Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bifaller hyllesten av Hair of the Dog, jeg har til og med t-shirt med trykk fra coveret (y) spilles nå

    Definitivt en T-shirt jeg også kunne beveget meg rundt med verdighet i (så lenge den ikke hadde hatt pique hals 😄).
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rognlien satte skapet på plass.
    Så det meste er sagt.
    Det er Zeppelin, Sabbath og Purple
    som er i elitedivisjon i klassisk rock.

    Selvsagt er det andre band man kan ha som personlige favoritter, men det som trådeier utbasunerte som profetier er altså snarere historieforfalskning.
    Jeg tror karma visste godt at det ble baluba, da han nevnte Robert Plant med slike ord.
    Måtte bare melde på den altså!
    😄
    Rognpåsan kan møblere så mye han vil, og såvidt meg bekjent er du også 60, og dermed i målgruppen for Zarathustra og orakelet fra Drotningvik sine velfunderte spådommer 😎 Du har nok rett. På HFS er det tryggere å hevde at Gud er død enn at Robert Plant var en skrikhals, og deretter ble dørgende kjedelig, i motsetning til oss vitale karer i 50-årene 😎😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det skal sies at jeg nå, rett før jeg igangsetter middagsproduksjon i min alenehet (Hallelujah!!! :D), avspiller Dan McCafferty's post-Nazareth soloutgivelse, "Last Testament", og wow!! Jeg har likt denne fra den kom ut, men nå, med Audio Note Tonmeister, dukker det opp et helt nytt landskap! Jeg bare elsker dette her!

    🕺

    (PS: F... jeg har for lite øl i huset!!)
    Jeg synes det er så stas at du har fått Tonmeisteren i hus! Velfortjent! Har ikke hørt nok på Cafferrtys’s soloutgivelser til å ha en fornuftig mening, så det må helt klart stå på (den altfor lange) to do lista. Elsker stemmen til den karen!

    Registrerer ellers at jeg må ta dine siste utlegninger med en bøtte salt. Hvilken vurderingsevne skal man legge til grunn om en person som har for lite øl i huset på en lørdag 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hmmmm...nå begynner jeg å bli alvorlig bekymret mtp tidlig alzheimer og/eller demens, Knut forby, i Drotningsvik hos det tustete oraklet i godstolen.
    Si meg har de pensjonert dem for tidlig eller tålte de rett og slett ikke en uke med kun vann og kaffe min gode mann?
    Dog skal jeg for egen del innrømme at det begynner å tære på å være Corona-isolert, men det igjen gir opphav til refleksjoner og lange adekvate tankerekker om tilværelsen post corona og hva man savner/ønsker å gjøre med det som er igjen av livet.
    Flere av oss er tydeligvis ikke på samme bølgelengde som den salongberusede herren i Bløffevika.
    Jeg er jo så heldig og kjenne ham litt. så jeg leser mellom linjene at her både kjeder man seg og sliter litt selv.
    Da er det gøyalt å provosere litt vet jeg, sånn jeg kjenner cafteinen.
    Skåret for tungebånd har de jo aldri hvert herr Sjøulk, og takk for det ;)
    Pøh, Corona er bare av det gode! Det har gitt meg en god anledning til å slippe å møte mennesker, og heller sole meg i egen fortreffelighet i taust selskap med iPaden 😎😄
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.611
    Antall liker
    58.241
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Rognpåsan kan møblere så mye han vil, og såvidt meg bekjent er du også 60, og dermed i målgruppen for Zarathustra og orakelet fra Drotningvik sine velfunderte spådommer 😎 Du har nok rett. På HFS er det tryggere å hevde at Gud er død enn at Robert Plant var en skrikhals, og deretter ble dørgende kjedelig, i motsetning til oss vitale karer i 50-årene 😎😄
    Jeg er faen ikke 60.
    Ikke på LENGE ennå. 😎😆
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes det er så stas at du har fått Tonmeisteren i hus! Velfortjent! Har ikke hørt nok på Cafferrtys’s soloutgivelser til å ha en fornuftig mening, så det må helt klart stå på (den altfor lange) to do lista. Elsker stemmen til den karen!

    Registrerer ellers at jeg må ta dine siste utlegninger med en bøtte salt. Hvilken vurderingsevne skal man legge til grunn om en person som har for lite øl i huset på en lørdag 😄
    Du kan så si. Jeg har en off-white januar, men han derre McCafferty føkker jo opp sånt, kan du forstå. Men jeg rakk en snartur på Rema. Balansen er gjenopprettet.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Har du alle platene (unntatt 10000 Days og siste utgivelse) til TOOL på vinyl ? :cool:

    Tror de eldre herrer er mest navlebeskuende av sin egen ungdom.. og ikke løfter blikket.

    På den tia det refereres til, så var det vel ikke mer enn 200 band totalt i verden.. så enkelt og komme inn på Billbård da... :LOL:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er nok ikke så mye orakel, mer sjaman karmis ønsker å være. Litt sånn glad anarkist sånn som prins Durek og han kjekke med horn inne i Capitols bygning :)
    .. Arven etter punken...
    Og AN kabel.. Du tok feil.. Igjen 🤪
    Durek er vel ift hva jeg leser i den kulørte pressen ikke en anarkist, men mer en analist 😜 Karmana er som kjent et orakel, og ikke sjamanen som stormet Capitol Hill. Det eneste orakelet Karmana ikke vet svaret på, er om det var en sjaman eller Jamaraqui som stormet kongressen 😄
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Har du alle platene (unntatt 10000 Days og siste utgivelse) til TOOL på vinyl ? :cool:

    Tror de eldre herrer er mest navlebeskuende av sin egen ungdom.. og ikke løfter blikket.

    På den tia det refereres til, så var det vel ikke mer enn 200 band totalt i verden.. så enkelt og komme inn på Billbård da... :LOL:
    Digger ikke Tool. Eneste sted jeg har hørt Tool, er på rimelig elevert nivå hjemme hos Peter Qvortrup, eier av Audio Note, vedkommende er over 70, bare for å nevne det.
    Ellers spiller jeg utrolig stort utvalg av musikkstilarter, og Spotify har vært instrumentell i å oppleve MASSEVIS ny, levende musikk! :)
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    @skranglefant: Du er åpenbart fullstendig ute på viddene. Ikke en eneste av Led Zeppelins utgivelser er for lange. At "Stairway to heaven" er overspilt på kommersielle radiokanaler er fullstendig korrekt..
    Stairway var ikke i mine tanker, det er jo en låt med en klar progresjon, mål og mening, rent musikalsk.
    Det jeg hadde i tankene var alle disse tilfellene av 'idéer for 3 minutter, sluttprodukt på 5+'
    De har et utall låter der de etterhvert bare tværer løs på et grunnriff i det uendelige mens Plant ligger oppå der og ynker seg som om han blir bitt (ikke squeezed) på sitronen sin av av en babybabybabyBABE med en jævlig dårlig tilpassa tannregulering.

    Om jeg er på viddene er jeg i det minste på riktig vidde.
    Don't bore us, get to the chorus 😃
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Stairway var ikke i mine tanker, det er jo en låt med en klar progresjon, mål og mening, rent musikalsk.
    Det jeg hadde i tankene var alle disse tilfellene av 'idéer for 3 minutter, sluttprodukt på 5+'
    De har et utall låter der de etterhvert bare tværer løs på et grunnriff i det uendelige mens Plant ligger oppå der og ynker seg som om han blir bitt (ikke squeezed) på sitronen sin av av en babybabybabyBABE med en jævlig dårlig tilpassa tannregulering.

    Om jeg er på viddene er jeg i det minste på riktig vidde.
    Don't bore us, get to the chorus 😃
    Dette er som å hevde at bildene til en viss E. Munch var for store! Shaaaaameee!!
    :devilish:
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.656
    Antall liker
    4.302
    Sted
    Bartistan
    Og for herværende Rammsteingeeks som evt missa denne på P13:


    Start ved 1:22:27 :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har du alle platene (unntatt 10000 Days og siste utgivelse) til TOOL på vinyl ? :cool:

    Tror de eldre herrer er mest navlebeskuende av sin egen ungdom.. og ikke løfter blikket.

    På den tia det refereres til, så var det vel ikke mer enn 200 band totalt i verden.. så enkelt og komme inn på Billbård da... :LOL:
    Har kun Undertow og Lateralus, men hører heller på Led Zeppelin platene mine 😃
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes Mooncresten av Hair of the Dog er ganske fenomenal, har Phillips av Razamanaz og den er ikke i samme klasse.
    Er disse å få tak i nye? Jeg har en gammel originalskive, men sannheten er at Spotify låter klart bedre.
     

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Er disse å få tak i nye? Jeg har en gammel originalskive, men sannheten er at Spotify låter klart bedre.
    Jeg har denne varianten:


    Synes den har en slik 70 talls vinyl lyd som jeg setter høyt, veldig dynamisk og bra trykk.

    Jeg har ikke Spotify. Har heller ikke albumet på cd, så kan ikke sammenligne.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.418
    Antall liker
    17.114
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Det er faktisk helt rett. Jeg har levd litt i troen på at Mooncrest utgivelsene var re-issues, men selskapet ser ut til å være et utspring fra Chrysalis.
    Razamanaz var en av de første utgivelsene på Mooncrest.
    Min Hair of the Dog er A&M (US) fra 75, og den har ikke helt samme kvaliteten.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Etter et par glass rødvin la jeg i går kveld inn bud på en EC EMC 1UP og en EC EMP-1 RIAA. CD spilleren ble solgt til en annen kjøper, så da ble det ikke noen handel på meg. Har strengt tatt ikke bruk for noen av delene, men kjenner likevel på en lett irritasjon på at det ikke ble handel 🙁😃
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.173
    Torget vurderinger
    2
    ^ Man, du er i en manisk periode. :D

    Du har i sannhetens navn en MYE bedre RIAA, bare så du vet det (jo, jeg har hatt begge hjemme, har maken til din i huset nå, faktisk....)

    CD-spilleren er fin, det skal den ha, og dessuten er den godt bygget. Men en god DAC har du vel allerede...?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    ^ Man, du er i en manisk periode. :D

    Du har i sannhetens navn en MYE bedre RIAA, bare så du vet det (jo, jeg har hatt begge hjemme, har maken til din i huset nå, faktisk....)

    CD-spilleren er fin, det skal den ha, og dessuten er den godt bygget. Men en god DAC har du vel allerede...?
    Mani er jo gjerne tegn på underliggende depresjon... Så tror en at det forebygger ens død ved å akkumulere skrot, plater og høyttalere.. Nei fa, dette var din tråd karmis.. 🤪 🤪... Men ja, statement over står seg ifht flere her inne, men vi vil ikke vite.. Døden er uansett et gode.. Uten mørke vil rn ikke satt pris på lyset.. Filosofi er fint, også på en søndag.. Nå tilbake til Brian Johnson og Dolly Parton.. Lys og mørke.. :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ Man, du er i en manisk periode. :D

    Du har i sannhetens navn en MYE bedre RIAA, bare så du vet det (jo, jeg har hatt begge hjemme, har maken til din i huset nå, faktisk....)

    CD-spilleren er fin, det skal den ha, og dessuten er den godt bygget. Men en god DAC har du vel allerede...?
    På ingen måte 😃 Tror det har vært atskillig større endringer hos deg enn hos meg den siste tiden 😊 EMC 1UP er en gammel drøm, og det hadde vært kjekt å ha den i hyllen til fordel for Denon spilleren som står der nå. Trenger jeg den? På ingen måte, men dette er tross alt en hobby 😃 Jeg er ingen samler, så når det kommer noe inn går noe ut.

    Jeg er selvfølgelig klar over at EMP-1 ikke skal være i samme divisjon som RIAAen jeg allerede har. Den ville ikke blitt kjøpt med håp om å danke ut Aura. Grunnen til kjøp ville vært at det kunne vært kjekt å sammenligne, og ekstra kjekt er det jo at begge RIAAer plug and play. Igjen, det er en hobby, og det er gøyalt å sammenligne litt uten at det koster skjorta 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mani er jo gjerne tegn på underliggende depresjon... Så tror en at det forebygger ens død ved å akkumulere skrot, plater og høyttalere.. Nei fa, dette var din tråd karmis.. 🤪 🤪... Men ja, statement over står seg ifht flere her inne, men vi vil ikke vite.. Døden er uansett et gode.. Uten mørke vil rn ikke satt pris på lyset.. Filosofi er fint, også på en søndag.. Nå tilbake til Brian Johnson og Dolly Parton.. Lys og mørke.. :)
    Fjas! 😃
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Etter et par glass rødvin la jeg i går kveld inn bud på en EC EMC 1UP og en EC EMP-1 RIAA. CD spilleren ble solgt til en annen kjøper, så da ble det ikke noen handel på meg. Har strengt tatt ikke bruk for noen av delene, men kjenner likevel på en lett irritasjon på at det ikke ble handel 🙁😃
    Det var som faen :oops:
    Men du kan jo søle bort 55 frognertiere på en Audionet ART G3 CD-spiller i stedet for ;)
    Top-lader det også.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det var som faen :oops:
    Men du kan jo søle bort 55 frognertiere på en Audionet ART G3 CD-spiller i stedet for ;)
    Top-lader det også.
    Mye flott, men jeg har ingen planer om å bruke så mye penger på en CD spiller, men hvis prisen er rett, hadde det vært kjekt med en EMC 1UP av nostalgiske grunner. Ingen hast, har mer enn nok med å forsøke å rydde vekk plater, som ikke skal med videre, fra stuen 😃
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Mye flott, men jeg har ingen planer om å bruke så mye penger på en CD spiller, men hvis prisen er rett, hadde det vært kjekt med en EMC 1UP av nostalgiske grunner. Ingen hast, har mer enn nok med å forsøke å rydde vekk plater, som ikke skal med videre, fra stuen 😃
    Hmmm kanskje det er lov å komme bla igjennom litt vinyl du skal selge? Bruker maske å spriter godt 🤪🤙
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Mye flott, men jeg har ingen planer om å bruke så mye penger på en CD spiller, men hvis prisen er rett, hadde det vært kjekt med en EMC 1UP av nostalgiske grunner. Ingen hast, har mer enn nok med å forsøke å rydde vekk plater, som ikke skal med videre, fra stuen 😃
    Jeg skjønner at EMC 1-UP frister, og jeg hadde nok ikke syltet ned 55 frognertiere i en Audionet ART G3 CD-spiller om jeg hadde kunnet jeg heller.
    Da heller en ProJect CD Box RS2T. Det tror jeg er en "killer" av en ølbrikke spinner tross sitt beskjedne utsende.
    DAC i elite divisjonen har du jo.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skjønner at EMC 1-UP frister, og jeg hadde nok ikke syltet ned 55 frognertiere i en Audionet ART G3 CD-spiller om jeg hadde kunnet jeg heller.
    Da heller en ProJect CD Box RS2T. Det tror jeg er en "killer" av ølbrikke spinner tross sitt beskjedne utsende.
    DAC i elite divisjonen har du jo.
    Har fått med meg at flere er imponert over ProJect spilleren. Sikkert det mest rasjonelle valget, mens EC nok handler mest om følelser........og da kan jo EMC 1UP være mest rett for en sart og følsom fyr som meg 😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn