Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Mens Karmana ikke har dratt opp på Sinaifjellet, men ser United på TV, registreres det at de ville horder danser rundt gullkalven, og vil tuske til seg plater. Tankene dras også mot Ringenes Herre, men her bevoktes kvalitetsvinyl som gull 😊

    Vis vedlegget 687230

    Ellers registrerer jeg det sedvanlige snobberiet mot samlealbum 😎 Selv er jeg av den formening at det ikke nødvendigvis er best å gnafse i seg hele kua, når jeg kan meske meg med indrefileten 😄
    Kjekk sveis du har fått deg... Må ikke glemme U2 snobberiet... "kan jo ikke like det, jada, jada...".. :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    13.720
    Pøøøhhh...U2 - Joshua Tree, Rattle and Hum og Achtung Baby går utenpå mangt et album fra andre kjente artister hvis salmer og sanger vi mer enn GJERNE hiver! Fretex, tar de i mot vinyl? Hvorfor ikke omsette de nyere U2 skivene man ikke liker hos en lokal entusiast som driver bruktsjappe?
    Om man benytter nyere U2 skiver som "leirdue", så antar jeg at den godeste motoren plukker opp ALLE vinylbitene etter på, og leverer skrap vinylen dit den skal.
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.852
    Antall liker
    18.313
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Fretex, tar de i mot vinyl?
    Jepp, i hvertfall i Oslo. Men, det har begrenset misjon i å dra dit å se etter plater. De som driver i mottaket der har visstnok "avtale" med et par oppkjøpere som de kontakter hver gang det kommer inn interessante plater. Da får de sikkert litt rett i foret for tjenesten. Det som havner for salg i butikken er stort sett bare "søppel".
    Dermed er også interessen (min) i å donere plater dit begrenset.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    13.720
    Jepp, i hvertfall i Oslo. Men, det har begrenset misjon i å dra dit å se etter plater. De som driver i mottaket der har visstnok "avtale" med et par oppkjøpere som de kontakter hver gang det kommer inn interessante plater. Da får de sikkert litt rett i foret for tjenesten. Det som havner for salg i butikken er stort sett bare "søppel".
    Dermed er også interessen (min) i å donere plater dit begrenset.
    Det var som jeg både har fått inntrykk av og observert hva Fretex angår ptb.
    Marked i markedet liksom med penger under bordet :rolleyes:
    Her nede i Sarpsborg har vi en sympatisk herremann og vinyl entusiast som driver Retro Vinyl.
    Intet abnormt utvalg, men det går fort noen timer å bla seg igjennom bunkene.
    Det er såpass menge vinyloholikere her nede i distriktet at det er en hvis "gjennomtrekk" i butikken, og PLUTSELIG dukker du opp skatter du aldri trodde du skulle få se igjen. Så her må man følge med. Han selger også nye pressinger, og tar i mot bestillinger.
    Så når man er dritt lei av å vente på ting man har bestilt er det sjelefred å dra ned på Retro Vinyl, snuse etter skiver og prate skit med eier`n :cool:
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.439
    Antall liker
    41.240
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Snart slutt på arbeidsuken, og en uke på vann og kaffe. Nå er batteriene ladet, og Drotningsvik skal igjen omgjøres til Sodoma og Gomorra :ROFLMAO:.........jaffal så mye som jeg får lov til av kona :rolleyes::ROFLMAO:
    Det er bare å ta den helt ut karmana :cool: God helg i Drotningsvik

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.585
    Antall liker
    69.615
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Greit med en fornøyd kone, ja. Måtte akkurat akseptere hennes ønske om at årets juletre skulle gli inn i historien. Jeg har hevdet hardnakket at vi skulle ha samme tilnærming til juletre som blomster, og treet har knapt felt en barnål, men som jeg sa til poden i oppveksten, nok er nok...........jaffal hvis jeg i kveld skal vedlikeholde de der happy wife greiene 😃

    Starter ettermiddagen feiende flott med noe sterkt kjøpeøl fra Belgien. Musikken er av det sukkersøte slaget. Registrerte at Hertugen av utkant-Norge spilte Discovery forleden og var riktig så fornøyd. Jeg fikk den med i bunken, som jeg tidligere har omtalt, og den snurres nå. For meg sluttet ELO med Out of the Blue. Bevares, Discovery er stappfull av pop-perler, men det er så sukkersøtt, datert og overprodusert at jeg holder på å gå ut av mitt ikke så gode skinn. Jaja, av nostalgiske grunner blir jeg å beholde den 😊

    B062E16F-7567-41C7-B9C0-9520096B7D2F.jpeg
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.061
    Antall liker
    18.228
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Greit med en fornøyd kone, ja. Måtte akkurat akseptere hennes ønske om at årets juletre skulle gli inn i historien. Jeg har hevdet hardnakket at vi skulle ha samme tilnærming til juletre som blomster, og treet har knapt felt en barnål, men som jeg sa til poden i oppveksten, nok er nok...........jaffal hvis jeg i kveld skal vedlikeholde de der happy wife greiene 😃

    Starter ettermiddagen feiende flott med noe sterkt kjøpeøl fra Belgien. Musikken er av det sukkersøte slaget. Registrerte at Hertugen av utkant-Norge spilte Discovery forleden og var riktig så fornøyd. Jeg fikk den med i bunken, som jeg tidligere har omtalt, og den snurres nå. For meg sluttet ELO med Out of the Blue. Bevares, Discovery er stappfull av pop-perler, men det er så sukkersøtt, datert og overprodusert at jeg holder på å gå ut av mitt ikke så gode skinn. Jaja, av nostalgiske grunner blir jeg å beholde den 😊

    Vis vedlegget 687694
    Du får spille den som ved dine føtter står. Neppe sukkersøtt. God helg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.585
    Antall liker
    69.615
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får spille den som ved dine føtter står. Neppe sukkersøtt. God helg.
    Kjører heller INXS og gammel Stones. Kan bli bedre, men det skal jo litt til 😃

    God helg er uproblematisk. Vi har en fordeling her i Sodoma og Gomorra; jeg har ansvaret for at jeg får en god helg, mens kona er ansvarlig for sin egen orgasme 🤪
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    11.061
    Antall liker
    18.228
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Kjører heller INXS og gammel Stones. Kan bli bedre, men det skal jo litt til 😃

    God helg er uproblematisk. Vi har en fordeling her i Sodoma og Gomorra; jeg har ansvaret for at jeg får en god helg, mens kona er ansvarlig for sin egen orgasme 🤪
    Mulig litt oversharing der, Bergen. 😜
    Snakket om det jeg trodde var Nick Cave som står under bordet :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.585
    Antall liker
    69.615
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er mange som ikke vet det, men jeg er egentlig Drotningsviks svar på Snåsa-mannen. Jeg kan derfor fortelle dere et par hemmeligheter som er utenfor de flestes fatteevne:

    Jeg vet for eksempel hvem som til slutt kommer til å ende opp med den Audio Note kabelen som nettopp ble lagt ut på Torget, og jeg vet at etter alle over 60 har ikledd seg furudress, kommer ettertiden til å dømme Robert Plant som en uinteressant skrikhals.

    Så talte Zarathustra og orakelet fra Drotningsvik.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.585
    Antall liker
    69.615
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Den var vrien å gjette på ja🤣
    Det er meg en glede å spre lys til de mørkeste avkroker av Osterøy. Uselvisk som jeg er, gjør jeg mitt ytterste for at selv det mørkeste og triste sinn skal kunne fremstå som noenlunde opplyst. Hvorfor ikke noen har reist en statue av meg på Torgalmenningen eller et annet sentralt i kongeriket sted fremstår for meg som komplett uforståelig, eller om man vil, en av livets store mysterier! Dette er egentlig ikke rettet mot deg, T1, du er tross alt født med en sølvskje i kjeften, og kan titulere deg som Vestlending!
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.109
    Antall liker
    9.635
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Mye fornuft her ja🤪 men å bli titulert som vestlending vil jeg ha meg frabedt på det sterkeste! Til den uvitende er jeg en ekte moing... altså fra Vikersund.. 🤪
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er mange som ikke vet det, men jeg er egentlig Drotningsviks svar på Snåsa-mannen. Jeg kan derfor fortelle dere et par hemmeligheter som er utenfor de flestes fatteevne:

    Jeg vet for eksempel hvem som til slutt kommer til å ende opp med den Audio Note kabelen som nettopp ble lagt ut på Torget, og jeg vet at etter alle over 60 har ikledd seg furudress, kommer ettertiden til å dømme Robert Plant som en uinteressant skrikhals.

    Så talte Zarathustra og orakelet fra Drotningsvik.
    Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippa jazz-tobakken ble litt stram for dine sarte smaksløker.. Led Zeppelin ruler Nazareth any day her iallefall.. Og nå som du har blitt en parkett-strøsler så kan jeg forutse at flere plater vil komme din vei, men at du aldri ville hørt forskjell på Denon og Cambridge i blindtest... Sånn egentlig har du det som plommen i egget, heia Brann.. :)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.988
    Antall liker
    5.669
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Mye fornuft her ja🤪 men å bli titulert som vestlending vil jeg ha meg frabedt på det sterkeste! Til den uvitende er jeg en ekte moing... altså fra Vikersund.. 🤪
    @T-1 skjønner det ikke enda, men han kan nå kalles assimilert vestlending. Neppe lenge til han har partoutkort på stadion🤪
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.109
    Antall liker
    9.635
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    @T-1 skjønner det ikke enda, men han kan nå kalles assimilert vestlending. Neppe lenge til han har partoutkort på stadion🤪
    Å du antyder at jeg kommer se på fotball?! Både bli kalt vestlending å fotball interessert på en å samme dag? 🤬 nå må jeg sprette noe alkohol kjenner jeg....
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    13.720
    Det er jo litt av det som kult med det albumet😁
    Sikkert EVO, men her om dagen kom jeg i skade for å sette på ELO-Time fra en bunke brukte plater, nylig besudlet av min Degritter.
    Sjelden har jeg kommet meg så lynraskt (relativt sett i forhold til alder og juletillegg på ramma) opp av kontorstolen for å få av faenskapet.
    Det var like før hjernen kortsluttet o_O FY FAEN FOR NOE SØL! Jeg må i samme åndedrag bedyre som herr cafteinen at jeg lukket ELO kapittelet etter "Out of the Blue". Jeg synes faktisk de første skivene deres fra den gang Tyrannosaurus Rex, og jeg jevnet jorden med våre platte føtter er mer moro.
    Eksempelvis ELO II og "On the Third Day"

    Nå er det straks på tide med en konjaffe her i Klokkerskogen :cool:
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    13.720
    Kjører heller INXS og gammel Stones. Kan bli bedre, men det skal jo litt til 😃

    God helg er uproblematisk. Vi har en fordeling her i Sodoma og Gomorra; jeg har ansvaret for at jeg får en god helg, mens kona er ansvarlig for sin egen orgasme 🤪
    Du ble voldsom tøff i kjeften etter en flaske trapistøl.
    Snakker vi 15%?
    Og hva har du lurt opp i snusesken din nå?
    Som HCS er inne på må det være jazztobakk av litt tyngre sentralstimulerende tilsnitt siden du antyder at fru ZZ må sørge for sin egen orgasme.
    Håper hun ikke er inne på HFS under et spenstig ukjent nick, i så fall blir det vel tørkede "nøtter" til kvelds neste helg ;)

    Nåhhh...så du mener at Robert Plant for ettertiden vil bli dømt som skrikhals og glemt.
    De er og blir på grensen til en umusikalsk kulturvandal herr caftein :unsure:
    Her må jeg atter si meg enig med HCS at Led Zeppelin med Robert Plant i front nok "ruler" f.eks. Nazareth "any day!"
    Selv i sin nåværende band inkarnasjon sammen med The Sensational Space Invaders lager Robert Plant stor kunst/musikk.
    De kan jo selv legge lyttemusklene til albumet Robert Plant/ Alison Kraus - Raising Sand.
    Fortell meg så at mannen er en skrikhals og ikke kan synge!
    Vist kan mannen synge, og det bedre en mange andre gjenlevende beryktede rock`n roll fossiler.

    Men smaken er jo som bakenden, minst delt i to :rolleyes:
    Over til Bregen!
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.585
    Antall liker
    69.615
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mye fornuft her ja🤪 men å bli titulert som vestlending vil jeg ha meg frabedt på det sterkeste! Til den uvitende er jeg en ekte moing... altså fra Vikersund.. 🤪
    Du vet vestlending er mer å betrakte som en hederstittel enn et geografisk område 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.585
    Antall liker
    69.615
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg tippa jazz-tobakken ble litt stram for dine sarte smaksløker.. Led Zeppelin ruler Nazareth any day her iallefall.. Og nå som du har blitt en parkett-strøsler så kan jeg forutse at flere plater vil komme din vei, men at du aldri ville hørt forskjell på Denon og Cambridge i blindtest... Sånn egentlig har du det som plommen i egget, heia Brann.. :)
    Klart jeg kan høre forskjell på Cambridge og Denon i en blindtest. Testet dem jo opp mot hverandre i minst 30 sekunder mens jeg halvsov 😄 Bryr meg egentlig lite. Denon vant på eierglede 😊

    Dan McCafferty spiser Robert Plant til frokost! 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.585
    Antall liker
    69.615
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sikkert EVO, men her om dagen kom jeg i skade for å sette på ELO-Time fra en bunke brukte plater, nylig besudlet av min Degritter.
    Sjelden har jeg kommet meg så lynraskt (relativt sett i forhold til alder og juletillegg på ramma) opp av kontorstolen for å få av faenskapet.
    Det var like før hjernen kortsluttet o_O FY FAEN FOR NOE SØL! Jeg må i samme åndedrag bedyre som herr cafteinen at jeg lukket ELO kapittelet etter "Out of the Blue". Jeg synes faktisk de første skivene deres fra den gang Tyrannosaurus Rex, og jeg jevnet jorden med våre platte føtter er mer moro.
    Eksempelvis ELO II og "On the Third Day"

    Nå er det straks på tide med en konjaffe her i Klokkerskogen :cool:
    En oppegående og moden mann som er bevisst kvaliteten i egen platesamling, og deretter velger å sette på Time.......kan ikke kalles annet enn en masochist 😄
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.826
    Antall liker
    11.591
    Torget vurderinger
    2
    Dan McCafferty spiser Robert Plant til frokost! 😃
    Nå føler jeg det ble veldig mye agg og tilnærmet ondskap i denne tråden, der folk smadrer feel-good-atmosfæren med grunnløse og skamløse påstander om 70-tallets største gledesspredere. Noen må sette skapet på plass, og jeg tar herved jobben.

    @Karmana: Nei, Dan McCafferty er ikke kannibal.
    @skranglefant: Du er åpenbart fullstendig ute på viddene. Ikke en eneste av Led Zeppelins utgivelser er for lange. At "Stairway to heaven" er overspilt på kommersielle radiokanaler er fullstendig korrekt, og burde muligens medføre tap av konsesjon grunnet unødig urinering på historiske kunstverk, men det er altså en politisk problemstilling. (Ingen urinerer på "Pikene på broen" inne på museet. Ei heller vises det ustanselig med oppspritede farger på de kommersielle TV-kanaler. Heldigvis)
    @Karmana: Plant. Kan. Ikke. Karakteriseres. Som. Skrikhals. Snarere som PowerPlant. Her fremstår du betydelig mer uopplyst enn jeg vet at du er. Robert Plant frontet et band som eksempelvis hadde ALLE sine 9 album inne på Billboard top 200 etter utgivelsen av "In through the out door", ingen andre band har vært i nærheten av noe sånt. INGEN. Nazareth...? Et flott orkester med en aldeles eksepsjonell vokalist, ingen formidler Nazareth's budskap som den mannen, en flott tekstforfatter er han også, men alvorlig talt, Zep spiller en divisjon eller to over, og dette er harde fakta. Her må jeg skynde meg å tilføye at for meg personlig er "Hair of the dog" 70-tallet destillert, og så lenge man spiller versjonen uten dustelåta "Love Hurts", er den skiva helt og fullstendig uten svake øyeblikk. Kanskje den beste skiva fra hele 70-tallet, faktisk. Og det sier jeg selv om jeg hardnakket hevder at Deep Purple faktisk var 70-tallets beste band, altså.

    Sånn, nå står skapet inne ved veggen, fastskrudd og i vater. Bare nevner det.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.585
    Antall liker
    69.615
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skap og skap på plass. Onde tunger, ikke jeg selvfølgelig, vil hevde av Taskenspillerlien er i overkant henfallen til forvrengning og kanskje derfor, nok en gang, ser behovet via sitt blomsterspråk for å hause opp denne gamle forvrengte skrikhalsen. Powersnasken har jeg mer sympati for da han nå har sittet Corona-isolert i flere måneder, og sliter med å reflektere adekvat over selv, som her, den enkleste ting.

    Jeg har nartuligvis rett i min objektive ytring vedrørende skrikhalsen, og de to herrer, som begge har fylt 60 år, er å betrakte som eiere av subjektive partsinnlegg, og kan derfor ikke taes alvorlig. Så talte Zarathustra og orakelet fra Drotningsvik 😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.470
    Antall liker
    63.628
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rognlien satte skapet på plass.
    Så det meste er sagt.
    Det er Zeppelin, Sabbath og Purple
    som er i elitedivisjon i klassisk rock.

    Selvsagt er det andre band man kan ha som personlige favoritter, men det som trådeier utbasunerte som profetier er altså snarere historieforfalskning.
    Jeg tror karma visste godt at det ble baluba, da han nevnte Robert Plant med slike ord.
    Måtte bare melde på den altså!
    😄
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.826
    Antall liker
    11.591
    Torget vurderinger
    2
    Det skal sies at jeg nå, rett før jeg igangsetter middagsproduksjon i min alenehet (Hallelujah!!! :D), avspiller Dan McCafferty's post-Nazareth soloutgivelse, "Last Testament", og wow!! Jeg har likt denne fra den kom ut, men nå, med Audio Note Tonmeister, dukker det opp et helt nytt landskap! Jeg bare elsker dette her!

    🕺

    (PS: F... jeg har for lite øl i huset!!)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.597
    Antall liker
    13.720
    Skap og skap på plass. Onde tunger, ikke jeg selvfølgelig, vil hevde av Taskenspillerlien er i overkant henfallen til forvrengning og kanskje derfor, nok en gang, ser behovet via sitt blomsterspråk for å hause opp denne gamle forvrengte skrikhalsen. Powersnasken har jeg mer sympati for da han nå har sittet Corona-isolert i flere måneder, og sliter med å reflektere adekvat over selv, som her, den enkleste ting.

    Jeg har nartuligvis rett i min objektive ytring vedrørende skrikhalsen, og de to herrer, som begge har fylt 60 år, er å betrakte som eiere av subjektive partsinnlegg, og kan derfor ikke taes alvorlig. Så talte Zarathustra og orakelet fra Drotningsvik 😊
    Hmmmm...nå begynner jeg å bli alvorlig bekymret mtp tidlig alzheimer og/eller demens, Knut forby, i Drotningsvik hos det tustete oraklet i godstolen.
    Si meg har de pensjonert dem for tidlig eller tålte de rett og slett ikke en uke med kun vann og kaffe min gode mann?
    Dog skal jeg for egen del innrømme at det begynner å tære på å være Corona-isolert, men det igjen gir opphav til refleksjoner og lange adekvate tankerekker om tilværelsen post corona og hva man savner/ønsker å gjøre med det som er igjen av livet.
    Flere av oss er tydeligvis ikke på samme bølgelengde som den salongberusede herren i Bløffevika.
    Jeg er jo så heldig og kjenne ham litt. så jeg leser mellom linjene at her både kjeder man seg og sliter litt selv.
    Da er det gøyalt å provosere litt vet jeg, sånn jeg kjenner cafteinen.
    Skåret for tungebånd har de jo aldri hvert herr Sjøulk, og takk for det ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.654
    Antall liker
    32.467
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er nok ikke så mye orakel, mer sjaman karmis ønsker å være. Litt sånn glad anarkist sånn som prins Durek og han kjekke med horn inne i Capitols bygning :)
    .. Arven etter punken...
    Og AN kabel.. Du tok feil.. Igjen 🤪
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn