Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Av en eller annen idiotisk grunn våknet jeg kl 6 i dag 😳 Hadde ikke mer enn fått sukatene ut av øynene før strømmen gikk 😡 Ingen musikk, ingen kaffe og levering på toalettet i stummende mørke 😡 Kjenner at denne dagen bare kan bli bedre 😊
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.275
    Antall liker
    105.736
    Torget vurderinger
    23
    Du får gjøre som oss andre som bor primitivt; tygge bønnene og spytte de opp i svartkjelen, og koke kaffen over bålet. Kan det være så vanskelig da??? Hrmf.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du får gjøre som oss andre som bor primitivt; tygge bønnene og spytte de opp i svartkjelen, og koke kaffen over bålet. Kan det være så vanskelig da??? Hrmf.
    Lettere med bål for deg når du bor i et område hvor sinte naboer brenner bildekk i gatene, og tung rap-musikk gjør at man også våkner uten kaffe 😊
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Bra ting ordnet seg, var virkelig så vi både hørte og så fortvilelsen
    over fjelltoppene der i vest.
    1692954280134.jpeg

    Får bare håpe at du rekker å gjøre rent før madammen kommer hjem.
    1692954657081.jpeg


    Sliter du med å bli ferdig er det sikkert hjelp å få hos hertugen, han har sikkert noen å låne bort.
    1692954955499.jpeg

    Ja, jeg vet, jeg er omtenksom.
    Da får vi håpe at herren ikke får varige skader av dagens noe traurige start.
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    659
    Antall liker
    2.094
    Torget vurderinger
    1
    På bkk sine sider står det at de leter etter feilen, det kan muligens dreie seg om tvilsomt audio utstyr i Foldnes området.....

    Ha en flott dag på tross

    Atle
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.094
    Antall liker
    61.131
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    K
    Vi har heldigvis bensinstasjon i nærheten……..

    Vis vedlegget 946177

    ………og lys på toalettet til Pelsdotten 😆

    Vis vedlegget 946179
    De er vel nokså avhengig av strøm de også?
    De har kanskje dieselaggregat på bensinstasjonen.? 🙄😆

    Maja ble litt misunnelig over lyset på do.
    Du vet hvor mye gatelys det er her hos oss.
    Vi lever i mørket.
    Kanskje pelsdotten er kandidat til neste års kalender?
    IMG_20230825_125843.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.094
    Antall liker
    61.131
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå tror jeg du tar feil av Bergprekenen og Bergenprekenen. 🙄😊

    Duvel-glass, ser jeg.🙂
    Eller LaChouffe er det vel.. Med nisse.

    Fikk dette i limited utgave på et skjenkested i Belgia.
    IMG_20230825_160217.jpg

    Med musikkmotiv og høyttalere og greier. Synd at det er tomt, men det går an å gjøre noe med etter at bilen er satt i garasjen.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå tror jeg du tar feil av Bergprekenen og Bergenprekenen. 🙄😊

    Duvel-glass, ser jeg.🙂
    Eller LaChouffe er det vel.. Med nisse.

    Fikk dette i limited utgave på et skjenkested i Belgia.
    Vis vedlegget 946241
    Med musikkmotiv og høyttalere og greier. Synd at det er tomt, men det går an å gjøre noe med etter at bilen er satt i garasjen.
    Tøft glass! Fortjener helt klart noe innehold på en fredag 😊

    Det var kanskje ikke helt sånn det ble nedskrevet etter Bergprekenen, men jeg er helt sikker på at min tolkning er hva han egentlig mente å si.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå svinger det! Bredbeint rock fra det Herrens år 2023 etter Kristus. Ikke noe for dem som liker Hubbe Hankuk, Vær Melding eller halvgamle jazz-tupper som gjør seg til for å tjene en slant på gamle kåte gubber 😆

    IMG_1545.jpeg
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Nå svinger det! Bredbeint rock fra det Herrens år 2023 etter Kristus. Ikke noe for dem som liker Hubbe Hankuk, Vær Melding eller halvgamle jazz-tupper 😆

    Vis vedlegget 946271
    Nå er det flere av oss som både evner å ha flere tanker i hodet, kan multitaske og
    like ulike musikk stiler.
    Dette var friskt og morsomt å høre på, vet ikke hvorfor men jeg tenker på Lou Reed, lydbildet
    på denne låta?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nå er det flere av oss som både evner å ha flere tanker i hodet, kan multitaske og
    like ulike musikk stiler.
    Dette var friskt og morsomt å høre på, vet ikke hvorfor men jeg tenker på Lou Reed, lydbildet
    på denne låta?
    Hodet mitt var også innom Lou Reed et par ganger da jeg spilte albumet 😊
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.111
    Antall liker
    27.849
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Har aldrig vært i Bergen by, kun ute på noen forblåst sted der vi bygget platformer Hanøytangen?😝 Fikk egentlig allerede da nok av brei kjeftete skorrete vestlendinger🙄 men du får meg nesten og omvurdere dette🤔 sikker på att du ikke har noe østligere fylke i blodlinjen🙂
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Stokk om litt i hodene deres så ligner de plutselig på Rolling Stones.
    Med steelgitar og det hele. 🙃
    Svingte dette, og Stones referansen var helt klart ikke ueffen………..foruten at Stones nok ikke vil skrive under på refrenget om at når du er blitt for gammel til å spille, vil du ønske du hadde en skikkelig jobb 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I morgen settes kursen mot Innlandet for et par dager der, og deretter en svingom innom Tiggerstaden før retur til Bergen på torsdag. Skal bli kjekt å treffe haifai-kompiser igjen. Det blir totalt fravær av sex, stort sett kun øl, men forhåpentligvis såpass mye rock’n’roll at jeg ikke ser ut som Mitch McConnell når jeg kommer hjem 😊

    IMG_4870.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Da har man fått satt ræven godt til rette i lyttestolen etter noen veldig fine dager på Innlandet og i Tiggerstaden. Noe av det triveligste med denne hobbyen er alle de kjekke folkene man møter og @bluesbreaker, @srtorp, @gismo og @_RoDa_ er definitivt i denne kategorien!

    Foruten det sosiale, god mat og god drikke har jeg hvilt øret til disse oppsettene:

    IMG_4876.jpeg
    IMG_4882.jpeg
    IMG_4888.jpeg


    Hvilket var så det beste av disse tre anleggene………….trommevirvel………alle tre på hver sin måte 😊

    Det var ikke bare tobeinte man traff på turen, firbeinte var også hjertelig tilstede.

    IMG_4879.jpeg
    IMG_4884.jpeg


    Det var også firbeinte på Finnskogen, men de var mindre dannet enn hundene på Hamar og i Blåskogen.

    IMG_1546.jpeg


    Prisen for det mest omtenksomme tweaket går til gismo som stilte med godteposer på sengen til gjestene 🥰

    IMG_4896.jpeg


    Da er det bare å glede seg til man treffe flere av de samme folkene og mange andre trivelige i Warszawa om et par måneder 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Onsdag kjørte Bluesbreaker og jeg til Oslo for å høre på et riktig så bøst oppsett. Verdens triveligste eier er ikke interessert i at oppsettet eksponeres så da blir det ingen bilder og kun et par betraktninger om opplevelsen. Jeg antar oppsettet er noe av det røsligste og mest påkostede i kongeriket (sikkert noen DIY oppsett som er røsligere), og det spilles kun vinyl. Jeg var mer enn nysgjerrig/skeptisk på hvordan dette oppsettet kunne spille i en stue av norsk normalstørrelse. Heldigvis var bekymringen grunnløs. Noen moderate akustikkmoduler og en eier som vet hva han driver med…….voila……englesang og trøkk uten unoter…….eller behov for DSP 😊 Tror aldri jeg har hørt et så avsindig trøkk i en vanlig stue og resten av lydbildet var også av det ypperste slaget…….og til og med med luftighet og friskhet oppover i frekvens. Det er bare så kjekt å komme til folk som både kan og vil «ta den helt ut», og ikke minst……oppnår et vellykket resultat 😊

    Forsøkte meg på å streame noe finsk prog som ble spilt på onsdag. Tror bare jeg driter i det. Det låt avsindig fett på onsdag, men relativt tannløst hos meg.

    IMG_1547.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.094
    Antall liker
    61.131
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Tasavallan Presidenti skal inn på vinyl.
    Ga opp streaming på den jeg også.
    Ikke sjans for at det kan bli samme opplevelsen som der vi var, men den har gitt meg kløe...

    Vi hadde det jævli koselig disse dagene.
    Takk for samværet. 👌
    R.
    Finsk prog har jeg lite erfaring med, unntatt noe vagt minne fra broderns samling som har noen skiver med Jukka Tollonen.
    Må vel etterhvert også prøve denne :
    IMG_20230830_195133.jpg

    😆
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.502
    Antall liker
    13.348
    Ja, jeg får vil si velkommen etter hva finsk prog angår gutter :cool:
    Finske Wigwam var et meget bra band, og man har opptil flere album av dem i samlingen.
    Så det er bare å ta turen nedom Blues.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.094
    Antall liker
    61.131
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ja, jeg får vil si velkommen etter hva finsk prog angår gutter :cool:
    Finske Wigwam var et meget bra band, og man har opptil flere album av dem i samlingen.
    Så det er bare å ta turen nedom Blues.
    Tusen takk! 👍😊
    Nå må du huske på at ingen av oss er så gamle at dette er barnelærdom.
    Fint å oppdage nye greier.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.111
    Antall liker
    27.849
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Tasavallan Presidenti skal inn på vinyl.
    Ga opp streaming på den jeg også.
    Ikke sjans for at det kan bli samme opplevelsen som der vi var, men den har gitt meg kløe...

    Vi hadde det jævli koselig disse dagene.
    Takk for samværet. 👌
    R.
    Finsk prog har jeg lite er med unntatt noe vagt fra broderns samling som har noen skiver med Jukka Tollonen.
    Må vel etterhvert også prøve denne :
    Vis vedlegget 948109
    😆
    Finsk progg ja :rolleyes: husker tilbake i -77 det var gratis konsert i VGS samlings Aula, stor stas og få gå på konsert den gangen(y) men dessverre ikke noe musikk som traff en nyforelsket pønker og sitte og høre på Jukka Tolonen Band:unsure: men nå er sirkelen sluttet ett par fine gode JT plater i samlingen:giggle:
    Året etter spillte KSMB en Søndag kveld på samme stedet en forrykende konsert som virkelig traff:love:
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tasavallan Presidenti skal inn på vinyl.
    Ga opp streaming på den jeg også.
    Ikke sjans for at det kan bli samme opplevelsen som der vi var, men den har gitt meg kløe...

    Vi hadde det jævli koselig disse dagene.
    Takk for samværet. 👌
    R.
    Finsk prog har jeg lite er med unntatt noe vagt fra broderns samling som har noen skiver med Jukka Tollonen.
    Må vel etterhvert også prøve denne :
    Vis vedlegget 948109
    😆
    Wigwam syntes jeg ikke var like kult som TS…..men samværet var veldig bra alle dagene! 😃 Blir bra i Warszawa! Masse god haifai og kjente og ukjente rundt et 16-manns bord 🥰
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    66.568
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Finsk progg ja :rolleyes: husker tilbake i -77 det var gratis konsert i VGS samlings Aula, stor stas og få gå på konsert den gangen(y) men dessverre ikke noe musikk som traff en nyforelsket pønker og sitte og høre på Jukka Tolonen Band:unsure: men nå er sirkelen sluttet ett par fine gode JT plater i samlingen:giggle:
    Året etter spillte KSMB en Søndag kveld på samme stedet en forrykende konsert som virkelig traff:love:
    Vi har jo et par fellesnevnere på musikalsk oppvekst, og jeg ble også eksponert for den godeste Jukka midt i pønketiden…..og det traff veldig langt fra skiven. Får kanskje forsøke igjen og sjekke ut om jeg er blitt voksen 🤔😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.623
    Antall liker
    3.779
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Fint å høre at du kom deg velberget hjem fra det store Østland, vi var bekymret. Men så er det vel også mest nedoverbakke hjemover. 😉

    Artig å høre om alle anleggene, men vil selv ikke reise rundt for å høre hva jeg mangler. Bedre å leve i lykkelig uvitenhet.

    Finland har mye bra, men ringte ingen bjelle hos min bedre halvdel om Tasevallan. Uansett: var så heldig å oppleve Lenni-Kalle Taipale på en konsert laaaangt inne i den finske ødemarka sammen noen av de beste finske musikerne - som slapp seg løs med ganske store mengder fluidium. Var en fantastisk musikalsk opplevelse.

    Klippet er ikke derfra, men uansett…. 😊

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn