Denne strengen bør stengast!
|
Var det du som fikk Jacques Brel?Audiophile-Arve skrev:Denne strengen bør stengast!
Jeg begynner også å tvile. Måte på slentring.Audiophile-Arve skrev:Denne strengen bør stengast!
Eg var ein tur i Coimbra i fjor sommar. På den lokale platesjappa (som eg ikkje fortel adressa til) fekk eg greie på at det var eit loft, men at innehavaren ikkje hadde tid til å sleppe meg inn der. I sommar var eg attende, og då fekk eg lov...ottone skrev:Jeg begynner også å tvile. Måte på slentring.Audiophile-Arve skrev:Denne strengen bør stengast!
Hensyn til oss i provinsen med begrensete vinylslentremuligheter synes fraværende her.
Småbyer er for små, jada, det er vel derfor de kalles nettopp det. Nesten ikke vits i å slentre rundt her lengre. Billiger flyturer, teller det som slentring?
Bra funn! Time Out of Mind har jeg lett etter lenge. Og den går alltid for $100+ på Ebay.cash 63 skrev:Snublet over denne i Göteborg igår, sett etter den tidl uten hell
Det er bare å kjøpe det en kommer over utgitt på ECM - gitt at prisen er grei, overraskelsene florerer!!hifiguru skrev:Kjøpte denne for en 50lapp på Hortenmessen, helt ukjent for meg og ble en kjempepositiv overraskelse!
Førsteopplag ECM 1974, Kongshaug bak spakene
Hvor er det egentlig du slentrer hen? Jeg ser aldri vinylplater sånn helt tilfeldig. Faktisk er det vrient nok å finne dem når jeg leter aktivt.vredensgnag skrev:anskaffet på en slentretur et par uker tilbake.
Hehe, en har sine vannhull....Dazed skrev:Hvor er det egentlig du slentrer hen? Jeg ser aldri vinylplater sånn helt tilfeldig. Faktisk er det vrient nok å finne dem når jeg leter aktivt.vredensgnag skrev:anskaffet på en slentretur et par uker tilbake.![]()
Da vil jeg påstå det ikke er "funn mens man slentrer omkring", når man går i en butikk for å se etter vinyl.emotikon skrev:Hehe, en har sine vannhull....Dazed skrev:Hvor er det egentlig du slentrer hen? Jeg ser aldri vinylplater sånn helt tilfeldig. Faktisk er det vrient nok å finne dem når jeg leter aktivt.vredensgnag skrev:anskaffet på en slentretur et par uker tilbake.![]()
Fiske, fiske...Dazed skrev:Da vil jeg påstå det ikke er "funn mens man slentrer omkring", når man går i en butikk for å se etter vinyl.
En slentrer mellom hulleneDazed skrev:Da vil jeg påstå det ikke er "funn mens man slentrer omkring", når man går i en butikk for å se etter vinyl.emotikon skrev:Hehe, en har sine vannhull....Dazed skrev:Hvor er det egentlig du slentrer hen? Jeg ser aldri vinylplater sånn helt tilfeldig. Faktisk er det vrient nok å finne dem når jeg leter aktivt.vredensgnag skrev:anskaffet på en slentretur et par uker tilbake.![]()
Neida.pedal skrev:Fiske, fiske...Dazed skrev:Da vil jeg påstå det ikke er "funn mens man slentrer omkring", når man går i en butikk for å se etter vinyl.
Den skiva har jeg spilt mye! Enig i at det er slow start, men det tar seg fort opp. Bra skive.hifiguru skrev:Kjøpte denne også i Horten når jeg tenker meg om, slentrende rundt på messen. Skulle ikke kjøpe noe men det var noe fristende i 50kr kassen til HifiGuiden
Nydelig skive viser det seg, første kuttet gir litt "negativt førsteinntrykk" men resten....YESS
Lucky you!!vredensgnag skrev:Nja - jeg har hatt lang vinylpause. Sist jeg var på hugget fantes det butikker rundt omkring overalt som solgte vinyl, nå er det vanskeligere.
Men jeg stikker hodet inn i antikvariater og spør om de har noe vinyl, ditto med bruktsjapper. Loppemarked er en mulighet. Da den lokale skolen hadde loppemarked i vår lå det litt av hvert der. Lå bra vinyl i en container nedi gaten tidligere i år! En del dårlig også. Tror naboene stusset da jeg brått begikk "dumpster diving".
Antikvariater og brukthandlere er et godt tips - de kjøper opp hele bo, og så trader de unna med hverandre alt etter hva de spesialiserer seg på. Og der kan man komme imellom med et bud på ting man liker.
Fant denne da jeg stakk hodet inn et sted i dag.
Det var ikke en gang nødvendig å lytte til LPen for å få et kick. Det holdt å lese bak på cover!johnnybgood skrev:Lucky you!!vredensgnag skrev:Nja - jeg har hatt lang vinylpause. Sist jeg var på hugget fantes det butikker rundt omkring overalt som solgte vinyl, nå er det vanskeligere.
Men jeg stikker hodet inn i antikvariater og spør om de har noe vinyl, ditto med bruktsjapper. Loppemarked er en mulighet. Da den lokale skolen hadde loppemarked i vår lå det litt av hvert der. Lå bra vinyl i en container nedi gaten tidligere i år! En del dårlig også. Tror naboene stusset da jeg brått begikk "dumpster diving".
Antikvariater og brukthandlere er et godt tips - de kjøper opp hele bo, og så trader de unna med hverandre alt etter hva de spesialiserer seg på. Og der kan man komme imellom med et bud på ting man liker.
Fant denne da jeg stakk hodet inn et sted i dag.
While most vinyl collectors prefer to have the original, some re-issues are also of interest and can still be of high value. This is especially true where the re-issue has been pressed from the same stamper as the original, or from a stamper produced from the same valve-generated mother as the original. The Decca Ace of Diamonds early ffrr label is a prime example; these are mostly re-issues of early Decca releases which were produced with the original SXL stampers. Apart from re-designed sleeve artwork they offer the same early valve sound quality at a fraction of the price of the original SXL.
Makeløs musikalsk gjengivelse på "Jazz" - forstår godt at MFSL lagde en gjenutgivelse, og er fortsatt forundret over at jeg kunne finne den henslengt i en kasse. Slikt burde jo overleveres til avkommet i en høytidelig seremoni, etter at myndighetsansvar er tilstrekkelig bevist, selvsagt.pedal skrev:Jazz er min RC favoritt. Hørte den første gang hos LMC for noen år siden.
Lyden er dessuten i særklasse. Sett feks på "Nobody" og skru opp volumet HØYT!