Musikkmannen
Musikk i fokus
Ser godt ut selv for meg som ikke spiser fisk. (Uheldigvis)
Høres helt nydelig utFisk med oksesky. Og ja, det ble bacon.
Vis vedlegget 788559
I bakgrunnen synger Lise Davidsen og Philharmonia Orchestra. Richard Strauss orkestersanger.
Imorgen mer hifi. Låner effekttrinn til å spille 5 kanaler på ekte. Spennende.
Gode spørsmål, Fosse, krever skikkelige svar. Du tar opp viktige ting som jeg selv fortsatt er usikker på.Du nevnte en gang at du opplevde SP10 som noe mer kjølig, eller klinisk, enn din andre spiller (beklager dersom jeg er upresis, det er år siden og jeg tar det på husken). Uansett, det jeg lurte på var om du har har testet ulike armer og har avdekket om karakteren beskrevet ligger i spiller eller arm? Hvorfor jeg spør? Fordi Schick på Galder kanskje er den kombinasjonen jeg har som lettest drar i den retningen jeg mener å huske du beskrev. For ordens skyld mener jeg ikke noe om verken arm eller spiller, jeg er bare ute etter å sammenstille inntrykk for å finne ut om det det er noen universelle egenskaper eller om jeg har en uheldig match hos meg (det gjenstår noen pickuptester på armen) … Ha en fortreffelig lørdag! Kule studier du driver med nå!
Har du testet klassisk jazz i 3 kanaler? Ble jo spilt inn noe av dette, jeg har blant annet denne men får ikke spilt av sacd i 3 kanaler p.g.a kopisperre på hdmi.O salige stund uten like!
Vis vedlegget 787842
Den enslige Quad ESL63 skurret og vrengte de første dagene etter den kom ned fra 10 års lagring på loftet, og jeg var i ferd med å avskrive den som defekt. Jeg var begynt å skrive annonse, men fant det vanskelig å formulere noe fornuftig om en enslig høyttaler som ikke fungerte skikkelig. Hva skal man si om sånt, det er jo uansett langt fra søppel. Jeg tok en pause og fikk bare lyst å prøve en gang til for å beskrive hvor dårlig tilstanden var.
Og vipps, plutselig idag låter det som om den var ny. Ikke antydning til klirr og skurring i folien. Endelig hører jeg fullt orkester i tre kanaler.
Vis vedlegget 787843
Og du verden som det låter. Dette er innspilt som 3-kanals stereo, og gjengis eksakt som det. Aldri før har jeg hatt slik utfylt orkesterbredde, og aldri vør har jeg hørt en slik stortromme. Jeg biter i meg alt jeg har sagt om senterkanal på musikk. Når det er signal i senter fra produksjonen, og det er justert riktig, blir det stor forskjell her. Jeg tror det er dette folk som @Syncrolux snakker om.
Donner und Blitzen. Chicago, 1960.
Vis vedlegget 787844
Nå setter jeg på moderne 5-kanals SACDer. Kåre Nordstoga spiller Bach, med Gradient Revolution bak.
Å hildrande du.
Om du kjøper så pass på at du får AP sine fra 2010, de andre sacdene tror jeg er bare stereo. Kan nok være litt vanskelige å få tak i nå, har denne også:Spennende tips, @Minutten !
Det har jeg absolutt lyst å høre, før jeg rydder unna for mye.
Spennende! Ser ikke helt for meg hvordan det skal bli men regner med at vi får et bilde av det ferdige produktet?!Det har vært en travel uke, livet tar seg opp igjen og fritiden fylles med øvelser og konserter.
Bare litt egentid til hifi-nerding i helgen.
Og Ottone gjør igjen noe han ikke kan.
Vis vedlegget 791187 Vis vedlegget 791188
Vis vedlegget 791189 Vis vedlegget 791190
Veldig gøy å prøve noe nytt. Jeg visste faktisk ikke at det var mulig å lage gjenger i stål for hånd, uten tungt verkstedutstyr. M5 gjenger i 10mm stål går som en drøm. Bare et billig gjengetappsett måtte kjøpes. Kjekt å ha. Den gamle Bosch drillen som vi fikk av svigerfar for 30 år siden svikter aldri.
Hva det egentlig handler om? Hjemmelagete stabiliseringsblokker til Quad ESL2912.
Det er ikke så rart, for det er ikke helt innlysende.Spennende! Ser ikke helt for meg hvordan det skal bli men regner med at vi får et bilde av det ferdige produktet?!
Har ikke prøvd, men det står på planen.En ting til: Hvordan låter de to store Quadene trukket av den Yamahaen? Det hadde det vært kult å høre om.
Spooky. Det ER meg hun ser på. Skulle invitert henne opp.Artig sammentreff
Flott sal på alle vis.Og jeg har fremdeles til gode å gå på konsert i FV-salen…