VPI`S venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Takk for tips.

    Da ser det ut til budsjettet på sikringstiltak av husalteret kommer på rundt 4-5K.
    Lokk til spilleren (mot flygende leker)+ barnegrind (2 lengder) rundt det hele. ::)


    Burde kanskje få laget et par metallgitter og sette over rørblokkene også?
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    ssm skrev:
    det kan jeg godt forstå ;D

    Blir sikkert knallbra , kanskje det har vært noe snacks i produksjonen som har gjort at det drar ut med leveransen....?

    Prøv å holde ut nå , jeg vet at du venter på en sabla bra platespiller.....

    Vpi produserer noen av verdens beste platespillere , i klassen betalbar uten banklån....

    Armen burde kostet prisen alene , hvis man ser seg litt rundt hva andre leverer til en del penger,.....

    Bestillt med 10,5 i armen?

    Espen
    Ja, spilleren kommer med 10.5i armen, platekrans og det store loddet.
    Mvh Roger
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    R.E.S. skrev:
    Jeg har et digert akryllokk over min Scoutmaster som jeg har tørket støv av i snart ett år, men det begynner å bli en del fingermerker etc. på det. Er det noen superkur for å vaske slike lokk slik at de blir gode som nye igjen, eller er det bare å ta varmt vann og zalo?



    PS. Ellers hadde det jo vært morsomt å få besøk av deg Espen, slik at jeg kunne fått sjekket om VPIen min er satt opp skikkelig :)

    Roy
    Tipper at du , som både mangeårig skribent og entusiast sikkert har greiene på stell....

    Men jeg tar gjerne en lyttetur ved anledning for å få konstatert at vpi er spiller bra i alle anlegg. :D
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.233
    Torget vurderinger
    32
    Til SSM: Å være mangeårig skribent er dessverre ingen garanti for at man har ting på stell, men det er bare å komme på lyttebesøk.

    Til Arve: Når man får laget lokk på skreddersøm, så er det jo bare målene dine som avgjør hvor mye lokket skal dekke.

    Roy
     
    R

    rico

    Gjest

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Grumpy her på sentralen har en sånn acrylboks tilsalgs , den passer nok godt til scoutmaster og aries 3 , classic og scout.....vil jeg tro....

    send en pm å få målene av han....dette er nytt og strøkent.

    prisen aner jeg ingenting om , men har sett den og vet at den er strøken

    Tabletop såkalt , som går nedpå bordplata....

    Mvh Espen
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    R.E.S. skrev:
    Jeg har et digert akryllokk over min Scoutmaster som jeg har tørket støv av i snart ett år, men det begynner å bli en del fingermerker etc. på det. Er det noen superkur for å vaske slike lokk slik at de blir gode som nye igjen, eller er det bare å ta varmt vann og zalo?
    Claser'n har noe poleringsmiddel som jeg brukte på Regaen en gang i blant. Grønn tube, husker ikke hva den het, og finner den ikke igjen på nettet. Den virker mot riper. Er det bare fettfingre skulle Zalo eller Jif til vinduer virke helt fint. Fint lokk, forresten.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.233
    Torget vurderinger
    32
    Zomby_Woof skrev:
    R.E.S. skrev:
    Jeg har et digert akryllokk over min Scoutmaster som jeg har tørket støv av i snart ett år, men det begynner å bli en del fingermerker etc. på det. Er det noen superkur for å vaske slike lokk slik at de blir gode som nye igjen, eller er det bare å ta varmt vann og zalo?
    Claser'n har noe poleringsmiddel som jeg brukte på Regaen en gang i blant. Grønn tube, husker ikke hva den het, og finner den ikke igjen på nettet. Den virker mot riper. Er det bare fettfingre skulle Zalo eller Jif til vinduer virke helt fint. Fint lokk, forresten.
    Skal prøve meg med zalo. Lokket er forøvrig uten bakvegg. Det er kun front, sider og topp på det. Årsaken er at da slipper jeg å løfte lokket opp. I stedet kan jeg bare dra det ut. Dessuten får jeg ikke problemer med kabler som skal ut på baksiden og ned på baksiden av platespillerhylla. Selve lokket står helt inn mot veggen bak spilleren.

    Roy
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Smart res.....!

    Men kryper støvet inn på baksiden mon tro , eller tetter det mot vegg på en måte.

    Es
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Yess, det dukket opp ei diger pakke her i dag. Skal forsøke å få lagt inn noen bilder etterhvert som jeg pakker ut, men det kan ta noen dager. Dattera skal konfirmeres til helgen, og kjerringa er derfor litt gira, så jeg tror jeg må vente med utpakking til etter helgen. Og jeg som allerede har ventet i 12 uker på dette....

    Mvh Roger
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Roger.....Klarer du virkelig å la den stå i esken til over helgen , ja da har du jammen jernvilje...og god teft for familielivet. ;)

    Skal du holde konfirmasjonen hjemme , kan det kanskje argumenteres at dt kan være smart å få den opp å gå , tar jeg jo tross alt kjempebra ut der den står....

    det blir jo som ny stue... ;D

    snik inn ett par timer , tross søvntrangen , og få den opp å stå...

    gratulerer....

    Espen
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Hei igjen

    Espen, du har selvfølgelig helt rett ;D. Jeg klarer ikke å la være. Under monteringen oppdaget jeg at skruene jeg har for montering av pick-up i headshellet var for korte. Søkte hele Tønsberg rundt uten å finne noen som var lange nok. Vidar, Audio Art, sender meg noen skruer, men det betyr at helgen går uansett, Hvis ikke det er noen i Tønsberg-området som har et par liggende som jeg kunne få lånt over helgen. De må være 15 mm lange.
    Mvh Roger
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Skal se etter om jeg kan ha ett par skruer som er 15mm lange å sende deg...

    tar det på pm

    ES :D
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.143
    Antall liker
    1.139
    Torget vurderinger
    10
    R.E.S. skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Hvor fikk du tak i det akryllokket Roy?

    Noe sier meg at jeg må anskaffe meg noe liknende om ikke så alt for lenge.
    Skreddersøm fra Kreativ plast på Nøtterøy. http://www.kreativplast.no

    betalte rundt 1500 kroner, tror jeg.

    Roy
    Sendte en e-mail til firmaet for en god stund siden, med forespørsel om muligheten til å få laget et støvdeksel til platespiller. Har så langt ikke fått svar...
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Er det tillatt å være "venn" når man foreløpig må defineres som "Vpi-drømmer"? Jeg har, etter mange tunge vurderinger, endt opp med at den store vinyldrømmen, er Vpi Scout evt. Superscout. Så nå er det sparing..., mulig motorsykkel'n ( som forøvrig blir alt for lite brukt, uansett! ) ryker til fordel for et Vpi-fond.
    Skulle noen vurdere å selge sin Scout, evt. Superscout innen rimelighetens grenser, er jeg svært mottakelig for å bli kontaktet!

    ;D ;D ;D
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.997
    Antall liker
    6.233
    Torget vurderinger
    32
    K.H. skrev:
    Sendte en e-mail til firmaet for en god stund siden, med forespørsel om muligheten til å få laget et støvdeksel til platespiller. Har så langt ikke fått svar...
    Merkelig. Jeg fikk svar umiddelbart.

    Roy
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Da er classic'en oppe og går. Oppsettet var en lek. Det spiller som bare fa.. Skal forsøke å få lagt ut bilder.
    Mvh Roger
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Ja, da forsøker jeg å legge inn noen bilder av den nye classic'en min.











    Håper dette vekker apetitten hos flere for dette spiller flott.
    Mvh Roger
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Nydelig. Godt at den lange ventetiden er over, og at du er fornøyd :) Kjekt med bilder!
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Gratulerer med ny spiller, Roger! Vakker sak...hva bruker du som signalkabel? Er det lang innkjøringstid på Vpi'ene?
     
    R

    rico

    Gjest
    "The Classic, in my opinion, exceeds the performance of [VPI's] ScoutMaster series and breaks new sonic ground... at a breathtakingly low price. I think this is Weisfeld's best sounding design. If ever there were a best buy in 'tables, this is it!"

    – Harry Pearson, The Absolute Sound, Golden Ear Award Issue, June/July 2009
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    rico skrev:
    "The Classic, in my opinion, exceeds the performance of [VPI's] ScoutMaster series and breaks new sonic ground... at a breathtakingly low price. I think this is Weisfeld's best sounding design. If ever there were a best buy in 'tables, this is it!"

    – Harry Pearson, The Absolute Sound, Golden Ear Award Issue, June/July 2009
    Ser ut for at vi blir nødt til å selge de store "oljeplattformene" våre da Rico ;D Har du forresten utforsket rimdrive noe videre?
     
    R

    rico

    Gjest
    gut_man skrev:
    rico skrev:
    "The Classic, in my opinion, exceeds the performance of [VPI's] ScoutMaster series and breaks new sonic ground... at a breathtakingly low price. I think this is Weisfeld's best sounding design. If ever there were a best buy in 'tables, this is it!"

    – Harry Pearson, The Absolute Sound, Golden Ear Award Issue, June/July 2009
    Ser ut for at vi blir nødt til å selge de store "oljeplattformene" våre da Rico ;D Har du forresten utforsket rimdrive noe videre?
    Rimdriven er på vei og skulle vel strengt tatt ha vært her nå hvis den hadde kommet når "noen" sa at den skulle komme.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Hva er erfaringene deres med SDS-poweret? Er det verdt pengene?
    Og, hvilke pickuper har dere gode erfaringer med (opp til ca 10000,-)? Jeg har per i dag en OC9 i spilleren, men det kan jo alltids være rom for forbedringer.
    Mvh Roger
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Men si meg, blir det ikke litt dyrere å kjøre VPI, siden man trenger en ekstra RCA kabel frs spiller til RIAA? Eller er dette kansje standard måte blandt flere.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Man velger ikke en VPI fordi det vil koste noen få kroner ekstra til en kabel skink....

    man velger vpi fordi det er jævlig bra spillere , som spiller med ett driv som de færreste kan gjøre etter dem.....

    tenk deg muligheten for kabelbytte kontra påloddet fast kabel , enklere å flytte på ting , og man kan også bestille til balansert om man ønsker dette , bygge om også....så her er det muligheter.

    Classic er en flott spiller til en fin fin pris , det sitter en 10,5 tommer på denne , det sørger for fin sporing , men det er IKKE samme arm som sitter på feks superscoutmaster har det blitt meg fortalt.....jeg har ikke sjekket dette , men det skulle bare mangle .....både arm og spiller er sikkert knallbra , uten at jeg har fått hørt den enda.

    Espen
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    ssm skrev:
    Man velger ikke en VPI fordi det vil koste noen få kroner ekstra til en kabel skink....

    man velger vpi fordi det er jævlig bra spillere , som spiller med ett driv som de færreste kan gjøre etter dem.....

    tenk deg muligheten for kabelbytte kontra påloddet fast kabel , enklere å flytte på ting , og man kan også bestille til balansert om man ønsker dette , bygge om også....så her er det muligheter.

    Classic er en flott spiller til en fin fin pris , det sitter en 10,5 tommer på denne , det sørger for fin sporing , men det er IKKE samme arm som sitter på feks superscoutmaster har det blitt meg fortalt.....jeg har ikke sjekket dette , men det skulle bare mangle .....både arm og spiller er sikkert knallbra , uten at jeg har fått hørt den enda.

    Espen
    Det er samme armen som på super scoutmaster, men uten mulighet til on-the-fly VTA-justering, og med en billigere arm-kabel.
    Den spiller forrykende!!!!!!!!!!
    Mvh Roger
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    roger skrev:
    ssm skrev:
    Man velger ikke en VPI fordi det vil koste noen få kroner ekstra til en kabel skink....

    man velger vpi fordi det er jævlig bra spillere , som spiller med ett driv som de færreste kan gjøre etter dem.....

    tenk deg muligheten for kabelbytte kontra påloddet fast kabel , enklere å flytte på ting , og man kan også bestille til balansert om man ønsker dette , bygge om også....så her er det muligheter.

    Classic er en flott spiller til en fin fin pris , det sitter en 10,5 tommer på denne , det sørger for fin sporing , men det er IKKE samme arm som sitter på feks superscoutmaster har det blitt meg fortalt.....jeg har ikke sjekket dette , men det skulle bare mangle .....både arm og spiller er sikkert knallbra , uten at jeg har fått hørt den enda.

    Espen
    Det er samme armen som på super scoutmaster, men uten mulighet til on-the-fly VTA-justering, og med en billigere arm-kabel.
    Den spiller forrykende!!!!!!!!!!
    Mvh Roger
    da er det ikke samme armen , men samme arm-røret. Da vta justeringen utgjor den stårste forskjellen fra en 9" opp til en 10,5

    Har denne nordost valhalla kabling , og silikondempebadet slik som den på superscoutmastern har ?

    Vet du har vekten er oppgitt til i manualen på armrøret ?

    Mvh Espen
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Klarer nesten ikke vente lenger, har en scoutmaster på vei med signatur arm, samt har bestillt dedikert tonearmskabel av samme type! Visstnok så skal det være bedre med den spesielle tonearmskabelen enn samme kabel i standard interconnect versjon. Billigere er tonearmskabelen og! Skal få kabelen i armen og tonearmskabelen innbrent!
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nå har jeg spilleren i hus og det spiller bare bedre og bedre :)

    Jeg lurer litt angående "damping fluids" og VTA.

    Slik det er nå har jeg ikke brukt noe som helst fra flasken som fulgte med.

    Kan VTA justeres mens spilleren spiller?

    Hva slags underlag har dere satt spilleren på? Per dags dato står den på et lite trebord som igjen står på et annet rom enn der anlegget står. Viste seg at racket jeg har til anlegget vugger for mye slik at armen ble stående å disse under avspilling :O La ikke merke til dette da jeg hadde regaspilleren på samme plass! Har vel noe med måten armen er hengt opp på.
     

    aloz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2007
    Innlegg
    442
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    jeg er innehaver av en Scout og lurer på hvilke oppgraderinger på spilleren som
    vil kunne gi mest mulig lydforbedring?

    Er det slik at ikke alle VPIs oppgraderingsmuligheter er tilgjengelig for scouten?

    På forhånd takk for svar!

    aloz
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Da tillater jeg meg å søke opptak i den ærverdige Vpi-vennegjengen. Etter mye om & men, div. spekulasjoner mellom Scout, Avid Diva og Clearaudio Performance, bestemte jeg meg i går kveld for å kjøpe Scout'en til Vidar Mørch. Den lå og fristet på "Børsen"...

    Jeg har startet en liten tråd "Erfaringer med Vpi Scout?" hvor jeg spør om en del momenter vedr. spilleren. De av dere som har hatt Scout en periode, og bl.a. prøvd ut div. p.u'er og sånt, kan jo komme med bidrag der. Så nå lever jeg i spenning på om spilleren svarer til forventningene...

    mvh. VilhelmW
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Hvilke legering(er) brukes i de nye metall look tallerknene fra VPI? Noen som vet hvordan de lyder kontra de gamle acryl tallerknene?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei GUT ,....dette er interessant , spesiellt fordi jeg er i kjøpspos på ny tallerken til min vpi spiller , alu er spennede , men jeg kjøper nok superplattern , lurer bare på , er det massiv alu ? da er det i så tilfelle tung , eller er den dreiet på undersiden slik at det blir høy i ytterkanten men er tynnere på midten , og tykk på centerleiet igjen....


    fortell oss , dere som har kjøpt.

    Men ikke kom med påstander om at våre plastikk-tallerkener er dårlige... ;D
     

    Skink_123

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Innlegg
    4.654
    Antall liker
    1.412
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    Da tillater jeg meg å søke opptak i den ærverdige Vpi-vennegjengen. Etter mye om & men, div. spekulasjoner mellom Scout, Avid Diva og Clearaudio Performance, bestemte jeg meg i går kveld for å kjøpe Scout'en til Vidar Mørch. Den lå og fristet på "Børsen"...

    Jeg har startet en liten tråd "Erfaringer med Vpi Scout?" hvor jeg spør om en del momenter vedr. spilleren. De av dere som har hatt Scout en periode, og bl.a. prøvd ut div. p.u'er og sånt, kan jo komme med bidrag der. Så nå lever jeg i spenning på om spilleren svarer til forventningene...

    mvh. VilhelmW
    Kult!

    Foresten, min scoutmaster II, den har sånn akryltallerken, skulle den ha vært levert med metall?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn