Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.340
    Antall liker
    5.815
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    EMC 1UP hadde jeg får mange år siden å den gir eierglede å spilleglede. Kunne tenkt meg en slik igjen😉
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da er helgen sikret! Hentet akkurat en platepakke fra den hyggeligste pusheren øst for folkeskikken. For de uinnvidde heter mannen, jorwed, har genene i orden, men i et anfall av villfarelse har mannen strandet østpå 😊

    Som tidligere nevnt vet jo alle oppegående mennesker at Green on Red er høyt høyt på stjernehimmelen over de beste grupper gjennom tidene. Jeg har ingen fra før, og nå har jeg tre. Bowie og Let’s Dance hører liksom bare med i hyllene, og gammel Ian Hunter har jo kvaliteter som holder seg like godt som en edel rødvin fra Bordeaux. Lloyd Cole har jeg hørt myyyye på opp gjennom årene. Det kan jeg fortsatt gjøre med velbehag, bare jeg slipper å oppleve ham på konsert igjen. Dørganes kjedelig. Billy Idol har fulgt meg siden han var frontmann i Generation X. Med disse to har jeg vel det meste av ordinære utgivelser fra solokarrieren hans. Jeg er vel tett på, som min far 😳, å definere Creedence som verdens beste band gjennom tidene. John Fogerty sin solokarriere er vel i beste fall litt ymse, og Eye of the Zombie er vel ikke mer enn en noenlunde grei plate, men den hører liksom med sammen med, Centerfield.

    A684E4C4-2C14-43FD-A92B-00008F6784EC.jpeg


    Har sagt det før, men en god ting kan som kjent ikke sies for ofte; faen, jeg har god musikksmak 😄
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Mmmm nja, tja näääh...mener meg å hört go ord om dette orkesteret og dette makkverket tidligere...not good! :cool:



    ...og da har jeg genene i orden, står visserligen Bergen i passet, tross mine krumspring oppigjennom :cool:...

    mvh
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.247
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Bare så det er sagt..
    Dette er det beste kjøpet man kan gjøre på Cdp nu for tiden.
    Screenshot_20210114_190047_com.android.chrome.jpg


    Så slipper man å sitte og gnage negler og lure på hvor lenge drev og laser på en eldre spiller holder 😉

    Puh. Godt å få lagt den ballen død 👍

    M
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.205
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har The Killer Inside med GOR.
    Og Nile Rodgers/Bowies luxusdisco selvsagt. Den låter ganske bra også. 👍
    Stevie Ray Vaughan fløy i flint da han så videoen til Lets Dance. Bowie faker gitarspillet hans med hvite hansker og ga ikke SRV kreditt med ett eneste ord. For en lort! 💩
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mmmm nja, tja näääh...mener meg å hört go ord om dette orkesteret og dette makkverket tidligere...not good! :cool:



    ...og da har jeg genene i orden, står visserligen Bergen i passet, tross mine krumspring oppigjennom :cool:...

    mvh
    Tar definitivt på min kappe å ha skrevet tildels panegyrisk om gammel Uriah Heep 😍 Det live albumet der har jeg derimot aldri sett og enda mindre hørt.

    Er litt usikker på de genene din, musicus! Du blir jo helt euforisk bare surkuken Morrissey rører litt på seg 😎😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare så det er sagt..
    Dette er det beste kjøpet man kan gjøre på Cdp nu for tiden.
    Vis vedlegget 689508

    Så slipper man å sitte og gnage negler og lure på hvor lenge drev og laser på en eldre spiller holder 😉

    Puh. Godt å få lagt den ballen død 👍

    M
    Litt usikker på hvilken ball du la død, sundkoien 🤔😄 For min del er jeg bare lysten på EC spilleren av nostalgiske grunner 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har The Killer Inside med GOR.
    Og Nile Rodgers/Bowies luxusdisco selvsagt. Den låter ganske bra også. 👍
    Stevie Ray Vaughan fløy i flint da han så videoen til Lets Dance. Bowie faker gitarspillet hans med hvite hansker og ga ikke SRV kreditt med ett eneste ord. For en lort! 💩
    The Killer Inside var den første jeg kjøpte av dem på cd. Sitter som et skudd fremdeles 😃 Kanskje den feteste låten med dem for meg er The Quarter fra This Time Around.

    Takk for fun fact 😊
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Tar definitivt på min kappe å ha skrevet tildels panegyrisk om gammel Uriah Heep 😍 Det live albumet der har jeg derimot aldri sett og enda mindre hørt.

    Er litt usikker på de genene din, musicus! Du blir jo helt euforisk bare surkuken Morrissey rører litt på seg 😎😄
    Jepp, det er mannen sin det, sutre kan han :ROFLMAO:

    mvh
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Enda mer godsaker i innboksen 🤯
    Du er virkelig ikke beskjeden med handlingen om dagen. Men alt sammen er vel fortjent regner jeg med 😜
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Regner med denne er på plass i hyllaen, @Karmana ?

    Vis vedlegget 689546
    Ja, den er på plass og med høyst ujevne mellomrom i lett rødvinsrus, kaukes det på Irene Wilde i Drotningsvik :ROFLMAO:

    Kongeplaten, You're never alone with a schizophrenic sto hyllene, men ble resirkulert i påvente av en utgave i bedre kvalitet.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.865
    Antall liker
    26.610
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ja, den er på plass og med høyst ujevne mellomrom i lett rødvinsrus, kaukes det på Irene Wilde i Drotningsvik :ROFLMAO:

    Kongeplaten, You're never alone with a schizophrenic sto hyllene, men ble resirkulert i påvente av en utgave i bedre kvalitet.
    Er det nå man skall vise frem gulvbilder med I.Hunter platene her🙄😃
    20210115_092116.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I går hentet jeg det som må være min mest eksklusive forsendelse til nå.........

    DFAF14FD-0582-45D2-BD39-747ABB16A85D.jpeg


    ........Record Cleaning Fluid til min Degritter platevasker.

    Jeg har aldri skjønt helt greia med å mikse greiene selv når en flaske på 2 ml holder til veeeeldig mange plater. Meg om det. Det blir kanskje en endring på det fremover 🤔

    Sendte en melding til forhandler (ikke Gjallarhorn) om hvor mye han skulle ha for en flaske til Degritteren min. Fikk svar på 299 kr +frakt. Grei pris, og fikk ikke med meg det om frakt, så jeg bestilte en flaske omgående. Etter et par dager fikk jeg faktura og sendingsnummer. Stor var min overraskelse da jeg så at fakturaen var på 499 kr. 200 kr i frakt for en bitteliten flaske på 2 ml 😳 Sendte forhandler en melding om at jeg syntes det var vel drøyt og om det var mulig å kansellere ordren. Han gadd ikke svare (noe jeg har opplevd fra samme forhandler tidligere når det ikke handler om kjøp).

    Dette er småpenger som jeg egentlig driter i, men jeg liker ikke å føle meg lurt. Forhandler har selvfølgelig ikke gjort noe galt. Det var meg som i forkant skulle spurt om frakten. MEN, å sende denne i en Norgespakke for inntil 10 kg med sporing er bare for dumt, og det blir ikke bedre av at en Norgespakke øyensynlig koster 50 kr mer for ham enn meg. Hadde jeg visst om Norgespakken burde jeg bestilt noen ekstra flasker slik at jeg har en stund 😃 Denne flasken kunne sannsynligvis blitt sendt som brev til en brøkdel av prisen 🙁

    Ja jeg vet, jeg sutrer for en fillesak 😄 Likevel, servicen fra denne forhandleren når det gjelder kundeoppfølging har de gangene jeg har kjøpt/vært i kontakt med ham vært et par divisjoner dårligere enn hva jeg er vant til fra andre forhandlere. Kommer nok ikke til å stå først i køen på annonsene hans fremover 😊

    PS. til de som skjønner hvilken forhandler det gjelder. Ikke referer ham ved navn i denne tråden. Jeg har heller ikke behov for andre skriverier om god og dårlig oppfølging fra samme forhandler i tråden. Hvis noen lurer på hvem det er, send meg en pm.

    Nok sutring. Nå er det fredag og øl 😄
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trodde du skulle klage over slitemerker i lyttestolen fra ræva di.. 🤪.. Men ja, indignert skjønner jeg st du blir. Ha en strålende fredag anyway, motkompensjasjon med 2 ml+ i edelt drikke vil kurere det meste.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trodde du skulle klage over slitemerker i lyttestolen fra ræva di.. 🤪.. Men ja, indignert skjønner jeg st du blir. Ha en strålende fredag anyway, motkompensjasjon med 2 ml+ i edelt drikke vil kurere det meste.. :)
    Ja, på akkurat det sitter jeg med kontrollen selv 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er fredags ettermiddag. Tiden for velbehag og tanker om min kortere og kortere dimmelenke 😃

    Undertegnede er for øyeblikket pent plassert i godstolen, lyttende til musikk av sedvanlig høy kvalitet. Let’s Dance var en like god innspilling som Bluesbreaker hevdet, Green on Red var en tidsmaskin, mens Billy Idol nå får blodet til å pumpe. Velbehaget er høyst tilstede, godt hjulpet av et røslig krus med hjemmebrygget, Tripel. I et øyeblikks villfarelse, slo det meg, jeg har ikke lyst på mer alkohol i dag (strengt tatt ikke sant og mer å betrakte som et kunstnerisk grep for sammenhengen i dette skribleriet), men så tørnet jeg hodet i rød 90, og hva så jeg, livets vann, Dawson, fundamentet for lystig omgang og elevert samtale. En pjolter ble naturligvis blandet prompte.

    78BBF9FA-78BC-44D9-9367-AA3EC5F3316E.jpeg


    Livet leker, og jeg er nok en gang på imaginær jakt etter smårips av den velformede sorten. En god helg ønskes alle (til og med sivilingeniører........ja, jeg vet, jeg er godheten selv) her fra Drotningsvik, den mer perifere delen av Norges rettmessige hovedstad.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.618
    Antall liker
    4.247
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Pjolter..
    Hvor får man tak i Selters? Billig brandy er vel fortsatt å oppdrive 😉👍
    Ser ut som om du har det bra👍
    Her hjemme har livet fått ny mening med et par Psvane 12ax7 T2 og 2x2,5m Chord Epic Twin 🎶


    M
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.138
    Antall liker
    5.133
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Det er fredags ettermiddag. Tiden for velbehag og tanker om min kortere og kortere dimmelenke 😃

    Undertegnede er for øyeblikket pent plassert i godstolen, lyttende til musikk av sedvanlig høy kvalitet. Let’s Dance var en like god innspilling som Bluesbreaker hevdet, Green on Red var en tidsmaskin, mens Billy Idol nå får blodet til å pumpe. Velbehaget er høyst tilstede, godt hjulpet av et røslig krus med hjemmebrygget, Tripel. I et øyeblikks villfarelse, slo det meg, jeg har ikke lyst på mer alkohol i dag (strengt tatt ikke sant og mer å betrakte som et kunstnerisk grep for sammenhengen i dette skribleriet), men så tørnet jeg hodet i rød 90, og hva så jeg, livets vann, Dawson, fundamentet for lystig omgang og elevert samtale. En pjolter ble naturligvis blandet prompte.

    Vis vedlegget 689788

    Livet leker, og jeg er nok en gang på imaginær jakt etter smårips av den velformede sorten. En god helg ønskes alle (til og med sivilingeniører........ja, jeg vet, jeg er godheten selv) her fra Drotningsvik, den mer perifere delen av Norges rettmessige hovedstad.
    God helg Karma, virker ikke så slitt den gitaren🙂. Hvordan går det med øvingen. Venter på YouTube link til Drotting utgaven av Smoke on the water.😁
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.607
    Antall liker
    58.205
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Pjolter..
    Hvor får man tak i Selters? Billig brandy er vel fortsatt å oppdrive 😉👍
    Ser ut som om du har det bra👍
    Her hjemme har livet fått ny mening med et par Psvane 12ax7 T2 og 2x2,5m Chord Epic Twin 🎶


    M
    Selters får du kjøpt på Roma. Hvis ikke, så bruker du Club soda.
    Et fornuftig blandingsforhold medfører at du ikke merker forskjell.😊
    God helg til både Grue og Drottningsvik!
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pjolter..
    Hvor får man tak i Selters? Billig brandy er vel fortsatt å oppdrive 😉👍
    Ser ut som om du har det bra👍
    Her hjemme har livet fått ny mening med et par Psvane 12ax7 T2 og 2x2,5m Chord Epic Twin 🎶


    M
    Dere på innlandet henger dere alltid opp i Brandy, fjordhytten. En whisky-pjolter er saker vettu 😊 Selters, soda, er best, men litt vann fra springen + kullsyre gjør også susen 😃

    Har registrert at du både er på kabel- og rørrullings-kjøret. Det finnes verre ting å bedrive tiden med på denne tiden av året. Selv har jeg fremdeles fokus på at jeg skal holde meg til makro- istedenfor mikrodetaljer. I tillegg begrenses det av at konstruktøren av forsterker og høyttalerne mine hevder at det er ingen grunn til å røre med kablene og rørene han har utstyrt meg med. Jeg er jo en høflig og føyelig gutt, så jeg kødder ikke med øvrigheten 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God helg Karma, virker ikke så slitt den gitaren🙂. Hvordan går det med øvingen. Venter på YouTube link til Drotting utgaven av Smoke on the water.😁
    Er en røver på å holde gitaren strøken. Tør knapt å røre den. En video på Tuben av frostrøyk på vann kan sikkert ordnes i disse tider. Smekre licks på strengene skjer nok ikke før du flytter tilbake til Frogner. God helg 😊
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Er en røver på å holde gitaren strøken. Tør knapt å røre den. En video på Tuben av frostrøyk på vann kan sikkert ordnes i disse tider. Smekre licks på strengene skjer nok ikke før du flytter tilbake til Frogner. God helg 😊
    Jeg kan ikke skryte på meg å ha vært flittig med øvingen jeg heller. Men i dag tok jeg ned gitarene og stemte dem. Litt øving på de seks grepene jeg husker ble det også.
    Du vil jo få en del fritid fremover...
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.858
    Antall liker
    13.687
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Med ett slo det meg, faen så glad jeg er for at du ikke skriver om deg selv i tredjeperson 😁😁
    God helg med musikk, drikk og annet som fyller dagene. 😊

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kan ikke skryte på meg å ha vært flittig med øvingen jeg heller. Men i dag tok jeg ned gitarene og stemte dem. Litt øving på de seks grepene jeg husker ble det også.
    Du vil jo få en del fritid fremover...
    Ja, den opprinnelige planen var liksom å begynne klunkingen når jeg ble pensjonist, men mange er visst mer utålmodig enn meg (og jeg er vanligvis jææææææævlig utåmodig). Kanskje det ender opp med at jeg er så ung at jeg i ren trass holder meg unna gitaren 😂
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvor ble det av den ukentlige oppdatering fra Orakelet? Mistet, eller er evnen blitt tilsløret? :cool: :cool::)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Med ett slo det meg, faen så glad jeg er for at du ikke skriver om deg selv i tredjeperson 😁😁
    God helg med musikk, drikk og annet som fyller dagene. 😊

    mvh
    En arbeiderklasseramp som meg! Skulle tatt seg ut! Hertugen av Langhus og Biskopen av Holmlia burde helt klart begynt å skrive i tredjeperson 😄
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.825
    Antall liker
    16.004
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Ja, den opprinnelige planen var liksom å begynne klunkingen når jeg ble pensjonist, men mange er visst mer utålmodig enn meg (og jeg er vanligvis jææææææævlig utåmodig). Kanskje det ender opp med at jeg er så ung at jeg i ren trass holder meg unna gitaren 😂
    Seriøst. Jeg som trodde vi skulle starte band sammen. HCS på bass og Power på trommer.
    Jeg er dog litt usikker på sistnevte. Det ville vel medført ti minutter med trommesolo i hver eneste sang 🤣
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.006
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rolig formiddag med kaffe og streaming. Blir vel alt annet rolig senere i dag når et element av Åsgårdsreien, også kalt barnebarn, kommer på overnattingsbesøk 😃

    Albumet som streames, anbefales for alle som lurer på hva de skal spille i dag, men ønsker å høre noen som kan rade opp med den ene pop-perlen etter den andre 😊

    007D767A-052C-4D5C-BA33-F5547D65C0A9.jpeg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.956
    Seriøst. Jeg som trodde vi skulle starte band sammen. HCS på bass og Power på trommer.
    Jeg er dog litt usikker på sistnevte. Det ville vel medført ti minutter med trommesolo i hver eneste sang 🤣
    Frykt ikke E.Largo. Det som legges inn i mellom melodilinjene er vel så viktig, og som trommeslager kan man jo velge mellom å følge bassgitaristen eller sologitaristen. Så skal man jo være langt over gjennomsnittet god for å kunne underholde folket tilstrekkelig med en trommesolo. Selv salige Jon Bonham kunne bli litt masete når han passerte 20 minutter med romling. Men slik Danny Carey håndterer stikkene, skinna og cymbalene på låten Pnumea (Tool) eller Bård Kolstad på låten The Sky is Red (Leprous) er ren elite divisjon. Da har man skjønt saker og ting. For egen del tror jeg at jeg overlater mine imaginære stikker til andre siden jeg ligger en 20-30 lysår etter ovennevnte karer hva tromming angår.

    Tror ei heller at Karmana hadde holdt lenge i bandet eller jeg for den saks skyld gitt våre sprikende musikkpreferanser.
    Dog hyggelig å være påtenkt. Min nevø har gitt seg i sitt band, så da er bandnavnet Satanic Seagulls ledig ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn