Jeg er inne i en fase hvor dac/streamer står for mye av det jeg leser om. Streaming er blitt Min primærkilde, kanskje fornuftig å putte pengene der. Det virker som mottaker delen i dac har stor innvirknig på resultat ved bruk av usb. Ofte et eget kretskort med fysisk skille (optisk) mellom inngangsmodul og videre til dac. Har også lest at flere har blitt positivt overrasket over optisk overføring i den senere tid, en litt glemt mulighet. I2s hadde jeg på min første dac fra audio alchemy xpd/dti, det er fryktelig lenge siden. Har prøvd litt forskjellige usb kabler og spdif. Endte opp med spdif i mitt tilfelle. Hos meg var forskjellen mest i lydbildet og hvordan ting ble presentert, mer nerve og spenning i musikken. Når jeg leser min egen beskrivelse så funderer jeg på litt om det er fordi spdif er best eller tilfører litt «feil» som føles riktig. Slike sammenligninger går gjerne igjen i mye her på sentralen.Interessant dette med valg av interface mellom streamer og DAC.
Jeg bruker, av gammel vane, 75 Ohm Spdif coax, men mulig det er noe å hente på enten i2s eller USB.
Kommer vel an på hvor gjennomført DACen er konstruert på mottakersiden. Noen som har testet ut dette?
Jepp det kommer an på dac.Interessant dette med valg av interface mellom streamer og DAC.
Jeg bruker, av gammel vane, 75 Ohm Spdif coax, men mulig det er noe å hente på enten i2s eller USB.
Kommer vel an på hvor gjennomført DACen er konstruert på mottakersiden. Noen som har testet ut dette?
Forklar fargene her?lurer på om noen er bekymret for jitter-gruff med audionote drivverk og dac, sansynligvis ikke.
Jeg skal bruke ifi'n sammen med Topping D90SE og resten av mitt middels anlegg.Holo ble det ikke akkurat nå, men denne ble det:
Syns USB har en fordel lydmessig fremfor andre digitalutganger, når en set bort fra I2S da.
Vis vedlegget 1094540
Helt riktig.lurer på om noen er bekymret for jitter-gruff med audionote drivverk og dac, sansynligvis ikke.