VPI`S venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Chinaski, du må ta med deg bildene av Autograph mini til Tannoy-tråden og fortelle om stativene dine.

    Ang. Classic, følger akryl-lokket med spilleren?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Skink_123 skrev:
    Kult!

    Foresten, min scoutmaster II, den har sånn akryltallerken, skulle den ha vært levert med metall?
    Heter den Scoutmaster II??? Er det ikke Scout som har fått en oppgradering til "II" med bl.a. aluminiumstallerken?? Jeg finner ingen Sm II på Vpi sine sider, bare Scout II. Det er nok prototypen du har fått...med akrylskive!!

    ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    Skink_123 skrev:
    Kult!

    Foresten, min scoutmaster II, den har sånn akryltallerken, skulle den ha vært levert med metall?
    Heter den Scoutmaster II??? Er det ikke Scout som har fått en oppgradering til "II" med bl.a. aluminiumstallerken?? Jeg finner ingen Sm II på Vpi sine sider, bare Scout II. Det er nok prototypen du har fått...med akrylskive!!

    ;D
    Haha, ja jeg lurer litt nå! Haha.

    Først fikk jeg høre at jeg kunne få en scout II med signatur arm, så fikk jeg vite at scout ikke leveres med den optionen lenger. Derfor scoutmaster, men jeg mener bestemt at det står II på min, må se når jeg kommer hjem!

    Tror det har vært en del endringer på modeller den siste tiden.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Joda, du har nok rett - selvfølgelig. Det er jo du som har kjøpt den. Ser på prislista til Vpi at de har bytta navn til Scoutmaster II. Men jeg aner ikke hva forskjellen er på disse..

    Så var det bilder av spilleren din,da. Hva har du plassert din spiller på, forresten? Opplever du Vpi'en som utsatt for rystelser o.l.?
    ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    Joda, du har nok rett - selvfølgelig. Det er jo du som har kjøpt den. Ser på prislista til Vpi at de har bytta navn til Scoutmaster II. Men jeg aner ikke hva forskjellen er på disse..

    Så var det bilder av spilleren din,da. Hva har du plassert din spiller på, forresten? Opplever du Vpi'en som utsatt for rystelser o.l.?
    ;D
    Jeg er bilde skyldig i flere tråder nå, skjønner jeg må lokke over min kompis som har svidd av like mye på kamera som jeg på platespiller!

    Jeg er så heldig at jeg har plassert min platespiller i et annet rom bak stereoanlegget, der den står på et trebord alene oppå teppe.

    Jeg har planlagt å teste forskjellig underlag.

    Noe som jeg har hjemme er en stenplate med spikes, tenkte å prøve den. Samt prøve å lage et sandbad.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    Noen som har anbefaling på duganese ic-kabler mellom Scout / DV17d3 p.u. og DV P-75 mk II RIAA og forsterker?

    ;D
    Hvorfor ikke bruke det integrerte riaa i densen? En kabel mindre :)
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Wergeland skrev:
    Chinaski, du må ta med deg bildene av Autograph mini til Tannoy-tråden og fortelle om stativene dine.

    Ang. Classic, følger akryl-lokket med spilleren?
    Lokket er ekstra så vidt jeg skjønner ut i fra VPI sine sider. 300,- utenlandske gærninger.
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hmm hmm hmm, jeg har jo fått akrylplatter på min scoutmaster II, noe er rart!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Skink_123 skrev:
    Hvorfor ikke bruke det integrerte riaa i densen? En kabel mindre :)
    DA er Scout'en på plass! Virkelig flott spiller. Jeg var veeeldig spent på den, og bobla av utålmodighet mens jeg leste brukerveiledninga. Oppkopla og første skiva på ( Sky 1 )..og skrekk & gru! Bare lyd i venstre kanal. Jeg sjekka sporing..nei, armkabel...nei. Etterhvert oppdaga jeg brudd ved ene pluggen i de medfølgende Silk kablene. Heldigvis hadde jeg en stump NordOst Blue Heaven liggende, og da ble det lyd. Og FOR en lyd! Et klart løft fra min gamle H/K T60, og det skulle bare mangle. Dette er en anna divisjon..også prismessig. T60'en er ikke noen dårlig spiller. Jeg har prøvd den opp mot Rega P5 med Elys p.u., og T60'en med Ortofon 2M Blue var heilt klart bedre. Scout'en med Dynavector 17d3 og DV P75 Mk II er heilt klart flere hakk over.For å si det veldig enkelt; det ble en god del meir av alt. samtidig eksisterer ikke brum eller anna ulyd. Scout'en imponerte stort! Og dette er lillebror i Vpi-familien! Nå sikler jeg på en arm til, sånn at jeg kan få prøvd min Ortofon mc70 Anniversary...kanskje en "Signature"...

    Jeg bruker DV P75'en fordi den var med i "pakka" ved kjøpet.Jeg tenkte at siden det er Dynavector som har produsert både pu og riaa, ville det være en god match - og det er det. Så her er gliset fra øre til øre for tida.

    ;D ;D
     

    Chinaski

    Medlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    10
    Antall liker
    0
    Jepp lokket er ekstra, kjøpte spilleren hos Lyric i Oslo, lokket bestilte jeg fra Elusive Disc.
    Må nesten ha det for å beskytte pickup, arm og spiller fra klåfingre og så slipper man at alt støver ned
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg har tenkt å anskaffe meg ei ekstra arm til min Scout, men sliter med å finne ut hva det er jeg trenger. Er det "tonearm" eller "arm-wand" + lodd jeg skal ha? Jeg har kontakta Lyric, og fått en pris som tilsier at det må være prisen på en komplett tonearm, med base og heile smala. Jeg er ute etter selve arma med headshell, kabler osv + lodd, m.a.o. alt man plasserer oppå "nåla". Er det stor forskjell på den vanlige JMW9 Memorial og JMW Signature-arma? Bør jeg gå for den siste??? Noen som veit priser på disse?

    mvh. VilhelmW
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    Jeg har tenkt å anskaffe meg ei ekstra arm til min Scout, men sliter med å finne ut hva det er jeg trenger. Er det "tonearm" eller "arm-wand" + lodd jeg skal ha? Jeg har kontakta Lyric, og fått en pris som tilsier at det må være prisen på en komplett tonearm, med base og heile smala. Jeg er ute etter selve arma med headshell, kabler osv + lodd, m.a.o. alt man plasserer oppå "nåla". Er det stor forskjell på den vanlige JMW9 Memorial og JMW Signature-arma? Bør jeg gå for den siste??? Noen som veit priser på disse?

    mvh. VilhelmW
    Hvor mye er det i prisforskjell?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Skink_123 skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg har tenkt å anskaffe meg ei ekstra arm til min Scout, men sliter med å finne ut hva det er jeg trenger. Er det "tonearm" eller "arm-wand" + lodd jeg skal ha? Jeg har kontakta Lyric, og fått en pris som tilsier at det må være prisen på en komplett tonearm, med base og heile smala. Jeg er ute etter selve arma med headshell, kabler osv + lodd, m.a.o. alt man plasserer oppå "nåla". Er det stor forskjell på den vanlige JMW9 Memorial og JMW Signature-arma? Bør jeg gå for den siste??? Noen som veit priser på disse?

    mvh. VilhelmW
    Hvor mye er det i prisforskjell?
    Det veit jeg ikke...ennå. Fikk en mail fra Lyric med ca. 10K for signature og ca. 6 K for den vanlige. Men det tror jeg er for heile arma inkl. armbasen også...som jeg har fra før. Jeg skal bare ha det som er oppafor nåla. Må ærlig talt si at jeg trodde gutta på Lyric hadde solgt noen løse armrør gjennom tidene!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    Skink_123 skrev:
    VilhelmW skrev:
    Jeg har tenkt å anskaffe meg ei ekstra arm til min Scout, men sliter med å finne ut hva det er jeg trenger. Er det "tonearm" eller "arm-wand" + lodd jeg skal ha? Jeg har kontakta Lyric, og fått en pris som tilsier at det må være prisen på en komplett tonearm, med base og heile smala. Jeg er ute etter selve arma med headshell, kabler osv + lodd, m.a.o. alt man plasserer oppå "nåla". Er det stor forskjell på den vanlige JMW9 Memorial og JMW Signature-arma? Bør jeg gå for den siste??? Noen som veit priser på disse?

    mvh. VilhelmW
    Hvor mye er det i prisforskjell?
    Det veit jeg ikke...ennå. Fikk en mail fra Lyric med ca. 10K for signature og ca. 6 K for den vanlige. Men det tror jeg er for heile arma inkl. armbasen også...som jeg har fra før. Jeg skal bare ha det som er oppafor nåla. Må ærlig talt si at jeg trodde gutta på Lyric hadde solgt noen løse armrør gjennom tidene!
    Jeg skal innom Lyric til uka, jeg kan høre med de da!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Fint! enda finere om du kan forklare de at det er alt fra nåla og opp jeg vil ha pris på, i normal og "Signature" utgaver.

    Burde kanskje ikke nevne det i denne tråden, men faktum er at cd-spilleren min, Densen B400sx, faktisk ligner Vpi'en i spillestil. Det er samme,varme lyden. Samme autoritære spillestilen. Scouten slår Densen på mikrodetaljer og "liv". Så da har jeg konstatert at jeg har en forrykende bra cd-spiller....også!!!

    Nå skal jeg til fjells og trene irsksettertispa mens jeg smånynner Lisa Ekdahl. Det er jo snart jakt, og enda snarere jaktprøver!

    ;D ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    Fint! enda finere om du kan forklare de at det er alt fra nåla og opp jeg vil ha pris på, i normal og "Signature" utgaver.

    Burde kanskje ikke nevne det i denne tråden, men faktum er at cd-spilleren min, Densen B400sx, faktisk ligner Vpi'en i spillestil. Det er samme,varme lyden. Samme autoritære spillestilen. Scouten slår Densen på mikrodetaljer og "liv". Så da har jeg konstatert at jeg har en forrykende bra cd-spiller....også!!!

    Nå skal jeg til fjells og trene irsksettertispa mens jeg smånynner Lisa Ekdahl. Det er jo snart jakt, og enda snarere jaktprøver!

    ;D ;D
    God tur! Bare husk å ikke nynn så mye under selve jakta ;D
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Vi fant noen rypekull, hundene funka greitt og det blei lite nynning. For mange motbakka til sånt! Nå er det Billie Holiday på Scout'en. Og ei kald øl. Life is good...

    ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå gleder jeg meg bare til jeg får tid til å stikke snuten hjem en dag, så jeg får vaska siste fangst av vinyl på vpi 16.5'en og fått hørt på det!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Hvor "fanger" du vinyl? Har nettopp lagt inn ei bestilling hos Elusive disc - for første gang.Bl.a David Gilmour's "Live in Gdansk". Er det andre steder som er rimeligere & bedre???

    Er du fornøyd med Vpi-vasker'n? Tror jeg må anskaffe meg en sånn!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Fullstendig off-topic, og burde heller vært på "musikk"- eller "vinyl"-avdelingene, men: Hva hvis man vil bestille nytt, fra det store utland?
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Hei. Jeg kjøpte meg en EAR 864 forforsterker av en hyggelig mann i fra Bergen. Med på kjøpet fikk jeg med en platevasker som han kalte VPI 16.1. Den skulle være 1,5 år og lite brukt. Den er nå kommet i hus og ser helt ny ut. Vaskeren er merket som modell HW 16.5 og ikke 16.1, uten at det sier meg så mye. Jeg har ikke bruksanvisning til vaskeren og tørr derfor ikke starte den. Noen som kan forklare meg hvordan du bruker den eller enda bedre sende meg en bruksanvisning? Er dette en grei vasker?

    Lf
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ELEL6200 skrev:
    Hei. Jeg kjøpte meg en EAR 864 forforsterker av en hyggelig mann i fra Bergen. Med på kjøpet fikk jeg med en platevasker som han kalte VPI 16.1. Den skulle være 1,5 år og lite brukt. Den er nå kommet i hus og ser helt ny ut. Vaskeren er merket som modell HW 16.5 og ikke 16.1, uten at det sier meg så mye. Jeg har ikke bruksanvisning til vaskeren og tørr derfor ikke starte den. Noen som kan forklare meg hvordan du bruker den eller enda bedre sende meg en bruksanvisning? Er dette en grei vasker?

    Lf
    Etter min mening er det den beste platevaskeren en kan bruke.

    Du skrur på en lp plate, sprayer middelet du har valgt for å rense på(3-4 spray), drar utover med børsten, flipper armen inn, og skrur på vacum, la den gå to runder, ta opp, snu plata og fortsett.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Takk skink :) Dette er jo bare genialt ;D Så lett og så raskt. Den bråker, men det er i alle fall lyden av noe som virker :) Jeg tror jeg kommer til å bli glad i denne VPIen. Finnes det noe "vidundervaskemiddel" man kan bruke som ikke koster skjorta? Jeg brukte noe VPI middel som fulgte med, men det er kanskje mer enn godt nok?

    Lf
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    ELEL6200 skrev:
    Takk skink :) Dette er jo bare genialt ;D Så lett og så raskt. Den bråker, men det er i alle fall lyden av noe som virker :) Jeg tror jeg kommer til å bli glad i denne VPIen. Finnes det noe "vidundervaskemiddel" man kan bruke som ikke koster skjorta? Jeg brukte noe VPI middel som fulgte med, men det er kanskje mer enn godt nok?

    Lf
    Jeg aner ikke hva pappa bruker, han som supplerer middelet, men hør med folka på sentralen her. Det er og delte meninger om hva som er best.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    VPIs rensevæske er ypperlig Lf. Bruker enda det jeg fikk levert med spilleren. Blandet ut konsentratet med batterivann/destillert vann fra Biltema (til nesten ingenting). Jeg har enda flere liter igjen, og jeg har vasket plater i et års tid :). Kommer nok til å kjøpe mer konsentrat fra VPI når jeg har brukt opp det jeg har. Sikkert noe som er enda bedre, men dette funker godt nok for min del! Kan imidlertid anbefale en miracle record brush fra DiscDoctor i stedet for den hardbustede børsten som følger med. Jeg kjøpte en slik på anbefaling fra bla. Parelius og er meget godt fornøyd med platevaskesystemet mitt.
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Da slår jeg meg til ro med vaskemidlet jeg har, gutman :) Den børsten som fulgte med virket noe stiv, ja. Har du en link gutman?

    Lf
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    ELEL6200 skrev:
    Da slår jeg meg til ro med vaskemidlet jeg har, gutman :) Den børsten som fulgte med virket noe stiv, ja. Har du en link gutman?

    Lf
    Bestilte min direkte fra kilden jeg; http://www.discdoc.com/p15.html Jeg kjøpte en enkelt børste med reserve pad. Burde nok etterhvert skifte den. Er det noen som har gjort det her inne. Jeg skjønner ikke helt om man skal varme opp den nye "pad"en før man fjerner beskyttelsen på den dobbeltsidige tapen? I bruksanvisningen står det "Warm brushes & pads to 80-90F" Da skulle man vel forstå det slik at man skal varme opp både bøste (håndtak) og pad... Hva er hensikten med å varme opp håndtaket?? Anyone?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.912
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ELEL6200 skrev:
    Da slår jeg meg til ro med vaskemidlet jeg har, gutman :) Den børsten som fulgte med virket noe stiv, ja. Har du en link gutman?

    Lf
    Jeg har en slik (helt ny, med reserve pads) liggende som du kan få av meg LF!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Gratulerer med vasker,ELEL6200!
    Noen som har en pent brukt vasker de vil selge i nær framtid, så send en PM. Jeg er sugen på å prøve...

    mvh. VilhelmW
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Laber aktivitet på vennetråden for tida???

    Akkurat nå snurrer Willie Nelson's "American classic" på Scoute'n...IKKE tenk country. Dette er meir mjuk jazz / folk, og kan virkelig anbefales til en kosekveld med den bedre halvdelen, sammen med rosa rypebryst med tilbehør a la Brimi'en og en virkelig god produtto'd Masi i glasset....

    For egen regning blir jeg meir og meir imponert over Scout'en for hver skive som spilles. Kombinasjonen med DV Karat 17 dIII / DV P75 Mk.II er heilt perfekt!

    På 6moons kom jeg over denne testen av Scout: http://www.6moons.com/audioreviews/vpi/vpi.html

    Det er en av de mest grundige jeg har sett, så langt - og legg merke til hvilken spiller den blir sammenlignet med, og som Scouten sjølsagt grusa fullstendig!

    O lucky day!!!! ;D ;D
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    VilhelmW skrev:
    - og legg merke til hvilken spiller den blir sammenlignet med, og som Scouten sjølsagt grusa fullstendig!
    Acoustic Solid spiller, ikke tidligere nevnt her på sentralen, hvis søkemotoren har rett, og budsjettarmen fra SME. Ingen tvil om at Scout er en bra spiller, men vet vi egentlig så mye om denne andre komboen?
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Birdman skrev:
    VilhelmW skrev:
    - og legg merke til hvilken spiller den blir sammenlignet med, og som Scouten sjølsagt grusa fullstendig!
    Acoustic Solid spiller, ikke tidligere nevnt her på sentralen, hvis søkemotoren har rett, og budsjettarmen fra SME. Ingen tvil om at Scout er en bra spiller, men vet vi egentlig så mye om denne andre komboen?
    Ikke anna enn at jeg oppfatta det som om det var skribentens egen spiller... Forøvrig kunne vel begge spillerne blitt tilgodesett med bedre p.u'er. Eller??? Omtalen var etter mitt syn veldig grundig, særlig arma blei jo ofra stor oppmerksomhet.

    ;D
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.076
    Antall liker
    67
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:
    VilhelmW skrev:
    - og legg merke til hvilken spiller den blir sammenlignet med, og som Scouten sjølsagt grusa fullstendig!
    Acoustic Solid spiller, ikke tidligere nevnt her på sentralen, hvis søkemotoren har rett, og budsjettarmen fra SME. Ingen tvil om at Scout er en bra spiller, men vet vi egentlig så mye om denne andre komboen?
    Acoustic Solid har blitt omtalt på forumet her et par ganger i forbindelse med messer i Tyskland. Har aldri hørt spillerne deres, men de har ikke rykte på seg for å være veldige gode. Fidelity hadde bilde av en spiller med masse juvelstener for et par nummer siden. Det var vel en Acoustic Solid.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Acoustic solid er JÆVLIG bra spiller , dersom man ser poå modellene over 15k ( uten arm)

    prismessig kommer man nok billigere fra det med scout , men har mye mindre valgmuøligheter senere , mht armbytte etc.

    VPI lager jævlig bra spillere , jeg har jo selv en knakende god en , men det er andre som lager bra ting også , ikke bare vpi....Å si at den ene gruser den andre blir for dumt , vi har neppe hørt disse opp mot hverandre , og kanskje ikke haørt de i hver sin setting heller , at scout er en flott spiller til en levlig pris er sant , og ja det er kanskje vanskelig å finne flere slike "startpakker" der armen virkelig er god til prisen , de er det få av.

    Jeg har hatt gleden av å høre ac.solid spille , med skikkelig arm riaa og pickup , det spillte forrykende , glem slapp bass , og lite driv....her var det timing , dyyyyp bass , flott holografi og i det hele tatt.

    Jeg liker vpi fordi det spiller med slikt driv som det gjør , på en annen side , koser jeg meg stort foran både Nottingham , Avid , Well Tempered og andre kreasjoner som virkelig spiller , når sjansene byr seg , jeg har hørt mange spillere , deriblandt vpi HRX flere ganger.....igjen vpi er knallbra saker , men ikke de eneste som kan lage bra spillere/ armer....

    Mvh Espen
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Jeg er ikke Vpi-fundamentalist, bare så steike fornøydd med "sound'en"....Jeg er veldig klar over at det finnes mange andre, bl.a. de du nevner - men Scout'en med DV p.u. og riaa, ble innertier her i huset.
    Skulle gjerne hørt en av storebrødrene!!!
    ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Var innom Lyric i dag anngående min platter, jeg skal nå sende vpi og de en mail, så får vi se. Jeg fikk jo levert en Scoutmaster II med akryltallerken, og i følge hjemmesiden så er de nå med sandwitcha alu plattere.

    Nye armer skulle visstnok bare være å slå opp på vpi sine sider, og gange prisen der med 10.

    Men lyden er jo bra :D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Sendte Mail til VPI angående at jeg fikk akryltallerken på min Scoutmaster II. Det var bare å sende den inn så skulle jeg få den nye alu platteren. De sa jeg kunne ta det når jeg dro på ferie så det ikke skulle gå utover lyttetiden! Yay! I am happy! :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn