Tror jeg må ut å slentre/halte i dag. Etter jeg fikk en Spinclean har jeg følt en viss lettelse når jeg spiller brukte skiver. Noen av mine bruktkjøp har sett ut som sandkasser og har selvfølgelig vært fulle av støy.
|
Jeg er kresen på hva som får bli med hjem. Cover er ikke så farlig, det må gjerne ha skader, men jeg det må være lite å utsette på vinylen. Småriper som ikke påvirker nåla går, ellers får jeg renset det meste så det er lite å utsette. Har problemer med enkelte DGG-utgivelser, som knitrer også etter rens.Griffenfeldt skrev:Tror jeg må ut å slentre/halte i dag. Etter jeg fikk en Spinclean har jeg følt en viss lettelse når jeg spiller brukte skiver. Noen av mine bruktkjøp har sett ut som sandkasser og har selvfølgelig vært fulle av støy.
Skal se hva jeg kan få til , men er totalt ubrukelig med kamerapang skrev:Det kunne vært morsomt å se bilder av de ni Beatles singlene , spesielt om de hadde cover og var norskpresset.
Amund
Mye "tidsreise" over disse - det utviklet seg en egen sound på den tiden - fusion var vel et ord som gikk igjen. Men Endresen melder tydelig at hun vet hva hun holder på med.Zomby_Woof skrev:Bra, om enn litt i overkant 'tidstypisk', den Eberson group-skiva. Man mer enn aner at Sidsel Endresen har et talent utenom det vanlige.
Jeg der vil jeg og ha...vredensgnag skrev:Jeg var innom Råkk&Råll her om dagen, og stakk ned i Jazz-avdelingen. Der ser jeg Duke Ellington, Newport 1956, som de skal ha en 50-lapp for.
Regner med at det må være en senere gjenutgivelse, men den kan jo ikke få ligge der. Irriterer meg litt over at mange gjenutgivelser kopierer originalen så man ikke ser det er en kopi.
"Utrolig," tenker jeg. "Her har de kopiert 6-eye label, helt uten å angi at det er en re-issue."
Jeg ble lurt av at LP-en var så tung, og tenkte dermed automatisk 180g audiofil gjenutgivelse. Inntil jeg så nærmere på label - non-breakable. "Vel, det har de nok også kopiert."
Fikk den med hjem. Og det er originalen fra 1956. Mono. Spiller av meget pent.
Jeg også kan tenke meg den der. ... Byr 51 kr for den ;DMinutten skrev:Jeg der vil jeg og ha...vredensgnag skrev:Jeg var innom Råkk&Råll her om dagen, og stakk ned i Jazz-avdelingen. Der ser jeg Duke Ellington, Newport 1956, som de skal ha en 50-lapp for.
Regner med at det må være en senere gjenutgivelse, men den kan jo ikke få ligge der. Irriterer meg litt over at mange gjenutgivelser kopierer originalen så man ikke ser det er en kopi.
"Utrolig," tenker jeg. "Her har de kopiert 6-eye label, helt uten å angi at det er en re-issue."
Jeg ble lurt av at LP-en var så tung, og tenkte dermed automatisk 180g audiofil gjenutgivelse. Inntil jeg så nærmere på label - non-breakable. "Vel, det har de nok også kopiert."
Fikk den med hjem. Og det er originalen fra 1956. Mono. Spiller av meget pent.
Edit: Savner en bruktbutikk.
Regn og myr satte alkemikeren Damian pris på da han skulle fly fra slottsmuren her og ned mot kongens jaktmarker langt under. De fjærsatte vingene han laget taklet ikke oppgaven og han braste i fjellveggen på basejumpervis, rutsjet ned og havnet i myra med et brukket ben.Roberten skrev:Steike ! Får da være måte på hva du snubler over, nå også i det forente kongeriket. Makan. Fra bunnen av hjertet håper jeg det blir blest, regn og myr resten av oppholdet.
Jøssenavn ! Etter at du delte den historien med oss er du nå offisielt tilgitt.vredensgnag skrev:Regn og myr satte alkemikeren Damian pris på da han skulle fly fra slottsmuren her og ned mot kongens jaktmarker langt under. De fjærsatte vingene han laget taklet ikke oppgaven og han braste i fjellveggen på basejumpervis, rutsjet ned og havnet i myra med et brukket ben.
Hoffskalden lirte av seg at Damian through the muck did glyde.
Det er egentlig merkelig at det går an å gå konkurs med de prisene R&R tok.....eller kanskje ikke?Zomby_Woof skrev:Tenkte dette var et greit sted å informere. Råkk og Rålls er konkurs, men driften fortsetter under nye eiere. I den forbindelse er det konkurssalg/lagerrensing/hva vet jeg i Chr Augusts gate. Det stenger visst på mandag, så det er siste mulighet denne helga. Husker ikke nummeret, men hvis dere spaserer er det bare å følge trikkeskinnene forbi Herr Nilsen/Per på hjørnet/Justisen mot Tullinløkka. Da blir det på venstre side av gata, og før trikkeholdeplassen på Tullinløkka. Mye reint graps på vinyl (nesten bare), men de tar ikke mer enn en femmer for stykket. Litt mer interessant å finne på CD, brukte for 20 og nye for 30.
Jeg fant et par soloskiver med Roger Daltrey en Ike & Tina Turner++ på LP, samlere med Fela Kuti og Roy Buchanan, Briefly shaking med Anja Garbarek, My italian greyhound med Bertine Zetlitz og Soldier of love med Sade på CD. Alt sammen kom på kr. 155,- og ti svarte antikvariatfingre.
Og så denne, da. Men man må muligens ha vokst opp på '70-tallet, med Kojak på detektimen, for å synes det er morsomt? Mitt eks er forresten penere/styggere, og skal i glass og ramme etterhvert.
Jeg tråla alle kassene de hadde. Det var bare disse 2 skivene som var verdt å ha. Resten var best-of svensktoppen og annet ræl. Sorry.Townes skrev:Kor fant du den James McMurtry plata til en femmer?
Skal jo til tiggerstaden om en mnds tid, greit å vite kor man slentre og finne sånne skatter til slike priser.
Men er det Råkk & Rålls i akersgata som er konkurs eller er det en annen? Jeg ser ofte konkurssalgannonser på finn osv men da nevnes ikke akersgata i heletatt..Gubra skrev:Det er egentlig merkelig at det går an å gå konkurs med de prisene R&R tok.....eller kanskje ikke?Zomby_Woof skrev:Tenkte dette var et greit sted å informere. Råkk og Rålls er konkurs, men driften fortsetter under nye eiere. I den forbindelse er det konkurssalg/lagerrensing/hva vet jeg i Chr Augusts gate. Det stenger visst på mandag, så det er siste mulighet denne helga. Husker ikke nummeret, men hvis dere spaserer er det bare å følge trikkeskinnene forbi Herr Nilsen/Per på hjørnet/Justisen mot Tullinløkka. Da blir det på venstre side av gata, og før trikkeholdeplassen på Tullinløkka. Mye reint graps på vinyl (nesten bare), men de tar ikke mer enn en femmer for stykket. Litt mer interessant å finne på CD, brukte for 20 og nye for 30.
Jeg fant et par soloskiver med Roger Daltrey en Ike & Tina Turner++ på LP, samlere med Fela Kuti og Roy Buchanan, Briefly shaking med Anja Garbarek, My italian greyhound med Bertine Zetlitz og Soldier of love med Sade på CD. Alt sammen kom på kr. 155,- og ti svarte antikvariatfingre.
Og så denne, da. Men man må muligens ha vokst opp på '70-tallet, med Kojak på detektimen, for å synes det er morsomt? Mitt eks er forresten penere/styggere, og skal i glass og ramme etterhvert.
Du får ta deg en tur hit da: http://www.besthotelamenities.com/turntables-and-vintage-vinyl-ace-hotel-new-yorkottone skrev:Hotellrom burde hatt vinylspiller, egentlig.