Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Leve punken... :). Du kan disse prog, men det hele er bare et cover up for at du er en soft mann blitt. Hoster du opp noen plater av Patricia Barber nå snart blir det smekk i mai.. :mad:;)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.037
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Et fint utvalg vil jeg si karmana, venter selv 4 album inn hos meg hvis bare skvis for ut fingeren :) Har du fått hørt på Svarta bjørn? lurte på å bestille den også

mvh

Sist redigert:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Svarta Bjørn er ikke noen eksepsjonelt god pressing - dessverre.
    Gåte ved Gåte (mitt eks) har 1 ordentlig pops - og det er en slurvete trykkfeil (let og finn:) )

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Leve punken... :). Du kan disse prog, men det hele er bare et cover up for at du er en soft mann blitt. Hoster du opp noen plater av Patricia Barber nå snart blir det smekk i mai.. :mad:;)
    Er i fritt fall! Plasten er fremdeles ikke sprettet på Sex Pistols platen min ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et fint utvalg vil jeg si karmana, venter selv 4 album inn hos meg hvis bare skvis for ut fingeren :) Har du fått hørt på Svarta bjørn? lurte på å bestille den også

mvh

Bare å smøre med tålmodighet når du venter på Skvis :) Har bare hørt Reise i kveld. Ett dobbelalbum med pikestemme får være nok på en kveld ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gåte ved Gåte (mitt eks) har 1 ordentlig pops - og det er en slurvete trykkfeil (let og finn:) )

Får kikke litt etter trykkleif i morgen :)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.204
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her er haifai-nisse diplomet mitt :) Seks plater, hvorav to er doble bør kunne gi en passelig overdose av kvinnemennesket. Jeg blir veldig overrasket om jeg trenger flere :)

Er for øyeblikket godt igang med Reise, akkompagnert av et lite glass rødvin. Etter å ha spilt mye gamle plater i det siste, oppleves lydbildet på denne platen som fantastisk bra. Nesten så jeg tror min midfi RIAA og PU hører hjemme i elitedivisjonen ;) Godt jeg ikke har noe å måle opp imot :) Hvis jeg ikke skal tøffe meg og ta ironisk distanse til Kari Bremnes, innrømmer jeg glatt at hun har laget veldig mye god musikk som kan lyttes til uten å være haifai-nisse :) Det gjelder forøvrig ikke siste platen hennes. Jeg liker ikke det elektroniske lydbildet og tekstene tenderer mot reinspikka fjas. Sånn, da ble det litt balanse :)

Vis vedlegget 530976
    Dette er jo bare noen få, du trenger jo alle👍🏼😎😂

gismo

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    en dag kommer gud til å straffe oss alle.

men når det er sagt; du mangler jo den eneste bremnes-skiva som er verdt å ha - "spor".

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hverken "Spor" og "Løsrivelse" til Ho Kari finnes på vinyl, mens Han Karmana lytter kun på vinyl.
    Sånn er det med den saken.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.165
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Haifai-nisse?
    Komplett Vestbo Trio da?
    Hehe, er det ikke nok med noen Bremnes-skiver, må jeg ha Vestbo Trio også ;) Ser jo at en del kjente bøyer seg i nesegrus beundring for danskene. Hørte på While You Were Gone for et par tre år siden, uten at det ble mer enn ålreit. Har lastet opp årets, og gjør et nytt forsøk :)

Dæsken, var den stabelen Bremnes??

Vestbo er litt som han med kanelsnurr, tror jeg. Fint i mindre doser. :)
    "Kun" halvparten, Bremnes.

Kanelsnurr høres så feminint ut at ekte mannfolk aldri skal ta det ordet i sin munn! :cool: Skillingsboller er det forøvrig bare den noble elite bosatt i Bergen (til nød Hordaland) som har lov å benytte :D
    Kamelsnurr, var det
    https://no.m.wikipedia.org/wiki/Furulund_(album)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hverken "Spor" og "Løsrivelse" til Ho Kari finnes på vinyl, mens Han Karmana lytter kun på vinyl.
    Sånn er det med den saken.
    Kult.
    Da har jeg ei plate som ikke finnes;)

Utklipp fra min Discogs database:
    Bremnes Spor.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.769
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med solid dose Bremnes.:)
    På vinyl, har jeg kun BLÅ KRUKKE. (original LP 1989)
    Har vurdert "Svarta Bjørn", men det er så mange som klager på presssingen.
    Skal kjøpe "Løsrivelse" hvis den kommer på vinyl, for det er vel ennå ikke realisert.

Når det gjelder Vestbo, er det dumt å bare spille Vestbo hele helga, men om The Meters låta Chicken Strut ikke får deg i humør er det Cipralex som er det neste alternativ. Hvis Mudslide ikke får deg til å spisse ørene, -selg stereoen, og kjøp dreiebenk.

Dessuten er du bare "lettnisse" inntil du kjøper denne:

tempAAPP_122__133138__03082018031256-8665.jpg

:cool:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.742
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Her går det for seg ser jeg. Kanskje på tide å vurdere en pen rørforsterker og små Sonus Faber i stedet.
    Siden du jo aldri ville finne på å spille ho Kari på upassende volum ;)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14

Vis vedlegget 531046
    Det som er "greia" med Svarta Bjørn er at den er utgitt i 2 pressinger:
    FXLP 200 fra 2000 og WAY 223 som er en re-press fra 2004.
    Det kan være (har ikke hørt den selv) at den første er bra, mens re-pressen er ikke det. Og - ikke la dere forlede av at enkelte butikker (BD, PK, TG osv) oppgir FXLP 200 som cat.nr. Det stemmer ikke. Alle som selger denne plata ny i dag har kun WAY 223.

Jeg vil ikke være "lettnisse" og har derfor tWSoFV på vei inn, men da i den limiterte "silver" utgaven:)

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    (bremse)spor er vel også den eneste skiva uten den oppblåste bremnes-lyden designet for å gi skakkjørte audiofle litt selvtillit.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.771
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ok, skal ikke krangle, jeg er ingen bremnes-ekspert.
    har bare spor og gåte ved gåte på cd (liker begge), og hørt endel låter fra de andre skivene på spotify.

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.915
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    (bremse)spor er vel også den eneste skiva uten den oppblåste bremnes-lyden designet for å gi skakkjørte audiofle litt selvtillit.
    Slutt nå:mad:!
    Ho Kari er perfekt oppkjørt musikk for skakkblåste audiofile.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.088
    en dag kommer gud til å straffe oss alle.

men når det er sagt; du mangler jo den eneste bremnes-skiva som er verdt å ha - "spor".
    Om ikke Knut straffer oss en rødglødende dag, så sørger vi for det selv indirekte ved å vokse oss ut av vår lille planet.
    Meg om det!

Man skal da for fanken starte med "Mitt ville hjerte" når det gjelder ho Kari.
    Tekstene til Tove Ditlefsen holder i hvert fall mål.
    Og jeg som er en progsynth nisse koser meg storlig over lydbildet på hennes siste skive.
    Sågar skjønner jeg tekstene til låtene fra skiva etter å ha vært på konsert med dama og fått dem forklart :rolleyes:

Nydelig ode til ho Kari Gunner :cool:

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Og - bare for å være helt sikker. En gooood stund siden den lå på tallerken sist. Måtte teste den igjen nå:

DSC02456.jpg

Joda, det var som jeg husket - den er dessverre full av fuzz, siblanter og en volumiøs, udefinert bass:(. Selv bildet ble "skurrete":rolleyes:.
    Den er vasket i UL-vaskeren også, så evt urenheter er ikke noen medvirkende årsak.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her er haifai-nisse diplomet mitt :) Seks plater, hvorav to er doble bør kunne gi en passelig overdose av kvinnemennesket. Jeg blir veldig overrasket om jeg trenger flere :)

Er for øyeblikket godt igang med Reise, akkompagnert av et lite glass rødvin. Etter å ha spilt mye gamle plater i det siste, oppleves lydbildet på denne platen som fantastisk bra. Nesten så jeg tror min midfi RIAA og PU hører hjemme i elitedivisjonen ;) Godt jeg ikke har noe å måle opp imot :) Hvis jeg ikke skal tøffe meg og ta ironisk distanse til Kari Bremnes, innrømmer jeg glatt at hun har laget veldig mye god musikk som kan lyttes til uten å være haifai-nisse :) Det gjelder forøvrig ikke siste platen hennes. Jeg liker ikke det elektroniske lydbildet og tekstene tenderer mot reinspikka fjas. Sånn, da ble det litt balanse :)

Vis vedlegget 530976
    Dette er jo bare noen få, du trenger jo alle👍🏼😎😂

gismo
    Du blander meg med deg selv, gismoen ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dæsken, var den stabelen Bremnes??

Vestbo er litt som han med kanelsnurr, tror jeg. Fint i mindre doser. :)
    "Kun" halvparten, Bremnes.

Kanelsnurr høres så feminint ut at ekte mannfolk aldri skal ta det ordet i sin munn! :cool: Skillingsboller er det forøvrig bare den noble elite bosatt i Bergen (til nød Hordaland) som har lov å benytte :D
    Kamelsnurr, var det
    https://no.m.wikipedia.org/wiki/Furulund_(album)
    ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med solid dose Bremnes.:)
    På vinyl, har jeg kun BLÅ KRUKKE. (original LP 1989)
    Skal kjøpe "Løsrivelse" hvis den kommer på vinyl, for det er vel ennå ikke realisert.

Når det gjelder Vestbo, er det dumt å bare spille Vestbo hele helga, men om The Meters låta Chicken Strut ikke får deg i humør er det Cipralex som er det neste alternativ. Hvis Mudslide ikke får deg til å spisse ørene, -selg stereoen, og kjøp dreiebenk.

Vis vedlegget 531046

:cool:
    Kan leve et verdig liv som haifai lettnisse ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her går det for seg ser jeg. Kanskje på tide å vurdere en pen rørforsterker og små Sonus Faber i stedet.
    Var den til meg? Insinuerer du at min rørforsterker ikke er pen :mad:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Å nevne Kari Bremnes på HFS minner hver gang i stor grad om høna som ble til en hønsegård ;)

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Espen L

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Antall liker
    11.642
    Sted
    Skien

Vis vedlegget 530976
    Å hvor i svarte helve.... er LØSRIVELSE karmana ? Der har du Audun Kleive på Trommer/Ketil Bjørnstad på flygel og Marius Muller med sin eminente gitar spilling!
    Sett på den og det er bare å dykke ned i Karis nydelig stemme og lange ben å nyte kvelden for Bergen`s store sønn sammen med litt flytende kornprodukter :)

Ha en strålende helg karmana :)

Mvh: Espen L

E. Largo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Antall liker
    18.742
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Var den til meg? Insinuerer du at min rørforsterker ikke er pen :mad:;)
    Jeg ser at jeg har undervurdert deg som haifainisse. Ante ikke at du hadde rørforsterker ;D

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.985
    Sted
    Bartistan
    Apropos Karis bein så poppa Power'n prompte opp i mitt indre øre:
    De der tynne beina hadde'kke æ tort å gå på
    ;)

Edit: Og for den som har planer for kvelden som innebærer alkoholisk inntak; si 'poppa Power'n prompte' dritfort 20 ganger rett før du skal legge deg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 530976
    Å hvor i svarte helve.... er LØSRIVELSE karmana ? Der har du Audun Kleive på Trommer/Ketil Bjørnstad på flygel og Marius Muller med sin eminente gitar spilling!
    Sett på den og det er bare å dykke ned i Karis nydelig stemme og lange ben å nyte kvelden for Bergen`s store sønn sammen med litt flytende kornprodukter :)

Ha en strålende helg karmana :)

Mvh: Espen L
    Etter at tråden nå i lang tid tid har vært viet Kari Bremnes, er det helt klart nærliggende å tenke at det er tid for løsrivelse, ja :rolleyes::D

Akkurat det med kornprodukter følger jeg deg på. Kom akkurat et mykt lite poff fra en boks :) Må holde seg i trening til mai!

En riktig så fin helg tilbake, Espen!

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg som er utrent begyner å grue meg til mai. Fort gjort å gå på en smell om man treffer på dere der nede:)
    God helg Karmana:)

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.985
    Sted
    Bartistan
    Karifantasier i all ære; en liten fønnfækt fra en gammel kompis, som jobber et sted Ho Kari ofte har frekventert som artist, er at hun er en usedvanlig sympatisk dame :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.281
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning