Hvis jeg skal ha DSP vil jeg ha en brukervennlig løsning, uten mye synlige bokser og kabler, som skal funke også med vinyl.
Da må jeg ha DSP inn i analog-kjeden, og har lånt en MiniDSP (DDRC24) og koblet mellom forforsterker og effekt. DP-forsterkerne har balansert kabling, og jeg må inn med overganger i begge ender.
Det første jeg må sjekke er at ting fungerer i "bypass mode" uten forringelse av lyden. Der står jeg nå, og mener bestemt at lyden ble svakere og mattere med DDRC24 koblet inn. Har kryss-sjekket flere ganger, og mener bestemt det er tilfelle. Ved første forsøk var det også mye støy, type innstrålt radiostøy, som forsvant etter mye lirking og dytting på kable og kontakter. Men lyden er fremdeles påvirket, selv om jeg skrur på bypass på alt jeg finner i GUIen.
Så da parkerer vi den foreløpig, kabler om igjen til balansert og nyter musikken som før.
Tiden som følger kan brukes til en gjenopfrisking av REW og målinger, før jeg eventuelt tester på nytt.
Men jeg synes forskjellen i lyd er for stor til at det kan være normalt, da jeg kjenner flere som er fornøyd med disse boksene. Kan det skyldes lavt gain i forsterkerne, eller problemer kombinasjonen XLR/RCA ?