Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.203
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Talking Heads er ett av mine favorittband.
    Den du har der med "filmmusikk" er ikke deres sterkeste, men absolutt verdt å ta vare på. Remain in Light og Fear of Music er de to beste. Har du disse på LP?
    Og så var der jo "Stop Making Sense".
    Så den på bio, da den kom.
    En bio, hvor det dengang var tilladt å røyke + å ta med inn øl fra baren. DET var stort :love:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Talking Heads er ett av mine favorittband.
    Den du har der med "filmmusikk" er ikke deres sterkeste, men absolutt verdt å ta vare på. Remain in Light og Fear of Music er de to beste. Har du disse på LP?
    Har kun Little Creatures på LP, men hvis jeg ikke har kastet den, har jeg fremdeles Stop Making Sense på VHS 😄 Kommer aldri til å glemme introen med Psycho Killer.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Talking Heads er ett av mine favorittband.
    Den du har der med "filmmusikk" er ikke deres sterkeste, men absolutt verdt å ta vare på. Remain in Light og Fear of Music er de to beste. Har du disse på LP?
    *Host* Du må ikke glemme Speaking in Tongues. TH plata som får mest spilletid hos meg.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hatt en liten runde med han Michael på spilleren. Kona begynte å danse på stuegulvet til Beat it……vet ikke om hun forsøkte å signalisere et eller annet, og da ikke, kom og dans. Thriller er definitivt en plate med kvaliteter, men jeg går raskt lei og hos ekte mannfolk rykker det som kjent ikke i dansefoten før man passerer 1,5 i promille.

    Nei, nå er jeg heldigvis på tryggere grunn med reggae og øl. Den Tosh platen som kom inn forleden er knallbra, og øl smaker som kjent best når arbeiderklassen jobber.

    E23CE960-316C-4A17-B34F-5F34F86BE0CD.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Peter Tosh er knall. Prøv "Legalize it" også :cool:
    I will. Har hørt den før, men det er så lenge siden at jeg ikke husker den. Har forresten Mama Africa med Tosh og en Ziggy Marley skive på inngående. PostNord har nå bikket to døgn på 20km, så det blir nok ikke noe denne helgen 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Michael har innspilt bassen i stereo, ikke bare mono slik det som oftest er. Men det vet jo ikke du, med en søbb :cry:.... Måtte ta en ekstra kikk på Rega snurra. Synes den er kul, litt annerledes. Sånn som deg? 😘.. Nyt øl-time, min kveld er foreløpig på Ahus.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Michael har innspilt bassen i stereo, ikke bare mono slik det som oftest er. Men det vet jo ikke du, med en søbb :cry:.... Måtte ta en ekstra kikk på Rega snurra. Synes den er kul, litt annerledes. Sånn som deg? 😘.. Nyt øl-time, min kveld er foreløpig på Ahus.
    Hehe, tøffe tak! Heldigvis spilles den her i huset kun hvert syvende år 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fremdeles jobbes det i Drotningsvik. Poden hadde fått noen vareprøver som han skulle si noe fornuftig om. Han er ikke så glad i øl, men alt går i grisen. Jeg kommer ikke til å kjøpe noen av disse. Nå får det være nok jobb for i dag 😆 Heldigvis er musikken bra 😊

    EBC54929-2283-4739-BA47-D786BFB05E8F.jpeg
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.088
    Antall liker
    32.438
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Flere uker uten øltime på Foldnes 😳 Da er det bare å legge et par rakkere i kjøleskapet så de er klar om noen timer. Tror jaggu jeg også skal snurre litt plater i dag. Da må det først vaskes litt. Ingen skal si at jeg ikke jobber! 😊
    Legge inn? For å drikke i dag???
    jøss, går det an å leve uten minst ti drikkeklare øl permanent i kjøleskapet? Imponerende.

    Selv kan jeg finne på å våkne opp i kaldsvetten midt på natta med den tanken at jeg ikke etterfyllte skapet etter den kveldens væsketapsreparasjon. Grøss og gru! Da må jeg sporenstreks stå opp og gå på kjøkkenet og få gjort unna det viktigste gjøremål i obligatoriske kveldsstellet. Selv om det nesten hver gang viser seg at jeg jo hadde etterfylt likevel, bare glemt det i øl- eller demenståka.

    Det er muligens ikke så viktig å drikke øl, men dedikerte ølhyller i kjøleskapet, det må man ha. Om man ikke har eget ølskap da, det er det beste. Et som piper infernalsk om det er under 50 % fullt.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Legge inn? For å drikke i dag???
    jøss, går det an å leve uten minst ti drikkeklare øl permanent i kjøleskapet? Imponerende.

    Selv kan jeg finne på å våkne opp i kaldsvetten midt på natta med den tanken at jeg ikke etterfyllte skapet etter den kveldens væsketapsreparasjon. Grøss og gru! Da må jeg sporenstreks stå opp og gå på kjøkkenet og få gjort unna det viktigste gjøremål i obligatoriske kveldsstellet. Selv om det nesten hver gang viser seg at jeg jo hadde etterfylt likevel, bare glemt det i øl- eller demenståka.

    Det er muligens ikke så viktig å drikke øl, men dedikerte ølhyller i kjøleskapet, det må man ha. Om man ikke har eget ølskap da, det er det beste. Et som piper infernalsk om det er under 50 % fullt.
    Fikk meg til å tenke på denne.. 👌

    FB_IMG_1657915409292.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skuffelse! Det islandske bandet, Kaleo gav i 2016 ut et veldig bra debutalbum. Langt fra noe hifi-album, men et såpass bra pop/rock album at jeg hørte forbi dette og har spilt det mange ganger.

    25B5D94C-7B4E-4710-979E-5521A781FC8E.jpeg

    De opparbeidet seg raskt et navn med debutalbumet og dro til USA for å jobbe med oppfølgeren. Den kom ut i fjor, uten at jeg fikk det med meg. Fant det ut i går, og gledet meg til en gjennomspilling. Det låt pompøst og jævlig (pompøs musikk og jævlig lyd)! Det skal litt til før jeg «kaster inn håndkleet» på lyd hvis musikken er bra, men dette måtte jeg bare gi meg på. Har egentlig ikke tenkt så mye på the loudness war de siste par årene, men dette Kaleo albumet viser at djevelskapen lever i beste velgående 🙁

    Til skrekk og advarsel 😡

    376B8177-3F73-414E-8BA9-97B37791BA9E.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.201
    Antall liker
    22.869
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Legge inn? For å drikke i dag???
    jøss, går det an å leve uten minst ti drikkeklare øl permanent i kjøleskapet? Imponerende.

    Selv kan jeg finne på å våkne opp i kaldsvetten midt på natta med den tanken at jeg ikke etterfyllte skapet etter den kveldens væsketapsreparasjon. Grøss og gru! Da må jeg sporenstreks stå opp og gå på kjøkkenet og få gjort unna det viktigste gjøremål i obligatoriske kveldsstellet. Selv om det nesten hver gang viser seg at jeg jo hadde etterfylt likevel, bare glemt det i øl- eller demenståka.

    Det er muligens ikke så viktig å drikke øl, men dedikerte ølhyller i kjøleskapet, det må man ha. Om man ikke har eget ølskap da, det er det beste. Et som piper infernalsk om det er under 50 % fullt.
    Kjøleskapet piper ikke, men jeg får vondt i hodet hvis det er under 10 halvlitere der. Fin høyde til å sette tomgodset på har det også…:ROFLMAO:

    3ABDD417-5417-47D1-A002-7C265FC0CADB.jpeg
    84476FFB-5BEE-4828-8CF5-D0777E84D270.jpeg
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.576
    Antall liker
    2.771
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Har hatt en liten runde med han Michael på spilleren. Kona begynte å danse på stuegulvet til Beat it……vet ikke om hun forsøkte å signalisere et eller annet, og da ikke, kom og dans. Thriller er definitivt en plate med kvaliteter, men jeg går raskt lei og hos ekte mannfolk rykker det som kjent ikke i dansefoten før man passerer 1,5 i promille.

    Nei, nå er jeg heldigvis på tryggere grunn med reggae og øl. Den Tosh platen som kom inn forleden er knallbra, og øl smaker som kjent best når arbeiderklassen jobber.

    Vis vedlegget 864958
    Aaah, Peter Tosh har jeg vel strengt tatt ikke hørt nevneverdig mye på siden 80-tallet....
    Satte derfor i gang fyren i går.
    Det ble en herlig stund!

    mvh
    Proffen
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Aaah, Peter Tosh har jeg vel strengt tatt ikke hørt nevneverdig mye på siden 80-tallet....
    Satte derfor i gang fyren i går.
    Det ble en herlig stund!

    mvh
    Proffen
    Så bra! Deilig med litt reggae innimellom, og Peter Tosh er jo en av gutta som gjelder/gjaldt 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Mandager er arbeidsdag også for oss pensjonister. I dag har jeg foruten å slite meg opp kl 0915, bestilt plass på neste lørdags demo av Kerr høyttalere på Duet. De skal demonstrere flere modeller, blant annet disse relativt røslige karene.

    BA50DBE7-C14E-4329-AE84-5C03018B544F.jpeg


    Blir kjekt. Litt skummelt er det at Isak fra Multirom kommer på demoen, da han representerer et merke som kan koste meg en bunke tusenlapper i oppgradering 🤔😊
     

    jmolnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.810
    Antall liker
    5.777
    Spennande desse høgtalarane. Har sett litt på den minste golvståande, men det er eit stykke til næraste forhandlar. Skal ha ei lytterunde ein gong eg er på reisefot.
     
    Sist redigert:

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Spennande desse høgtalarane. Har sett litt på den minste golvståande, men det er eit stykke til næraste forhandlar. Skal ha ei lytterunde ein gong er på reisefot.
    Hørte dem på OHC på høstpuls, ble veldig imponert faktisk. Synes de låt bra der.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    Kerr K102 ser ut som en PMC klone med ATC mellomtone og bånddiskant.
    Jeg vil anta at det er fargen på "føttene" til ekvipasjen som trigger cafteinen ;)
    Ha det moro på demo, og hold avstand til Isak.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hørte dem på OHC på høstpuls, ble veldig imponert faktisk. Synes de låt bra der.
    Høres bra ut! Vi hadde vel ikke veldig forskjellige oppfatninger i Warszawa, så da satser jeg på at Duet også klarer å lokke ut litt godlyd av dem i Bergen 😊
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.808
    Antall liker
    2.374
    Torget vurderinger
    2
    Høres bra ut! Vi hadde vel ikke veldig forskjellige oppfatninger i Warszawa, så da satser jeg på at Duet også klarer å lokke ut litt godlyd av dem i Bergen 😊
    Enig. Takk for sist forresten, det var veldig hyggelig å bli kjent i Warszawa. Du får si fra neste gang du er i Oslo, så kan vi ta etpar pils og høre noen plater:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn