Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei, Karmana

Ja er det ikke herlig å kunne sige ned i godstolen og sprette en øl. (kan henvise til låten "Øldorado") Tusen takk for at jeg fikk komme og høre musikk hos deg. Det var virkelig oppløftende!

Ole
    Tre små Kinesere? Hyggelig gjeng det, men tenker jeg tar en øl uten dorado :)

Hyggelig å ha deg på besøk. Rødvinen var en ekstra bonus, og den har fått bein å gå på til et kjøttstykke kona akkurat svei av :) Melder meg helt plutselig klar for en tur til Apeltun :)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.366
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    ^ jeg har som regel "åpen" fantasi, men den så jeg ikke umiddelbart.
    Men, det er jo suverent at man kan drive Kirsten Giftekniv blandt øl-jekker på en fredag;)

mean69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    479
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Streaming, Anakronisme og Fjas fra Hilversum til den Royale bukten.

Fikk denne øljekken og 50, 10, 5 og 1 norske kroner innrammet i plast (fra Norges Bank) av en onkel for mange år siden med et kort med teksten: alt en ung mann trenger er penger, kvinnfolk og en god øljekk.

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kona liker at jeg tenker på henne. Så hun ga meg denne øljekken ;)
    Vis vedlegget 532015
    Ser ut som de to herremenns øl-jekker hører anatomisk sammen... Go figure.. 8);)
    Min er enda uåpna siden jeg alltid ender opp med å bruke brødkniven istedet :cool:

Vis vedlegget 532023
    020FDEAE-AA05-497B-AC88-46302E163F42.jpg

Helt klart at vi har en match på HFS i kveld :D

Selv ville jeg aldri ha klart å koble sammen de to bildene, men vi har alle forskjellig erfaring, noe som gjør noen av oss godt rustet til å legge merke til slikt :cool::cool:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fikk denne øljekken og 50, 10, 5 og 1 norske kroner innrammet i plast (fra Norges Bank) av en onkel for mange år siden med et kort med teksten: alt en ung mann trenger er penger, kvinnfolk og en god øljekk.

Strålende visdomsord og for en midje :D

mean69

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Antall liker
    479
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Streaming, Anakronisme og Fjas fra Hilversum til den Royale bukten.

Pondus har jeg abonnert på siden 1. blad, men gir de vekk når det er fullt i nattbordet.

Bøkene har jeg også, men har stått over eliteserien utgavene.

Savner Mads Eriksen og M. Hjertet gjorde ett hopp når han dukket (så vidt) opp i siste Pondus blad.

skranglefant

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Antall liker
    4.981
    Sted
    Bartistan
    Greia med Eliteserien her i gården er rett og slett at det har vært et enkelt (og ikke altfor dyrt) julegaveønske fra en sær satan som allerede har skaffa seg 'alt' han ønsker seg.
    I tillegg ville 'alt annet' kosta myye mer enn man kan julegaveønske seg med et minstemål av magemål.
    Det sagt, jeg storkoser meg i romjula når bøkene fortæres i fred og ro :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La ikke merke til noen griser som kunne fly i går :D Gode grunner til det, så ikke noe å stresse med. Dynavectoren blir nok ikke å se denne uken (heller), så da får 12-tommeren til Jelco fortsette som første fiolin enda en stund :)

Helgen har ellers hatt fokus på musikk, sport på TV og et håp om at en viss fregatt parkerer på Haakonsvern snart. Forhåpentligvis kan jeg ta turen ut i nabolaget i kveld og se slepet passere. En kombinasjon av det og et gull til Sverre Lunde Pedersen hadde vært en god avrunding på helgen :)

Innimellom VM på ski i dag fikk jeg en tur innom en tjommi, og kikket på noen plater han skal selge. Plukket ut en for fjerning av ørevoks, en for nostalgi, to smoothe relativt nye og to haifai-vennlige :)

DA127D9F-5754-4CBF-932C-BBF445052C13.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, ja.. Ingen 505.. Ikke videre imponert over respekt for kunden i dette tilfellet.. I motsetning til Endpoint som kjørte seks timer i snøvær for å hente hos meg. DET er service.

Prøvde å plassere skivene ifht nevnte kategorier, men Phil Collins datt liksom ikke inn på noen av de. Uansett, Fagen er deilig laid back på tross av flinkis tendenser..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, ja.. Ingen 505.. Ikke videre imponert over respekt for kunden i dette tilfellet.. I motsetning til Endpoint som kjørte seks timer i snøvær for å hente hos meg. DET er service.

Prøvde å plassere skivene ifht nevnte kategorier, men Phil Collins datt liksom ikke inn på noen av de. Uansett, Fagen er deilig laid back på tross av flinkis tendenser..
    Nei, det er ikke akkurat speed and service, men de siste par månedene er i hvert fall grunnen til forsinkelsen holdbar :) Imponerende service av Endpoint!

Phil Collins faller pent inn i kategorien nostalgi. Synes likevel den fungerte atskillig bedre på begynnelsen av 80-tallet enn i dag. Mint eksemplar av Donald Fagen gav litt flinkis og haifairytmer i stuen i ettermiddag :D Nå må jeg snart få ræven opp av stolen og få med meg fregattens passering utenfor Drotningsvik :)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    28.583
    Torget vurderinger
    27
    Vedrørende Dynavector-armen så begynner dette å ligne på noe jeg opplevde da jeg hadde er produkt til reparasjon i Hokksund.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har den FACE VALUE-plata jeg også.
    Jeg har katalogisert den på S for søppel.

Fin ny skive for deg som er glad i jazz:
    646caf-reflection-preview-m3_550x550.jpg

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Vis vedlegget 532328
    Sovnet til Rymden for noen dager siden, og nå i ettermiddag fikk jeg hammeren i hodet av den siste til Vestbo Trio. Fine ting, men det vekker ikke interessen hos meg for tiden. Mulig det har vært litt for mye pusejazz i det siste, og jeg trenger å kjenne blodet bruse litt igjen ;) Har akkurat stukket fingeren i halsen og fått ut fyrstekaken, samt revet av meg slumreteppet. Matthew Logan Vasquez regjerer nå i Drotningsvik........men brusingen i blodet lar vente på seg. Kanskje den kommer når jeg skal surre rundt på noen fjell i Tyskland til helgen :D.....eller var det Østerriket :confused:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    :cool:

Fin ny skive for deg som er glad i jazz
    Nå må du være snill B. Det kreves mye mot for å stå frem som Collins fan i 2019.
    Hjemme hos meg sorterer han under G for guilty pleasure ;)

Enda flere Collins hedninger :mad: Må huske at det på HFS er opplest og vedtatt at det ikke finnes dårlig musikk, kun folk med dårlig musikksmak ;) Selv venter jeg på en røslig bunke langspelplater fra Hornlyd, og hvis jeg ikke husker feil er det også et par plater med Phil Collins (sånn er det når det kjøpes «pakker»). Men, de forsvinner sikkert raskt videre fra Drotningsvik. I motsetning til i Tiggerstaden og Blåskogen, fylles ikke hyllene her med søppel og guilty pleasure.....:rolleyes::cool:;)

Jabba_Jabba

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    1.070
    Sted
    Porsgrunn

Vis vedlegget 532328
    Sovnet til Rymden for noen dager siden, og nå i ettermiddag fikk jeg hammeren i hodet av den siste til Vestbo Trio. Fine ting, men det vekker ikke interessen hos meg for tiden. Mulig det har vært litt for mye pusejazz i det siste, og jeg trenger å kjenne blodet bruse litt igjen ;) Har akkurat stukket fingeren i halsen og fått ut fyrstekaken, samt revet av meg slumreteppet. Matthew Logan Vasquez regjerer nå i Drotningsvik........men brusingen i blodet lar vente på seg. Kanskje den kommer når jeg skal surre rundt på noen fjell i Tyskland til helgen :D.....eller var det Østerriket :confused:
    Var på konsert med Rymden tidligere i år og vil vel ikke akkurat kalle det for pusejazz. Det var bra trykk i konserten, selv med kun tre akustiske instrumenter og noen elektroniske duppeditter som Bugge trakterte. Hvis du derimot spør et metallhode vil de vel svare at all jazz er pusejazz:cool:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.087

Vis vedlegget 532328
    Derom kapteinen sliter med sløy jazz med høy slumrefaktor kan jeg anbefale SHINING-International Blackjazz Society, da tror jeg du bråvåkner. Fyrstkaken har for lengst gjemt seg i tarmen når første låt toner ut, husets herre befinner seg flere centimeter over stolen og slumreteppet har flydd sin vei. Jeg har ikke hørt noe sintere siden Rage Against the Machine inntok planeten.

Dersom man rister sammen Jaga Jazzizt, Rammstein, Rage Against the Machine, Slipknot og Sex Pistols, så har du det sånn ca. :rolleyes:
    Jeg var totalt uforberedt, men jeg skal si jeg våknet. Det svenske gryntesortmetalbandet Meshugga ble rene søndagsskolen i forhold.

Siden du nå en gang skal sydover, så vil jeg tro Panzerballet - Tank Goodness burde gjennomhøres i de bayerske alper på et PA-anlegg utendørs FØR du setter utfor. Så får du blåst av snøen på toppene, og slipper å ha svære mengder hengende etter deg på vei ned :rolleyes:

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hehe, Klavestadshaugens egen stuntpoet rider igjen ;)

Tok en rask tur innom den anbefalte platen med Shining, men det falt ikke i veldig god jord hos et småsykt barnebarn på 8 år ;) Får bli en annen gang. Har en følelse av at en svingom med Shining og/eller Panzerballet rask tar meg tilbake til taffel-jazzen ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.746
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Såpass drøy handling av vinyl har vi vel ikke sett her inne siden vinyl-mannen var aktiv :)
    Så vidt jeg vet handler vinylmannen vinyl fremdeles, men synd at vi ikke får oppleve herlighetene her inne.:(
    Tror ikke Karmana når ham igjen med det første, men litt moro skal en unne seg.;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.258
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mere vinyl igjen? :)

mvh
    Såpass drøy handling av vinyl har vi vel ikke sett her inne siden vinyl-mannen var aktiv :)
    Så vidt jeg vet handler vinylmannen vinyl fremdeles, men synd at vi ikke får oppleve herlighetene her inne.:(
    Tror ikke Karmana når ham igjen med det første, men litt moro skal en unne seg.;)
    Hadde så gode erfaringer med kvaliten på samlingen Hornlyd solgte/selger at jeg måtte ha et nytt skudd. 35 plater med nostalgi er stas :)

Skal vel litt til å knekke VM på antall, men det har jeg heller ikke som mål. Tror likevel jeg slår de fleste i prosentvis økning av platesamlingen det siste året ;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn