Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.558
    Antall liker
    89.479
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    God tur til høyfjellet. Regner med at du får god utsikt til folkeskikken østover! 😁👍
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Karmana går i inngrep med såkalt etablerte sannheter. Helgetur på Hardangervidda skal liksom være sunt og godt for helsen. Dette er bare tull! Jeg føler meg i dag småkvalm og skjelver på hendene!

    IMG_4947.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.092
    Antall liker
    61.121
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Karmana går i inngrep med såkalt etablerte sannheter. Helgetur på Hardangervidda skal liksom være sunt og godt for helsen. Dette er bare tull! Jeg føler meg i dag småkvalm og skjelver på hendene!

    Vis vedlegget 950884
    FOR stor og tung sekk?
    Du får ønske deg en slik Camelbak. 😊
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.819
    Antall liker
    28.938
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Karmana går i inngrep med såkalt etablerte sannheter. Helgetur på Hardangervidda skal liksom være sunt og godt for helsen. Dette er bare tull! Jeg føler meg i dag småkvalm og skjelver på hendene!

    Vis vedlegget 950884
    Har Admiralen deltatt i "Sjøslaget på Hardangervidda"? Vanker det en deltakermedalje med tid og stunder?
    Mvh
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    For lite, for sent , av alt.:confused:
    Ellers skulle man tro at en tidligere marinegast var vant til utsikt,
    sannheten er vel heller at gasten rota rundt i en eller annen vestlandsfjord i en robåt??:cool:
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    654
    Antall liker
    783
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    For lite, for sent , av alt.:confused:
    Ellers skulle man tro at en tidligere marinegast var vant til utsikt,
    sannheten er vel heller at gasten rota rundt i en eller annen vestlandsfjord i en robåt??:cool:
    Jeg kan kun se Ustevatnet på et av bildene her, som er rundt 1000 moh. høyere enn Hardangerfjorden.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har kost meg med litt musikk før det skal tasses rundt i nærområdet med vårt firbeinte barnebarn. Dette albumet med Cari Cari vokser mer og mer på meg. Skikkelig variert og melodiøst. Hvis du sliter med å finne noe å høre på, kan denne så absolutt være et godt alternativ 😊

    IMG_1556.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kommer nok aldri til å få en musikalsk slagside mot piano. Denne her fungerer likevel både til konsentrert lytting og som nå, smårapende i TV stolen etter en god middag. Dvergen var en konge på tangentene (takk for tips til Sluket) og kan lyttes til når som helst……..i motsetning til skaller som Hubbe Hankuk som aldri kommer forbi dørvakten på Foldnes (foruten noe plater som snek seg inn i et ubevoktet øyeblikk, og naturlig nok har ingen kjøpere meldt seg) 😊

    IMG_1557.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.683
    Antall liker
    16.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Michel Petrucciani kan jeg skive mye om og høre enda mer på og om🎹 Et vidunderbarn mot alle odds som levde og spilte som om hver dag skulle være hans siste. Han ble så vidt 36 år, men etterlot seg heldigvis en stor katalog vi kan nyte👏 De siste årene så er det mange som mener at hans opptredener bar preg av å spille litt fort. Akkurat som om han viste at hans tid snart var omme og at han måtte spille så mye som mulig den gjenværende tiden! Han spilte med mange forskjellige besetninger og de fleste var meget gode. Mange setter Trio in Tokyo høyt, mens andre trekker frem hans duett med NHØP🙌 Ble jammen inspirert selv og setter på Music😊

    IMG_4158.jpeg
     
    Sist redigert:

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    659
    Antall liker
    2.093
    Torget vurderinger
    1
    Kjekt at et snev av høykultur sniker seg inn i det karmanske hjem. Registrerer at det ofte blir nytt dyre viner til punkrock i designstolen. Litt jazz så gir alt mening?

    Høres ut som formen er bedre.

    Mvh Atle, laugets jazzalibi.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjekt at et snev av høykultur sniker seg inn i det karmanske hjem. Registrerer at det ofte blir nytt dyre viner til punkrock i designstolen. Litt jazz så gir alt mening?

    Høres ut som formen er bedre.

    Mvh Atle, laugets jazzalibi.
    Faen ikke mye pønk her! Begynner å bli en haifai-nisse så det går altfor mye i flinkis-musikk, inkludert jazz 😳 Men, angående formen har du rett. Den er på oppadgående 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du burde jo gi han Hankuk en sjanse eller to til synes jeg! Hva med dette albumet som nylig ble sluppet på vinyl for første gang. Her er tolkninger av alt fra Nirvana til Beatles.
    Vis vedlegget 951220
    Hmmmm, toget er nok gått, men tolkninger fra Nirvana til Beatles høres jo litt spennende ut………hvis han da ikke drar det langt ut i funk og fusion sfæren, kun spiselig for dem med et rikt indre liv 😎😊
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.275
    Antall liker
    105.734
    Torget vurderinger
    23
    Michel Petrucciani kan jeg skive mye om og høre enda mer på og om🎹 Et vidunderbarn mot alle odds som levde og spilte som om hver dag skulle være hans siste. Han ble så vidt 36 år, men etterlot seg heldigvis en stor katalog vi kan nyte👏 De siste årene så er det mange som mener at hans opptredener bar preg av å spille litt fort. Akkurat som om han viste at hans tid snart var omme og at han måtte spille så mye som mulig den gjenværende tiden! Han spilte med mange forskjellige besetninger og de fleste var meget gode. Mange setter Trio in Tokyo høyt, mens andre trekker frem hans duett med NHØP🙌 Ble jammen inspirert selv og setter på Music😊

    Vis vedlegget 951213
    Hans desidert beste soloalbum er dobbeltcd'en innspilt live i Paris, november 1994. Jeg var der - eneste gang jeg fikk oppleve ham på scenen. Fantastisk. Han likte ikke applaus noe særlig, og på denne konserten åpnet han med en rundt 40 min. lang intro 🤣🤣

    20230912_234552.jpg


    Dette er også solo piano. Han var en stor fan av Ellington og mange av hans innspillinger bar preg av dette både i spillestil og i coverversjonene. (Beste utgavene er å høre på ovennente cd dog)

    20230912_235042.jpg
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.275
    Antall liker
    105.734
    Torget vurderinger
    23
    Hva angår Foldnesfrikerens manglende forståelse og toleranse for Hancock's "Headhunter" så forbigår jeg dette i stillhet og lar tiden jobbe for saken. Kanskje en dag.... Men jeg har ikke det store håpet. Mht. trådeiers uttalte musikkpreferanser så kan det se ut som han mangler det s.k. "Groove-genet" (C) Sluket. 🤭
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.092
    Antall liker
    61.121
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Helt klart nytteløst! I tillegg til de to platene jeg har for salg med ham, har jeg vært på Jomfrutur med mannen og også vært utsatt for hans Hodejegere 😎😊
    Riktig det.😆👍 Den Headhunters-plata ble spilt der vi var så heldige å få en skjellsettende hifi - opplevelse for ikke så lenge sida.
    Det var ellers ganske mye pianojazz i det huset. Bl.a. :
    Der går det unna! 🙂
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    9.001
    Antall liker
    16.809
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Hva angår Foldnesfrikerens manglende forståelse og toleranse for Hancock's "Headhunter" så forbigår jeg dette i stillhet og lar tiden jobbe for saken. Kanskje en dag.... Men jeg har ikke det store håpet. Mht. trådeiers uttalte musikkpreferanser så kan det se ut som han mangler det s.k. "Groove-genet" (C) Sluket. 🤭
    Det er ikke bare trådeier som sliter med Headhunters. Jeg synes heller ikke den er noe særlig.
    Takin' Off og Empyrean Isles derimot, er høyt oppe på jazz lista mi.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva angår Foldnesfrikerens manglende forståelse og toleranse for Hancock's "Headhunter" så forbigår jeg dette i stillhet og lar tiden jobbe for saken. Kanskje en dag.... Men jeg har ikke det store håpet. Mht. trådeiers uttalte musikkpreferanser så kan det se ut som han mangler det s.k. "Groove-genet" (C) Sluket. 🤭
    Jeg er dessverre utstyrt med en genfeil fra fødselen. Dette gir seg utslag i en manglende o og e i Groove. Jeg har derfor ent opp med det mindre musikalske Grov i kjeften genet 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hans desidert beste soloalbum er dobbeltcd'en innspilt live i Paris, november 1994. Jeg var der - eneste gang jeg fikk oppleve ham på scenen. Fantastisk. Han likte ikke applaus noe særlig, og på denne konserten åpnet han med en rundt 40 min. lang intro 🤣🤣

    Vis vedlegget 951245

    Dette er også solo piano. Han var en stor fan av Ellington og mange av hans innspillinger bar preg av dette både i spillestil og i coverversjonene. (Beste utgavene er å høre på ovennente cd dog)

    Vis vedlegget 951246
    Det begynner å bli en god del år siden jeg plukket opp Petrucciani etter tips fra deg. Spilles med ujevne mellomrom på Foldnes. Live innspillingen fra Paris har jeg spilt tidligere (er vel på tide med et gjenhør), men det var ukjent for meg at du var tilstede og satt ytterst på stolen, deep into the groove 🥰
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Riktig det.😆👍 Den Headhunters-plata ble spilt der vi var så heldige å få en skjellsettende hifi - opplevelse for ikke så lenge sida.
    Det var ellers ganske mye pianojazz i det huset. Bl.a. :
    Der går det unna! 🙂
    I know, og av ansiktsuttrykkene skjønte jeg raskt at verten og de to andre gjestene hadde et atskillig rikere indre liv enn undertegnede 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er ikke bare trådeier som sliter med Headhunters. Jeg synes heller ikke den er noe særlig.
    Takin' Off og Empyrean Isles derimot, er høyt oppe på jazz lista mi.
    Nå ble jeg litt nysgjerrig. Du er jo ikke kjent for å dyrke den værste syre-jazzen, og disse to tidlige platene til Hubbe er kanskje mer nedpå og trygt plassert i hard boppen 🤔 Kanskje de bør sjekkes ut 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    659
    Antall liker
    2.093
    Torget vurderinger
    1
    Har forsåvidt gitt opp å presse jazz på karmana, men jeg plukker opp et rocketips innimellom, så blir mitt musikalske univers ørlite større.

    Midlertidig hilsen fra Groruddalen

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har forsåvidt gitt opp å presse jazz på karmana, men jeg plukker opp et rocketips innimellom, så blir mitt musikalske univers ørlite større.

    Midlertidig hilsen fra Groruddalen

    Atle
    Jeg er glad i jazz jeg, men å høre noe ukjent jazz når anlegget skal demonstreres…….ikke mitt førstevalg 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.966
    Antall liker
    66.548
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grønn var min Groruds dal...
    Jeg besøkte min tante og onkel på Linderud da jeg gikk i knebukser og pizza var en eksotisk matrett. Kan si det var blitt litt annerledes da jeg gikk på skole samme sted fra 2010-2011 😳😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.921
    Antall liker
    15.595
    Sted
    Langesund
    Hvis lyden er i toppligaen vil god musikk alltid høres interessant ut.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn