Vi lever alle under pisken! Hilsen Dum Dum BoysHehe, hage-pisken har du jæ godt av... Sliter selv med samme syndrom, men jeg har ikke hviletid i Staten..
|
Vi lever alle under pisken! Hilsen Dum Dum BoysHehe, hage-pisken har du jæ godt av... Sliter selv med samme syndrom, men jeg har ikke hviletid i Staten..
Hadde jeg begynt på nytt, hadde jeg kjøpt enten de der , eller noen store, aktive ATCer.
Ah, endelig fredag! Da er det bare å jekke en belgisk øl og spille litt musikk. Ryktene vil ha det til at det gamle katteskinnet har pisset i stuen, men jeg tror ikke det er noe ikke en liten whisky kan kurere (for meg)![]()
Solen brøler som vanlig i Bergen, men da bak et tungt skydekke med pissregn. Skikkelig snasent haifai-vær
Vossa-jazz i påsken (eller rett før) er en greie her vest. Har aldri vært der, men synes at stort sett alle konserter der blir rost opp i skyene. Har akkurat spilt Misa Criolla med Real Ones (med flere andre norske kvalitetsmusikere). Mener denne konstellasjonen av Misa Criolla har blitt spilt på Vossa-jazz til panegyriske omtaler. Her i Drotningsvik buklander den fullstendig sammenlignet med Mercedes Soza
Vis vedlegget 492988
Ja faen, gartneren fra Hilversum er savnet! Var definitivt ikke av utgaven du ønsker «bending over», men gulle god likevelHar du ikke gartner lenger?
Vis vedlegget 493508
Alle har godt av å være ute litt.
Trenger ikke flyge opp på høye fjell de gangene en skal ut av døra vettu.
(Garantert fri for sprekkstell og kvinnevokaler.)
Synes du skulle begynne på nytt!Hadde jeg begynt på nytt, hadde jeg kjøpt enten de der , eller noen store, aktive ATCer.
mvh
Hehe, da kan jeg konstantere at selv en overfladisk tråd som min ikke må skumleses, vidarjeTrodde først du anbefalte platen, så jeg sjekket den på Spotify og ble forundret, for det var ikke spesielt bra. Da leste jeg en gang til hva du skrev og så at du skrev "buklander"![]()
Jeg fant denne på Deichmann som jeg synes var mye mer spennende:
Vis vedlegget 493482
Ah, endelig fredag! Da er det bare å jekke en belgisk øl og spille litt musikk. Ryktene vil ha det til at det gamle katteskinnet har pisset i stuen, men jeg tror ikke det er noe ikke en liten whisky kan kurere (for meg)![]()
Solen brøler som vanlig i Bergen, men da bak et tungt skydekke med pissregn. Skikkelig snasent haifai-vær
Vossa-jazz i påsken (eller rett før) er en greie her vest. Har aldri vært der, men synes at stort sett alle konserter der blir rost opp i skyene. Har akkurat spilt Misa Criolla med Real Ones (med flere andre norske kvalitetsmusikere). Mener denne konstellasjonen av Misa Criolla har blitt spilt på Vossa-jazz til panegyriske omtaler. Her i Drotningsvik buklander den fullstendig sammenlignet med Mercedes Soza
Vis vedlegget 492988
Synes de er lekre, og hadde blitt overrasket om det ikke spilte bra. Vurderer lotto, og håper det ikke er stykkprisTyske medier rykter om 15 000 euro for de bass-tårna til Kii![]()
Hvis hun tar med en gitar og nynner litt, trenger jeg ikke Kii-systemet hellerTrenger vel ikke lottogevinst, Karmis? Utfordringen er å selge unna det du har av ht, DAC og forsterkeri, så er det nok til Kii-system, samt penger til overs til en gartner som sjauer i hagen i noen dager. Bare å skjenke noe godt i glasset, rigge seg til og se på jobbinga!
Vis vedlegget 493638
Husket det helt klart nåMr T har helt glemt HVORFOR .........................![]()
Eksperimenterte litt med akustikk og absorbenter forrige uke, fikk sågar input fra en tråd jeg laget under akustikk.Fikk lekt meg litt med anlegget. Mye jeg liker med eget oppsett. En stortromme låter råfett, men jeg kunne nok ønsket litt mer fylde videre oppover i mellomtonen. Kona drev og bakset med en madrass. Man tager hva man haver. Hørte heldigvis ikke noen forskjell
Vis vedlegget 493642
Takk for interessante tanker, StoverEksperimenterte litt med akustikk og absorbenter forrige uke, fikk sågar input fra en tråd jeg laget under akustikk.Fikk lekt meg litt med anlegget. Mye jeg liker med eget oppsett. En stortromme låter råfett, men jeg kunne nok ønsket litt mer fylde videre oppover i mellomtonen. Kona drev og bakset med en madrass. Man tager hva man haver. Hørte heldigvis ikke noen forskjell
Vis vedlegget 493642
Det avhenger sikkert av hva man er ute etter, men for musikkens skyld, i mitt rom, finner jeg foreløpig liten nytte i å dempe på frontvegg, kanskje litt mellom høyttalerne. Hovedutslaget er sidevegger og ikke kun i førsterefleksjonspunkt, men over en større flate. Mitt rom roet seg praktisk talt helt ned, skal muligens finjustere med et par absorbenter til.
Når det gjelder fylde i mellomtonen, eksperimenter med å redusere avstanden mellom dem, kanskje mer enn du finner naturlig også. I mitt rom, med mine ht, er det et skjæringspunkt der mellom en enda fyldigere eller mer naturlig mellomtone og klarhet i lydbildet.
Ha en fin langhelg![]()
HallaienHei på deg. En del poster tilbake ble det referert til en gugge som renser stylus på en god måte. Siden jeg har innebygget en stor porsjon latskap spør jeg heller i stedet for å lete i tråden din.
Hva heter den?
Glimrende. Og denne funker knall?HallaienHei på deg. En del poster tilbake ble det referert til en gugge som renser stylus på en god måte. Siden jeg har innebygget en stor porsjon latskap spør jeg heller i stedet for å lete i tråden din.
Hva heter den?Fremdeles på salg på Duet....
https://duet.no/produkt/onzow-zerodust/
Jeg er fornøyd, og ser at de som nevner den, også er fornøyd. Har sett noen før/etter bilder i mikroskop som viser at den blir gullanes renGlimrende. Og denne funker knall?HallaienHei på deg. En del poster tilbake ble det referert til en gugge som renser stylus på en god måte. Siden jeg har innebygget en stor porsjon latskap spør jeg heller i stedet for å lete i tråden din.
https://duet.no/produkt/onzow-zerodust/
Jammen, da så. Iler avgårde til Duet. Takk for tilbakemeldinger!Jeg er fornøyd, og ser at de som nevner den, også er fornøyd. Har sett noen før/etter bilder i mikroskop som viser at den blir gullanes renGlimrende. Og denne funker knall?HallaienHei på deg. En del poster tilbake ble det referert til en gugge som renser stylus på en god måte. Siden jeg har innebygget en stor porsjon latskap spør jeg heller i stedet for å lete i tråden din.
https://duet.no/produkt/onzow-zerodust/Selv synes jeg også det tar lengre tid før støv fra rillene henger seg fast, etter at jeg har brukt den (sammenlignet med vanlig PU-børste).
Sjekket bukten og fant ikke noe rimeligere tilbud der egentlig, spesielt med tanke på frakt i tillegg. Tross alt er Duet rett borti veien fra kontoret mittEt lite tips er at den finnes på ebay til ca hundrelappen under det tilbudet Karmana linket til.
(Eller fantes den gang jeg kjøpte vaffal, verdt et søk)
Har ikke prøvd den, men må samtidig si meg mer enn fornøyd med den jobben AT-637 gjørOnzow er antagelig det beste du kan bruke til stiftrens.
Hehe, nå på morgenen har jeg heldigvis et avslappet forhold til både Jura og MurerGod kveld!
Trukk´e Jura er greia hvis tromblet rød tegl er tema. Gå for en murer i stedet.
Vis vedlegget 494012
Fra Wiki: Murerpils eller murer'n (uttale: murærn) er en folkelig betegnelse i Norge på brune 0,7 l ølflasker av glass som nå er gått ut av produksjon.
Opprinnelsen er uttrykket murer, antakelig fra dansk, som betød 0,7 l bayerøl. Det het seg at bayerøl var «anbefalt av 400 norske murere», og var tidligere den mest solgte ølsorten. Uttrykket ble siden overført til helflaskene med pilsnerøl; murerpils er idag en mer utbredt betegnelse og uttrykket murer er mer knyttet til selve flaskestørrelsen.
Tidligere inneholdt en halvflaske øl 0,35 l, og en helflaske var på 0,7 l (så også for vin). Ølflaskene var brune og spesielt 0,7 l flasken var spesielt lange flasker av glass (som alle ølflasker).
På 1990-tallet fikk mureren konkurranse av 1,25 l-flasker i brun plast, som av enkelte omtales som murerpils. Tidlig på 2000-tallet var plastflaskene og boksøl i ferd med å utkonkurrere mureren, og i dag er den helt ute av produksjon. Det bemerkes forøvrig at mens mureren forsøkt erstattet av en større flaske, har småpilsen krympet noe og er nå på 0,33 l. Vinflaskene har derimot vokst litt, og er på 0,75 l for helflasker og 0,375 l for halvflasker
Mvh Olav E
Jeg har et ST R5 stakitt, og det tar seg pent ut Karmana.Litt Royal Brackla og Jura whiskey har fungert utmerket for en imaginær forkjølelse
Fintenker litt over rack opp mot veggen bak høyttalerne. Har jo vært innom dette tidligere, og tror rack er det som kommer til å realiseres før det eventuelt skulle skje noe annet i oppsettet.
Det ene alternativet er å satse billig og ekstremt rustikk. Tre 186 cm lange svarte benkeplater fra IKEA og et x-antall tromblete røde murstein. Enkelt og greit, men standard benkeplater fra IKEA er litt for dype, men fintenker fremdeles på dette alternativet.
Det andre alternativet er å svi til med et Solid Tech Radius 6 rack med svarte plater og bein. Denne utgaven er også 186 cm og passer fint mellom bokhyllene inntil veggen. Koster jo et par kroner, og er ikke det jeg ser daglig på bruktmarkedet (pm hvis du skal selge). Tenke, tenke, tenke
Vis vedlegget 494008
Hadde gjort seg med en ekstra pidestall i den powerpointianske kjeller jaJeg har et ST R5 stakitt, og det tar seg pent ut Karmana.Litt Royal Brackla og Jura whiskey har fungert utmerket for en imaginær forkjølelse
Fintenker litt over rack opp mot veggen bak høyttalerne. Har jo vært innom dette tidligere, og tror rack er det som kommer til å realiseres før det eventuelt skulle skje noe annet i oppsettet.
Det ene alternativet er å satse billig og ekstremt rustikk. Tre 186 cm lange svarte benkeplater fra IKEA og et x-antall tromblete røde murstein. Enkelt og greit, men standard benkeplater fra IKEA er litt for dype, men fintenker fremdeles på dette alternativet.
Det andre alternativet er å svi til med et Solid Tech Radius 6 rack med svarte plater og bein. Denne utgaven er også 186 cm og passer fint mellom bokhyllene inntil veggen. Koster jo et par kroner, og er ikke det jeg ser daglig på bruktmarkedet (pm hvis du skal selge). Tenke, tenke, tenke
Vis vedlegget 494008
Jeg er på jakt etter ett til brukt om mulig.
Men ST R6 koster jo noen kroner, men lite i forhold til Infinite og annet esoterica hva rack angår.
Så da blir det atter valgets kvaler, men Karan KSA 400 ampen hadde jo hatt det fint midt under der
Vis vedlegget 494054
Rekveden installert på Biri hadde fått plass på rette siden av fjellene any timeKjøp deg et stylish rack. Adressen din fordrer det. Annerledes med bønder midt utpå et jorde, vi får greie oss med litt rekved..![]()
Gir du meg mål så skal jeg se om jeg kan trylle...Rekveden installert på Biri hadde fått plass på rette siden av fjellene any timeKjøp deg et stylish rack. Adressen din fordrer det. Annerledes med bønder midt utpå et jorde, vi får greie oss med litt rekved..![]()
![]()
186-188 i bredde og noen høyder. Holder ølen kaldGir du meg mål så skal jeg se om jeg kan trylle...Rekveden installert på Biri hadde fått plass på rette siden av fjellene any timeKjøp deg et stylish rack. Adressen din fordrer det. Annerledes med bønder midt utpå et jorde, vi får greie oss med litt rekved..![]()
![]()
![]()
Jau, så det å.Sjekket bukten og fant ikke noe rimeligere tilbud der egentlig, spesielt med tanke på frakt i tillegg. Tross alt er Duet rett borti veien fra kontoret mittEt lite tips er at den finnes på ebay til ca hundrelappen under det tilbudet Karmana linket til.
(Eller fantes den gang jeg kjøpte vaffal, verdt et søk)![]()