Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Brann.. Host.. Kremt.. :p
    Brenner det i skogen, HC? :)
    Brenner det i skogen, HC? :)
    På ingen måte... Men så har jeg ikke halvhøyt proklamert hvor gull osv skal.. Enda jeg vet det jo.. :)
    Det er ett paradox at «alle» utenfor Bergen tror på oss når vi kaster rundt oss med slike floskler :) Gullet ska hem! ELHEN! :)
    Velfortjent tap, trist med han som ble skadet på t-banen...
    Se der var medgangssupporteren og skaptrønderen på banen igjen :cool:
    Morsomt hvordan bladsmørerne i Akersgaten elsker å hovere og idiotforklare når bergenserne synger, Gullet ska hem. Alle som tenker seg om vet at det kun er et uttrykk for støtte til laget og et håp om å bli seriemester. Det synges også når vi ligger midt på tabellen, og slumper til å vinne en kamp :) Jeg derimot har vel gått høyt ut ;) Vi ikkje slått enda! Gullet ska hem!!! ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Brenner det i skogen, HC? :)
    På ingen måte... Men så har jeg ikke halvhøyt proklamert hvor gull osv skal.. Enda jeg vet det jo.. :)
    Det er ett paradox at «alle» utenfor Bergen tror på oss når vi kaster rundt oss med slike floskler :) Gullet ska hem! ELHEN! :)
    Velfortjent tap, trist med han som ble skadet på t-banen...
    Se der var medgangssupporteren og skaptrønderen på banen igjen :cool:
    Morsomt hvordan bladsmørerne i Akersgaten elsker å hovere og idiotforklare når bergenserne synger, Gullet ska hem. Alle som tenker seg om vet at det kun er et uttrykk for støtte til laget og et håp om å bli seriemester. Det synges også når vi ligger midt på tabellen, og slumper til å vinne en kamp :) Jeg derimot har vel gått høyt ut ;) Vi ikkje slått enda! Gullet ska hem!!! ;)
    Ikke alle som vil vedkjenne seg denne sesong store kjøpelag.. Men friskt når noen gjør det, enig i det.. ;)... Medgangssupporter siden 1978,så det tar jeg helt fint ifra en by som knapt nok har vunnet et idrettsgull.. :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.582
    Antall liker
    13.667
    phil collins er faktisk en veldig god vokalist.
    det at jeg ikke liker klangen i stemmen hans får så være mitt problem.
    jeg er f.eks. ikke noen stor fan av freddie mercury heller, jeg, selv om jeg kan høre at han er tidenes største rock/pop-sanger når det gjelder teknikk, range, pust, etc.
    Ja, som pop sanger har han absolutt sin force (blir litt som å sammenligne epler og pærer dette), men når han overtok vokalistrollen i Genesis forsvant ungen ut med badevannet for meg. Hr.Collins har absolutt noen gode sanger, men jeg har ikke en skive med ham i arkivet. De ville bare bli stående og samle støv.

    Freddie Mercury der i mot var en STOR vokalist, så hennes majones Queen er representert i arkivet.

    Ja, Karmana, vi liker nok mye av det samme, men jeg spiller nok langt mer progrock, progmetall og tungrock enn deg heme.
    Hvilket forøvrig er oss gjensidig revnende likgyldig så lenge vi liker hverandre.
    Takk for rosende ord om min språkblomst :rolleyes:den var til deeeeeeeeg.
    På den annen side har jeg for meg at du nok har hørt langt mer på punk, mens jeg rotet rundt med "new wave" osv.
    Undertegnede er også glad i en del sjæss, barokk musikk og ikke minst electronica, da spesielt "Berlin school electronic music" a la Tangerine Dream fra 1972-1992. Men nå skal jeg ikke trette dere mer med "krautrock" og sær fransk blyinnsmeltet lokomotivjazz.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    phil collins er faktisk en veldig god vokalist.
    det at jeg ikke liker klangen i stemmen hans får så være mitt problem.
    jeg er f.eks. ikke noen stor fan av freddie mercury heller, jeg, selv om jeg kan høre at han er tidenes største rock/pop-sanger når det gjelder teknikk, range, pust, etc.
    Ja, som pop sanger har han absolutt sin force (blir litt som å sammenligne epler og pærer dette), men når han overtok vokalistrollen i Genesis forsvant ungen ut med badevannet for meg. Hr.Collins har absolutt noen gode sanger, men jeg har ikke en skive med ham i arkivet. De ville bare bli stående og samle støv.

    Freddie Mercury der i mot var en STOR vokalist, så hennes majones Queen er representert i arkivet.

    Ja, Karmana, vi liker nok mye av det samme, men jeg spiller nok langt mer progrock, progmetall og tungrock enn deg heme.
    Hvilket forøvrig er oss gjensidig revnende likgyldig så lenge vi liker hverandre.
    Takk for rosende ord om min språkblomst :rolleyes:den var til deeeeeeeeg.
    På den annen side har jeg for meg at du nok har hørt langt mer på punk, mens jeg rotet rundt med "new wave" osv.
    Undertegnede er også glad i en del sjæss, barokk musikk og ikke misnt electronica, da spesielt "Berlin school electronic music" a la Tangerine Dream fra 1972-1992. Men nå skal jeg ikke trette dere mer med "karutrock" og sær fransk blyinnsmeltet lokomotivjazz.
    Hehe, ja det med litt forskjellig slagside var nok et kraftig understatement :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trygve Seim kom akkurat ut med nytt album som nå tonesetter en lørdags ettermiddag i Drotningsvik. Riktig så nydelig! Ikke platen å bli sprelsk av, men i det reflekterende hjørnet med et glass rødvin i trygg avstand er dette mer enn behagelig :)

    44C06D34-F5F4-4D8F-908C-B0B4C2622CBD.jpeg


    Kjenner jeg begynner å bli lei av el-kjipo diffuserne/bokhyllene mine. Tror jeg kryper til korset og flytter bøkene vekk fra stuen, og skaffer meg noen lavere hyller som passer bedre til plater og litt andre greier. Det frigjør også litt ekstra plass til kunst på veggene. Jeg har for en gang skyld tenkt. Da blir det nok sånn :)

    D315E79A-8ADA-48B1-81B9-E9EDC8A151B9.jpg
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Lyset gikk ikke "opp", men "på" hos deg, ref bilde? :). Kunst blir aldri feil, hvor har du gjemt Marilyn? Har ikke en bokhylle der jeg lytter, men bøker finnes det flust av. Fjerner du bokhylla kan symmetri opprettholdes i form av en sub til... Enda jeg mistenker at du strenge talt ikke trenger to.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Lyset gikk ikke "opp", men "på" hos deg, ref bilde? :). Kunst blir aldri feil, hvor har du gjemt Marilyn? Har ikke en bokhylle der jeg lytter, men bøker finnes det flust av. Fjerner du bokhylla kan symmetri opprettholdes i form av en sub til... Enda jeg mistenker at du strenge talt ikke trenger to.. :)
    Et par Marilyn-bilder på kjøkkenet og ett har fått oppholdstillatelse hos min stedatter. Har såvidt tenkt på en subb til, men det blir nok med tanken. Regner med at hvis jeg hadde gått for to, hadde jeg her på HFS fått tips om å stacke opp med et par stykker til på hver side ;)
     

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.076
    Antall liker
    18.027
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nja, jeg vet ikke. Det ser iaf unektelig mer intellektuelt ut med bøker fremme til alles beskuelse (selv har jeg ingen bøker fremme, så der har du et hint om min intelligens :p). Du liker svart, forstår jeg. Kanskje svarte omslag på alle bøker hadde løftet helhetsinntrykket for deg? Hva med svart kunst på veggen isteden?

    Men som sagt, jeg vet ikke!

    (Og nå legger jeg meg, før jeg begår enda flere flåsete innlegg!)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nja, jeg vet ikke. Det ser iaf unektelig mer intellektuelt ut med bøker fremme til alles beskuelse (selv har jeg ingen bøker fremme, så der har du et hint om min intelligens :p). Du liker svart, forstår jeg. Kanskje svarte omslag på alle bøker hadde løftet helhetsinntrykket for deg? Hva med svart kunst på veggen isteden?

    Men som sagt, jeg vet ikke!

    (Og nå legger jeg meg, før jeg begår enda flere flåsete innlegg!)
    Har flere bøker i andre etasje i et soverom vi kun bruker som kontor. Når disse tre hyllene kommer i tillegg kan det jo nesten kalles bibliotek ;) Må jo da bli intelligent nok ;) Så får stuen heller vise at jeg er en enkel kar med haifai, plater, cder og noen Pondus-bøker :) Har mer kunst enn jeg har vegger, så om ikke svart, så skal jeg nok finne noen bilder som jeg synes passer :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Været et lite platevarp i dag. Bowie, Lizzie, Queen, Stones, Springsteen, Manfred Mann etc. Eieren hadde ikke sjekket dem på 20-30 år, men mente de var i god stand. En ting har jeg lært etter at jeg fikk meg platespiller; mennesker har høyst ulik definisjon på hva de anser som i god stand når det gjelder plater. Dro derfor ned for å kikke på dem nå i ettermiddag. Ble skuffet, men bedre å komme hjem tomhendt enn å kjøpe usett og irritere seg over dårlig kvalitet når de spilles :)

    8C6E88D3-A1AB-4D43-88AB-B83D66B364A8.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye krem der. Vi får se om vi finner noe musikk over there, nærmer seg :)
    Jepp, ikke så lenge til vi er på farten :) Haifai, god mat og drikke med hyggelige folk må jo bli bra. Gleder meg :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    The Gunner

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    10.076
    Antall liker
    18.027
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da anbefales strategien å ikke gå inn i noen sjappe i det hele tatt. Eneste som kan hjelpe. Men kjenner jeg deg rett, så sender du en i følget inn for å kjøpe for deg, slik at du kan ha ditt på det rene! :eek:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har visst Høvdingen stengt Paradox-tråden. Det går vel ikke så mange timer før det dukker opp en ny eller tre :)

    Har vært litt opptatt den siste tiden så det har vært knapt med tid til haifai og musikk. Tok et magadrag i ettermiddag og flyttet el chipo bokhyllene mine opp i andre etasje, og skrudde sammen noen lavere el chipo hyller. Foreløpig litt nakent, men når det kommer noen nye bilder opp bør det bli riktig så greit. Får gi det litt tid, og hvis jeg er fornøyd, kjøpe noen hyller som er litt penere å hvile blikket på. Genial høyde! Har jo plutselig plass til et par monoblokker ;)

    115FEB00-60F1-485F-AF79-75B5641ECC63.jpg


    Som laget for oppbevaring av platevasker :D

    36A0C80E-E361-46E0-81A5-85054F379893.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Frontveggen fikk litt minimalistisk fyllearrestpreg nå :p
    Såså, Skrangle, gi nå Karmis en sjanse. Det er nemlig utrolig hvor mye riktig belysning har å si. La dette være dagens lekse for alle fyllearrest i dette langstrakte landet. :p
    Hehe, ser egentlig ikke så ille ut som blitz-lyset vil ha det til :) Litt bilder så satser jeg på at det er game, set, match :)

    F38AC2DA-9310-4BC5-8255-54560AA85066.jpg
     

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    172
    Antall liker
    190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    Gratulerer Karmana , ser meget lekkert ut . Lyd er nok også high class .
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Anlegget ser bra ut, men usikker på om du sitter i netton der?? Gismo sine krøllete tær er nå en ting, men her er vitterlig glimt av kne/lår.. :eek:;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Nakenlytting er sterkt undervurdert. :D

    Fint oppsett nå, Karmana. Men også veldig uvant siden det alltid har vært høye hyller med bøker i rundt anlegget ditt.
    Låter det likt uten litteraturen?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du får nå sagt det Roda.. Av en eller annen grunn får jeg det for meg at naken-lytting er en nord-norsk greie.. Men jeg tar sikkert feil.. :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.245
    Antall liker
    15.401
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Mest utbredt i hus med vedfyring, kanskje? ;D
    Ser for meg en mulighet for fordypning i temaet, som kan trekke fokus vekk fra kabeltrådene.
    - Oppfattes de lavere frekvenser best med eller uten hår på taska
    - Kan nakenlytting etter sex erstatte en sigg
    - Rykker det mer eller mindre i rockefoten i sykkelsesongen når leggene er barberte
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.895
    Antall liker
    107.886
    Torget vurderinger
    23
    Har en forhuden i behold kan nakenlytting ved ekstreme volum være farlig! Kjenner en som ble kvalt....:rolleyes:
    På den annen side - lett å løfte på skinka og leke justerbar Helmholz!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så bra ut karmana :) er et utrolig flott oppsett og sikkert superb lyd

    mvh
    Gratulerer Karmana , ser meget lekkert ut . Lyd er nok også high class .
    Nakenlytting er sterkt undervurdert. :D

    Fint oppsett nå, Karmana. Men også veldig uvant siden det alltid har vært høye hyller med bøker i rundt anlegget ditt.
    Låter det likt uten litteraturen?

    Hyggelig å høre :)

    Lyd handler jo mye om preferanser og hva man er vant med. Tror oppsettet mitt gjør mye riktig, og etter at jeg for noen uker siden traff med vinkling og avstand mellom høyttalerne, har jeg senket skuldrene og er riktig så fornøyd. Synes faktisk også jeg opplever en forbedring etter at bokhyllene røk ut. Lyden oppleves mer «vektløs» og det er et «bredere» lydbilde med mer «luft» mellom instrumentene. Grunner litt på om det jeg opplever av forbedring er reelt eller handler om at hjernen blir lurt av det visuelle ved at det er mer «plass» til musikken bak høyttalerne. Samma det. Works for me :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.582
    Antall liker
    13.667
    Frontveggen fikk litt minimalistisk fyllearrestpreg nå :p
    Såså, Skrangle, gi nå Karmis en sjanse. Det er nemlig utrolig hvor mye riktig belysning har å si. La dette være dagens lekse for alle fyllearrest i dette langstrakte landet. :p
    Hehe, ser egentlig ikke så ille ut som blitz-lyset vil ha det til :) Litt bilder så satser jeg på at det er game, set, match :)

    Vis vedlegget 507833
    De bebudede bildene bør kanskje fores opp slik at det blir en del av akustiske tiltak?
    De nakne veggene uten bokhyllene har nok endret lydgjengivelsen i eders stue.
    Så her åpnet du vel opp for en lang rekke akustiske tiltak, inkludert lytting med og uten testik...ehhh...tekstiler :rolleyes:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Anlegget ser bra ut, men usikker på om du sitter i netton der?? Gismo sine krøllete tær er nå en ting, men her er vitterlig glimt av kne/lår.. :eek:;)
    Hvordan man fokuserer når man ser et bilde, identifiserer vel relativt greit egne preferanser og litt kilne fetisher ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har en forhuden i behold kan nakenlytting ved ekstreme volum være farlig! Kjenner en som ble kvalt....:rolleyes:
    På den annen side - lett å løfte på skinka og leke justerbar Helmholz!
    Du får sørge for å holde tilstrekkelig spenn i forhuden når du lytter, Sluket! Det er en smal hobby, og vi har ikke råde til å miste noen i en hjemmeulykke ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.538
    Antall liker
    69.304
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Frontveggen fikk litt minimalistisk fyllearrestpreg nå :p
    Såså, Skrangle, gi nå Karmis en sjanse. Det er nemlig utrolig hvor mye riktig belysning har å si. La dette være dagens lekse for alle fyllearrest i dette langstrakte landet. :p
    Hehe, ser egentlig ikke så ille ut som blitz-lyset vil ha det til :) Litt bilder så satser jeg på at det er game, set, match :)

    Vis vedlegget 507833
    De bebudede bildene bør kanskje fores opp slik at det blir en del av akustiske tiltak?
    De nakne veggene uten bokhyllene har nok endret lydgjengivelsen i eders stue.
    Så her åpnet du vel opp for en lang rekke akustiske tiltak, inkludert lytting med og uten testik...ehhh...tekstiler :rolleyes:
    Hehe, begynner å få noen vonde bilder av medlemmer fra HFS i nettoen i dyp musikalsk konsentrasjon. Snart tid for dusj, og denne gangen skal jeg nok bruke røslig med sterk såpe og gi netthinnen en dugelig vask! ;)

    Sikkert mye som kunne vært gjort av akustiske tiltak i stuen. Ikke noe jeg fokuserer på nå. Det blir nok kun et par små malerier uten polstring som skal opp. Uten å ha nevneverdig peiling på akustikk, så tror jeg min frontvegg, som er en lettvegg med en stor gang på baksiden, gir atskillig mindre problemer enn for dem som har front mot en endevegg med mer massive materialer :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.447
    Antall liker
    63.426
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    15665949488_aa17f5b103_b.jpg


    Nakenlytting har vi da holdt på med i årtier, og det er slett ikke noe nordnorsk fenomen.
    Vi innvidde har t.o.m. et eget tidsskrift som vi har stor glede av. Jeg vet at mange ser med skepsis til HiFiblader, men jeg mener at det kun skyldes fordommer.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.605
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Helt klart blues, du har skjønt det... :).


    En ting som har blitt borte i alt fjaset her er om DV armen er iorden igjen karmana? Drev å testet min i dag og den funker heldigvis enda.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn