Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Beste sommerøl jeg har smakt, Moosehead fra Canada. Uten sammenligning forøvrig.. :eek:. Når sant skal sies er jeg ikke så hard på øl. Er, som kjent, litt forknytt og drikker smått.. Ihvertfall alene :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Beste sommerøl jeg har smakt, Moosehead fra Canada. Uten sammenligning forøvrig.. :eek:. Når sant skal sies er jeg ikke så hard på øl. Er, som kjent, litt forknytt og drikker smått.. Ihvertfall alene :cool:
    Da ville jeg strengt tatt beholdt ditt gamle navn. Nytt øl for meg, men vet ikke om jeg skal sette himmel og jord i bevegelse for å skaffe noen flasker......det er liksom en del andre ting du har mer peiling på :rolleyes::cool: Kjekt det smakte da :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg spilte og hørte meg møkkalei av blues på slutten av 80-tallet. Det virket en stund som et hvert middelmådig bluesband helt ukritisk fikk spillejobber, og man ble tutet ørene fulle bare man våget seg en tur innom byen. Etter hvert ble jeg vaksinert mot sjangeren og det har holdt stand ganske så lenge. Kanskje det har begynt å gå over for foten beveger seg taktfast etter disse to utgivelsene. Begge er fra 2016 og av det litt "skitne" slaget, og kan kanskje også være interessant for andre å sjekke ut :)

image.jpeg
    image.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som selvtitulert latkuk gjelder det å optimalisere slik at det blir et minimum av bevegelser som må utføres fra lyttestolen. I den forbindelse har jeg ommøblert litt og flyttet racket en meter til venstre. Tidligere måtte jeg sikte med fjernkontrollen med armen i 130 graders vinkel for å justere volumet. Nå har jeg en komfortabel 90 grader og trenger ikke sikte på preampen en gang. Hvis jeg strekker meg litt så når jeg faktisk volumkontrollen, men det er selvfølgelig i overkant anstrengende ;)

image.jpg

T

TT.

Gjest
    Flott, fra 130- 90 grader er en stor oppgradering. Hvordan låter det egentlig, stor forskjell?

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den brilleholderen din ser veldig suspekt karmana.. Bare for å advare nye lesere som kunne mistenke den for å være noe annet.... 8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den brilleholderen din ser veldig suspekt karmana.. Bare for å advare nye lesere som kunne mistenke den for å være noe annet.... 8)
    Brilleholder, hva mener du :rolleyes:;)

Jeg må fremover definitivt begynne å plassere brillene i den greien så ikke folk med snuskete tanker misforstår ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg så den jeg også, og begynte å lure på hvor trygt det egentlig var å dra ned til Hilversum.......:rolleyes:

mvh
    Jeg synes du skal tenke dine skitneste tanker og bli for redd til å dra nedover!!!
    Før du vet ordet av det er det plutselig begynt å snurre vinyl i Hilversum :rolleyes::cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva er det som er dekket til på toppen av racket da Karmana...:rolleyes:

gismo

gismo
    Ligner på Primare...

M

gismo
    Ligner på Primare...

M
    Ok, gammalt tildekket "nytt" altså:cool:....når du hiver et håndkleet over'n imponerte den
    sikkert itte...:p

gismo
    Sundkoien skyter blink overalt! Den er ikke oppkoblet og står beskyttet av et lite håndkle i påvente av at nye adoptivforeldre skal melde seg :)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.166
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg så den jeg også, og begynte å lure på hvor trygt det egentlig var å dra ned til Hilversum.......:rolleyes:

mvh
    Jeg synes du skal tenke dine skitneste tanker og bli for redd til å dra nedover!!!
    Før du vet ordet av det er det plutselig begynt å snurre vinyl i Hilversum :rolleyes::cool:;)
    Når jeg tenker gjennom ting, så har jeg en rimelig stor kunde- og bekjentskapskrets. Det finnes helt sikkert enda mer "kinky" ting rundt i hjemmene til folk som jeg kjenner eller har pratet med.

Det uvanlige er å ha slikt stående fremme på stuebordet. Det vitner om en grad av frilynnethet som er relativt uvanlig her ute på Strilelandet, og er kanskje en god forklaring på hvorfor Admiralen flyttet til Holland...:cool:

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

mvh
    Når jeg tenker gjennom ting, så har jeg en rimelig stor kunde- og bekjentskapskrets. Det finnes helt sikkert enda mer "kinky" ting rundt i hjemmene til folk som jeg kjenner eller har pratet med.

Det uvanlige er å ha slikt stående fremme på stuebordet. Det vitner om en grad av frilynnethet som er relativt uvanlig her ute på Strilelandet, og er kanskje en god forklaring på hvorfor Admiralen flyttet til Holland...:cool:

Mvh
    ;););) Hvilken PU synes du jeg burde bruke på den nye platespilleren min ;)

• Liker
    Reaksjoner: tkr

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.166
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Mvh
    ;););) Hvilken PU synes du jeg burde bruke på den nye platespilleren min ;)

Tja, hvilken arm har du kjøpt? ;)
    mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.926
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

mvh

Mvh
    Det finnes en forklaring på alt.
    Nå er vel amerikanske Marines noe litt annet enn admiralitetet, men det er nok det samme som gjelder.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har havnet på kabelkjøret igjen :p;)

På vei er:
    1 stk Toslink: må for faen sitte bedre enn Belkin kabelen min!
    2 stk nettkabler: ser helt grei ut, og har passende lengde til monoblokkene som kommer.
    1 sett høyttalerkabler: som alle andre har de fått greie anmeldelser, men det som trigget meg var utseende. No kidding :D

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Utseende på kabler? Med tanke på de kablene du hadde er jeg spent. Du skal teste blindt med full Hilversum protokoll? Dvs 3 Trappist, 2 av den brune flasken og en bolle chili nøtter? :)

PS.. Bidrag på vei.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Katten har pisset i sofaen. Kona var fly forbannet. Viktig å se muligheter. Ble min første uttesting av absorbenter ;)

Vis vedlegget 385688
    Effekt?? Tenker da lyd og ikke lukt:cool::cool:

gismo
    Hehe, kona hev seg i vaskingen før hun dro til London, mens jeg ivaretar tørkingen ;)

Jeg mener faktisk det var ganske så stor lydforskjell. For meg ble lyden mørkere og manglet den naturlige "friskheten" på testtracket. I tillegg mener jeg bestemt at gitaren på Maskquerade av MC, som jeg er vant til å få godt ut til høyre, var flyttet innover mot venstre i lydbildet, noe som naturlig nok gav mindre bredde i lydbildet. Putene forsvant fort, og foreløpig sier jeg ja takk til siderefleksjoner :) Kanskje det hadde blitt helt annerledes med diffusere som jo anbefales i denne posisjonen. Kanskje jeg skal forsøke putene bak i hjørnet. Får se hva jeg gidder :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Utseende på kabler? Med tanke på de kablene du hadde er jeg spent. Du skal teste blindt med full Hilversum protokoll? Dvs 3 Trappist, 2 av den brune flasken og en bolle chili nøtter? :)

PS.. Bidrag på vei.. :)
    Se det ja, sommerferien er reddet ;)

Mye som skal testes med lave skuldre her fremover. Hadde helt sikkert tjent på å gå mer strukturert til verket, men koser meg med å røre litt rundt. Whatever makes me happy :D Forsøker å redusere på chilinøtter ;)

• Liker

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.438
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Godt å se general boksen også er tilstede.. hvordan er tilgangen på slikt der nede?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å se general boksen også er tilstede.. hvordan er tilgangen på slikt der nede?
    Snus er en viktig del av lytteopplevelsen :p:) Tilgangen på snus her nede er ikke-eksisterende. Må basere meg på å bunkre når jeg er hjemom, samt instruere gjester på hva de skal ta med seg i ryggsekken. Har gått greit så langt :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begynte i går kveld og er nå i ferd med å avslutte den nye samleplaten til Paul McCartney. Har heldigvis kun putret og gått i bakgrunnen da 67 spor lett gir kraftig overdose. Mannen er jo en legende, men har fått bekreftet det jeg egentlig visste fra før, perioden med Wings er stort sett det eneste jeg får skikkelig fot av. Band on the Run var og er fremdeles en kongeplate!

image.jpeg

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.470
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jøss, liker du boyband? Dvs Beatles.. Litt flåsete kommentar fra min side, men har aldri fått fot for noe fra den kanten. Dette til tross for at jeg liker enkelte klassikere. Gjerne fra Lennon sin hånd.

Dragen ville prøve Tesla i dag. Så da lunter jeg med. Ha en fin dag der nede :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøss, liker du boyband? Dvs Beatles.. Litt flåsete kommentar fra min side, men har aldri fått fot for noe fra den kanten. Dette til tross for at jeg liker enkelte klassikere. Gjerne fra Lennon sin hånd.

Dragen ville prøve Tesla i dag. Så da lunter jeg med. Ha en fin dag der nede :)
    Det meste av det jeg hører på av grupper kan vel defineres som boyband :rolleyes: Sjelden jeg hører på Beatles, men står med lua i hånden i full respekt for dem :)

Ække Tesla bare så 2015 :cool: Flotte biler. Pass på at kona ikke blir helt hektet. Det hendte med et par tjommier. Er nok billig, men fremdeles dyrt :)

• Liker

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.649
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Min sønn på vel 17 streamet sin egen musikk i bilen i dag. Innimellom rap i ulike valører og spansk grisefest-musikk tonet plutselig The Night They Drove Old Dixie Down ut i bilen. Han ble synlig imponert når hans gamle far hadde hørt om The Band ;););) Tror dagens ungdom er litt tynnere på coverlesing enn oss som har levd noen år ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn