Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har 7 års mellomrom som betyr at guttungen gikk sitt siste tog i fjor. I år starter vi neste 7 års periode med veslejenta. :(
    Bak et tøft ytre, skjuler det seg en noenlunde myk mann som smiler innvendig når han ser funklende barneøyne :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden hele Norge står til knes i pølse og is i dag, måtte jeg ta ansvar og kjøpe haifai :D

Har undersøkt litt rundt kjøp av platespiller, og fikk som vanlig god oppfølging av Martin hos Duet i Bergen. Uten påtrykk fra selger, havnet jeg selvfølgelig likevel på glattisen og begynte å orientere meg oppover i Thorens hierarkiet. I tillegg murret den brukte Kuzmaen, som ligger ute hos Renaissance, i bakhodet :p

Etter en liten reality-check, kom jeg heldigvis tilbake til utgangspunktet. Platespilleren kjøpes ikke for at jeg skal bli hekta på vinyl, men å glede min snart 80 år gamle far med tinnitus. Etter litt mer googling, slo jeg til på et tilbud fra min fetter på Musik-Magazinet i Bergen. Endte da opp med å kjøpe en Reloop Turn 3, levert med Ortofon 2M Red. Skal i utgangspunktet være så plug and play som det er mulig og i tillegg har den innebygd RIAA (har nok bokser). USB for ripping kunne de spart seg for min del, men pytt pytt. Dette er selvfølgelig ikke ment som en spiller for høytravende sammenligninger av vinyl og digitalis, men kun en arbeidshest for å gi min far glede av sine gamle plater. Håper og tror jeg har gjort noe fornuftig :)

IMG_1204.JPG

IMG_1205.JPG

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    110.228
    Torget vurderinger
    23
    Hvis noen vinylentusiaster på HFS blir arbeidsledig er det godt det finnes alternative jobbmuligheter :mad::cool:;)

Vis vedlegget 440261

Aahhhrrg.. Gåselever!

Vis vedlegget 440907
    Begynner å bli en kjent og kjær Sluket-positur på HFS det der ;) Gi en lyd hvis det er plass rundt bordet og planer om franske dypdykk i München på bekostning av noen lokale grisebein.....
    Meget sannsynlig - hedenske matvaner, murkjellere, talglys, type gnaging av bein uten bruk av sivilisert verktøy er ikke vår greie.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer, plug and play er fine ting. Og sort, lekker liten tass. Blir helt ok dette. La ikke andre fortelle deg noe annet :)
    Takker! Hehe, jeg er ganske så avbalansert og tykkhudet.......så lenge det bare gjelder en hobby :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dårlig start på dagen. Har vært i kontakt med UPS, og det er en stooooor tålmodighetsprøve å komme seg forbi datakommunikasjonen, og få tak i et lokalt menneske av kjøtt og blod :mad: Det ordnet seg likevel til slutt. Da får jeg bare finne ut om jeg skal bruke tiden fra 1430 og utover til å pakke for Munchen eller pakke opp greiene fra Audio Valve :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er vel på tide med en dusj og pakking ellers må jeg gå til Munchen :)

Dette er hva som materialiserte seg når jeg til slutt hadde fått kjempet meg ferdig med innpakningen. Selv uten lys i rørene synes jeg den er knallstilig. Jeg er helt sikker på vi skal bli veldig gode venner :)

IMG_3824.jpg

Flyfoto. Får finne ut om jeg skal ta vekk den svarte topplaten og kjøre ren gjennomsiktig plexiplate når jeg kommer hjem.

IMG_3825.jpg

En lekker stuss har aldri skadet.

IMG_3827.jpg

Kjekt å kjøpe haifai som er like fersk som når man handler på kaikanten :)

IMG_3823.jpg

Blir ekstra gøyalt å komme hjem fra tur denne gangen :)

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.291
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Woooow, fått deg en speller ny Assistent 50;);)
    Nå trur je vi snakker godlyd, dette vil jo bli perfekt på dine nye talere:D
    Dette blir stas å ta med hjem til Bergen!!
    Grattis;) Kos deg på tur:D

gismo

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med ny amp,ser jo unektelig snasen ut :)

O
    Woooow, fått deg en speller ny Assistent 50;);)
    Nå trur je vi snakker godlyd, dette vil jo bli perfekt på dine nye talere:D
    Dette blir stas å ta med hjem til Bergen!!
    Grattis;) Kos deg på tur:D

gismo
    Grattis med flott amp :)

mvh
    Takk skal dere ha! :)

Denne skal definitivt være med å varme opp stuen til vinteren i Bergen, og jeg håper og tror vi får et langt liv sammen. Har byttet den inn uhørt, men satser på at de gode anmeldelsene den har fått også reflekterer min virkelighet ;) Tror den skal bli stas sammen med Viva høyttalerne :)

Flyet til Munchen er forsinket, men så lenge jeg har IPad, musikk på ørene og Schiphol stiller med rødvin bør dette gå bra :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, overlevde med god margin, men det er vel ikke til å komme forbi at det blir mye vann og lette matretter neste uke :D

Kjeder meg på flyplassen i Munchen, men da er det jo godt å vite at både levende og døde venter på meg hjemme :)

IMG_3828.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    På tide å begynne å dryppe litt av bildene jeg tok i Munchen. Konsentrerte meg mer om bredde enn dybde, og det blir derfor tullete å kommentere noe særlig på kvaliteten. I tillegg er det jo mange rom som spiller musikk som gjør at jeg nesten snur i døren og/eller musikk og volum gir lite innblikk i hva oppsettet er i stand til å levere. Det blir derfor mest bilder og noen overfladiske kommentarer her og der :)

Jeg har tidligere ikke hørt Ypsilon forsterkere og har på grunn av dårlige rom helst dårlige erfaringer med Wilson Benesch. Dette oppsettet derimot låt alt annet enn dårlig!

IMG_3850.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kondo og Kaiser låt veldig veldig bra på de fleste områdene. På musikken som ble spilt syntes jeg likevel det låt litt magert i mellomtonen. Handler nok helt klart kun om smak og behag (eller musikken som ble spilt) :)

IMG_3844.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gauder har etter hva jeg så de samme elementene som mine Bird 2 + et ekstra basselement. Jeg syntes det låt veldig bra i de to rommene jeg hørte disse høyttalerne. Handler kanskje også om at det er elementer jeg er vant til hjemmefra :p;) Jeg leser titt og ofte folk som skriver at keramikkelementer låter kaldt og hardt. Det kan de sikkert gjøre, men det er ikke sikkert det alltid handler om høyttalerne.... Her låt det alt annet enn hardt, men bra skal det jo også låte da prisingen er helt absurd. Mener å huske det sto 65K€. Spesielt sammen med Audionet fant jeg roen, og koste meg en god stund :)

IMG_3845.jpg

IMG_3877.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Musikken som ble spilt gjorde at jeg ikke hadde nubbesjans til å danne meg et fornuftig inntrykk. Imponerende skulpturer da :)

IMG_3871.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Begge gangene jeg var innom Burmester bommet jeg på muligheten til å høre disse her :mad: Prismessig antar jeg det er et riktig så smalt kundegrunnlag :D Flotte å hvile blikket på var de i hvert fall!

IMG_3875.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.784
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Takk for at du deler bilder/inntrykk fra messa Karma.
    Myser og ser litt ekstra på bildene med platespillere, og det er ikke noe jeg kjenner.
    Har du noen fakta?

Grattis også med egen platespiller til seniorplatesamlingen.
    Virker som et fornuftig valg.

Også Assistent!
    (Trodde det var ei kjøkkenmaskin?;))

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Takk for at du deler bilder/inntrykk fra messa Karma.
    Myser og ser litt ekstra på bildene med platespillere, og det er ikke noe jeg kjenner.
    Har du noen fakta?

Grattis også med egen platespiller til seniorplatesamlingen.
    Virker som et fornuftig valg.

Også Assistent!
    (Trodde det var ei kjøkkenmaskin?;))
    Kjekt at det interesser :)

Beklager, men hadde ikke fokus på platespillere. Får håpe noen av de (mange) andre som fikk vann i munnen av dem, legger ut info og bilder etter hvert. Det var maaange platespillere på messen. Jeg synes få ting er så estetisk og flott som en fin platespiller, men blir samtidig litt matt av gigantomanien både i pris og størrelse. Hvor stort og intrikat må det egentlig være :confused: Se om du får deg en tur nedover et år, det er nok platespillere til bare å konsentrere seg om det en hel helg :)

IMG_3831.jpg

Koblet akkurat til Assistent 50. Synes det umiddelbart låt flott. Rik klang, og den er helt tyst. Skuldrene senket seg hurtig ned under ørene :D Greit å tenke på at den bare kommer til å bli bedre :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.784
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ser den med "Gigantomanien". Ikke sikkert det er en sunn utvikling, men det bør nå helst være tungt og i vater skal det låte bedre enn digitalt synes jeg:rolleyes:
    Assistenten blir nok helt sikkert enda flinkere når den har fått noen timer i arbeid.:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et system jeg veldig gjerne skulle hørt var dette med Blumenhofer og Octave. Dessverre spilte de veeeldig lavt og var mest opptatt av å diskutere kontrakter de to gangene jeg var innom. Fikk derfor ikke noe inntrykk av oppsettet :mad:

IMG_3876.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe av det jeg likte best var Martin Logan Expression. Masse luft, dynamikk og et behagelig skyv i bånn. Mange av systemene i Munchen er mildt sagt ikke særlig stuevennlige, men disse bør kunne gli inn de fleste steder. Prisen lå etter hva jeg husker på 20K€. Definitivt en høyttaler jeg kommer til å ha i bakhodet......hvis de havner på bruktmarkedet om noen år :)

IMG_3861.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som seg hør og bør virket begge disse oppsettene å ha kvaliteter.

IMG_3846.jpg

IMG_3847.jpg

Ble likevel sittende lengre på dette "lille" oppsettet med Vandersteen :)

IMG_3848.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.170
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Moro å se alle bildene av flotte oppsett i den høyere prisklasse,låt alt like bra karmana? :)

mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Moro å se alle bildene av flotte oppsett i den høyere prisklasse,låt alt like bra karmana? :)

mvh
    Kjekt at du liker det, motoren :) Kommer nok til å dryppe en god del mer de neste par dagene. Alt låt langtfra veldig bra, men med såpass korte turer innom hvert rom og med et utall ukjente variabler synes jeg det blir litt for useriøst å gruse utstyret. Synes det da er bedre å heller skriver et par ord ekstra om det som vekket min oppmerksomhet i positiv forstand :)

Jeg har jo selv høyttalere fra Marten, men basert på det jeg har skrevet over kan du lese mellom linjene på hvorfor jeg ikke kommer med bilder eller kommenterer rommet til Marten.....:D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.291
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Flott at du deler med øss hjemmesittere Karmana, artig å se hvordan "eliten" har det på tur:cool:;)
    Moro og se bilder!

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.929
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Flott at du deler med øss hjemmesittere Karmana, artig å se hvordan "eliten" har det på tur:cool:;)
    Moro og se bilder!

gismo
    Hehe, kjekt å høre :)

Glemte helt å ta bilder av det sosiale, dessverre. Mange hyggelige gamle og nye bekjentskaper å treffe på Hotel Rilano og messen. Rekapitulering av dagene på Biergarten, i baren på hotellet og sosiale middager på byen er for meg like viktig som selve messen. Kjekke dager og kvelder! Litt trått morgenføre innimellom, men ikke verre enn det skal være :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn