Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg som er utrent begyner å grue meg til mai. Fort gjort å gå på en smell om man treffer på dere der nede:)
    God helg Karmana:)

Så du skal nedover (sammen med HC antar jeg). Blir hyggelig å treffes! Du skal ikke bry deg så mye om drikkingen. Det er helst Powern og Espen som tar den helt ut :cool: Vi andre er mest opptatt av haifai og lett selskapskonversasjon :rolleyes:

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Jeg som er utrent begyner å grue meg til mai. Fort gjort å gå på en smell om man treffer på dere der nede:)

Så du skal nedover (sammen med HC antar jeg). Blir hyggelig å treffes! Du skal ikke bry deg så mye om drikkingen. Det er helst Powern og Espen som tar den helt ut :cool: Vi andre er mest opptatt av haifai og lett selskapskonversasjon :rolleyes:
    Blir i selskap med HC ja. Haifai og selskapskonversasjon skal nok gå greit, å litt lettere medisinering for å løsne på tale-apparaturet blir det nok:rolleyes:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona nevnte på mandag at det hadde vært deilig med en tur til syden. Jeg repliserte at det hørtes ut som en god ide. Det medførte at hun torsdag var på vei til en av Kanarifugløyene, og her sitter jeg. Poden la nettopp røyk, og holder på med de samme fritidssyslene som jeg selv bedrev i Kritt-tiden. Ikke så galt at det ikke er godt for noe. Litt fatøl og Jura akkompagnert av musikk gjør livet riktig så levelig :)

Det er vel på tide å bevege seg videre fra Kari Bremnes :rolleyes: Det var jo noen flere plater i esken fra Hornlyd. Noen plater med Supertramp er legendarisk, men det stopper brått for meg etter dette albumet. Dire Straits må det også fylles opp med, selv om denne platen for meg ikke er deres stolteste øyeblikk. Chet Baker var jo en ganske så tragisk skjebne (som så mange andre med en kreativ åre), men en plate med ham hører helt klart hjemme i Drotningsvik.

Miles Davis har jeg egentlig aldri fått helt til. Greit nok, men ikke særlig mye mer enn det. Av en eller annen grunn blir det noen annet når han drar i gang kvintetten sin. Fire av de albumene har jeg streamet riktig så mye. Derfor er jeg strålende fornøyd med å ha fått Cookin’ og Steamin’ , så får jeg fortsette jakten på Relaxin’ og Workin’ :)

F0C3A2CD-8785-4E88-8B61-7189D585E60A.jpg

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den DSn har krympet i popularitet her i heimen gjennom årene.
    De mest populære låtene har krympet mest.
    Ride Across The River og One World har vokst mest.

God helg, Karmana. Du deler mangt og meget, og det gjør tråden din god.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den DSn har krympet i popularitet her i heimen gjennom årene.
    De mest populære låtene har krympet mest.
    Ride Across The River og One World har vokst mest.

God helg, Karmana. Du deler mangt og meget, og det gjør tråden din god.
    Takk skal du ha, RoDa! Alltid hyggelig med tilbakemeldinger på at jeg ikke skriver kun for meg selv. Selvskryt blir også så kjedelig i lengden ;)

Følger deg på opplevelsen av at den DS platen taper seg på de kjente, men kjenner på litt nysjerrighet for de sangene som ikke er ihjelspilt på radioen :)

Nå går det i Slade og Graham Parker. Var også en liten tur innom Senfredag og Charter Svein (eller hva han nå kalles). Strålende alle tre, men jeg hadde ikke likt å ha noen av dem i stuen for lenge om gangen ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med solid dose Bremnes.:)
    På vinyl, har jeg kun BLÅ KRUKKE. (original LP 1989)
    Har vurdert "Svarta Bjørn", men det er så mange som klager på presssingen.
    Skal kjøpe "Løsrivelse" hvis den kommer på vinyl, for det er vel ennå ikke realisert.

Når det gjelder Vestbo, er det dumt å bare spille Vestbo hele helga, men om The Meters låta Chicken Strut ikke får deg i humør er det Cipralex som er det neste alternativ. Hvis Mudslide ikke får deg til å spisse ørene, -selg stereoen, og kjøp dreiebenk.

Dessuten er du bare "lettnisse" inntil du kjøper denne:

:cool:
    Kan leve et verdig liv som haifai lettnisse ;)
    Absolutt.
    Antagelig et mer respektert og verdig liv.;)
    Bare man nevner Michael Fremer her på HFS, så blir det uro.
    Litt som med Kari Bremnes, eller OHFC, eller Nordost.

Ser du også spiller Graham Parker.
    Han er en jeg alltid vender tilbake til, og en del av "soundtracket" vi har snakket om.
    Lyden er litt sånn bare passelig, men ellers er dette friskt og energisk den dag i dag.
    Mine 3 på topp med GP:
    The Howling TheWind(1976)
    Heat Treatment (1976)
    Squeezing out Sparks (1979)

HEAT TREATMENT hadde definitivt blitt med til den øde øya, sjøl om man er nødt til å pakke lett,

Graham Parker har (selvsagt:cool::cool:) opptrådt på Hamar, sammen med en gitarist som nå dessverre ikke er blant oss.
    Han burde være kjent for de fleste, Mick Ronson. Det var på høsten i 91 trur je. En ok billett.;D
    Jeg har lest at dette var siste turneen Ronson gjorde. De spilte flere steder i Skandinavia, og Parker har fortalt at de tok fri hver tirsdag.
    Da fløy Ronson over til England og fikk kjemoterapi mot cancer, Kom tilbake og spilte forrykende hver gang, Uten å klage det minste.
    God helg T.:)

Sist redigert:

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    16.164
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lite gammelt å finne på Tidal, noen tips blant det som ligger der blues?

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skal kjøpe "Løsrivelse" hvis den kommer på vinyl, for det er vel ennå ikke realisert.

Når det gjelder Vestbo, er det dumt å bare spille Vestbo hele helga, men om The Meters låta Chicken Strut ikke får deg i humør er det Cipralex som er det neste alternativ. Hvis Mudslide ikke får deg til å spisse ørene, -selg stereoen, og kjøp dreiebenk.

Absolutt.

Han er en jeg alltid vender tilbake til, og en del av "soundtracket" vi har snakket om.
    Lyden er litt sånn bare passelig, men ellers er dette friskt og energisk den dag i dag.
    Mine 3 på topp med GP:
    Heat Treatment (1976)

HEAT TREATMENT hadde definitivt blitt med til den øde øya, sjøl om man er nødt til å pakke lett,

Graham Parker har (selvsagt:cool::cool:) opptrådt på Hamar, sammen med en gitarist som nå dessverre ikke er blant oss.
    Han burde være kjent for de fleste, Mick Ronson. Det var på høsten i 91 trur je. En ok billett.;D
    Jeg har lest at dette var siste turneen Ronson gjorde. De spilte flere steder i Skandinavia, og Parker har fortalt at de tok fri hver tirsdag.
    Da fløy Ronson over til England og fikk kjemoterapi mot cancer, Kom tilbake og spilte forrykende hver gang, Uten å klage det minste.
    Vet ikke om Heat Treatment hadde blitt med meg på en øde øy, men hadde absolutt vært aktuell på en øy med dårlig postforbindelse :D Stick to Me har forresten også noen smått legendariske spor på albumet.

Mannen er jo fremdeles aktiv og har fått gode kritikker også de siste årene. Hørte ham Bergenfest for noen år siden, men det var ikke nok til å få meg skikkelig engasjert. Han var nok mer fyrrig med en halvgammel Ronson i 91 :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Vet ikke om Heat Treatment hadde blitt med meg på en øde øy, men hadde absolutt vært aktuell på en øy med dårlig postforbindelse
    Hadde ikke det bare vært irriterende - å ha med seg plater på en øde øy?
    Sitte der å bare kunne se på coverne, uten å få spilt de:cool:.

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.087

Ehhhh....KREMT...og det var det du som sa...rabadamtimtim.
    Jamakr er veldig god på å drikke seg ned på et par halvlitere fra sånn ca.kl:02 på natta, og Kise har ingen stopp knapp.
    Karmana bruker å ta selvkritikk sånn i 2-tiden, og snubler seg i seng på et språk som vanskelig lar seg oversette i en sky av sigarrøk osv.osv...
    Følg med, følg med...Mûnchen, en uendelighet av vannhull....HIKK!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Ehhhh....KREMT...og det var det du som sa...rabadamtimtim.
    Jamakr er veldig god på å drikke seg ned på et par halvlitere fra sånn ca.kl:02 på natta, og Kise har ingen stopp knapp.
    Karmana bruker å ta selvkritikk sånn i 2-tiden, og snubler seg i seng på et språk som vanskelig lar seg oversette i en sky av sigarrøk osv.osv...
    Følg med, følg med...Mûnchen, en uendelighet av vannhull....HIKK!
    Å faen, var det sånn det var ;)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.965
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Husker brodern som er G.Parker fan såg han på Ruisrock-Åbo -79 det var nok den gangen man skulle fått opplevd han på scen:) Ikke gjorde det noe att Clash spillte samme dag også;)
    https://www.setlist.fm/festival/1979/ruisrock-festival-1979-3bd69ce4.html
    1979 var han virkelig på topp. Så ham sommeren det året, på Chateaux neuf her i byen. Jeg var døv på et øre i flere dager etterpå, men heldigvis kom det seg. Bare flaks.

På den tiden spilte de høyt og ingen hadde hørt om hørselvern ørepropper og sånt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Noe av det kjekkeste med å begynne med vinyl igjen er ekserseringen av ekorngenet og finne plater som jeg enten hadde eller hørte mye på i ungdomstiden. Kom over en annonse i nærområdet i går hvor en kar skulle selge 60 plater samlet. Det var bare et avstandsbilde på 20 av platene, og det meste så ut som ræl. Synes likevel jeg kunne skimte en Manfred Mann plate jeg hadde lyst på. Davy’s on the Road Again og Mighty Quinn er jo legendariske låter. Da passet det å kombinere en handletur med å stikke innom og se hvilke plater som var til salgs.

Manfred Mann ble raskt plukket ut, og litt gøyalt med Kiss (selv om det ikke var noe jeg hørte mye på. 10CC liker jeg, og Ozark... ble også spilt en del (sikkert på grunn av at Rune Walle fra Bergen kom med i gruppen). BTO har jo noe riktig så bra låter, mens Wings platen sannsynligvis får et kort liv i Drotningsvik. Spyro Gyro har ikke hørt, men husker at de mer spesielt interesserte på musikkstiler hørte på dem i ungdomstiden. Får gi dem et forsøk.

Det andre i bunken var skikkelig ræl. Regnet ikke med at selgeren ønsket å splitte opp salget, men sa det dessverre bare var disse som var interessante. Det gjorde ingenting, og platene var mine hvis han fikk en hundrelapp. Det fine er at de virker knapt å være spilt (han hadde visst mest brukt båndspiller i hine hårde dager) og vinylen virker å være helt strøken :)

F690DFF2-E976-42E8-832D-B9458BEF8D34.jpg

Kvelden (og natten) ble ellers brukt til ølbrygging med et par kamerater. Kjenner jeg ikke har lyst på øl i dag :rolleyes::D

066A4820-3137-4723-8E4B-8E136A1337F9.jpg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.113
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ozark Mountain Daredevils har ganske mye bra. Husker fremdeles en livekonsert (men ikke hvillken) hvor Rune Walle fremførte Manfred Manns "Fox on the Run". Fikk ståpels.

Mvh

Edit: Tro det eller ei, det ligger flere bluegrass-versjoner av "Fox on the Run" på YouTube, bl.a. denne:

Hvem skulle trodd det? :)

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ozark Mountain Daredevils har ganske mye bra. Husker fremdeles en livekonsert (men ikke hvillken) hvor Rune Walle fremførte Manfred Manns "Fox on the Run". Fikk ståpels.

Mvh

Edit: Tro det eller ei, det ligger flere bluegrass-versjoner av "Fox on the Run" på YouTube, bl.a. denne:

Hvem skulle trodd det? :)
    Blir artig med et gjenhør med Ozark. Husker at det ble opplevd som stort når Rune Walle ble medlem av et såpass kjent amerikansk band. Det var andre tider :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Absolutt.

Mine 3 på topp med GP:
    Heat Treatment (1976)

Vet ikke om Heat Treatment hadde blitt med meg på en øde øy, men hadde absolutt vært aktuell på en øy med dårlig postforbindelse :D Stick to Me har forresten også noen smått legendariske spor på albumet.

Mannen er jo fremdeles aktiv og har fått gode kritikker også de siste årene. Hørte ham Bergenfest for noen år siden, men det var ikke nok til å få meg skikkelig engasjert. Han var nok mer fyrrig med en halvgammel Ronson i 91 :)
    Mastertapen til "Stick to Me" ble ødelagt, og albumet ble innspilt på nytt i en fei med et bedrøvelig produksjonsresultat. (Huff Nick Lowe...:()
    Fryktelig synd, for det er noen riktig gode låter der.
    F.eks Watch The Moon Come Down og Tear Your Playhouse Down hadde fortjent bedre.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er fun factenes mester, BB :) Den tiden Stick to Me ble spilt hos meg var vinylkvaliteten det siste jeg tenkte på :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde i går ettermiddag et hyggelig haifai-besøk av en kar jeg såvidt har truffet hos tkr tidligere. Ble et par tre hyggelig timer med prat, haifai og ny musikk for meg. Kjekke ting alle tre :) Tror ikke han ble skremt av lyden, men han er ikke av dem med mest skrivekløe på HFS, så det kommer nok ikke noen kommentarer fra den kanten :) Blir etter hvert en tur til ham for å høre på et veldig spennende oppsett. Kjekke ting :)

Begynte ettermiddagen i dag med Spyra Gyra. Bestemte meg faktisk for å beholde platen. Faen, jeg er i ferd med å bli skikkelig syk :mad:;)

Har nå hatt besøk av en god kamerat som er langt fra syk. Han har et fornuftig anlegg, men over 4000 plater, pluss en masse CDer. Sikkert det mest fornuftige (eller syk på en annen måte), men hobbyen har jo også mange andre interessante fasetter.....whatever rocks your boat. Selv sier jeg ja takk til begge deler. Et litt mer enn middels oppsett og spilling av masse forskjellige typer musikk :)

Han hadde med seg noen dubletter som passet pent inn i Drotningsvik, og tok med seg noen plater som ikke har fått oppholdstillatelse her. Win win :) I dag streamet vi mesteparten av tiden, og benyttet rørforsterkeren min. Synes det låter veldig smooooth, men det er en 50 watter, og helt klart ikke bygget for å riste malingen av veggene i en stue på 65 kvadrat. Men, det låter veldig bra på normale lydtrykk. Er veldig fornøyd med at jeg til slutt fikk koblet den opp :)

FA02E255-C412-4483-92C6-104240AB5123.jpg

Fire plater ble dagens utbytte, hvorav en er å betrakte som legendarisk :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fan Fan Fan for noen fine plater:) nå mangler bare en annen svensk klassisker Cardigans Long Gone...
    Da passer det jo med bildet jeg tok av ham i Bergen i fjor (selv om den sære fyren ikke spilte fan fan fan).

20CF2781-DEF7-4344-8FCA-DB2E5FB5AB12.jpg

Tror det eller ei, men vi streamet Long Gone Before Daylight i sin helhet i dag :D Kameraten likte den riktig så godt, men ville aldri ha gjettet på at det var The Cardigans.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Skebokvarnsv. 209 inneholder flere gode tekstlinjer forruten fan,fan,fan.
    At det skulle bo så mye lyrikk i en punker.

T7-IN_CONTENT.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva gjør jeg når gåsehuden er på størrelse med eggekartonger, Skebokvarnsv. 209 er ferdigspilt, og rødvinsglasset er tomt?

Heldigvis er ikke det et vanskelig og eksistensielt spørsmål. Svaret er gitt! :)

E7EE1BAE-36B9-43F0-9752-C1FB9C04DE59.jpg

Nordens eneste rockestjerne (gjennom tidene) er sjef!!!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Har noen vage minner fra herremannen.. Tror det var etter en viss eruptiv hendelse.. :p. Er du vinsjegutt om dagen? :). Dyr spiker det der.. Og når tildeles ansvaret, offentlig? Uff, ikke gøy det hele. Bra du koser deg :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har noen vage minner fra herremannen.. Tror det var etter en viss eruptiv hendelse.. :p. Er du vinsjegutt om dagen? :). Dyr spiker det der.. Og når tildeles ansvaret, offentlig? Uff, ikke gøy det hele. Bra du koser deg :)
    Fremdeles fullt trøkk med HING, men forhåpentligvis står hun trygt på Haakonsvern til helgen :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    En fyrrig uke på jobb er til ende.
    Deilig å sige ned i musikkstolen og jekke en øl. Min kone nekter av en eller annen grunn å benytte ølåpneren min ;)
    Håper ellers at griser kan fly i morgen, og Dynavector armen min er klar :)
    God helg til rampen på HFS!

E2E8DD58-C168-4541-AE74-48C8C60BF350.jpg

olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    597
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Karmana

Ja er det ikke herlig å kunne sige ned i godstolen og sprette en øl. (kan henvise til låten "Øldorado") Tusen takk for at jeg fikk komme og høre musikk hos deg. Det var virkelig oppløftende!

Ole

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Alltid like hyggelig å lese her i tråden din. Vanskelig å ikke trekke på smilebåndet:)
    God helg!!! :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn