Vurderer denne streameren...

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Antall liker
1.616
Sted
Strømmen
Torget vurderinger
73
Er det noen som har erfaringer om denne streameren?
Tenker å gå til innkjøp av en. I2S skal vist funke direkte via en HDMI-kabel mot min Toppoing dac.

1736955125043.png

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Antall liker
2.265
Torget vurderinger
1
Grattis. Skal ikke kimse av ifi’en. Har hatt en slik i snart 2 år. Lydmessig var den et løft fra bluesound og wxc50 som jeg har brukt tidligere.
Min bruk begrenser seg til TIDAL Connect og det fungere ok. Har kjøpt bedre powersupply og et lite lan filter. Har brukt usb mellom ifi og dac lenge med har nylig eksperimentert litt og byttet til spdif. Hva som gir best resultat er nok et resultat av streamer og dac og hvordan det passer sammen.

Det finnes mye informasjon og tips om denne på nett. Perfekt er den ikke, det går i ball for den av og til og Connect faller ut med ujevne mellomrom. En omstart løser mye men som enhver liten datamaskin har den gode og dårlige dager? Om ditt eierskap blir et lykkelig et avhenger av nettverket ditt og omkringliggende utstyr. Jeg klarer meg fint selv om der noen unoter av og til.

Lykke til.

Atle

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Antall liker
10.392
Sted
Narvik
Torget vurderinger
12
I2s er virkelig blitt en "audiofile-catnip" :)

Spesielt med tanke på at det i utgangspunktet var noe som ble utviklet for meget korte strekk internt i cd spillere fra drivverk til omformer :)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Derfor det er vanlig/nødvendig å "balansere" i2s til LVDS som i disse streamerene/dacene. Da kan strekket være lenger.

Uttern

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.11.2007
Antall liker
502
Sted
Ytre Enebakk
Torget vurderinger
3
Bruker samme streamer jeg også. Ble lei av at den mista kontakten med nettet da jeg benyttet wifi, kjøpte mesh nettverk og installerte. Problem er nå ikke eksisterende, og ifi'en fungerer aldeles strålende :)

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.812
Torget vurderinger
1
Interessant dette med valg av interface mellom streamer og DAC.
Jeg bruker, av gammel vane, 75 Ohm Spdif coax, men mulig det er noe å hente på enten i2s eller USB.
Kommer vel an på hvor gjennomført DACen er konstruert på mottakersiden. Noen som har testet ut dette?

MFA

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2007
Antall liker
2.265
Torget vurderinger
1
Jeg bruker, av gammel vane, 75 Ohm Spdif coax, men mulig det er noe å hente på enten i2s eller USB.
Kommer vel an på hvor gjennomført DACen er konstruert på mottakersiden. Noen som har testet ut dette?
Jeg er inne i en fase hvor dac/streamer står for mye av det jeg leser om. Streaming er blitt Min primærkilde, kanskje fornuftig å putte pengene der. Det virker som mottaker delen i dac har stor innvirknig på resultat ved bruk av usb. Ofte et eget kretskort med fysisk skille (optisk) mellom inngangsmodul og videre til dac. Har også lest at flere har blitt positivt overrasket over optisk overføring i den senere tid, en litt glemt mulighet. I2s hadde jeg på min første dac fra audio alchemy xpd/dti, det er fryktelig lenge siden. Har prøvd litt forskjellige usb kabler og spdif. Endte opp med spdif i mitt tilfelle. Hos meg var forskjellen mest i lydbildet og hvordan ting ble presentert, mer nerve og spenning i musikken. Når jeg leser min egen beskrivelse så funderer jeg på litt om det er fordi spdif er best eller tilfører litt «feil» som føles riktig. Slike sammenligninger går gjerne igjen i mye her på sentralen.

Ha en musikalsk dag

Atle

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jepp det kommer an på dac.
Det er det stort sett bare målinger som viser ;)
I stort er USB en bedre "protokoll" enn spdif. Noen produsenter implementerer gode protokoller der det omtrent er hipp som happ hva man bruker (eks. topping men noe variasjoner kan forekomme).

Bruker selv i2s da det i mitt hode fungerer best i mitt oppsett. Det er ikke sikkert det er det riktignok ;)

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.812
Torget vurderinger
1
^Skal sjekke ut dette etterhvert. Mener jeg har USB ut på min Bluesound streamer. Hvis i2s skal prøves, så må jeg nok over på en annen streamer.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
11.984
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Tror nok ikke det er der slaget står men (som meg) var det viktig likevel...

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.651
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Optisk her mellom WiiM Ultra og MiniDSP Flex Eight. Lar Ultraen ta seg av SRC til 24/96.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.812
Torget vurderinger
1
-Ja, jeg skal teste ut Toslink. Likte ikke helt det formatet sist jeg testet, syntes det låt litt "tamt", men har jo rent litt vann i sjøen på 25 år. Om ikke annet så er det jo bra med galvanisk skille i signalveien, der man kan.

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
26.651
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Min tanke også.
Det har skjedd mye med Toslink siden da, også fordi man har fått ADAT som krever enda mer av optoelektronikken.

pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
4.812
Torget vurderinger
1
Støtt din lokale stereosjappe - denne er hyllevare på Bekkestua. Skal bare bli ferdig med å pusse opp stua.

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Antall liker
1.189
lurer på om noen er bekymret for jitter-gruff med audionote drivverk og dac, sansynligvis ikke.

Topp Bunn