Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Brødrene Saft har ikke så høy stjerne her på Øst og Innlandet som der vestpå.
    En kan tenke seg at Saft/Osa, pluss en neve flein på Ragnarockfestivalen i Holmenkollen 1973 var en skremmende opplevelse.
    Slikt satte spor i flere generasjoner.
    Vi prøvde å glemme.
    Derfor kunne jeg ikke svaret på quizen.
    🙊🤪🙈
    Pøh, de fleste av oss hørte på Europatoppen, og etter hva jeg husker var People in Motion med Saft den første låten som vant fra Norge. Jeg husker jeg var smått stolt på Gnores vegne. Men for all del, fiffen på feile siden av fjellene er jo mer opptatt av innavlet musikk 😆
    Forøvrig unnskylder du deg på en så nydelig måte at jeg nesten tror jeg kommer til å glemme å kommentere dette neste gang vi treffes, men selvfølgelig, kun nesten 😄
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Brødrene Saft har ikke så høy stjerne her på Øst og Innlandet som der vestpå.
    En kan tenke seg at Saft/Osa, pluss en neve flein på Ragnarockfestivalen i Holmenkollen 1973 var en skremmende opplevelse.
    Slikt satte spor i flere generasjoner.
    Vi prøvde å glemme.
    Derfor kunne jeg ikke svaret på quizen.
    🙊🤪🙈
    Dessuten drev vi da ikke med SAFT og sopp, men mer flytende rusmidler som for en stakket stund gjorde oss lykkelige.

     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanarifugløyene er et rart sted. Jeg kan overhøre musikk av Dr. Alban uten å ta hverken fysisk eller psykisk skade (jaffal nesten). Jeg kan til å med høre på usannsynlig dårlige coverband, uten å komme med ukvemsord (fordrer naturligvis en anstendig hvilepromille). Som om ikke det var nok; jeg kan også drikke Jack Daniels med is, uten å holde små foredrag om hvor usannsynlig søtt og langt fra whisky det er. Min kone er dessverre ikke like fordomsfri som meg. Jeg foreslo å kjøpe en sommerkjole til henne i kveld, men hun reagerte atskillig mer fordomsfullt enn hva jeg gjør til Kanarifugløyenes mange prøvelser.

    IMG_5618.jpeg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.521
    Antall liker
    102.855
    Torget vurderinger
    23
    Hils fra meg og si at kvinnens plass er på kjøkkenet hvor hun skal lage mat og føye seg etter husbondens ønske om egnet kledebon!

    (best å ha fluktruten klar før du siterer meg på denne...)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.628
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kanarifugløyene er et rart sted. Jeg kan overhøre musikk av Dr. Alban uten å ta hverken fysisk eller psykisk skade (jaffal nesten). Jeg kan til å med høre på usannsynlig dårlige coverband, uten å komme med ukvemsord (fordrer naturligvis en anstendig hvilepromille). Som om ikke det var nok; jeg kan også drikke Jack Daniels med is, uten å holde små foredrag om hvor usannsynlig søtt og langt fra whisky det er. Min kone er dessverre ikke like fordomsfri som meg. Jeg foreslo å kjøpe en sommerkjole til henne i kveld, men hun reagerte atskillig mer fordomsfullt enn hva jeg gjør til Kanarifugløyenes mange prøvelser.

    Vis vedlegget 986864
    Jeg kan ikke forstå at dette skal være noe å ta på vei for!
    Det er mulig at dette klesplagget framstår som dristig og provoserende der nede på granka, og muligens også i Bergen.
    Her i Innlandet har vi imidlertid brukt helsetrøye i snart 100 år uten at noen har tatt seg nær av det.

    Og merk, - den egner seg like godt til sivilt som militært bruk!
    Screenshot_20240117_001436.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg kan ikke forstå at dette skal være noe å ta på vei for!
    Det er mulig at dette klesplagget framstår som dristig og provoserende der nede på granka, og muligens også i Bergen.
    Her i Innlandet har vi imidlertid brukt helsetrøye i snart 100 år uten at noen har tatt seg nær av det.

    Og merk, - den egner seg like godt til sivilt som militært bruk!
    Vis vedlegget 986869
    Ser den, men som tidligere militær sjømann benyttet vi litt andre variasjoner, men festene med disse kreasjonene er gradert Usannsynlig Fortrolig og avgraderes først 25 år etter festdeltagernes død. Hver mann sin egen skredder, men de dristigste benyttet den til venstre som utgangspunkt 😆

    IMG_1721.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kanarifugløyene leverer på været og en del andre greier, men begynner å bli lei musikkforurensingen som infiserer ørene. Da er det jo riktig så bra at Air Baltic planlegger å levere meg hjem akkurat tidsnok til fredagens øltime(r) 🥰
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.180
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kanarifugløyene leverer på været og en del andre greier, men begynner å bli lei musikkforurensingen som infiserer ørene. Da er det jo riktig så bra at Air Baltic planlegger å levere meg hjem akkurat tidsnok til fredagens øltime(r) 🥰
    God tur hemattatt og takk for gode turtips og underholdning 😉
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg ville tatt med godt med lesestoff. Det kan bli en god stund med kretsing over Flesland før du kommer ned.

    558F843F-FB98-4F47-BAF2-BB3C5B65A8E8.jpeg


    For tiden har jeg problemer med å se over på Høgøy, som ligger mindre enn 100m borte.

    Når jeg tenker på det, burde du kanskje begynne med øltimene allerede ombord på Air Baltic. Det kan bli ganske sent før du kommer hjem.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nja, vi har enda en dag med paraplydrinker, fugledansen og grisefest før vi vender nesen hjemover 😆 Lander ikke før kl 1430 i morgen, og da begynner vel ting å roe seg 😊 Oppfordrer derfor tkr og alle andre i Bergen og omegn å ta i et tak og sørge for at det er ferdigmåkt til vi lander, så lover vi å ta med oss væromslaget hjemover 😆
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Nja, vi har enda en dag med paraplydrinker, fugledansen og grisefest før vi vender nesen hjemover 😆 Lander ikke før kl 1430 i morgen, og da begynner vel ting å roe seg 😊 Oppfordrer derfor tkr og alle andre i Bergen og omegn å ta i et tak og sørge for at det er ferdigmåkt til vi lander, så lover vi å ta med oss væromslaget hjemover 😆
    Vet ikke helt.......


    Mvh
     
    Ble medlem
    27.10.2023
    Innlegg
    1.377
    Antall liker
    3.210
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    1
    Skulle du mot formodning fortsatt være sår der bak, i denne kultiverte tråden er det vel diverse
    ord og utrykk som ikke skal nevnes?:unsure::rolleyes:
    Litt som i Harry Potter og han du vet??
    Jeg tenker på denne, kan virkelig anbefales.(y)
    20240117_171827.jpg
    20240117_171854.jpg
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hiv deg nå i snømåkingen, og deretter kan du krydre med en skitur. Er litt misunnelig på muligheten for skigåing, men dessverre er faren for sand i rubben overhengende 😆

    Vis vedlegget 987169
    Lånte bort skiene mine sånn ca. 1990. Har aldri fått dem tilbake, og har ikke savnet dem. 😀

    Mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du kan glede deg til du kommer hjem 😀

    Vis vedlegget 987300
    Lett røken og med en staselig paella i magen fremstår de siste poster som en forlengelse av alle katastrofemeldingene som avisene det/de siste årene har vært fylt av 😊 Jeg satser på en lett og leken ankomst til den rettmessige hovedstad og i værste fall en times forsinkelse for øltimen(e) (som om ikke det skulle være ille nok) 😆
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som vanlig krisemaksimering fra avisene. Sikkert mange som har tatt gjemmekontor, så trafikken har aldri gått så smooth fra Flesland til Foldnes i rushtiden 😊

    Anlegget er varmt og ølen kald. Livet kan være verre 😊

    IMG_5622.jpeg


    Litt Al DeLoner blir sjeldent feil. I min bok var han det viktigste medlemmet i Midnight Choir, men med en stemmeprakt veeeeeldig langt fra Paal Flaataa 😊

    IMG_5621.jpeg
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Ørlite krisemaksimering i pressen ja. Kjekt at den skarpe tunge er tilbake. Som kjent er det kjekt å ha litt pause fra anlegget, men fint å komme hjem til også.

    Skål ! Mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ørlite krisemaksimering i pressen ja. Kjekt at den skarpe tunge er tilbake. Som kjent er det kjekt å ha litt pause fra anlegget, men fint å komme hjem til også.

    Skål ! Mvh Atle
    Hehe, i dag har de i hvert fall bommet…….igjen 😊
    Deilig å plassere skrotten foran haifaien, og ingen ulyder identifisert….kun vellyd.
    Skål 😊
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Ser at det er et senior pop orkester som skal spille på plenen til sommeren.
    BF9286FA-FCD3-4DCB-8F9C-DE8A07A7A140.jpeg


    kan melde meg frivillig som verge.

    fortsatt skål

    Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingen øltime(r) i dag. Er blitt degradert til sjåfør 😳
    Forøvrig blir det en velfortjent skyss til byen på min 25 år gamle manuelle snøfreser 🥰
    Kaffe og litt Green Day nå. En grei kombo til å få liv i skrotten før jeg skal ut i drittværet 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sløkker foran anlegget med Pelsdotten, mens han fra oven på seriøst vis har tatt fatt på sitt alternativ til snømåking. En liten konjager hører med for å oppnå tilstrekkelig med motivasjon til å ta en tur ut med Pelsdotten om en halvtimes tid 😊

    IMG_1660.jpeg

    Musikken er det saksofonisten Rain Sultanov fra Azerbaijan som ivaretar. Spilte albumet hans, Influence», ganske mye for et par tre år siden, og så nå at han kom ut med et nytt album i fjor. Hadde vel ikke gjettet for noen år siden at jeg kom til å høre på sånt, men dette er kvalitet og passer veldig bra i kveld. Veldig langt fra headbanging, som jeg forøvrig aldri har bedrevet, men dannet nikking med hodet, akkopagnert av et venstre ben i bevegelse 😊

    IMG_1722.jpeg

    Djeez, kveldens tur blir et stykke fra 20 grader og lystig tassing hjem til leiligheten i lett rødvinsrus på Kanarifugløyene 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bort bra, men hjemme best 😊
    Koser meg med det nye albumet til Vestbo Trio. Etter hva jeg forstår er det improvisert og innspilt i et teater. Ingenting med sound som skulle tilsi at dem som liker gruppen ikke skal få fot av dette albumet også 😊

    IMG_1723.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.374
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Har solgt og er i ferd med å pakke ned min Pink Floyd, Animals 2018 Remix. Jeg kjøpte den som boks da det var utsolgt i plateforretningen for den ordinære utgaven. Skjønte i ettertid at det var et feilgrep. Bestiller den derfor nå i den ordinære versjonen.

    Vurderer om jeg også skal bestille DSOTM Live at Wembley 1974. Den låter jo knallbra på streaming. Hvis jeg gjør det kvitter jeg meg med min 2016 remaster. Husker ikke hvordan remasteren låter, men hvis det er like stor forskjell som mellom original Animals og 2018 remixen, ser jeg ikke noen grunn til å beholde den 🤔 Eventuelt å beholde remasteren for det versjonene av låtene er veldig forskjellig 🤔

    Noen som har synspunkter på dette?

    IMG_5628.jpeg
     

    JanOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2005
    Innlegg
    127
    Antall liker
    62
    Torget vurderinger
    1
    Har solgt og er i ferd med å pakke ned min Pink Floyd, Animals 2018 Remix. Jeg kjøpte den som boks da det var utsolgt i plateforretningen for den ordinære utgaven. Skjønte i ettertid at det var et feilgrep. Bestiller den derfor nå i den ordinære versjonen.

    Vurderer om jeg også skal bestille DSOTM Live at Wembley 1974. Den låter jo knallbra på streaming. Hvis jeg gjør det kvitter jeg meg med min 2016 remaster. Husker ikke hvordan remasteren låter, men hvis det er like stor forskjell som mellom original Animals og 2018 remixen, ser jeg ikke noen grunn til å beholde den 🤔 Eventuelt å beholde remasteren for det versjonene av låtene er veldig forskjellig 🤔

    Noen som har synspunkter på dette?

    Vis vedlegget 988604
    Behold begge, Live er god og med overaskande god lyd, men orginalen er vel noko ganske mange har eit nært og godt forhold til?

    mvh
    Jan Ove
     

    Plix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.01.2014
    Innlegg
    248
    Antall liker
    417
    Sted
    Skive, DK
    Bort bra, men hjemme best 😊
    Koser meg med det nye albumet til Vestbo Trio. Etter hva jeg forstår er det improvisert og innspilt i et teater. Ingenting med sound som skulle tilsi at dem som liker gruppen ikke skal få fot av dette albumet også 😊

    Vis vedlegget 988386
    Opptatt i Skive Theater i min hjemby..
    IMG_0301.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn