Fakta:
a. I norge vil det være mest effektiv at satse på at: Færger, Tungtransport, og biler i transport sekteren går på gas og så satse på en kombi løsning for privat bilismen av gas, el,- alt efter lokale forhold. "El i storby og tet befolkede områder/ Gas i opland samt i de distrekter hvor der normalt er lave temperaturer om vinteren.
b. I alle andre lande som ikke benytter Vandkraft, Solenergi, Vindmøller pakker med tilstrekkelig kapasitet til at dekke forsynings behovet, vil gas/ hydragen løsningen være det ideele. Som nødløsning kan el-biler bruges for at få forureningen ned lokalt i storbyer og tæt befolkede områder, men global vinder man ingenting ved at produksere strømmen på Kul ell. gas.
c. Sidste løsnings alternativ er El produkseret på A- kraftverk og måske senere Fusion- kraftverk( om gud vil). Vis nogen mener det er veien at gå.
Alt andet er tyllprat,- det er hvad der er mulig pr idag med den teknologi og de midler vi har tilrådighet.
Snakken om Økologisk, bio fuel/ brendstof er ren vrøvl!!. Olie og Gas er Økologist brendstof, som kommer fra vegatationen og som derefter er lagret i undergrunden i en lang årrekke.
Vis nogen her som har de rette forbindelse til til beslutningstagerne i regeringerne, må de meget gerne videre bringe dette, så vi kan komme videre og få fort- gang sagen.
Tenk på hvor mange penge vi ville spare på at springe over et hav av udrednings komiterer.
Her er det fantastiske mengder vrøvl. Så hvorfor i alle dager skulle noen "videre bringe dette" til "beslutningstagerne i regeringen".
At du har et formidabelt hang-up mot elektriske biler blokkerer deg, og får deg til å gripe etter det absurde.
"Olie og Gas er Økologist brendstof" - men du glemmer at det er lagret solenergi, skapt over 500 millioner år, som vi nå brenner opp på litt over hundre.
Du snakker om teknologi vi har til rådighet, men ber samtidig om at gud skal få fart på fusjonskraftverk. Du ønsker å bruke hydrogen, som er utrolig ineffektivt og kun på bordet for å holde liv i eksisterende distribusjonsmodell for energi til mobilitet.
Dette er hinsides, men det visste man jo, siden du med en kort bisetning presterte å melde, i et annet innlegg, at "klimaforskerne regner fejl".
Du er så "langt ude at køre" at jeg griper meg selv i å tro at du troller, for å ha litt spas.
Om ikke, så vil du oppdage at Norge avsetter store ressurser til transportøkonomiske studier. Ikke å undres over, i et land så langstrakt og topografisk utfordrende som vårt.
https://www.toi.no/?lang=no_NO
Du læser, kun hva du selv vil" Hardin-FÆLE
, men ta nu at spis brød til, eller gå dig en tur og tæl til et par tusind, du skal jo nødig bli så ophisset, at der er fare for hjerte flimmer.
Humor og et smil, er altid godt for helbredet.
Jeg har ingen Hang-up vedrøende Elbiler, men er heller ingen Missionery man for teknologien. Ser derimod lidt nyanseret på hvor det er hensigt mæssig,- set i realation tll folks kørsels behov og tilstrekkelige tilgengelighet kraft/ fuel med mest obtimal miljø effekt/ profil.
Elbil er javle smart vis du kan generere kraften fra Vand, sol, vind,ect. vis det samtidig er i stand til at opfylde de krav som stilles til kørsels behovet.
Der er derimod javle usmart at benytte Kul eller Gas til at generere elkraft, da du skaber et EFFEKTTAB på tilført energi i gastubinen/ generatoren som produksere strømmen, hvilket alt andet vil bevirke, at du udnytte tilført energi lang mere effektiv direkte ved forbrugs sted, i det her tilfælde forbrændingsmotoren på køretøjet, båten ,ect. Endvidere har transport sektoren( Laste biler, skibsfart) behov at ha tilstrekkelig energi med til at dekke behovet de har over langt længere avstande i meget længere tidsperioder.
En del av skibsfarten i Norge har allerede begyndt at omlægge til Gas drift, bla nogle Færger og enkelte Surpley skibe i Olie sekteren. Kansje det hjelper lidt på humøret.
Vi vil kunne produksere Hydrogen av vand som du så rigtig nevner og benytte de kraftverks teknologier som er til rådighet idag.
Effekttap mæssig er denne teknologi pr d.d. ikke obtimal, og det vil nok kun være rentabel økonomisk at produksere hydrogen m store kraftverk.
Fordelen er at det eneste miljø udslip du får i nær området er vand, samt længere rekkevidde og en langt hurtigere fyldnings tid.
I et par av dine tidlige inleg realateret til mine inleg ta du lidt i, så du får nu ha mig undskuldt, for at a tar lidt i.
Jeg gik ut fra at du var quick nok til at sjønne,- at da fusions kraft verk pr dag dato ikke er tilgengelig,- og da det er højest tvilsomt om vi nogensinde vil blive istand til a udnytte denne kraft kontroleret, kunne vi trenge lidt hjelp,- vis vi ska få det til.
Og da jeg havde obsaveret, at du liker at benytte ordet hinsides,- et par gange tidligere, mente jeg ikke at "om Gud vil" er så langt fra det hinsides.
Tilførte et PS: i det tidligere realaterte indlæg, du kan jo kigge og regne lidt på det! ,- istedet for at begynde at kaste med rådne Eg og Tomater
Ha en god helg.