V
vredensgnag
Gjest
^ Lekker platespiller.
Mens vi snakker vintage.
Mens vi snakker vintage.
Tøft, viste ikke at det finnes ferdig innspilt materiale i handelen. Tipper det er godlyd.vredensgnag skrev:Tandberg TD20A er ettertraktet.
Ikke så praktisk?
Har nettopp spilt disse to båndene - og syns det var praktisk (samt fint å nærmest bli tvunget til å høre hele siden, god indoktrinering for å bli en bra lytter).
Legg merke til AMPEX-tag på enden av spolebåndet i midt. Fikk tak i en uavspilt Ansermet/Swiss Romande Svanesjøen. Når de er uavspilt er disse intakte, ble brukt for å holde båndet på plass.
Lekkervredensgnag skrev:En del av de Beomasterne fra 70-tallet er suverene å koble iPod og Airport Express til.
Ser gjennomført ut.
Vintage?
Tipper røra er vintage, forsterkeren ny? Den var utrolig finvredensgnag skrev:En del av de Beomasterne fra 70-tallet er suverene å koble iPod og Airport Express til.
Ser gjennomført ut.
Vintage?
Akkurat en slik spiller har fattern stående, har ikke prøvd den i voksen alder, men ble mye brukt i tidlig ungdom før jeg fikk anlegg selv. Noen som vet om dette er en bra spiller som er verdt og dra fram igjen?Boogie-Stian skrev:Her er et eksemplar av en av forløperne, Zero 100 International. Denne er mellomhjulsdrevet, men det kom etterhvert en remdrevet modell eller flere. Hele eksperimentet med denne typen arm endte vel til sist opp i GT55P om jeg ikke tar feil.
mvh:
Stian
vredensgnag skrev:Oooooh, er det en RS-1700 jeg ser der borte? Med EQ-muligheter? (Har EQ'en også Dolby-svitsj??
Det er 4-spors på alle hodene?Rudi skrev:vredensgnag skrev:Oooooh, er det en RS-1700 jeg ser der borte? Med EQ-muligheter? (Har EQ'en også Dolby-svitsj??
Det er en RS-1700 ja....... og den gror ikke akurat på trær, en japaner jeg kjenner mente at det går 30 RS1500/1506 på hver RS-1700, så dette begynner nok og bli sjelden vare nå for tiden.
Ingen Dolby switch....... har dog en DBX enhet ett eller annet sted ment brukt sammen med Technics'en.
P3 er helt grym! Den er også høyest på min drømme liste, men innser at det blir vanskeligere for hver dag å realisere kjøp. En kjenning i Tokyo som er meget godt kjent med markedet ville skaffe en til meg for en del år siden, men jeg feiget ut. Får klare meg med fattigmanns versjonen plc 590 som forøvrig spiller nydelig med en arm i topp klassen. Det ligger forøvrig en strøken P10 til salgs i Nederland for 4900 Euro.Rudi skrev:For meg er dette den "feteste" platespilleren ever made..... og denne troner øverst på min handleliste......... desverre kommer den mest sansynlig alltid til og gjøre nettop det........... for skulle jeg komme over en....... så har jeg mest sansynlig ikke råd til den ;D
Ps..... for de som kke vet hva det er....... det er en Pioneer, tro det eller ei..... var svindyr for 30 år siden........ og har ikke blitt billigere siden for og si det sånn ;D
vredensgnag skrev:Det er 4-spors på alle hodene?Rudi skrev:vredensgnag skrev:Oooooh, er det en RS-1700 jeg ser der borte? Med EQ-muligheter? (Har EQ'en også Dolby-svitsj??
Det er en RS-1700 ja....... og den gror ikke akurat på trær, en japaner jeg kjenner mente at det går 30 RS1500/1506 på hver RS-1700, så dette begynner nok og bli sjelden vare nå for tiden.
Ingen Dolby switch....... har dog en DBX enhet ett eller annet sted ment brukt sammen med Technics'en.
Du kan få headblock konvertert så du får mulighet for å avspille tosporsbånd om det er firespors på alle stasjoner nå.
Ser meget velholdt ut!
stianG skrev:P3 er helt grym! Den er også høyest på min drømme liste, men innser at det blir vanskeligere for hver dag å realisere kjøp. En kjenning i Tokyo som er meget godt kjent med markedet ville skaffe en til meg for en del år siden, men jeg feiget ut. Får klare meg med fattigmanns versjonen plc 590 som forøvrig spiller nydelig med en arm i topp klassen. Det ligger forøvrig en strøken P10 til salgs i Nederland for 4900 Euro.Rudi skrev:For meg er dette den "feteste" platespilleren ever made..... og denne troner øverst på min handleliste......... desverre kommer den mest sansynlig alltid til og gjøre nettop det........... for skulle jeg komme over en....... så har jeg mest sansynlig ikke råd til den ;D
Ps..... for de som kke vet hva det er....... det er en Pioneer, tro det eller ei..... var svindyr for 30 år siden........ og har ikke blitt billigere siden for og si det sånn ;D
Regner med at du har masse info om spilleren om du har hatt den i hus så lenge!Rudi skrev:vredensgnag skrev:Det er 4-spors på alle hodene?Rudi skrev:vredensgnag skrev:Oooooh, er det en RS-1700 jeg ser der borte? Med EQ-muligheter? (Har EQ'en også Dolby-svitsj??
Du kan få headblock konvertert så du får mulighet for å avspille tosporsbånd om det er firespors på alle stasjoner nå.
Ser meget velholdt ut!
Ja selve spilleren fremtrer som ganske nær ny tilstand, noen fingeravtrykk er det...... men ikke så mye mer enn det. Han jeg kjøpte den av var en meget pedantisk herremann som kjøpte den ny engang i tiden og som han sa "jeg har spillt inn 15 bånd" så har jeg spillt de av 15 ganger....... så pakket jeg ned igjen det hele ......... og 10-15 år senere så kom jeg og kjøpte den og har nå hatt den en 20 ? års tid.
Om den er 4 spors på alle hodene eller hva den er..... har jeg ingen anelse om, men fortell meg gjerne om det hele
Syke mann ;DRudi skrev:When money is no object:
http://www.stereopal.com/HomeVisit/Lock HK Visit2.htm
Ta en titt og vit at han har MYE mer enn det som kommer frem på bildene
AU-9500.sansui?
Har en slik til låns her. Flott sak, men de vanlige inngangene virker ikke. Dvs CD, Tuner, Line og Phono. Virker på Tape In, Normal 1/2 og Balanced. Noen tips?Kom over denne i dag,spiller nå på klipsch palladium.
Den er jo utrolig vellydene
O