Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kerr K102 ser ut som en PMC klone med ATC mellomtone og bånddiskant.
    Jeg vil anta at det er fargen på "føttene" til ekvipasjen som trigger cafteinen ;)
    Ha det moro på demo, og hold avstand til Isak.
    Hehe, tankene mine gikk også mot PMC og nlykke-loftet 😊
    Selv om jeg selv kan være noe uortodoks i fargevalg på joggesko, behaget pedalene på disse høyttalerne definitivt ikke mitt blikk 😄
    Men, men, men hvis jeg holder meg unna Isak, får jeg jo ikke tak i det jeg har lyst å kjøpe 😳😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det tynnes i rekkene med «ungdomshelter». Nå er Frode Rønli død. Husker med glede noen konserter med Stavangerensemblet på Studentsenteret i Bergen. Jeg var ikke gammel nok så jeg snek meg inn. Kommer aldri til å glemme musikken eller vitaliteten og showet Froddien leverte på scenen (og rundt i salen).
    0C24E844-EA9A-4785-BA54-A3AA45BBFB62.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dagens ansvarsfordeling på Foldnes er helt optimal. Min kone, med støtte fra min sønn forbereder Kveite til forrett og andebryst til hovedrett. Min sønn er ansvarlig for innkjøp og servering av passende vin til maten, mens jeg er musikkansvarlig. Både mat, vin og musikk krever naturligvis høy kompetanse. Jeg tror hele opplegget hadde falt sammen om en uten min ekspertise sto ansvarlig for musikken 😆 Jeg er sulten, så fyrer derfor på med hard-bop og ser om det gir økt tempo på kjøkkenet 😊

    5C9BAC7C-8E17-4F9B-8C38-CAD37E08D8DE.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har min sønn åpnet kveldens tredje flaske med vin. Det bekymrer meg litt. Mye som skal gjøres i morgen. Jeg skal både dusje og hente noen plater på posten. Kjenner på tidsklemmen.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.427
    Antall liker
    12.975
    Da har min sønn åpnet kveldens tredje flaske med vin. Det bekymrer meg litt. Mye som skal gjøres i morgen. Jeg skal både dusje og hente noen plater på posten. Kjenner på tidsklemmen.
    Huff a meg :eek:
    Pass nå på så ikke den belevne herremannen av en sønn tømmer slantene i vasken ;)
    Jeg grøsser på ryggen ennå etter forrige seanse.
    Hils fruen :giggle:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Huff a meg :eek:
    Pass nå på så ikke den belevne herremannen av en sønn tømmer slantene i vasken ;)
    Jeg grøsser på ryggen ennå etter forrige seanse.
    Hils fruen :giggle:
    Ser den! Ble selv like skremt som da jeg så Exorcisten som 16-åring. Han har heldigvis nå også begynt å kjøpe litt vin på Polet, noe som raskt har eliminert tømming av slanter i vasken 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg mener det var K100 som var på Vårpulsen med en 15", spillte med en voldsom pondus og kraft og låt bra i det kanskje litt for lille rommet.
    K100 — Kerr Acoustic
    Da blir det som vanlig litt røsligere i Bergen 😆 Det er vel 12 tommer(e) i begge modellene, men det er røslig nok det for en enkel pensjonist fra landet 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kveite i smørsaus med sellerirotpure, Andebryst med løkkompott og hasselback poteter og deretter litt manchego (selvfølgelig curado) og oliven med balsamicokrem. Akkompagnert fra venstre mot høyre.

    9C5D5A52-B17B-4A63-9D38-AEB6C95009AB.jpeg


    Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke vet hvordan middelklassen har det 😆

    Det eneste som ødelegger er at jeg må se spin-off serien til Ringenes Herre med kona og poden. Da er det jo greit å ha HFS å sløve til på siden 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trur jaggu du har fått spanskesyken.
    Det har åpenbart gått deg til hodet. 🙊
    You need some Ayre. 😊
    Jepp, hadde i sin tid en liten vinkjeller basert hovedsaklig på Ribera del Duero viner. Videre skal vi en tur til Malaga om tre uker og sjekke ut om ting har forandret seg siden poden gikk på skole der. Dagens Kinderegg fra Spania sementerer riktigheten av spanskesyke. På tide med en tur til Sicilia og utforske den skumle Nero d’Avola syken 😄
    Jeg trenger helt klart litt luft for det rykker i bankkortet etter et nytt skudd med Ayre 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har hatt litt utfordringer med pumpen på Degritteren min, så i dag har det vært litt rengjøring med tannbørste og gjennomkjøring med eddik-blanding. Fikk i dag også fått inn en liten bunke plater jeg kjøpte i et øyeblikk av kjedsomhet. Tre av dem er dubletter, så det blir nok bare Peter Tosh og kanskje Ziggy Marley som beholdes.

    2CDD47FC-07FB-4240-A994-90882B9D1352.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forsiden i avisene preges av at Kaizers kommer sammen igjen og at Lysbakken ikke tar gjenvalg. Gir meg litt sommerfølelse når vi nå har agurktid i november 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kom en pakke fra Stereofil i dag. Kjøpte nye belter til min Rega RP10 for rundt tre år siden. Dette var white belts, som visst skulle være da shit på den tiden, men testet forleden RPM appen hvor den snurret med 33,8 og wow/flutter på 1,08%. Har ikke vært så ille tidligere, og tenkte da jeg kunne forsøke de nye reference beltene som jeg har hørt positive ting om.

    Snurrer nå med 33,39 og wow/flutter på 0,1 prosent. Det er vel innenfor hva Rega garanterer for denne spilleren. Hørte ikke noe gærnt med lyden tidligere og heller ikke i dag. Må vel nerde litt frem og tilbake mellom beltene for å høre eventuelle forskjeller. Tviler på om jeg gidder, men den nye RPM-målingen er god for sjelefreden 😊

    5E586061-6554-4FF5-BD5F-9F1A4AAD10B7.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    1.924
    Torget vurderinger
    1
    Host, hark og fnis:
    Screenshot_20221105_144707_com.AM.AM.RPMSpeed.jpg
    Betyr det at vi har like god spiller?
    Kjekt å se at pensjonisten nerder litt.
    Ser at det er bare å skalke lukene og bedrive innesysler.

    Ha en fortreffelig aften

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Host, hark og fnis:
    Vis vedlegget 866616
    Betyr det at vi har like god spiller?
    Kjekt å se at pensjonisten nerder litt.
    Ser at det er bare å skalke lukene og bedrive innesysler.

    Ha en fortreffelig aften

    Atle
    Å faen, er visst bare å kaste dritten 😆

    Ja, er litt fuktig på vestlandet. Ser østlendingene sutrer over regnet for tiden. Har hørt at Dagsrevyen dropper kveldens innslag om valget i USA til fordel for en lengre reportasje om noen litt ugne regnbyger på Majorstuen. Selv kan jeg ikke skalke lukene helt. Må etter hvert på nok en tur med, Pelsdotten. Vi får se hvor langt det blir. Han er atskillig mer sutrete i regnet enn jeg 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    1.924
    Torget vurderinger
    1
    Michael Fremmer personlig har jo gått god for den så det går val ann å leve med den. Ha en god tur med pelsdotten.

    Atle
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.490
    Antall liker
    15.205
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Mandager er arbeidsdag også for oss pensjonister. I dag har jeg foruten å slite meg opp kl 0915, bestilt plass på neste lørdags demo av Kerr høyttalere på Duet. De skal demonstrere flere modeller, blant annet disse relativt røslige karene.

    Vis vedlegget 865912

    Blir kjekt. Litt skummelt er det at Isak fra Multirom kommer på demoen, da han representerer et merke som kan koste meg en bunke tusenlapper i oppgradering 🤔😊
    Hørte Kerr Accoustics på OHC for et drøyt år siden og det var tøft, fint og oppløst på en gang! En raffinert rocker er inntrykket mitt etter den demoen(y) Pratet så vidt med konstruktøren og han var ikke gamle karen, d.v.s sikkert et par tiår yngre en meg:LOL: Spennende å høre dine inntrykk etter demoen.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hørte Kerr Accoustics på OHC for et drøyt år siden og det var tøft, fint og oppløst på en gang! En raffinert rocker er inntrykket mitt etter den demoen(y) Pratet så vidt med konstruktøren og han var ikke gamle karen, d.v.s sikkert et par tiår yngre en meg:LOL: Spennende å høre dine inntrykk etter demoen.
    Jeg tror jeg kommer til å synes de er knallbra. Har allerede forelsket meg i beskrivelsen “raffinert rocker” og kommer nok til å ha vanskeligheter med å høre forbi det 😄
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.934
    Antall liker
    17.210
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Kom en pakke fra Stereofil i dag. Kjøpte nye belter til min Rega RP10 for rundt tre år siden. Dette var white belts, som visst skulle være da shit på den tiden, men testet forleden RPM appen hvor den snurret med 33,8 og wow/flutter på 1,08%. Har ikke vært så ille tidligere, og tenkte da jeg kunne forsøke de nye reference beltene som jeg har hørt positive ting om.

    Snurrer nå med 33,39 og wow/flutter på 0,1 prosent. Det er vel innenfor hva Rega garanterer for denne spilleren. Hørte ikke noe gærnt med lyden tidligere og heller ikke i dag. Må vel nerde litt frem og tilbake mellom beltene for å høre eventuelle forskjeller. Tviler på om jeg gidder, men den nye RPM-målingen er god for sjelefreden 😊

    Vis vedlegget 866611
    Merker på pianostykker at ting ikke er helt på stell her heller. Nytt reim? Jeg er en gnier og satser på at spilleren tilpasser seg vær-/temperaturskiftet snart🤓. Spiller CD i mellomtiden!
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.574
    Antall liker
    27.658
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du har bare flaks, @Karmana !
    Med Rega rakleverk så skal det ikke mer til enn at naboen nyser eller frua fiser så er både hastighet, wow og flutter i ulage igjen.
    Nyt det mens du kan. 😅

    mvh
    Har du montert en Rega pickup hører du ikke forskjell likevel. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

    Mvh

    Edit: Sorry RoDa, Karmana. Mener ikke at Rega er dårlig, kunne bare ikke motstå en sånn lissepasning...... :)
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.178
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du har bare flaks, @Karmana !
    Med Rega rakleverk så skal det ikke mer til enn at naboen nyser eller frua fiser så er både hastighet, wow og flutter i ulage igjen.
    Nyt det mens du kan. 😅

    mvh
    Ja, vi lever et tøft liv, Rolf! Underskattet og sjikanert av vinylfiffen, men vi vet bedre. Gandis rigiditet gjør at det spiller fortreffelig hos oss, mens de andre bare tror spilleren deres er riktig innstilt 😊😆
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.952
    Antall liker
    27.972
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Du har bare flaks, @Karmana !
    Med Rega rakleverk så skal det ikke mer til enn at naboen nyser eller frua fiser så er både hastighet, wow og flutter i ulage igjen.
    Nyt det mens du kan. 😅
    Jeg har aldri fått satt ord på hvorfor det ikke har vært noen Rega-spiller innom her noen gang, men der satt den!

    😂😂😂
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn