Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I går kveld bar det avgårde på konsert med De Musikalske Dvergene. Gutta er vel å betrakte som et lokalt fenomen som spiller straight rock med artige tekster på bæærgensk. Fantastisk samspilt gjeng, og et feststemt lørdagspublikum gjorde dette til en gøyal affære. Kanskje ikke så rart de er godt samspilt. Bildet viser at dette er gutter som har holdt på en stund :)

561588BE-0D87-40D8-BD4F-1ADF83A95EDF.jpg

Været og nattens konsert tilsa at jeg i dag måtte få luftet vetet. Hadde planer om en tur på Gullfjellet, men Herdla uten en høydekote virket mer forlokkende i dag etter nattens Fernet-utskeielser.

Savner ikke sommeren når været er som i dag.

72565A32-CAA3-4447-B1D1-18CE5FBD92B7.jpg

De gamle bunkerne etter tyskerne har begynt å få naturlig kamuflasje.

0560C8A1-5067-41F0-B957-DCC29FAD9525.jpg

Fortsetter nå det harde arbeidet med innspilling av anlegget :D Frode er, som tidligere skrevet, en mann som gir god service og enda bedre ble det når jeg fikk en plate i gave sammen med varene. Nå snurres Matti Ollikainen Trio innspilt på en Studer A80. I tillegg har de benyttet Jorma kabler så da må det jo være fantastiske greier ;)

0AE7F103-B850-4A8C-A582-5F5BF53B3191.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.330
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hipp hipp og grattis med lav effekts Amp og store sorte kister :) ser meget pent ut :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et par betraktninger om de nye høyttalerne og forsterkeren. Katta pleier å se på meg når jeg spiller musikk. Nå har hun tørnet 180 grader. Må jo være et godt tegn ;)

2CAE53DC-F63F-4B7C-8246-2526083C9948.jpg

Hadde forventet noen skikkelige glødelamper på forsterkeren og dermed kraftig reduksjon i stearinlys-budsjettet, men det er jo mer lys i diodene på DACen :mad:;)

3CC5D278-8BC5-49A8-85F6-CDBC8BF22018.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Katter er lite pålitelige.
    Tror heller du skal følge med på adferden til kona.
    Katter har integritet i motsetning til bikkjer.
    Koner har en tendens til å sause lyd og pris sammen.
    Nei, så lenge katta underbygger mitt syn følger jeg henne.
    Hvis katta snur seg igjen, finner jeg noen andre som underbygger mitt syn ;)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.736
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Interessant adferd på katta.
    Her må vi få ingeniørene (og de som skulle ønske de var det) her på HFS på banen, men siden jeg er motvillig optimist, så klarer jeg ikke å tolke det annet en kun positivt :D

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    5.075
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Støtter deg 100% ang katter.
    Det nytter ikke å styre ei katte. Den styrer deg..
    Gratulerer med gromme 'talere og ny amp. Dette SER i hvertfall veldig bra ut!

M

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.500
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Å nevne pris for kjerringa, er hva vi kaller kardinalfeil.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.054
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Her stoler jeg nok mer på katta enn både bikkjer og kjærringer:cool::p
    Det var en flott ro og troverdighet i bilde dit Karmana, lover godt👍🏼😉🎶

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Interessant adferd på katta.
    Her må vi få ingeniørene (og de som skulle ønske de var det) her på HFS på banen, men siden jeg er motvillig optimist, så klarer jeg ikke å tolke det annet en kun positivt :D
    Jeg er selv ingeniør i bånn (fra den tiden dinosaurene vandret gatelangs), og hadde selvfølgelig passet på å blende katta så hun ikke visste hva som var bak og frem ;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Støtter deg 100% ang katter.
    Det nytter ikke å styre ei katte. Den styrer deg..
    Gratulerer med gromme 'talere og ny amp. Dette SER i hvertfall veldig bra ut!

M
    At det SER bra ut er jo et godt utgangspunkt :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.880
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Et par betraktninger om de nye høyttalerne og forsterkeren. Katta pleier å se på meg når jeg spiller musikk. Nå har hun tørnet 180 grader. Må jo være et godt tegn ;)

Vis vedlegget 554661

Hadde forventet noen skikkelige glødelamper på forsterkeren og dermed kraftig reduksjon i stearinlys-budsjettet, men det er jo mer lys i diodene på DACen :mad:;)

Vis vedlegget 554662
    Bytt dac ;)

O

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.770
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det der er jo rene juletreet ifht mine 300b xls.
    skal man ha soloppgang er det høystrømsrør med thorium glødetråd som er greia, feks 845, 211, gm70, 805.
    evt rett og slett slå på en lampe.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Arne Anka er i motsetning til Anne Anka bare helt sjef!!! Har flere ganger tenkt at jeg skal ha ham i hyllene, men så har det gått i den altfor store glemmeboken :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    det der er jo rene juletreet ifht mine 300b xls.
    skal man ha soloppgang er det høystrømsrør med thorium glødetråd som er greia, feks 845, 211, gm70, 805.
    evt rett og slett slå på en lampe.
    Hehe, Frode sa det samme, så jeg var egentlig forberedt. Får belyse med et strobe-light fra Ikea og riktig bade i rørlys ;)

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.527
    Sted
    Langesund
    Spennende med nye høyttalere og et meget flott alter du har - Liker det sorte som går igjen i mye av utstyret.

Kunne godt tenkt med en lytt til dette neste gang jeg kommer over der. Blir jo litt ensformig i lengden å bare høre ting som ser "riktig" ut på målinger:)
    Det å ha sterke meninger om hva som er "riktig" lyd er nesten en avsluttet greie. Eneste gangene jeg prøver å bryske meg er når jeg er på besøk hos de som surrer med DSP;)

Tor

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende med nye høyttalere og et meget flott alter du har - Liker det sorte som går igjen i mye av utstyret.

Kunne godt tenkt med en lytt til dette neste gang jeg kommer over der. Blir jo litt ensformig i lengden å bare høre ting som ser "riktig" ut på målinger:)
    Det å ha sterke meninger om hva som er "riktig" lyd er nesten en avsluttet greie. Eneste gangene jeg prøver å bryske meg er når jeg er på besøk hos de som surrer med DSP;)

Tor
    Klart det. Bare hyggelig om du stikker innom, Tor! Jeg har heldigvis stor distanse mellom oppsettet mitt og eget selvbilde :D så konstruktiv tilbakemelding og læring fra andre er alltid av det gode :)

Vi hørte jo lillebroren La Montespan sammen for noen år siden i München, så det blir spennende å høre hva du synes om storebroren i andre omgivelser. Send PM når det nærmer seg så ser vi hva vi får til :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La Rosita Zardoz Bird gir en god kvalitetsfølelse. Massiv fjernkontroll på 400 g med kun volumkontroll. Inngravering av merkenavn på fjernkontrollen og merkingen av forsterkeren er det heller ingenting å si på. Kjenner på litt eierglede :)

95ED9DAB-F2FD-4AB6-807F-DA660DB12B43.jpg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    La Rosita Zardoz Bird gir en god kvalitetsfølelse. Massiv fjernkontroll på 400 g med kun volumkontroll. Inngravering av merkenavn på fjernkontrollen og merkingen av forsterkeren er det heller ingenting å si på. Kjenner på litt eierglede :)

Vis vedlegget 554841
    Må være en av de mest forseggjorte forsterkere jeg har sett av typen :). Heldig med disse fjernkontrollene du, igjen det utgave av arten.. :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja, Stover, du har vært en tur hos Frode. Fint bilde :) Frode går litt på siden av hva La Rosita med det ekstra fundamentet, men vet det selv :) Fascinerende disse kulene som høyttalerne hviler på. Må bruke hodet når man skal være borti høyttalerne. Demperne kan også reguleres slik at høyttalerne tiltes forover eller bakover. Blir nok en stund til jeg skal leke meg med det :) Likte du det du hørte da?

Jamakr

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Antall liker
    2.364
    Se der ja, Stover, du har vært en tur hos Frode. Fint bilde Frode går litt på siden av hva La Rosita med det ekstra fundamentet, men vet det selv Fascinerende disse kulene som høyttalerne hviler på. Må bruke hodet når man skal være borti høyttalerne. Demperne kan også reguleres slik at høyttalerne tiltes forover eller bakover. Blir nok en stund til jeg skal leke meg med det Likte du det du hørte da?
    På "Odden" har vi skrudd føttene litt annerledes med litt mer rom mellom de to nederste delene. Det tror jeg faktisk påvirker lyde. Prøv - så skal du se. Kan sende bilde hvis du sliter med å forstå beskrivelsen.
    Mvh
    JMK

M

medlem215396

Gjest
    De tok seg godt ut i rødt og jeg liker designet generelt også. Lyden opplevdes i mine ører som mangel på innspilling i første omgang, men med stort potensiale. La dem få tid på seg.

Hifi-girl77

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2014
    Antall liker
    2.612
    Sted
    Bergen
    De tok seg godt ut i rødt og jeg liker designet generelt også. Lyden opplevdes i mine ører som mangel på innspilling i første omgang, men med stort potensiale. La dem få tid på seg.
    OK... jeg skjønner jeg har vært ute av gamet en stund når katten er den som dominerer samtalen her inne. Alt vel hos deg, T? ;)
    Fra spøk til alvor. Jeg har nok ikke bladd gjennom all dialog siden sist, men det ser ut til at du koser deg som vanlig, så bra. Og de sorte ht'ene ser meget flott ut.

Have a good one!

EDIT: Ser nå at jeg har sitert Stover, dette har nok skjedd i et passe trøtt i trynet øyeblikk. Min kommentar var nok ment å være generell :)

Sist redigert:
    M

medlem215396

Gjest
    ....og det var ingen dårlig attest, bare så det er sagt, verken til lyden eller fargen (sort). Å spre om seg med karakteristikker av utstyr som er splitter nytt, plassert i et rom jeg aldri har lyttet i og til musikk jeg aldri har hørt blir ikke seriøst.
    Jeg ser frem til å lytte mer til La Rosita, enten det er i fargen rød eller sort og når jeg først nevner sort, jeg skal faktisk besøke byen ved fjellene noen dager i slutten av oktober. Da blir det om ikke annet burger, ipa og bayer på Naboen :p

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Se der ja, Stover, du har vært en tur hos Frode. Fint bilde Frode går litt på siden av hva La Rosita med det ekstra fundamentet, men vet det selv Fascinerende disse kulene som høyttalerne hviler på. Må bruke hodet når man skal være borti høyttalerne. Demperne kan også reguleres slik at høyttalerne tiltes forover eller bakover. Blir nok en stund til jeg skal leke meg med det Likte du det du hørte da?
    På "Odden" har vi skrudd føttene litt annerledes med litt mer rom mellom de to nederste delene. Det tror jeg faktisk påvirker lyde. Prøv - så skal du se. Kan sende bilde hvis du sliter med å forstå beskrivelsen.
    Mvh
    JMK
    Alltid glad for gode forslag. Har flyttet litt frem og tilbake på høyttalerne, selv om jeg lovet Frode å ha de på samme plass for å ha kontroll på endringer i lydbildet. Fornuften møter haifai nevrotikeren ;) Har foreløpig klart å unngå å koble sub (er fristet), så det siste jeg trenger nå er å begynne å tilte dem fremover, bakover eller gi dem litt mer demping. That said, send meg gjerne et bilde på hvordan demperne ser ut hos deg nå :p:D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ....og det var ingen dårlig attest, bare så det er sagt, verken til lyden eller fargen (sort). Å spre om seg med karakteristikker av utstyr som er splitter nytt, plassert i et rom jeg aldri har lyttet i og til musikk jeg aldri har hørt blir ikke seriøst.
    Jeg ser frem til å lytte mer til La Rosita, enten det er i fargen rød eller sort og når jeg først nevner sort, jeg skal faktisk besøke byen ved fjellene noen dager i slutten av oktober. Da blir det om ikke annet burger, ipa og bayer på Naboen :p
    Ja, får gi dem litt tid :) Hvis du får anledning, ta deg en tur ut i Drotningsvik. Her er Naim og Focal fri sone :cool:;) Har like godt øl, og kanskje like god burger, men burger gidder jeg ikke lage :D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    OK... jeg skjønner jeg har vært ute av gamet en stund når katten er den som dominerer samtalen her inne. Alt vel hos deg, T? ;)
    Fra spøk til alvor. Jeg har nok ikke bladd gjennom all dialog siden sist, men det ser ut til at du koser deg som vanlig, så bra. Og de sorte ht'ene ser meget flott ut.

Have a good one!

EDIT: Ser nå at jeg har sitert Stover, dette har nok skjedd i et passe trøtt i trynet øyeblikk. Min kommentar var nok ment å være generell :)

Takk skal du ha, frøken R. Her står det bra til for tiden. Satser på at glede nå går den rette veien for deg. Hils Balubaen når han stikker innom. Verden er full av viktigere ting enn haifai, men det er nå engang gøyalt å få noe nytt i hus :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Småtrøtt i trynet. Har i dag hørt den nye Opeth platen hos Duet en dag før den kommer på markedet. Litt usikker på om jeg hadde sånn hast med å høre den :cool: Duet og Martin hadde i dag kombinert haifai, Opeth og mikrobryggeri i en pakke. Nok en kjekk ting fra entusiastiske Martin :)

11659B84-F9E9-4C09-9037-6F283767CCF6.jpg

Musikk og øl var dagens fokus. Haifai skulle være underordnet. Det ble spilt på de nest største Piega høyttalerne, Naim forsterkere, Macintosh RIAA, den nye platespilleren til fuglefolkene og med den nye armen til Jelco. Pilsen smakte ræva, IPAen er den beste jeg har smakt til nå og lyden var grei hvis man fant rette posisjonen :)

EF5687ED-BE78-4191-834C-4FA6168C263B.jpg

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.292
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Synes konseptet var kjekt jeg. Bare at Martin og co gidde å stelle i stand noe slik er supert. Lytterommet og kanskje oppsettet er ikke helt i mål enda, men det var ikke det som skulle være fokuset. Sitter med platene ( svensk/engelsk) på kystbussen. Gleder meg til å teste de på mitt oppsett. Har en mistanke hvor det vil låte best:)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.787
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Synes konseptet var kjekt jeg. Bare at Martin og co gidde å stelle i stand noe slik er supert. Lytterommet og kanskje oppsettet er ikke helt i mål enda, men det var ikke det som skulle være fokuset. Sitter med platene ( svensk/engelsk) på kystbussen. Gleder meg til å teste de på mitt oppsett. Har en mistanke hvor det vil låte best:)
    Ah, så vi var begge der :) Imponert over tiltaket ditt for å få dette med deg. Her snakker vi større Opeth fan enn meg :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn