G
Gjestemedlem
Gjest
Typo redigert.Jeg har ikke sett noen eskosbiler på en god stund så det har du sikkert rett i..
Typo redigert.Jeg har ikke sett noen eskosbiler på en god stund så det har du sikkert rett i..
Det var disse arbeidsplassene vet du.......................................De ser ut til å bli reddet av tyske myndigheter med en fake-fix som blir godkjent, slik som VW group gjorde.
Jepp, eg veit, og det er vel ingen ulempe for Norge heller at det tyske lokomotivet dundrer på, men jeg lurer på om ikke dette er litt konkurransevridende da.Det var disse arbeidsplassene vet du.......................................De ser ut til å bli reddet av tyske myndigheter med en fake-fix som blir godkjent, slik som VW group gjorde.
Det går vel lukt til helv*** som med VW...Vil Merchedes gå konk nå...?
Det er ikke konkurransevridende at noen må betale for sine synder. Enn så lenge er det bare VW som har jukset stort og blitt tatt for det. Derfor har de blødd 10-talls milliarder. Kanskje man skal si kun 10-tall milliarder da de er reddet av tyske myndigheter som godkjente en fakefix. Mercedes er foreløbig kun under etterforskning, men de har kanskje fått til en deal for å komme ut av det raskt?Det blir kun konkurransevridende dersom det bare er VW og Daimler som må fikse dette. Det er absolutt ingen grunn til å tro at de to fremste på dieselteknologi, Daimler og VAG, må ty til juks mens resten greier det fint på hederlig vis. Det er en grunn til at alle sitter stille i båten...
VW har tilstått. Andre er under etterforskning. Mercedes har tilbakalt 3 millioner biler; det nærmeste vi har kommet tilståelse så langt.Enn så lenge er det bare VW som har jukset stort og blitt tatt for det.
Som du selv sier: VW har jukset, andre er under etterforskning. Rettssystemet fungerer slik at du ikke er skyldig i noe når etterforskning pågår.....VW har tilstått. Andre er under etterforskning. Mercedes har tilbakalt 3 millioner biler; det nærmeste vi har kommet tilståelse så langt.Enn så lenge er det bare VW som har jukset stort og blitt tatt for det.
Bosch er under etterforkning. De leverer vel innsprøytningssystemer til de fleste dieselmotorer......
Det begynner å skje noe:Trondmeg; hva skal du gjøre når BMW kaller inn? Hehe
Jeg skjønner ikke hva du spør om? Hvis BMW kaller inn biler så spiller ikke det noen rolle for meg. Hva synes du jeg skal gjøre da?Trondmeg; hva skal du gjøre når BMW kaller inn? Hehe
Dette er gammelt nytt, spekulasjonene om andre merker er like gamle som VW-skandalen. Så langt kan de (VW group) stolt skilte med: "Ingen over, ingen ved siden."Det begynner å skje noe:Trondmeg; hva skal du gjøre når BMW kaller inn? Hehe
Nei, det var vel et slikt scenarie som var utgangspunkt for trådens tittel og åpningsinnlegget. Kjøreforbud for VW'er med fuskemotor vs en oppdatering som gir vesentlig dårligere kjøreegenskaper. Og enda har VW sluppet billig.Ikke noe overraskende med dette...
Dieselgate: Ökad förbrukning med uppdatering, Tyskland avregistrerar ej uppdaterade bilar | Teknikens Värld
Ikke for oss som frekventerer denne tråden. Likevel skjer det nå et skifte i fokus: Fra VW og ingeniører til ledere og mange bedrifter, og videre til lobbyvirksomhet og politikere som vender blikket vekk, helt til en politisk kultur som aktivt har spilt med. Det er denne kulturen - og en hel industrinasjon - som nå er på «tiltalebenken».What a big surprise!