interesser i mitt liv, det kan de informerte bekrefte med et smil. :)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Akustikktiltak og dekorsjon.
    Eller "det grønne skiftet fortsetter"

DSC_0008.jpg

Fluffo fra Polen, sammen med gardiner fra Kid, hjelper å dempe og pynte det asymmetriske hjørnet ved romdeleren bak den venstre bak/sidehøyttaleren.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ettermiddagsfred med kaffe og den deiligste pianolyd
    SACD fra 2L innspilt i Sofienberg kirke. Naim og Spendor spiller med.

Skjermbilde 2016-12-20 kl. 18.07.14.png

Skjermbilde 2016-12-20 kl. 18.06.04.jpg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Må se å få Tidal igjen slik at jeg får sjekket ut alle disse fine forslagene som dukker opp i tråder. Det er jo jul, og da er det gøy å høre ei plate du aldri har hørt før. Andreprioritet, etter å ha fikset resten av julegavene. :)

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    3.883
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Gledelig jul til deg også:)
    Har du smakt Nøgne Ø sin sur jul? Det var en rar opplevelse, god smak, men uvant med surt øl:)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Gledelig jul til deg også:)
    Har du smakt Nøgne Ø sin sur jul? Det var en rar opplevelse, god smak, men uvant med surt øl:)
    Nei, den er ikke på lista. Har kjøpt inn en betydelig liste av juleøl i år, en flaske av hver, men kan ikke dekke alt heller.
    Generelt holdes forbruket på et forsiktig nivå, og godene fordeles utover høytiden.
    Jeg er begiestret over den nye trenden med små bryggeri og mange nye sorter, men må innrømme at det er mye tøys og tull som kommer på markedet.
    Frukt og krydder som tilsetning i øl kan jeg styre meg for, og jeg kommer tilbake til gamle standardsorter med mye humle. Skjønner suksessen ved den gamle renhetsloven.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg strever med folk som tror og hevder at jula er over. Hørt på maken!
    Lagerbeholdningen sjekkes, og jeg kan med lettelse konstatere at vi har en god tid foran oss.
    DSC_0032-2.JPG

Forøvrig har far også i samme runde gjennom kjelleren tid til å konstatere at Leonard Cohens mørke avskjed og svanesang låter fenomenalt på vinyl i Villa Ottones fredelige underetasje.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    You Want It Darker bør altså anskaffes på vinyl. Det ser ut til at nyttårsfeiringen også er i hus, så Villa Ottone bør være stedet å møte opp på nyttårsaften. ;)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Idag er det fredag 13. juledag
    Best å ta det helt med ro og avslutte julen med noe fredelig godt før vi rydder vekk.

DSC_0045.jpg

En aldri så liten feiring av de gode nyhetene med MQA fra Tidal.
    Det går opp og ned her i livet, siste tiden har vært opp.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det var det jeg egentlig skulle si- bare så det er helt klart-

Det betyr ulykke å rydde vekk julepynt fredag den 13.juledag!
    Her topper vi inspurten med alt vi har.

Før siste julenatt tilbringes i kjelleren med godlyd fra alle hjørner.

• Liker
    Reaksjoner: HCS

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Må se og få med meg hva som skjer der sør for Boknafjorden. Har jo ikke vært ute på byen der siden jeg så The Popes på Folken i forrige årtusen. Dessuten har jeg lyst til å gå på plateslang der til våren, med en tur innom Sandnes. :)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg blir bare mer og mer fornøyd med denne korte gangavstanden til Konserthuset.
    Jo, det var planlagt sånn.

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.106
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Det er godt å samle musikk på fysisk format, bla i fyldige hyller og oppdage ting man ikke husket at man hadde.
    Men når man kjøper mye gjennom noen år blir det gjerne en del plater med på lasset, som egentlig ikke har særlig verdi.
    Jeg har begynt en prosess med å forberede utrenskninger i vinylhyllene. CDer også. Kanskje det blir en liten bildeserie på HFS. "Plater jeg gjerne hiver"

Det jeg ønsker meg er platehyller der jeg kan stupe inn tilfeldig hvor som helst og finne gullkorn, uten å risikere irritasjoner og negative overraskelser.

Er det flere enn meg som har liknende tanker og prosesser?

• Liker
    Reaksjoner: HCS

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slike utrenskinger har jeg alltid foretatt, men nå som jeg kjøper mye mindre musikk enn tidligere så har det ikke vært behov for det på endel år.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn