Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg er ikke akkurat ung og radikal, jeg heller, men noe avvikende fra begge vil jeg tro.
    Bare fra november, ikke hele 24.
    Nugent troner tvilsomt på toppen. 🙈😆

Vis vedlegget 1080255
    Om ikke ung og progressiv, så atskillig mer variert enn meg (selv om det er litt feigt og komme med låter og da bare for en måned) 😊 Hadde du krydret med hva du snurret, hadde det sikkert sett litt annerledes ut 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Startet litt kvalitetstid foran haifaien tidlig i dag. Grunnen til det er at jeg vurderer å se cupfinalen om ikke så altfor lenge. Ikke en selvfølgelighet! Jeg likte Fredrikstad tidligere, men etter i år fremstår de som et kjipt fotballag som bedriver anti-fotball uten å ha skjønt at de er i underholdningsbransjen. Molde med sin Røkke er vel det nærmeste man kommer Manchester City i norsk målestokk, og kan umulig vekke sympati utenfor fylket. Nei, får vel holde med Fredrikstad, om ikke for annet enn at de har flotte farger på drakten 😆

Gresser videre og gjenopplever min lille CD-samling. Har tidligere nevnt at hvis nye CDer skal inn, så går like mange ut. Jeg kan vanskelig tro annet enn at dette albumet til Gillian Welch står riktig så trygt 😊

IMG_7830.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har ikke fått helt taket på surøl, men har du en killer så tar jeg gjerne mot tips. Kreml…hipster øl….
    Den her med Eple & Fudge er om mulig dårligere enn cupfinalen. De to andre jeg har smakt fra samme bryggeri har vært helt ålreit, men det finnes nok andre her på HFS som har atskillig mer peiling på surøl enn meg. Salikatt lager jo surøl, og har veldig god standing blant ølkjennere, men øl fra Stavanger er vel ikke førstevalget ditt 😄

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.335
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Den her med Eple & Fudge er om mulig dårligere enn cupfinalen. De to andre jeg har smakt fra samme bryggeri har vært helt ålreit, men det finnes nok andre her på HFS som har atskillig mer peiling på surøl enn meg. Salikatt lager jo surøl, og har veldig god standing blant ølkjennere, men øl fra Stavanger er vel ikke førstevalget ditt 😄
    Får litt renneræv av Stavanger ja🤪

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.534
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gillian Welch🥰.
    Salikatt - der er du inne på noe.🥰
    IMG_20241207_212958.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tenkte det var på tide å flytte fokus fra Bergensere til Stavanger……..og så slår noe av det igjen tilbake på oss stakkars Bergensere. Jeg kjenner meg som et uskyldig offer og veldig krenket 😡😄

Musikkmannen

Musikk i fokus
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    22.362
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Næmmenasså... jeg har/har hatt kolleger begge steder og om siddiskjerringene er flere enn én så er det ikke muuuulig å være i tvil.
    De piper som hundefløyter alle sammen. Ustanselig!
    Siden min kone ikke er fra Stavanger så kan jeg si at det er alldeles korrekt.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.335
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tenkte det var på tide å flytte fokus fra Bergensere til Stavanger……..og så slår noe av det igjen tilbake på oss stakkars Bergensere. Jeg kjenner meg som et uskyldig offer og veldig krenket 😡😄
    Woke reaksjon der altså🤓 Vi har konkludert, og kan avrunde. Til min kones glede, så liker jeg Bergensere litt mer nå🤪

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.245
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hehe, ante meg 😄
    Skummel by å ta en blindtest hvis man er på sjekkeren. Dialekten er så femi at det er umulig å høre om det er mann eller kvinne 😎😆
    Men Bergens tettstedet og Stavanger tettstedet er jo både jevnstore og like 😅

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gleder meg til i morgen. Da skal jeg sjekke ut en platesamling på 169 plater. Mye nyere plater og også endel MoFi utgivelser. Det må investeres for å legge bakgårdssjappen i Ski i Øll&Bøll sitt kjølvann og ikke minst, etablere økonomisk verdensherredømme 😆

Fremdeles på sølvskivene. Tenker jeg i dag skal gresse litt i jazz-albumene. Først litt gitar-onani 😊

IMG_7841.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    For et par måneder siden, på hifi-messen i Gøteborg, snakket jeg litt om Foldnes Øll&Bøll med innehaveren av bakgårdssjappen i Ski og hans kumpaner. Da jeg fortalte om varebeholdningen til den sleipe selgeren på Foldnes medførte det overbærende blikk og lett hoverende kommentarer. Dette rapporterte jeg naturligvis tilbake til den sleipe innehaveren på Foldnes.

Den sleipe innehaveren av Foldnes Øll&Bøll tok ikke umiddelbart affære, men gårsdagens intensjonsavtale ble i dag effektuert. Til min og innehaverens store glede medførte det 160-170 nyere plater hvor både kvalitet og innhold fikk innehaveren på Foldnes til å gni seg i hendene, og rope høyt; nå skal det faen meg bli slutt på overbærende blikk fra bakgårdssjappen i Ski!

IMG_7849.jpeg

Det gjorde naturligvis ingenting å registrere at kassene inneholdt endel MoFi utgivelser og en kjent og kjær røver fra Analoge Productions. Selvfølgelig var det noe ræl i kassene også blant Opeth, Radiohead og noe styggedom fra Deep Purple, Led Zeppelin og denne Bonamassa. Men men, intet tre vokser direkte inn i himmelen. Heldigvis var det også noen Thin Lizzy plater som får tettet noen stygge hull i min samling, og enda bedre, Det Vi Har med Kari Bremnes. Sistnevnte skal brukes til å irritere min kone. Hun blir alltid deilig provosert når hun hører de pompøse, intetsigende og kvasiintellektuelle tekstene på dette albumet.

IMG_7847.jpeg

Den sleipe innehaveren av Foldnes Øll&Bøll er en kjip latsekk, og han sendte meg lenger ut på øyen for å hente og forhandle pris på platene. Jeg er mye mer godhjertet enn innehaveren og fikk meg ikke til å prute på prisen, noe jeg selvfølgelig fikk tyn for da jeg salrygget kom tilbake til Foldnes med platene. Jaja, jeg får tåle det da det tross alt blir noen plater på meg også.

Den sleipe innehaveren av Foldnes Øll&Bøll har i hele ettermiddag gått rundt og mumlet noe om økonomisk verdensherredømme, here I come, men ikke høyere enn at jeg skal klare å overdøve ham med litt Thin Lizzy!

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.653
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    For et par måneder siden, på hifi-messen i Gøteborg, snakket jeg litt om Foldnes Øll&Bøll med innehaveren av bakgårdssjappen i Ski og hans kumpaner. Da jeg fortalte om varebeholdningen til den sleipe selgeren på Foldnes medførte det overbærende blikk og lett hoverende kommentarer. Dette rapporterte jeg naturligvis tilbake til den sleipe innehaveren på Foldnes.

Den sleipe innehaveren av Foldnes Øll&Bøll tok ikke umiddelbart affære, men gårsdagens intensjonsavtale ble i dag effektuert. Til min og innehaverens store glede medførte det 160-170 nyere plater hvor både kvalitet og innhold fikk innehaveren på Foldnes til å gni seg i hendene, og rope høyt; nå skal det faen meg bli slutt på overbærende blikk fra bakgårdssjappen i Ski!

Vis vedlegget 1080999
    God jobbet, gutt! Det er viktig med litt lagerbeholdning :)
    IMG_1614.jpeg

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    20.216
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Nå får du medisinere schizofrenien din, få ræva i gir, og sende meg ei liste. 😉
    Får håpe den rette personligheten leser meldingen din @bluesbreaker ;) Pesonligheten til han der innehaveren av Foldnes Øll&Bøll hadde jeg ikke stolt på og hpldt meg langt unna🤣

”Multippel personlighetsforstyrrelse er kjennetegnet ved at en person opplever å ha to eller flere ulike identiteter eller personligheter som veksler mellom å styre atferd og væremåte. Hver personlighet veksler mellom å dominere og har sine egne minner, preferanser og særskilt atferd."

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Får håpe den rette personligheten leser meldingen din @bluesbreaker ;) Pesonligheten til han der innehaveren av Foldnes Øll&Bøll hadde jeg ikke stolt på og hpldt meg langt unna🤣

”Multippel personlighetsforstyrrelse er kjennetegnet ved at en person opplever å ha to eller flere ulike identiteter eller personligheter som veksler mellom å styre atferd og væremåte. Hver personlighet veksler mellom å dominere og har sine egne minner, preferanser og særskilt atferd."
    Jeg synes du er en veldig ålreit kar, men den sleipe innehaveren av Foldnes Øll&Bøll er tydelig på at du virker å være et godt rævhol!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.821
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser ut som jeg må på handletur 😅
    Det ligger inne i budsjettet for kjøpet at du skal feire jul i Bergensområdet. Du er kanskje en av dem som kun har OK Computer med to plater og ikke den påkrevde utgivelsen med tre plater 😆

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.529
    Sted
    Langesund

Vi får håpe det verste gir seg med en lite juleferie, og deretter noen uker i varmen. ;)

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    22.335
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det ligger inne i budsjettet for kjøpet at du skal feire jul i Bergensområdet. Du er kanskje en av dem som kun har OK Computer med to plater og ikke den påkrevde utgivelsen med tre plater 😆
    Fikk angst og måtte selvfølgelig sjekke ok edb maskin. Hadde heldigvis 3 plate utgivelsen🥴 Men du har sikkert noe annet knask😁 Litt usikker når jeg kaster anker her. Men det er snakk om en stupbratt fredag 19, og vente på opptørking før vi drar.

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.529
    Sted
    Langesund
    Fikk angst og måtte selvfølgelig sjekke ok edb maskin. Hadde heldigvis 3 plate utgivelsen🥴 Men du har sikkert noe annet knask😁 Litt usikker når jeg kaster anker her. Men det er snakk om en stupbratt fredag 19, og vente på opptørking før vi drar.
    Neste fredag 19 er i september

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn