Vinylfunn mens man slentrer omkring

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.233
    Antall liker
    2.862
    Sted
    Kongsberg
    Gårdsdagens fangst:



    mvh
    Gunnar Brekke

    P.S. Ligner ikke James Hetfield fra Metallica en del på Jim Reeves?
    Bare litt grovere hud og tatoveringe...
     

    Vedlegg

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Denne er jo litt morsom da til 20 spikers. Strøken vinyl og ganske pent cover.
    Kommer nok ikke til å bli samlingens mest spilte. ::)

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har etterhvert fått noen steder jeg bare må sjekke ut når jeg er forbi. Dessverre er mye vinyl dritalt behandlet, og er det ikke helt ekstremt spesielt, lar jeg det ligge. I en musikalsk pen, men dog så stemoderlig behandlet bunke, ble denne med hjem. Lot bl.a 4-5 fristende klassiske 10-tommere ligge, alt for dårlig stand.

    Vakkert!


    20 spenn forresten
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1


    Kom inn på kontoret i dag tidlig og denne var skjøvet inn under døra. Gave fra en kamerat og kollega. (Jeg hadde bursdag i helga.)

    Minst EX/EX kanskje MINT.
    Ikke lett å få tak i uten å betale dyrt på ebay.

    Super bursdagsgave!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.697
    Antall liker
    1.465
    Knallfin bursdagsgave, Wergeland :) Og gratulerer med vel overstått !

    Har sett at den fort havner på feil side av USD 100, så det var storveis. Nesten snedig at Dylan på vinyl trykkes i såpass lite opplag at den blir kostbar. Vel, når jeg tenker meg om er vel Time Out Of Mind fra russetiden, og det begynner jo å bli noen år siden.

    Eros, endelig -nå slipper du høre på musikk og kan konsentrere deg om toner og lyder ;D
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    jepp Roberten, lyder er helt klart greia mi, fuck musikk og melodier. Det sagt, formiddagen tonesettes av religiøse melodier fremført på trekkspill og klarinett. :-X ;D (KKV anno 1981)

    Når de gjelder Dylan er det vel et typisk 90-tallsfenomen. Folk flest var så blendet av digitale ølbrikker at vinyl solgte lite. Mange eksempler på store artister med relative lave vinylopplag i fra slutten av 80-tallet og 10 år etter. Angrer bittert for at jeg den gang ikke var seriøs formatnazi som jeg har blitt på gammeldagene, og kjøpte alt på vinyl.

    edit: skal være litt gledesdreper. Den er vel også reutgitt i fjor med samme katalognummer.......
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.697
    Antall liker
    1.465
    Trekkspill og klarinett, faktisk ;D

    Jau, man burde hatt hodet med seg på nittitallet og ikke vært så lemfeldig på om det var plast eller vinyl man tok med seg hjem. Det har kostet meg adskillig kronasje å gjøre opp for en brøkdel av den tabben. Skulle jeg kjøtt alt om igjen på vinyl i dag måtte jeg hatt tilgang til det Botswanske statsbudsjettet.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.242
    Antall liker
    28.570
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    ErosLoveking skrev:
    jepp Roberten, lyder er helt klart greia mi, fuck musikk og melodier. Det sagt, formiddagen tonesettes av religiøse melodier fremført på trekkspill og klarinett. :-X ;D (KKV anno 1981)

    Når de gjelder Dylan er det vel et typisk 90-tallsfenomen. Folk flest var så blendet av digitale ølbrikker at vinyl solgte lite. Mange eksempler på store artister med relative lave vinylopplag i fra slutten av 80-tallet og 10 år etter. Angrer bittert for at jeg den gang ikke var seriøs formatnazi som jeg har blitt på gammeldagene, og kjøpte alt på vinyl.

    edit: skal være litt gledesdreper. Den er vel også reutgitt i fjor med samme katalognummer.......
    Jo den er gitt ut igen, kjøpte den ifjor 200sek farvet vinyl og usel lyd :p og samme kat.nr
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    cash 63 skrev:
    ErosLoveking skrev:
    jepp Roberten, lyder er helt klart greia mi, fuck musikk og melodier. Det sagt, formiddagen tonesettes av religiøse melodier fremført på trekkspill og klarinett. :-X ;D (KKV anno 1981)

    Når de gjelder Dylan er det vel et typisk 90-tallsfenomen. Folk flest var så blendet av digitale ølbrikker at vinyl solgte lite. Mange eksempler på store artister med relative lave vinylopplag i fra slutten av 80-tallet og 10 år etter. Angrer bittert for at jeg den gang ikke var seriøs formatnazi som jeg har blitt på gammeldagene, og kjøpte alt på vinyl.

    edit: skal være litt gledesdreper. Den er vel også reutgitt i fjor med samme katalognummer.......
    Jo den er gitt ut igen, kjøpte den ifjor 200sek farvet vinyl og usel lyd :p og samme kat.nr
    Den er også reutgitt på sort vinyl med originalt US-nummer og denne skal låte mye bedre. Jeg har den Nederland-pressede originalen (eget katalognummer) og den låter veldig bra.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    cash 63 skrev:
    ErosLoveking skrev:
    jepp Roberten, lyder er helt klart greia mi, fuck musikk og melodier. Det sagt, formiddagen tonesettes av religiøse melodier fremført på trekkspill og klarinett. :-X ;D (KKV anno 1981)

    Når de gjelder Dylan er det vel et typisk 90-tallsfenomen. Folk flest var så blendet av digitale ølbrikker at vinyl solgte lite. Mange eksempler på store artister med relative lave vinylopplag i fra slutten av 80-tallet og 10 år etter. Angrer bittert for at jeg den gang ikke var seriøs formatnazi som jeg har blitt på gammeldagene, og kjøpte alt på vinyl.

    edit: skal være litt gledesdreper. Den er vel også reutgitt i fjor med samme katalognummer.......
    Jo den er gitt ut igen, kjøpte den ifjor 200sek farvet vinyl og usel lyd :p og samme kat.nr
    Time Out of Mind er ikke reutgitt. Både den fargede utgaven og den sorte er bootlegs.


    Music On Vinyl reutgir mange Dylan-titler i disse dager og det går rykter om at Time Out of Mind skal komme, men den er ikke annonsert ennå.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    nå vet jeg ikke om jeg følgere dere helt her.
    Er ikke både den amerikanske og nederlandske ´97-pressingen offisielle originaler, mens 2011-utgaven er bootleg?

    Interessant sidespor i tråden, i positiv forstand. ;)
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.242
    Antall liker
    28.570
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det er slentresesong, med loppemarkeder overalt. Og jeg registrerer at vinylprisen har steget, og at loppemarkedene har koordinert pris.
    "30 kroner LPen. Blir ikke flere av dem, og nå skal alle ha vinyl," sa han som tok imot penger der jeg var klokken 10 i dag. "Det er loppemarked som selger for 40 kroner LPen nå. Og de går unna."

    Mao igjen verdt å tenke på de mange containerlassene med vinyl som er blitt borte, siden mediet var "dødt for alltid."
    Likevel syns jeg det var greit å betale 30/stk for et knippe RCA Shaded Dog innspillinger, samt en Columbia 6-Eye 2LP med Budapestkvartetten som spilte Mozarts siste kvartetter.

    Noen år tilbake fikk man vinyl om man var villig til å bære den vekk. Platespillerne føk også unna på de to loppemarkedene jeg besøkte i dag.
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.523
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med knallkjøp vreden.
    Der er noen musikalske godbiter. Har noen av dem selv på vinyl og ellers på digitalis.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Loppemarked i Osloregionen gidder jeg nesten ikke mer. Enkelte godt voksne menn i kø viser frem de mindre flatterende sidene ved menneskeheten. Får vente til unga blir større, begynner på skolen og er med på ditt og datt. Svært så ivrig Daddy-O ble til å hjelpe til med loppisarbeide. Skumme fløyten lissom, før bermen stormer til kassene. ;)

    Fin fangst det der vreden, godt å se at det fortsatt er muligheter. Tydelig at det går en vinylbølge over landet, og en viss form for bevissthet rundt formatet. Dessverre tror jo enkelte at alt er gull, mens det meste egentlig er knapt gråstein. Det fine er jo at mer blir tatt vare på (får håpe!) for fremtiden, istedenfor å havne på dynga.

    Var på platemesse i formiddag. Går an å gjøre greie kjøp der også. :D
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    emotikon skrev:
    Gratulerer med knallkjøp vreden.
    Der er noen musikalske godbiter. Har noen av dem selv på vinyl og ellers på digitalis.
    Litt vanskelig å forstå at de klassikerne over ble liggende igjen, mens han før meg trakk ting på Modern Talking nivå ut av kassen i triumf. Men jeg klager ikke - og eier av LPene har tatt meget godt vare på både vinyl og cover.
    Var egentlig på jakt etter andre genrer, så jeg fikk også plukket med meg litt som ikke var klassisk.
     

    Vedlegg

    V

    vredensgnag

    Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Loppemarked i Osloregionen gidder jeg nesten ikke mer. Enkelte godt voksne menn i kø viser frem de mindre flatterende sidene ved menneskeheten. Får vente til unga blir større, begynner på skolen og er med på ditt og datt. Svært så ivrig Daddy-O ble til å hjelpe til med loppisarbeide. Skumme fløyten lissom, før bermen stormer til kassene. ;)

    Fin fangst det der vreden, godt å se at det fortsatt er muligheter. Tydelig at det går en vinylbølge over landet, og en viss form for bevissthet rundt formatet. Dessverre tror jo enkelte at alt er gull, mens det meste egentlig er knapt gråstein. Det fine er jo at mer blir tatt vare på (får håpe!) for fremtiden, istedenfor å havne på dynga.

    Var på platemesse i formiddag. Går an å gjøre greie kjøp der også. :D
    Ja, jeg hadde tenkt meg på Folkets Hus, men så kom det ting i veien, og jeg var like i nærheten av Marienlyst skole og stakk innom der.
    Men enig når det gjelder folks oppførsel på disse loppemarkedene, og jeg mister nok også mer og mer lysten. Fordelen med å gå etter klassisk er at folk gjerne ignorerer de beste tingene.
     

    ElvisRuler

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2009
    Innlegg
    132
    Antall liker
    2
    Var på platemesse i dag,,,,

    Fikk tak i endel perler, blant annet en samle plate, jada, fy-fy, men dette er den FØRSTE LP PLATEN jeg noengang har eid. Min har gått tapt, men denne var ok-.

    Fill Your Head With Rock, The Sound of the seventies! Tom Rush, Janis Joplin Taj Mahal.... Og for en mix! Ikke akkurat preget av Loudness War! Gyro Dec sliter litt med knitring etc. men du verden!

    Ellers endel Neil Young, Ten Years After og Peter Paul and Mary!

    Vinyl ruler....
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    ElvisRuler skrev:
    Var på platemesse i dag,,,,

    Fikk tak i endel perler, blant annet en samle plate, jada, fy-fy, men dette er den FØRSTE LP PLATEN jeg noengang har eid. Min har gått tapt, men denne var ok-.

    Fill Your Head With Rock, The Sound of the seventies! Tom Rush, Janis Joplin Taj Mahal.... Og for en mix! Ikke akkurat preget av Loudness War! Gyro Dec sliter litt med knitring etc. men du verden!

    Ellers endel Neil Young, Ten Years After og Peter Paul and Mary!

    Vinyl ruler....
    må bare spørre, fy-fy fordi det var den først platen du hadde eid (gjenkjøp), eller fordi det var en samleplate?
    Kom selv hjem med 8-10 stykker med artisten "Various" tidligere idag. Hvis det er noen trøst, jeg har over 1000 titler med samlere i hyllene, mange høyt skattet innholdsmessig, men enkelte også $$$. Så idag en som var priset til 5000.- ;)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.994
    Antall liker
    13.448
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    nettopp returnert fra tomassi tur til sverige avsluttet med kupp-runde på lokalt loppis:
    klassisk vinyl
    haendel messiah trevor pinnock
    masse
    dieter fischer dieskau
    rostropovitch
    perlman

    alt mint
    totalt 16 album/29 plater 200kr.
     

    ElvisRuler

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.08.2009
    Innlegg
    132
    Antall liker
    2
    Neida, samleplater kan være ok, men har inntrykk av at noen er ganske dårlige på pressing og lignende, derfor kommentaren fy-fy.

    Eller var det herlig å få tak i min første LP igjen!
     

    Ekorre

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2010
    Innlegg
    679
    Antall liker
    248
    Ser du fikk med deg endel godbiter fra Marienlyst vreden, var der selv rett over 10, men da var disse borte ja:p
    Ble disse på meg.


     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har hatt lite suksess med slentring i det siste, men stikker likevel innom de lokale bruktsjappene der det kan slumpe til å ligge noe.
    Min nærmeste bruktbod har ikke hatt særlig vekt på vinyl, men markedet har blitt bedre (for selgeren) og etter at Record World og en del andre forsvant ser vi at prisene stiger både på loppemarked og i bruktsjapper. For inntil et år siden var den vanlige prisen 10-25 kroner, nå ligger det typisk på 45-65 kroner.
    Likevel akseptabelt for meg, og mens kona sleit på melk og brød stakk jeg over gata og fant et parti høykvalitets standardvare fra 70- og 80-tallet.

    51h4uqmYeFL._SL500_AA300_.jpg


    Al Jarreau dobbel live fra 1977:


    Og en højdare fra gode gamle Uriah Heep, klassiker fra 1972:
    61NizHrVEIL._SL500_AA300_.jpg



    Her lar jeg meg friste, jeg som egentlig ikke likte Dylan. Denne er faktisk helt ok:
    51JX-pwn5lL._SL500_AA300_.jpg


    Plusset på litt kompletterende materiale fra Chicago og Mike Oldfield også, måtte begrense handleposen litt.
    Til lokale Rogalendinger kan jeg røpe at butikken, Løkkeboden i Løkkeveien i Stavanger, har et eksemplar av David Lindley og El Rayo Live stående til nesten ingen penger.
    51GZ14ZRJ8L._SL500_AA300_.jpg

    Denne har jeg selvfølgelig fra før, en av mine største favoritter, så her er det bare å forsyne seg. Deler gjerne tips, dumsnill som jeg er. Løkkeboden altså, god fornøyelse.
     
    R

    rico

    Gjest
    Hvis den ligger der jeg tror den ligger så har vel den vært der i noen år, veldig lenge siden jeg har vært der. Det var veldig mye 80 talls av ymse kvalitet som stod litt tilfeldig rundtomkring sist jeg var der, kanske mer en bruktentusiast enn vinylentusiast som driver den? Var det en form for struktur og system der platene stod nå?
    Hvordan var utvalget f.eks. når det gjelder jazz og eldre rock som 60-70 talls? Og kan du si noe om kvaliteten på det du tok med deg? Ble noen spørsmål dette men jeg vet du har svarene...:cool: Alltid kjekt med en bruktsjappe i nærheten, veldig synd at Record world forsvant.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.393
    Antall liker
    11.450
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Hvis den ligger der jeg tror den ligger så har vel den vært der i noen år, veldig lenge siden jeg har vært der. Det var veldig mye 80 talls av ymse kvalitet som stod litt tilfeldig rundtomkring sist jeg var der, kanske mer en bruktentusiast enn vinylentusiast som driver den? Var det en form for struktur og system der platene stod nå?
    Hvordan var utvalget f.eks. når det gjelder jazz og eldre rock som 60-70 talls? Og kan du si noe om kvaliteten på det du tok med deg? Ble noen spørsmål dette men jeg vet du har svarene...:cool: Alltid kjekt med en bruktsjappe i nærheten, veldig synd at Record world forsvant.
    Ja, den har nok vært der en stund. Løkkeboden i Løkkeveien er en ganske enkel bruktsjappe, tradisjonelt for blader, video og spill. Langt fra spesialister på vinyl, de har et lite stativ med typisk 100-150 album stående framme. Ikke noe system i vinylhyllene, alt blandet, fort gjort å bla gjennom.
    Idag fikk jeg med meg en liten bunke av kjente ting, og det viser seg at alle platene er topp utgivelser og de er generelt i god stand. Vanligvis tar jeg dem ut og kikker på i butikken, men idag hadde jeg dårlig tid og droppet det. Vanligvis luker de ut ting som er i dårlig stand, eller setter prisen veldig lavt.
    Butikken er ikke verd å reise langt for, men er grei å sjekke hvis man likevel er i byen.
    I hyllene idag sto det en god del igjen av typen Elton John, Supertramp, Paul McCartney, Mike Oldfield, noe Santana og Joan Armatrading, mye kjent som jeg har fra før, og en god del meningsløst kliss i tillegg. Det varierer veldig hva de har inne, og det er ofte lenge mellom hver gang jeg finner noe interessant, men idag var det mye bra standardvare altså.
    Jeg fryder meg nå over de lekre produksjonene jeg litt tilfeldig tok med meg, fra tdlig 80-tall, som Crisis av Mike Oldfield, McCartney Regards to Broad Street og Chicago 17. Spekket med hits og svisker, til og med kona likte det meste her.

    ED: gjentar anbefalingen av nevnte El Rayo Live, med David Lindley, den kikket jeg på og den så ok ut. Ikke umuig at de priser den lavt fordi de ikke kjenner navnet på artisten. Jeg har gjort mange røverkjøp der av samme grunn.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.523
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Stresset mellom diverse gjøremål i byen i dag - kjente et merkelig drag mot et smug jeg ikke har gått igjennom på mange år. Og der lå det en gjenbruksbutikk nå. Ett eller annet dro meg inn. En liten boks med 20-30 vinylplater. og hva fant jeg? Jo, nok til at den eldre damen bak skranken kikket opp av mitt - det jeg vil tro var et "hikst" eller kanskje heller "brøl"....
    Min yndlingsinnspilling av Mahler 5. symph. stod der, i det jeg vil kalle nærmest uspillt versjon. Ikke antydning til støv eller mikrostriper. JIHAAAA!
    Tok med en annen fin Decca-plate også ;)

    Mahler 5 Solti CSO Lp 2.jpg
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Gode gamle Rabbagast med 3Busserulls vart med heim frå ein tur innom Samleren,strøken stand og med god lyd som bonus.
    Fant også to utgaver av Johnny Winter,bla den gode White Hot & Blue utgitt i 78,Tottas Bluesband,Combination Boogie,Stavangerensemblet, På bommen.
    Donna Summer,dobbelutg,Shirley Bassey The Nearness of you,Simple mainds,Marillion.

    Lett blanding altså.
    Mvh.
     

    toillball

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    778
    Antall liker
    229
    Var innom en Fretex idag og midt iblandt alskens rask og søppelopptak glitret en fordums barnestjerne i bunken med etterlatenskaper fra dødsbo. Etter å ha gledet meg over en tidligere utgivelse (Trollmannen Lurifix på NOR-DISC) var iveren stor da Anita smilte mot meg med sine fire fortenner!
    Vinylen var også i god stand og hadde tidligvis blitt holdt langt unna smussede barnehender eller blitt brukt som frisbee i hagen. Denne Karusell-utgivelsen skuffet ikke, Anita har mistet endel melketenner men synger med en ren, søt røst og Alf Prøysen-slagere blir levert som perler på en snor mens hennes latter ligger latent i ganen!
    Prisen var heller ikke avskrekkende, 25 kr var den sannelig verdt og både jeg og min snart 9 måneder gamle datter vil gledes ilag av denne platen!

    For dem som er velsignet med en profil på dette forum så følger et bilde av herligheten :
     

    Vedlegg

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.162
    Antall liker
    3.995
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Rock & Pop samlinger på noen hundre ex. Hva pleier de å gå for?

    edit:

    etter litt søk her og der, så virker det som at 10,- plata ikke er helt unormalt. Jeg skal se på noen i morgen og håper de er i relativ god stand.
     
    Sist redigert:

    Boogie-Stian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    387
    Antall liker
    78
    Torget vurderinger
    7
    Se Det !

    Fant du den lokalt eller ?

    jeg kjøpte opp samlinger i Kristiansandsdistriktet gjennom 90-årene. Trodde nesten ikke det var mere igjen.... ;-)

    Ser det er litt skandinavisk representert. Er det my norsk ?

    Det krever tid å komme gjennom sånne mengder. Men det er jo et kick....

    gratulerer !

    mvh.Stian
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.523
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    På vei fra et gjøremål til ett annet lå gjenbruksbutikken. Nok en gang sa en stemme inne i meg at jeg burde kikke innom;
    280,- for denne bunken er greit på 28 stk, Noen dobble. Jepp, og jeg plukket ikke rubbel og bit som stod der heller. Platene jeg plukket opp er alle strøkne i vinylen Her er det ikke snev av støv eller for ikke å si syltetøysklaser etc. og har prøvd alle på spilleren - nada støy.
    To av Janis Ian har jeg fra før. Kjekt å ha flere, sånn i tilfelle.... så da er hennes katalog til frem til 1983 dekket på vinyl.
    Gleder meg til å gå løs på bla. The Heifetz-Piatigorsky Concerts og Domnérus-platene.

    IMG_5622.jpg
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Mulig det er feil sted å poste dette, mulig det er riktig sted. Jeg vet ikke.. Jeg ruslet uansett litt rundt i dag.

    Hipstere er f*** meg snåle!! Jeg påstår på ingen måte at jeg ikke er snål selv, men hipstersnål blir jeg aldri.

    I dag hadde jeg en merkverdig samtale med en fyr i en bruktsjappe på Grünerløkka. De hadde et bittelite utvalg på vinyl, til de grader utplukka at Oslo Gospel choir var det mest interessante i bunken. Men, på gulvet sto det noen kasser med CD'er med en og annen godbit. Jeg satt og bladde i denne da det kom inn en kar og bladde i vinylen rett ved siden av. Jeg var i ferd med å avslutte, så jeg tenkte å være hyggelig og tipse om at det var en del bra på CD. Svaret hans var 'det er bare vinyl som gjelder, CD er ikke noe å spare på'. Jeg ble så perpleks at jeg ikke husker ordrett, men jeg sa da i det minste noe i retning av 'heller Coltrane på CD enn Kenny G på vinyl, fordi det uansett låter bedre'. Han sa da at han ikke brydde seg om lydkvaliteten.

    Hva i H*** skulle han med vinylen da? Bruke den som takstein?

    Hva er det med folk som gjør at de plutselig avskriver CD så totalt? Ikke at det gjør meg noe, snarere tvert om. Det virker bare underlig og uforståelig.

    Hva er det som gjør at folk heller blar ørkesløst gjennom katalogen til James Last på vinyl, og gud forby, kjøper den? Når de kan plukke opp en bunke Nick Cave/Johnny Cash/David Bowie ('70-talls) for 20,- pr. stk.?

    Uansett gikk jeg derfra med 11 CD'er som jeg betalte 200,- for.
     

    Lydersen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.08.2010
    Innlegg
    79
    Antall liker
    9
    Kom over en "live at malla" utgivelse i går. Konsertopptak med "Kristian Bergheims Quintet" fra 1977.
    Noen som vet noe om denne eller liknende?
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.523
    Antall liker
    2.979
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hva er det som gjør at folk heller blar ørkesløst gjennom katalogen til James Last på vinyl, og gud forby, kjøper den? Når de kan plukke opp en bunke Nick Cave/Johnny Cash/David Bowie ('70-talls) for 20,- pr. stk.?

    Uansett gikk jeg derfra med 11 CD'er som jeg betalte 200,- for.
    11 brukt cd for 200,- i en bruktsjappe synes jeg var i overkant.......

    Og hvorfor disse James Last? Hans orkester har alltid bestått av et knippe genialt dyktige musikere. Har en egen avdeling for JL her.... Om du kommer over noen fint brukte, kan du gjerne tipse her ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn