vidarje
Hi-Fi freak
Har også vært med på å øve inn den med et studentkor for mange år siden. Det skulle fremføres i Spektrum med stort orkester og innleid dirigent, men så fikk arrangøren kalde føtter og avlyste konserten
Kjente problemstillinger der. En utfordring for oss som er litt kresne, og syns at nivået bør være godt for at det skal være interessant å bruke tid på, er å finne kor i nærheten som er gode nok, og har plass ledig. Der skal man ha litt flaks, både med tidspunkt, bekjentskaper og hvor man bor..........
Korsang tør jeg ikke begynne med (men jeg burde - stemmen råtner på rot her). Holder meg til administrering. Det er gøy
.......
Ja, kor er versting i smitterisiko, og vi er 90 sangere.Finnes ingen tristliker-knapp!
Det er det samme med «mine» ungdommer. Begge konsertene denne helgen gikk fløyten, og selv om det er tre oppdrag til før jul er de ikke kunstnerisk utfordrende.
Jeg har ikke målt men tror vi ligger rundt 120 cm nå.Hvor langt fram på gulvet står Quadene nå?
Vi prøver å få til samkonserten med Brøttum Brass et stykke ut på nyåret. Bare å bytte ut det ene rene julenummeret med noe annet fra repertoarlisten. Og få alt til å stemme med dirigenter og musikklinjer og younameit. Intensjonen er der!Stor medfølelse til begge. Håper tilliten fortsatt er der og at det blir ordentlig førjulskonsertaktivitet neste år.
Ja det passer meg bra, for "Bestemor, hvorfor har du så store ører?"Store hodetelefoner, som plebsa kaller nærfelt.
Og du ser på lyd på jobb enda ja.
Om dere trenger noe å teste med har jeg en MiniDSP DDRC-24 til overs.Jeg bruker dirac med minidsp, rett etter forforsterker, slik at både høyttalere og subber går fra den. Det gjør det enkelt å dele høyttalere og subber, finne rett gain mellom de og ikke minst legge inn tidsforsinkelser slik at det nå låter (etter min mening) meget bra. Jeg kunne så klart kjørt rett digitalt inn, men for meg var det viktig å få dette til også med vinylriggen, hvis ikke så var det andre løsninger som jeg også kunne ha brukt. Men dette ble egentlig meget bra - for en helt grei sum.
Bruker selv ddrc-24Om dere trenger noe å teste med har jeg en MiniDSP DDRC-24 til overs.
Hei! Takk, det kunne vært interessant, ja.Om dere trenger noe å teste med har jeg en MiniDSP DDRC-24 til overs.
Akkurat. Jeg trenger ikke sub, skal bare rette litt på denne dipen og kanskje noen rom-noder.Jeg har jo tenkt, ottone, at den litt merksnodige frekvensgangen og samtidig fabelaktige impulsresponsen i Quadene dine gjør dem til supre kandidater for dsp. Bokser og sånn kan jeg lite om (RME ADI-2 ser deilig ut) for jeg har tunge saker i en pc for å få sakene til å spille, men jeg ser for altså meg en ADI-2 satt opp med to settinger: Standard og Gardiner. Gardiner er da ikke BBC-dip, men Gardiner-canyon. Brukes på alle hans innspillinger med Monteverdi-koret.
Kan i hvert fall love at det blir lærerikt.MiniDSP første omgang klar for avspark. Hurtig innspill først fra enkel demo hos @HoJ . Første skudd mot mål blir med skru etter eget hode, teste om forventet endring oppstår og er hørbar. Kulen på 40-50Hz skal dempes, strekkes litt mot dypet, og sadelen 500-1000Hz løftes. Kan blir moro og/eller lærerikt.
Det er helt sant.Det som er kjekt er at en kan bare justerer på nytt hvis det låter dårlig - gang etter gang etter gang etter gang. Koster ikke en krone ekstra