Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.969
    Antall liker
    66.555
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fint å høre at du kom deg velberget hjem fra det store Østland, vi var bekymret. Men så er det vel også mest nedoverbakke hjemover. 😉

    Artig å høre om alle anleggene, men vil selv ikke reise rundt for å høre hva jeg mangler. Bedre å leve i lykkelig uvitenhet.

    Finland har mye bra, men ringte ingen bjelle hos min bedre halvdel om Tasevallan. Uansett: var så heldig å oppleve Lenni-Kalle Taipale på en konsert laaaangt inne i den finske ødemarka sammen noen av de beste finske musikerne - som slapp seg løs med ganske store mengder fluidium. Var en fantastisk musikalsk opplevelse.

    Klippet er ikke derfra, men uansett…. 😊

    Kan aldri føles som oppoverbakke å returnere til den rettmessige hovedstad! 😃
    Jeg har egentlig ikke noe problem med å høre på oppsett som låter bedre enn mitt eget……..noe skal man ha igjen for å bli eldre å bevege seg mot gullfisk-hukommelse 😆 Synes alltid det er kjekt å høre på god haifai og glede meg på andres vegne, og litt lærer man alltid på veien, og ikke minst; man blir kjent med mange trivelige folk.
    Sikkert kjekt å være på konsert med den gjengen der, men tror aldri piano blir min greie……..selv om jeg gikk på en kraftig smell da det ble spilt noe piano-drevet på onsdag 😳😊
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.092
    Antall liker
    61.128
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Enig med deg, Karmana.
    Vi sitter ikke å river oss i håret pga mangler i eget anlegg.
    Det er artig å høre hva andre får til enten det er store systemer, eller mer beskjedne greier.
    Det er interessant å høre andre oppsett enn sitt eget, og eneste veien for å finne ut hvilken vei man vil gå, hvis man ønsker å ta det lengre enn det man har.

    Pianodrevne greier på onsdag var bl.a. dette:

    Det svingte noe infernalsk. 😎😆
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.563
    Antall liker
    12.966
    Sted
    Sørlandet
    Takk for fine bilder og beskrivelser. Å lytte til andres anlegg og musikk er noe jeg finner svært inspirerende og interessant. Faren for at man ikke ser skogen for bare trær er jo definitivt tilstede.

    Nå er det ikke lenge til jeg beinflyr opp og ned etasjene på minst to hoteller i Polen og jeg gleder meg! 25 - 35k skritt messe.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.969
    Antall liker
    66.555
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fant ut at jeg skulle ta meg et lite krus malt……….Light and smooth, complex smoky tast with a soft note of malt and nuttiness……..kjøss meg et visst sted! Skulle tro det var en kabel-reklame. Makan til skvip! Vel var den billig, men skulle liksom være et godt kjøp. Får fyre på med noen isklumper slik at jeg får ned jævelskapet. Man er tross alt norsk og brennevin kaster man ikke…….men denne her går en usikker skjebne i møte. Verre ble det da jeg også satte på Suede. Jeg visste at de er veldig langt fra stjernehimmelen på lydkvalitet, men kom igjen, jeg lurte seriøst på om det var noe galt med oppsettet. Jeg har et hakk i revolverskjeftet på en smått legendarisk konsert med Suede og liker dem riktig så godt, men dette går det bare ikke an å høre på (selv om jeg mener god musikk skal spilles selv om lydkvaliteten er dårlig). Å nei til vinylhodene, det er ikke uten grunn at jeg solgte dobbeltalbumet mitt med The Best of Suede. Dårlig whisky og møkkalyd går opp i en høyere enhet av dritt. Her må det spilles Stranglers (igjen) 😊

    IMG_4911.jpeg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.969
    Antall liker
    66.555
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Uff da @Karmana 😞 Skulle vært som i matte der to minus blir pluss, da hadde du plutselig hatt god lyd og noe godt i glasset ;) Håper resten av kvelden ble bedre!
    Ser den. Spiller Roy Buchanan etter tips fra vinylmannen. Funker gull, men tørr ikke skifte til god whisky da jeg er redd for at 1+1 blir 3 😆
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.828
    Antall liker
    6.632
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    6
    Fant ut at jeg skulle ta meg et lite krus malt……….Light and smooth, complex smoky tast with a soft note of malt and nuttiness……..kjøss meg et visst sted! Skulle tro det var en kabel-reklame. Makan til skvip! Vel var den billig, men skulle liksom være et godt kjøp. Får fyre på med noen isklumper slik at jeg får ned jævelskapet. Man er tross alt norsk og brennevin kaster man ikke…….men denne her går en usikker skjebne i møte. Verre ble det da jeg også satte på Suede. Jeg visste at de er veldig langt fra stjernehimmelen på lydkvalitet, men kom igjen, jeg lurte seriøst på om det var noe galt med oppsettet. Jeg har et hakk i revolverskjeftet på en smått legendarisk konsert med Suede og liker dem riktig så godt, men dette går det bare ikke an å høre på (selv om jeg mener god musikk skal spilles selv om lydkvaliteten er dårlig). Å nei til vinylhodene, det er ikke uten grunn at jeg solgte dobbeltalbumet mitt med The Best of Suede. Dårlig whisky og møkkalyd går opp i en høyere enhet av dritt. Her må det spilles Stranglers (igjen) 😊

    Vis vedlegget 948466
    Tung dag 😳
    Kom på noen av historiene til gillien (lakseguiden) på stedet som en kompis kjøpte i Aberlouyr, langs River Spey for en del år siden. Han var 90 år og hadde fortalt ei skrøne eller to før, for å si det mildt. Han delte livet - ikke bare whisky, men selve livet - inn i tre:
    Firewater
    Everyday whisky og
    Good whisky
    Tror jeg vet hvilken kategori den drammen din havner i.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.969
    Antall liker
    66.555
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tung dag 😳
    Kom på noen av historiene til gillien (lakseguiden) på stedet som en kompis kjøpte i Aberlouyr, langs River Spey for en del år siden. Han var 90 år og hadde fortalt ei skrøne eller to før, for å si det mildt. Han delte livet - ikke bare whisky, men selve livet - inn i tre:
    Firewater
    Everyday whisky og
    Good whisky
    Tror jeg vet hvilken kategori den drammen din havner i.
    Hehe, Stranglers og Roy Buchanan gjorde/gjør kvelden langt fra tung, men whiskyen passer helt klart i første kategorien, eller som jeg tenker om den, glimrende til karsk 😆
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Ser den. Spiller Roy Buchanan etter tips fra vinylmannen. Funker gull, men tørr ikke skifte til god whisky da jeg er redd for at 1+1 blir 3 😆
    Kjekt at ens beskjedne forsøk på musikkbidrag bærer frukter, da er ikke alt forgjeves.
    Håper du kommer deg gjennom kvelden uten for store traumer.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.969
    Antall liker
    66.555
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et par ærender passet godt med hvor en kar som solgte litt plater på Finn holdt til. Selger var primært samler (av forskjellig), som var gått lei, så de fleste av platene var forseglet, mens de resterende kan knapt ha vært spilt 😊

    Joe Bonamassa går rett i salgskassene (ikke min greie), De Musikalske Dvergene har jeg selvfølgelig fra før og blir kanskje en gang gitt i gave til noen på østsiden av fjellene som trenger dannelse og Orbo & the Longshots hører heller ikke til på Foldnes. De fire med ZZ Top vurderes mot oppholdstillatelse (har jo noen andre av dem fra før). Må streame den med Ryan Adams før jeg bestemmer meg. Tribute albumet med Eric Clapton og venner for JJ Cale sprettes nok en mørk høstkveld med litt rødvin i glasset. Alt i alt så var det vel plateselgeren og ikke platekjøperen i meg som slo til, og hovedgrunnen var platen med Kåre og Huleboerne 😊

    IMG_4920.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.092
    Antall liker
    61.128
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ZZTop må da være topp på Babel høyttalerne? 🤩
    Jeg kjenner igjen Tegas, Deguello og El Loco. Hvilken er den siste? ( Den med dama.)
    Er forresten ganske bra den Bonamassa i Royal Albert Hall.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.969
    Antall liker
    66.555
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    [
    ZZTop må da være topp på Babel høyttalerne? 🤩
    Jeg kjenner igjen Tegas, Deguello og El Loco. Hvilken er den siste? ( Den med dama.)
    Er forresten ganske bra den Bonamassa i Royal Albert Hall.
    Den Bonamassa platen har jeg solgt en gang tidligere, og da er det vel ingen grunn til ikke å gjenta det 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.969
    Antall liker
    66.555
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.275
    Antall liker
    105.736
    Torget vurderinger
    23
    Sikkert veldig lokalt det herredømmet... ca. husnummeret vil jeg tro 🤔 Sånn som her, hvor det er enda mer begrenset til deler av huset bare 😕
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Så voldsomt er det ikke, ingen grunn til å hause opp stemningen.
    Karma får da jaggu klare seg på pensjonen som oss andre
    Den aktuelle skiva, hva som er dyrt er jo selvsagt et definisjons spørsmål?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn