Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Godt å slippe misunnelsen nå når folket er kommet tilbake fra München! Føler meg i dag noen kroner rikere og noen opplevelser fattigere :D:mad:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Virker å være agurktid og stille på HFS for tiden (med noen hederlige unntak). Får holde litt liv i tråden ut fra mottoet om at litt aktivitet er bedre enn inngen aktivitet :)

Har funnet meg en «strileknatt», som er passelig for å gjøre noe med en kondis som egner seg bedre til haifai enn sport.

En sjømann går i land (selv om det strengt tatt begynner å bli en stund siden).

A98F2C79-2E9E-47A8-A3E7-AB3084F7D13E.jpg

Har latt meg friste av sopptur de siste dagene.

B02F4780-2E58-4D5F-ABCD-EC5D435958DE.jpg

Hva er bak horisonten, far? Det er Sogn og Fjordane, sønn. Lov meg at du aldri drar dit.

61F7CB9A-6875-491E-B434-FBCC485D0DE7.jpg

Og sånn går nå dagene.....foruten litt dealing og tenking rundt å kjøpe haifai-rack :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.868
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ^^Hva gjør man ikke for å slippe unna litt hagearbeid??!!:cool::p;)

Når det gjelder kvinnevokal vet jeg du er en hard nøtt, men du kan jo spille den for fruen.
    (På Tidal så lenge det varer)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Når det gjelder kvinnevokal vet jeg du er en hard nøtt, men du kan jo spille den for fruen.
    Jeg er en kreativ jævel når det gjelder å sluntre unna hagearbeid ;)

Lett for at det blir perler for svin når det gjelder damestemmer og meg, ja. Hørte på den siste til hun Loreena et eller annet i går. Kona likte den, mens jeg syntes det var samme sangen hele tiden. Dreamwalker sjekket jeg ut tidligere ut fra tips i tråden din. Den som du linket til er jo riktig så fjong, men mener å huske jeg syntes albumet var litt mer ujevnt :)

Nå skal jeg se Brann vinne igjen, og deretter blir det litt sjampis og folk i Drotningsvik. Ha en strålende morgendag, BB :)

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden

<video>

Lett for at det blir perler for svin når det gjelder damestemmer og meg, ja. Hørte på den siste til hun Loreena et eller annet i går. Kona likte den, mens jeg syntes det var samme sangen hele tiden. Dreamwalker sjekket jeg ut tidligere ut fra tips i tråden din. Den som du linket til er jo riktig så fjong, men mener å huske jeg syntes albumet var litt mer ujevnt :)

Nå skal jeg se Brann vinne igjen, og deretter blir det litt sjampis og folk i Drotningsvik. Ha en strålende morgendag, BB :)
    Fin sang! Plata kan kjøpes på Bandcamp.com for en 50-lapp; så støtter du bandet litt også ... :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det ville jo vært særdeles pinlig om Brann ikke skulle vinne i kveld ;)
    Du skulle se Brann hvafornoe?
    Meanwhile, in Bartistan, 6-1 totalt for begge kampene :p
    Neida ikke pinlig. Spesielt på 17. mai må man holde fanen høyt hevet :)

Alt annet enn Rosenborg til slutt vil være en overraskelse. Satser likevel på at det ikke blir Tollungan som hever pokalen til slutt :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

<video>

Fin sang! Plata kan kjøpes på Bandcamp.com for en 50-lapp; så støtter du bandet litt også ... :)
    For meg er det vel ikke platen som står øverst på kjøpslisten. Har hørt om, men ikke brukt Bandcamp. Tror jeg foreløpig klarer meg med streaming fra Tidal og litt (u)vanlig platekjøping :)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tja,nedturen har startet registerer jeg for Brann sin del.. Disse strilene er rett og slett ikke tøffe nok I hodet til å tåle medgang.. Og når publikums antallet er lavere nå enn når de spilte en divisjon lavere er svaret gitt... En synkende skute.. :cool:

Ha en fin 17 mai uansett, fotball har uansett minimal betydning ifht hifi ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tja,nedturen har startet registerer jeg for Brann sin del.. Disse strilene er rett og slett ikke tøffe nok I hodet til å tåle medgang.. Og når publikums antallet er lavere nå enn når de spilte en divisjon lavere er svaret gitt... En synkende skute.. :cool:

Ha en fin 17 mai uansett, fotball har uansett minimal betydning ifht hifi ;)
    Et par mål til Tollungan og et uavgjort resultat til Brann, og medgangssupporterene våkner og begynner å bruse uhemmet med sine halvvisne fjær. Publikumstall handler vel om at Bergen er en storby med mange tilbud, mens i en provins som Trondheim er det lite annet som skjer :cool::D

Ha en flott feiring, HC :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.158
    Hora for sjotta mai :cool:
    Snart bærer det avsted til odden for å feire Lillesøsters halve århundre.
    Hun koste seg i mange år som liten med at så mange hyllet henne på bursdagen, inntil det gikk opp for henne at det var konglerikets nasjonaldag.
    Det har vi hatt mye moro med.

Ha en fin dag folkens, og en god langhelg!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hun koste seg i mange år som liten med at så mange hyllet henne på bursdagen, inntil det gikk opp for henne at det var konglerikets nasjonaldag.

Hehe, har en god tjommi som hadde samme opplevelsen som din søster :)
    I Drotningsvik har det vært minimalt med bunader og nasjonalromantisk massehysteri :cool::) Kvelden i går ble drukket godt inn utenfor huset med et par gode venner, champagne og bålpanne. I dag har vi bare slikket sårene, foruten litt oppdressing når den nærmeste familien var innom for 17. mai lunsj. Deilig med litt stillhet nå, bare avbrutt av en sløy Coltrane og litt konsert med Manu Katche :)
    Kos deg med 50-års lag min venn :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble ikke noe DIY rack på meg likevel. Penger har forsvunnet fra kontoen, og kjøperack er etter hvert på vei. Var egentlig ikke planen, men penger på haifai-konto er jo ikke noe gøyalt :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

malla

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Antall liker
    199
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Ble ikke noe DIY rack på meg likevel. Penger har forsvunnet fra kontoen, og kjøperack er etter hvert på vei. Var egentlig ikke planen, men penger på haifai-konto er jo ikke noe gøyalt :)

Spennende , og hva bestemte du deg for ?
    Rolf

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.283
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Gikk tregt å oppdrive de materiell til benk til deg, så sikkert like greit. Gratulerer med et sort rack :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Helt greit med litt Alvarinho siden jobben sender meg til Portugal neste uke.

9E51734B-A85B-40FE-B7ED-5514ACA60739.jpg

Den er så frisk og god at jeg halveis nedi flasken begynner å få skikkelig fot for litt blues.

5293192C-2624-4A11-AC10-195AED3195BD.jpeg

Penger har skiftet eier og nytt rack blir etter hvert levert i Drotningsvik. Har bestilt det med vel 8 cm lengre ben enn standardutgaven. Hjelper litt på kongsbergknekken ved platesnurring.

26E5C45E-99EE-4BAD-A331-2198FD3EFA2B.jpeg

Da blir det sidemonterte oppsettet historie, og en solid og fin benk, som er litt for liten for meg, skal etter hvert få en ny eier.

20DDDD9B-D16E-40CE-8B94-1F72203145D0.jpg

Plassering for det nye racket blir her. Mellom bokhyllene er det 190 cm og racket som er på vei er 186 cm. Tror det blir riktig så bra, og mentalt har jeg allerede bestemt for hvor de forskjellige greiene skal plasseres.

58208E44-355D-409F-86DE-3F0716A0BF86.jpg

Rosinen i pølsen er at jeg har avtalt kjøp av en ekstra hylle fra en hyggelig kar i Telemark. Da blir beina på platespilleren plassert i ca 73 cm høyde, og kongsbergknekken blir enda mindre påtagelig.

780F637E-196E-4F7E-8DAE-4ABC575A6FDA.jpeg

Tror dette skal bli riktig så ålreiten, og det har igjen vært hyggelig å handle med Paul hos PM Audio :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.158

Hehe, har en god tjommi som hadde samme opplevelsen som din søster :)
    I Drotningsvik har det vært minimalt med bunader og nasjonalromantisk massehysteri :cool::) Kvelden i går ble drukket godt inn utenfor huset med et par gode venner, champagne og bålpanne. I dag har vi bare slikket sårene, foruten litt oppdressing når den nærmeste familien var innom for 17. mai lunsj. Deilig med litt stillhet nå, bare avbrutt av en sløy Coltrane og litt konsert med Manu Katche :)
    Kos deg med 50-års lag min venn :)
    Lillesøster er en hard negl, og mente det var helt uhørt at vi forlot schelskaphet ahhhlllererede kjokken 03:30 på natten. Jeg er litt usikker på om hun da var på vei nn i sin 5 liter med hvite viner. Dog har det i dag hvert bemerkelsesverdig stille fra den kanten. Det ble både sigar og konjaffe før midnatt, og Konemor koste seg storveis. Nygelig mat og drikke, og overdådige hjemmelagde kaker.
    Men har allikevel fått pakket ut av bilen, laget sen lønsj, vasket bilruter full av podden, handlet og klippet plen inn i mellom 3 cola og en Corona.
    Så helt futti drill ble man ikke, selv om man er slaff i dag. Like blid :rolleyes:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.158

Vis vedlegget 494956

Den er så frisk og god at jeg halveis nedi flasken begynner å få skikkelig fot for litt blues.

Vis vedlegget 494957

Penger har skiftet eier og nytt rack blir etter hvert levert i Drotningsvik. Har bestilt det med vel 8 cm lengre ben enn standardutgaven. Hjelper litt på kongsbergknekken ved platesnurring.

Vis vedlegget 494958

Da blir det sidemonterte oppsettet historie, og en solid og fin benk, som er litt for liten for meg, skal etter hvert få en ny eier.

Vis vedlegget 494959

Plassering for det nye racket blir her. Mellom bokhyllene er det 190 cm og racket som er på vei er 186 cm. Tror det blir riktig så bra, og mentalt har jeg allerede bestemt for hvor de forskjellige greiene skal plasseres.

Vis vedlegget 494960

Rosinen i pølsen er at jeg har avtalt kjøp av en ekstra hylle fra en hyggelig kar i Telemark. Da blir beina på platespilleren plassert i ca 73 cm høyde, og kongsbergknekken blir enda mindre påtagelig.

Vis vedlegget 494961

Tror dette skal bli riktig så ålreiten, og det har igjen vært hyggelig å handle med Paul hos PM Audio :)
    Se her ja, ute og handler i alkoholpåvirket tilstand igjen :rolleyes:
    Denne gang var det PM Audio som fikk "lide" ;)
    Detta blir nok fett, ja sågar estetisk skal du se.

Men akk så ubeleilig med jobbreise til Portugal.
    Det blir et slitt å slepe hjem et halvt dusin godsaker fra Duro distriktet :rolleyes:
    Noen må jo lide overlast i hverdagen og tilværelsens uutholdelige letthet.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.165
    Sted
    Bartistan
    @ karmana: på tredje forsøk/tur til opphavslandet landa jeg merkelig nok på at vinho verde f*en ikke er så ille likevel ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 494956

Vis vedlegget 494957

Vis vedlegget 494958

Vis vedlegget 494959

Vis vedlegget 494960

Vis vedlegget 494961

Se her ja, ute og handler i alkoholpåvirket tilstand igjen :rolleyes:
    Denne gang var det PM Audio som fikk "lide" ;)
    Detta blir nok fett, ja sågar estetisk skal du se.

Men akk så ubeleilig med jobbreise til Portugal.
    Det blir et slitt å slepe hjem et halvt dusin godsaker fra Duro distriktet :rolleyes:
    Noen må jo lide overlast i hverdagen og tilværelsens uutholdelige letthet.
    Er nok ikke det værste kjøpet en full sjømann har gjort ;) Kona slipper at haifai-greiene er spredd over hele stuen, og jeg får bedre plass. Game, set, match :)

Ja, jobbtur fra mandag til lørdag i Porto blir nok et sant helvete. Her gjelder det bare å stålsette seg. Jeg er helt sikker på at jeg skal gresse i litt i viner fra Duero-dalen, men er mer usikker på om det skal følge med i bagasjen. Har gjort det tidligere med litt godsaker fra Ribera for å oppdage når jeg kom hjem at de var billigere på Vinmonopolet :mad:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    @ karmana: på tredje forsøk/tur til opphavslandet landa jeg merkelig nok på at vinho verde f*en ikke er så ille likevel ;)
    Jeg hadde tidligere en kamerat som jobbet i Galicia i Spania. Han introduserte meg til Albarinho/Alvarinhoens fortreffelighet. Hvitvin er vel egentlig ikke helt min greie og vinho verde synes jeg ofte kan bli litt surt, men når det treffer er det skikkelige godsaker i solen og til litt sjømat :)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    5.165
    Sted
    Bartistan
    Når man har trampa opp alle motbakkene og trappene i Porto (for det er jo nesten bare motbakker der) er det finfint med en passe tørr verde.
    Dette iflg nyere forskning (forrige mndskifte for å være nøyaktig) :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Halve Norge virker å være småhysterisk bare for det en representant for en institusjon, som skulle vært fjernet for lenge siden, gifter seg. Da passet det fint med en tur til småknatten på Sotra jeg har luffet opp til den siste tiden. Hva skjer på toppen? Jaggu går de ikke rundt og gifter seg her også! Ingen fred å få i dag ;)

90CF817E-B1C0-41D1-8B18-903A0F8BD2A4.jpg

408AE1C0-EFB1-4549-A56A-573509F046C2.jpg

Jaja, var mye annet kjekt å hvile blikket på også.

3BDB7D9F-6EB6-4F70-9218-A20FAB3EFEF5.jpg

Flott med en tur! Ølen smaker mye bedre etterpå :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.398
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 494956

Vis vedlegget 494957

Vis vedlegget 494958

Vis vedlegget 494959

Vis vedlegget 494960

Vis vedlegget 494961

Hvordan gikk det med monteringen av racket?

Kanutus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Antall liker
    775
    Sted
    Nesodden

<video>

For meg er det vel ikke platen som står øverst på kjøpslisten. Har hørt om, men ikke brukt Bandcamp. Tror jeg foreløpig klarer meg med streaming fra Tidal og litt (u)vanlig platekjøping :)
    Bandcamp er en liten gullgruve; men som man jo vet, så er det ikke alltid like lett å finne gullet ... :) Man må jobbe litt for det, men det er i alle fall for meg, en del av moroa! Jeg har vel handlet omtrent 80-90 plater der det siste året eller så ...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Går ikke så fort med racket, Bjørn :) PM Audio hadde det ikke på lager, så når Schenker ringer på døren vet jeg foreløpig ikke.

Må visst etter hvert sjekke ut Bandcamp, Kanutus :) Visste faktisk ikke at det var mulig å kjøpe plater i fysisk format der.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.398
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har planer om å utvide mitt Solo 3 med et Solo 3 til og en ekstra plate slik at det det praktisk sett vil likne Cinema 8 men være høyere og en plate mindre i midten. Da kan jeg få plass til senter i midten, subwooferen under, LP spiller og alt mulig.

Sist redigert:

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.108
    Torget vurderinger
    9
    Er fantastisk fleksible rack dette. Mitt er blitt ombygget flere ganger etter hvert som behovene er blitt endret...

DSC_0030.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg har planer om å utvide mitt Solo 3 med et Solo 3 til og en ekstra plate slik at det det praktisk sett vil likne Cinema 8 men være høyere og en plate mindre i midten. Da kan jeg få plass til senter i midten, subwooferen under, LP spiller og alt mulig.
    Praktisk. Antar det da blir dobbelt bredde på hyllen i midten. Vanlig bredde gjør at det akkurat er plass til min sub, men foreløpig er ikke det planen. Kan godt være at det er planen til min kone :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    75.335
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er fantastisk fleksible rack dette. Mitt er blitt ombygget flere ganger etter hvert som behovene er blitt endret...

Vis vedlegget 495135
    Jeg likte egentlig ikke utseendet på dette racket tidligere, men kanskje det er fleksibiliteten som gjør at jeg nå liker designet :D Spesielt når man bytter litt komponenter er det stusselig når det ikke passer med racket. Da er det kjekt med litt «legoklosser».

Mye snop i hyllene dine! :) Høyttalerne i signaturen hadde jeg aldri hørt om så der måtte det googles litt. Spennende :)

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.108
    Torget vurderinger
    9

Vis vedlegget 495135
    Jeg likte egentlig ikke utseendet på dette racket tidligere, men kanskje det er fleksibiliteten som gjør at jeg nå liker designet :D Spesielt når man bytter litt komponenter er det stusselig når det ikke passer med racket. Da er det kjekt med litt «legoklosser».

Mye snop i hyllene dine! :) Høyttalerne i signaturen hadde jeg aldri hørt om så der måtte det googles litt. Spennende :)
    Høyttalerene er ikke akkurat "mainstream" nei. Tror de to eneste parene av Blue Heron II i Norge er her i Bergen Vest. Et par hos meg, og et par i Vadmyra;). Denne modellen måtte spesialbestilles fra fabrikken og da fikk en treverket akkurat som en ville ha det...

Noen linker visst du har interesse av å lese litt...

Meadowlark Audio Blue Heron 2

StereoTimes -- Commentary:

http://www.patmcginty.com/Dbench.htm

Meadowlark Blue Heron2 Loudspeaker Review By Wayne Donnelly

Pat McGinty: The Birdman of Watertown - Part II of II by Srajan Ebaen

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.398
    Torget vurderinger
    1
    Praktisk. Antar det da blir dobbelt bredde på hyllen i midten. Vanlig bredde gjør at det akkurat er plass til min sub, men foreløpig er ikke det planen. Kan godt være at det er planen til min kone :D
    Etter litt om-og-men her, har jeg omsider startet med å bestille meg et Radius Solo 2, og skal kjøpe meg ytterligere Radius Solo 1 og 4 stk. 150 mm hjørnebein så snart neste lønning går inn. Det hele blir seende ut omtrent som dette, men med en hylleplate på toppen som skjøter disse sammen til et rack.

SolidTech-RadiusArtesania-Footers_750pix-IMG_6850.jpg

Bildet fant jeg her!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn