Wadia's vennekrets........

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er enig i at du bør lete etter en 381, eller den eldre 861 (med, eller uten SE). Til og med 860 synes jeg er en god maskin. Sistnevnte er en billig inngangsbillett til Wadia-lyden. Jeg ville hoppet over 581-modellene som har SACD-drev.
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    339
    Antall liker
    781
    Sted
    Arendal
    Har dere prøvd Nordost sort kone under Wadia?
    Jeg satte min 381 på 3 stk sort kone BC, det ga et stort løft i mitt oppsett.
     

    TomTom

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.08.2003
    Innlegg
    215
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke prøvd Sort Kone, men har fått anbefalt og bruker selv Cerapuc. Har dog aldri A/B testet, så har ikke hørt den konkrete forskjellen.
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Hvis det har interesse, så kan jeg om knap 2 uger, teste Finite Elemente Ceraball op mod en Isolation Plate fra Peak Consult under optimale forhold.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.173
    Antall liker
    5.281
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Takk for tipsene Chr. R. og Tom Tom
     

    Tott

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2005
    Innlegg
    205
    Antall liker
    224
    Torget vurderinger
    2
    hei Final,

    Jeg har i dag en Wadia 781i og en 861SE GNSC Statement stående.

    Forskjellen på disse må oppleves da det klart vil være noen som liker den ene fremfor den andre. Man lytter jo på et system og ikke på en spiller, så man kan oppleve en Wadia på mange ulike måter uansett modell. Det beste er jo å ha mulighet for å teste i eget system og da ta en beslutning utifra systemets resultat.

    HIFI + har en veldig god test av 781i, hvor de beskriver forskjellen opp mot 861SE GNSC Statement, denne bør du lese.

    Ta kontakt om det er av interesse så kan jeg sende deg en PDF fil med test.

    Selv benytter jeg Finite E Cerapuck under Wadia på Finite E Master Reference rack, det fungerer meget bra.
     

    Chr. R.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2010
    Innlegg
    148
    Antall liker
    13
    Sted
    Danmark
    Jeg mangler at komme med en tilbagemelding om, hvorledes min test med Finite absoberings fødder forløb, så her kommer den.

    Jeg havde medbragt min Wadia S7i til mit besøg hos Peak Consult for knap en måned siden, og havde på forhånd aftalt der skulle afsættes tid til dette forsøg. Vi endte med at bruge mere tid end forventet.

    Hos Peak Consult havde min Wadia fået mulighed for at stå tændt i mere end 30 timer før vi begyndte at lytte. Det udstyr der blev benyttet var et større Chord system og de helt nye Peak Consult Kepheus Momentum højtalere. Alt i alt, et både dyrt men også et af de mest vellydende setup jeg har hørt til dato, ja faktisk et setup der strøg direkte ind på min egen personlige top-3 liste.

    Til at starte med, stod min Wadia placeret på mine egne medbragte Finite Ceraball (3 stk.), som så stod på Peaks eget rack, hvor også Chord afspilleren var placeret. Først hørte vi et nummer med Chord'en som afspiller, hvorefter det blev Wadia'ens tur. Her fulgte mere end 1 times frustration og intens fejlsøgning, for det lød ganske enkelt helt ufatteligt ringe. Lydbillede var fladt, og kom aldrig mere end 1 meter op, og lyden var gannske enkelt ufattelig umusikalsk at lytte til, og der var ingen luft, detaljer eller dynamik i den lyd der blev frembragt. Al lyd var mixet sammen i et lille og meget kedeligt lydbillede.

    Alt blev tjekket. Det blev samme strømkabler, som fik strøm fra samme sted, der blev anvendt de samme signalkabler (de bedste fra Purist Audio), som selvsagt var forbundet korrekt. Pre'en blev tjekket, for muligvis kunne det være en fejl på den indgangskanal som Wadia anvendte, ja så grelt lød det faktisk. Da alt var tjekket og dobbelttjekket flere gange, så måtte jeg konkludere, at det ikke var lykkes mig at finde nogen fejl, og min højt elskede Wadia lød som et produkt til en brøkdel af det den blev forhandlet til.

    Så efter et sidste A-B kontrol lyt mellem Chord'en og Wadia'en, anbragte vi en Peak Consult Isolation Plate under Wadia'en, således den nu var opstillet på præcis samme måde som Chord'en. Så blev det tid til endnu et kontrollyt, og igen hørte jeg vellyd fra den nu ganske irreterende Chord. Så blev det igen min Wadia's tur, og aldrig har jeg hørt så stor en forbedring - ALDRIG! Nu kunne min Wadia pludselig måle sig med lyden fra Chord'en, ja de var faktisk overraskende ens i lyden. Lydbilledet var en smule bredere med Wadia'en, mens Chord'en vandt på andre små detaljer i en direkte A-B sammenligning. Vi afprøvede også kort, at anbringe Wadia direkte på racket, og igen var lyden markant bedre end med Finite fødderne, omend jeg ærligt talt havde problemer med at bevare koncentrationen på dette tidspunkt, da jeg på dette tidspunkt havde passeret mere end 14 intense timer hos Peak Consult. Uanset hvor meget jeg end vill, så var det tid til at stoppe testen, selvom jeg gerne ville have forsat blot en time eller to mere. Til gengæld lånte jeg Peaks Isolation Plate med hjem, hvor jeg i ro og mag kunne fortsætte testen på mit eget nogenlunde tilsvarende setup.

    Fra Finite er disse produkter nu afprøvet, og min konklusion er, at de desværre alle ødelægger lyden, og det i sådan en grad, at jeg på ingen måde kan anbefale Finite produkterne, bortset fra hvis man synes de er kønne at kigge på. Så ejer du en Wadia, så køb hverken Finite Ceraball, Cerabase Classic og Cerabase Compact. Mine 3 stk. Finite fødder er nu til salg for en lav pris.

    Prisen for en Isolation Plate monteret med fødder fra Peak Consult, ligger på ca. 3.000 kr + moms som den her anvendte, og de laves tilmed i præcis den størrelse man ønsker.


    Her et foto fra dagen hos Peak Consult, hvor min Wadia endnu stod på de 3 medbragte Finite Ceraball.
     
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    38
    Antall liker
    12
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    1
    Er Wadia venn fra neste helg. Henter min 781i på høst puls messa. Svingte innom ohfc etter jeg var ferdig med en jobb på Fredag, det endte med handel. Geir er en god selger :) Men har lest og kikket på Wadia non stop de siste ukene så lå vel ann til handel uansett.
     

    kai.b

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2006
    Innlegg
    339
    Antall liker
    781
    Sted
    Arendal
    Gratulerer da har du noe å glede deg til. Er veldig fornøyd med min Wadia.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hei!

    Ble i dag eier av en Wadia 121 DAC. Kjøpte den hovedsaklig til PC-lyd, men vurderer å bruke den til den gamle Rotel CD-spilleren min også (Rotel RCD-965BX). Erfaringen vil vel vise om sistnevnte har noe for seg. Ellers kjører jeg Onkyo TX-NR717 m/bi-amping og Klipsch rf-82. Har audioquest copperhead signalkabler og audioquest type 2 høyttalerkabler. Det høres veldig bra ut foreløbig! Oppløst og fint :)
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    730
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Det var faktisk en brukt utgave, brukt i ca 2 uker :)
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Noen som har sammenlignet DAC-ene i Wadia 121 og 860?
    Er den nyere 121 bedre enn den eldre, men vesentlig mer påkostede, 860?
    Tenker nå i forhold til 44.1 kHz-materiale. Se bort i fra fordeler med Hi-rez og innganger på 121 og CD-drev på 860.
     

    espen-hj

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.08.2010
    Innlegg
    93
    Antall liker
    22
    Torget vurderinger
    4
    Hei Wadiavenner!

    Har eit spørsmål angående Wadia 121 som eg sliter med å finna svar på. Kanskje nokon her inne veit svaret?
    Vurderer å anskaffe 121, men lurer på specs på headphone utgangen på denne. Finner bare følgande utsagn: -Headphone output stage utilizes SwiftCurrent™ technology and dedicated output amplifiers to drive almost any headphone.

    Hos meg må den kunne drive alt fra lettdervne åpne klokker til tyngre orthodynamiske ala Audezee. Sistnevnte er ein utfordring for nokre forsterkarar.
    Anyone?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    SoundStage! Global | SoundStageGlobal.com | High End 2014 Product Coverage Gallery 2



    Wadia Digital introduced the 150 and 300 power amplifiers, which will become available later this year. Both feature casework similar to the 321 Decoding Computer, which was introduced at CES 2014. The two models also have the Wadia Link digital input and a switch-mode power-supply module. The Wadia 150 is said to produce 150Wpc into 8 ohms, while the 300 mono amplifier pumps out 300W into 8 ohms. The 300 is said to be a fully balanced design. The prices for the 150 and 300 in the United States are $4500 and $5000, respectively.
     

    Vedlegg

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Det som ikke står her er at Wadia også har sluppet en 3-serie medieserver. Den har også det samme 3-serie kabinettet. Det ser ut som om Wadia er på gang igjen nå. La oss håpe på noen litt mer påkostede og bedre serier over 3-serien snart.

    Mvh
    Roysen
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Kan det være boksen til venstre på bildet?
    Alltid artig med toppserier, men synes 3-serien er fin da den er i et prissjikt som er tilgjengelig for vesentlig flere.

    Er dog småskeptisk til at de skal styre med forsterkere, men kanskje de overrasker. Eller så blir det fort standard svitsjede moduler i et flott kabinett, som flere andre har gjort det.
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Fine Sounds Group har visstnok egentlig gjort kort prosess på Wadia. Staben og utviklerne fikk fyken og det er visstnok ressurser fra Audio Research som står for produktutviklingen i Wadia nå. Wadia er blitt gjort om til Fine Sounds lifestyle selskap, mens det er Audio Research som nå er high end selskapet. Det er på en side jævlig trist. Da understreker jeg jævlig. Men fortvil ikke. Utviklerne som fikk fyken i Wadia har startet et nytt selskap som eter Exogal. Sjekk linken nedenfor. Produktet de kaller ARP virker særdeles forlokkende på meg.

    Home

    Mvh
    Roysen
     

    Roysen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2014
    Innlegg
    2.496
    Antall liker
    506
    Torget vurderinger
    0
    Kan det være boksen til venstre på bildet?
    Alltid artig med toppserier, men synes 3-serien er fin da den er i et prissjikt som er tilgjengelig for vesentlig flere.

    Er dog småskeptisk til at de skal styre med forsterkere, men kanskje de overrasker. Eller så blir det fort standard svitsjede moduler i et flott kabinett, som flere andre har gjort det.
    Ser den, men man må huske på at Wadias teknologi og kompetanse har historisk blitt uviklet ved å satse stenhardt på det aller beste og mest påkostede av komponenter. Så har teknologien etter hvert blitt kopiert nedover i produktrekkene. Uten denne viljen til kompromissløs produktutvklingen vil nok ikke de rimelige produktene bli like gode heller.

    Mvh
    Roysen
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Nok en omtale, tsjekkisk denne gangen: Wadia 321 - Hi-Fi Voice | audio testy & recenze

    Wadia 321 certainly pleased us and by us is brand successful return to high endové league. Not only that, it looks really great, but is also great and precisely manufactured. Brilliance, or if you want precision and accuracy of this converter (or perhaps preamp?) Own - what you want to play music, use it in any of the available roles, play quietly or loudly, Wadia 321 retains its clearly readable character with admirable portions of heights is easy to read with ease and excellent resolution, with authority and excellent transparency. This is probably the main impression that you take away from the sound. It is crystal clear, the path for maximum fidelity and control are major talents of the device. Wadia, although it does not address who desire a warm, colorful and powerful sound, but will fulfill completely the essence of high fidelity, thus the hunt for fidelity.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.846
    Antall liker
    1.428
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noen inntrykk av Wadia 121 sett opp mot andre dacer i sammenlignbar prisklasse?
     

    mkfeigum

    Medlem
    Ble medlem
    09.10.2006
    Innlegg
    49
    Antall liker
    21
    Sted
    Sogndal, Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har noen inntrykk av Wadia 121 sett opp mot andre dacer i sammenlignbar prisklasse?
    Har nettopp bestillt meg ein, lurer på det samme. Men skal prøve å opplyse over helga ;)
    Føler wadian vart noe rotete etter min smak. Lyden var for all del varm og detaljert, men litt rotete i bunn.. Etter min smak. I forhold til densen b 420 var det ein mykje mørkare klang og meir tyngde i bunn, men alstå ikkje like ryddig. Detaljene i toppen var ikkje heilt der eg vil ha dei. Eit par kompiser av meg var veldig fornøyde med lyden, det skal seiast!
    Ellers var dacen fin å sjå på, men eit hav av blåe lysdioder blei plagsomme i min lytteposisjon. Fjernkontrollen var mindre vellykka enn forventa.
    Anbefaler å sjå/høyre dacen om det er mulig før evt kjøp! Ingen dårlig dac, der sikkert. Men ikkje det eg var på jakt etter ;) smaken er som baken, så for andre kan denne være gull!
    Til sammenligning er LM's dac til 15k hakket åpnere i lydbildet, og samtidig varm og rund i kantene uten å miste merkbart detaljer i mitt oppsett. Hegel hd20 var meir detaljer og tørrere i bassområdet. Hegelen har i tillegg den funksjonen st man kan skippe sanger i spillelista på pc'en med fjernkontrollen, det gikk ikkje med Wadia.

    Lykke til i jakten :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.710
    Antall liker
    2.199
    Torget vurderinger
    8
    Tester en slik nå og er den klart råeste dacen jeg har testet og en helt sinnsyk finnish men faen så stor...
    IMG_20180906_194816.jpg
    IMG_20180906_194823.jpg
    IMG_20180906_194855.jpg
     

    Hifimontøren

    Medlem
    Ble medlem
    21.05.2012
    Innlegg
    48
    Antall liker
    26
    Torget vurderinger
    2
    Er det noen her med erfaring om tilkobling av streamer til Wadia 321 dac.?

    Har prøvd både coaks/spdif og usb kabel,det låter forskjelig men hva er best.?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Har nylig gått til innkjøp av en Wadia di122 dac med en bra! volumkontroll. Ville bare hinte om at den er til halv pris nå, og den fortjener å få en plass i en musikkelskers hjem som er på søken etter en musikalsk, oppløst, dynamisk, dac. Den har et hav av detaljer og by på, men blir aldri hissig eller kantete i lyden. Veldig ren lyd uten irriterende knuter.

    Burde sjekkes ut for den interesserte!
    Vet ikke hvor lenge Soundgarden kjører denne prisen.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen her med erfaring om tilkobling av streamer til Wadia 321 dac.?

    Har prøvd både coaks/spdif og usb kabel,det låter forskjelig men hva er best.?
    Har tidligere kjørt USB fra pc og en lengre periode med Bluesound Vault via Toslink. Fungerer fint begge deler.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    789
    Torget vurderinger
    5
    Har nylig gått til innkjøp av en Wadia di122 dac med en bra! volumkontroll. Ville bare hinte om at den er til halv pris nå, og den fortjener å få en plass i en musikkelskers hjem som er på søken etter en musikalsk, oppløst, dynamisk, dac. Den har et hav av detaljer og by på, men blir aldri hissig eller kantete i lyden. Veldig ren lyd uten irriterende knuter.

    Burde sjekkes ut for den interesserte!
    Vet ikke hvor lenge Soundgarden kjører denne prisen.
    Har vært lenge til den prisen, men sikkert uansett mye for pengene.
    Er meget fornøyd med min 321.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Har nylig gått til innkjøp av en Wadia di122 dac med en bra! volumkontroll. Ville bare hinte om at den er til halv pris nå, og den fortjener å få en plass i en musikkelskers hjem som er på søken etter en musikalsk, oppløst, dynamisk, dac. Den har et hav av detaljer og by på, men blir aldri hissig eller kantete i lyden. Veldig ren lyd uten irriterende knuter.

    Burde sjekkes ut for den interesserte!
    Vet ikke hvor lenge Soundgarden kjører denne prisen.
    Har vært lenge til den prisen, men sikkert uansett mye for pengene.
    Er meget fornøyd med min 321.
    Jeg er veldig fornøyd med den. En helt annen verden enn Hegel HD11, intern dac i H300 og HD20. De er riktignok endel år nå, men allikevel. Jeg kjører den med en SBooster lineær strømforsyning og det gjør nok sitt. Dette er så nærme mitt lydiedeal og mål for lydkvalitet at jeg ikke vil høre storebroren 322/321 av frykt for å ville ha de.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Visste ikke helt om jeg skulle poste dette her eller i Hegel tråden. Velger å poste det her, men handler også om hvor mye man kan få ut av H300 som har en del år på nakken nå, og som jeg i økende grad nå får en forståelse av hvor skoen trykker mest.

    H300 har jo noen innvendinger på seg når det gjelder lyd etterhvert nå som den har fått sine avløsere. Men det er definitivt preampen i den som lider mest. Man kan lese om visse som syns den kan ha en ørliten kaldhet i mellomtonen et sted, andre som synes den mangler litt i detaljering og raffinement. Dette blir borte med Wadia som preamp.
    Jeg har egentlig ikke hatt så mange innvendinger mot den, men merka veldig fort hvor mye bedre Wadia Di122 gjør seg som preamp istedenfor den interne i H300. Kjører den da inn på HT bypass på H300 og det funker klokkerent.
    En av mine innvendinger mot H300 var at den spilte litt tynt på lavt volum. Med Wadia Di122 er det historie. Kan spille på lavest hørbare volum og fremdeles ha trykk i bånn. Med intern pre i H300 ble bassen nesten borte på så lavt volum.
    Wadia spiller dessuten med en herlig oppløsning og perfekt klangbalanse. Og med Wadia som preamp blir nesten alt sus i H300 borte. Må legge øret helt inntil diskanten for å erindre noe. Med intern preamp i H300 kunne man høre det fra lytteposisjon hvis det var helt tyst i rommet. H300 får en totalrenovering med denne tilkoblet. Og jeg vil tro at H200 har ennå mer å vinne.

    Hvor vil jeg med dette innlegget? Jo, jeg vil at folk skal kjenne sin besøkelsestid mens den er så rimelig, eller til og med forsvinner ut av sortimentet. I Sverige ligger den fortsatt på 20.000, og jeg syns at den til den prisen også er et røverkjøp. Spesielt mtp at man får både dac og digital preamp i en og samme boks. Simpelthen et helt fantastisk produkt! Men anbefaler en lineær strømforsyning, spiller ennå en tanke bedre med det.

    Sorry at innlegget ble litt langt, men som dere skjønner har jeg falt pladask for dette produktet!
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.771
    Antall liker
    507
    Sted
    Stockholm
    Jeg må bare legge til at denne dacen/preampen synger som en sølvstrupe med DSD material. Totalt avhengighetsskapende! DoP (DSD) er helt overlegent PCM her nå.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.009
    Antall liker
    17.934
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Er det noen av dere Wadiavenner som husker Wadia WT 2000 CD transport, med den tilhørende dac (Wadia Digital 2000), Wadia Digilink 40 og eksterne strømforsyning PSM 201B?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn