Whiplash's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    @ Valfy , Unner deg virkelig å teste Cornwall III & Luxman 590 :) En combo jeg har veldig stor tro på selv også.

Her testes det vintage og nytt om hverandre. Spent på kassett spillerne. Hva som funker best av Yamaha og Akai.

En Sansui AU-X911DG er på lån fra Evo. Den skal prøves skikkelig. Har tro på den og evt JBL 4410 sammen.

0O9A8804.jpg

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.579
    Torget vurderinger
    30
    Steike så flotte bilder du tar! Stilig utstyr også. ;)
    Skal følge med her fremover.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Det har sklidd helt ut Last One.

whipped-IMG_2109.jpg

Bildet tatt nå. Måtte brå rydde litt i stua for må ut en tur. Mangler rca kabler + div for testing. Selvfølgelig ender dette i ny slanke runde på nyåret :)
    Får selge noen kilo stereo greier snart ja :p

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Han er knallflink med foto Valfy :) Legger ut masse flotte bilder titt og ofte på Instagram.

Angrer salg av kamera selv når man ser hva Whip får til :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.568
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Teac'en kan du sende hit ;)
    Den tror jeg faktisk du hadde likt X :)
    Hadde flere store Teacer på 80 og 90 tallet de låt knall bra på Kef og JBL,brukte de på Mission 770 freedom og flere merker som jeg ikke husker.

O

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.000
    Sted
    Smurfeland
    Hahaha.
    Dårlig business å skryte uhemmet av 590en jeg vurderte å selge videre, men ikke nå lengre. ;D

Fra spøk til revolver så har jeg eegentlig ikke råd til å beholde, men dere skryter jo så jævlig. :cool:

Edit:
    Jeg har hatt Luxman L-350AII tidligere, og den funka særdeles dårlig på Klipschene. Bassfattig, lite involverende og tynn i lyden.
    Min egen Teac spilte flere hakk bedre. Heldigvis kunne Evo2 betrygge meg med at 590 totalt overkjører den billige kinaboksen som er L350. :p
    Ikke for å blande meg utidig i en pågående meningsutveksling, men tror jeg har sagt det i Klipschtråden tidligere også. Når jeg fikk demo av mine Cornwall på McIntosh MA8000, så syns jeg det ble for mye av det gode i akkurat det rommet som hadde visse utfordringer med akustikken. Det ble så byttet til en Luxman isteden som jeg ikke husker modellbetegnelsen på, og det låt betydelig bedre i mine ører. Jeg har tro på at Luxman kan fungere fint på Cornwall, hvis du fortsatt har dem.

Med mindre du skal selge Lux'en videre, da må jeg nesten få påpeke at dette er jo en slags fattigmanns Accuphase du ikke kan forvente å få mange kronene for. Men jeg kan gi deg et litt lavt bud på den, fordi jeg liker deg og ikke vil at du skal bli sittende med utstyr du ikke får brukt. :)

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.579
    Torget vurderinger
    30
    Hahaha.
    Dårlig business å skryte uhemmet av 590en jeg vurderte å selge videre, men ikke nå lengre. ;D

Fra spøk til revolver så har jeg eegentlig ikke råd til å beholde, men dere skryter jo så jævlig. :cool:

Edit:
    Jeg har hatt Luxman L-350AII tidligere, og den funka særdeles dårlig på Klipschene. Bassfattig, lite involverende og tynn i lyden.
    Min egen Teac spilte flere hakk bedre. Heldigvis kunne Evo2 betrygge meg med at 590 totalt overkjører den billige kinaboksen som er L350. :p
    Ikke for å blande meg utidig i en pågående meningsutveksling, men tror jeg har sagt det i Klipschtråden tidligere også. Når jeg fikk demo av mine Cornwall på McIntosh MA8000, så syns jeg det ble for mye av det gode i akkurat det rommet som hadde visse utfordringer med akustikken. Det ble så byttet til en Luxman isteden som jeg ikke husker modellbetegnelsen på, og det låt betydelig bedre i mine ører. Jeg har tro på at Luxman kan fungere fint på Cornwall, hvis du fortsatt har dem.

Med mindre du skal selge Lux'en videre, da må jeg nesten få påpeke at dette er jo en slags fattigmanns Accuphase du ikke kan forvente å få mange kronene for. Men jeg kan gi deg et litt lavt bud på den, fordi jeg liker deg og ikke vil at du skal bli sittende med utstyr du ikke får brukt. :)
    Usedvanlig omtenksomt av deg. Noe fattigmannsskit vil jeg ikke ha! Ringer posten asap og omdirigerer pakken hjem til deg ;D

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.568
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Hahaha.

Edit:

Usedvanlig omtenksomt av deg. Noe fattigmannsskit vil jeg ikke ha! Ringer posten asap og omdirigerer pakken hjem til deg ;D
    Veldig hyggelig når folk er så greie altså! :)

O

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.000
    Sted
    Smurfeland
    Hahaha.

Edit:

Veldig hyggelig når folk er så greie altså! :)

O
    Det er bare sånn jeg er. Altfor snill og raus, men jeg klarer ikke bare sitte og se på at andre har det fælt.

Valfy, send meg PM så skal du få adressen. :)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Driver å tester ut å lage print av mine bilder og andre foto til treplater og planker. Musikk relatert selvfølgelig :)Tanken er å lage litt DIY kunst rundt stereo'n. Er ikke helt i mål enda når det gjelder finish. Artig å prøve seg frem.

Noe ala dette ser resultatet ut

woodprint_mini.jpg

Inntil jeg er fornøyd med resultatet er det vanlige Claes Ohlson's tykke rammer i A4 og A3 som brukes. Men tanken er å bytte ut bildene i ekte tre når teknikken sitter bedre.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Fikk formaning om at JBL L150A budre stå inntil vegg for å låte best. Så de har stått sånn siden jeg fikk dem i hus. Idag ble det noen timers lytting til Johnny Cash's American recordings box.

Liker spesielt de to første skivene. Dro etter en times tid høyttalerne ut på gulvet, ca en meter. Satt samtidig Yamaha'en på nøytral. Hadde stått sånn på +10% bass boost men leste her at nøytral posisjon gjør ting med denne. Høres ett klikk nå¨r den settes i nøytral faktisk.

Sitat fra STEREO + v KILDE : Fine greier fra Yamaha - Stereo+

"
    Jeg er blant dem som synes bass og diskantkontroller egentlig ikke er så nøye. Yamaha har sikkert tenkt tanken de også, for så lenge knappene står rett opp i nullposisjon, er ikke tonekretsløpene koblet til, og signalet går direkte til forsterkerens avanserte digitale volumkontroll. "

Likte lyden enda bedre nå. Ble 5-6 timer idag med musikk. Spesielt rolig musikk med gitar låter nå så bra at jeg bare har lyst å høre 'bare en låt til'

Johnny Cash, Radka Toneff, Townes Van Zandt, Brad Paisley og Alison Krauss ble spilt. Føltes som en sliten gammel Johhny Cash spilte i stua mi :)

Deilig når man treffer og er fornøyd. :)

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Fått testa Sansui på jbl ennå da ?

O
    Nei. Hadde tenkt det i går men ble bare sittende å spille på Yamaha A-S2100 forsterker'n i timesvis...

Har trua på Sansui & JBL. Men mista litt trua på DAC'en i Sansui når vi testet hos deg :) . Så leter nå etter en DAC til. Noe bra.

Men fått kjøpt inn noen nye rca kabler etc og skal ta en dag til helgen og kun teste forsterkere & høyttalere. Bestemme meg for hva som skal selges. Ta en Yamaha VS Sansui test og. Selv om det blir to anlegg her og trenger to forsterkere.

Kjøpte gjerdesag også. Så skal lage en solid røff DIY stereobenk til gjesterommet med god plass til testing.

Sist redigert:

Valfy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Antall liker
    2.579
    Torget vurderinger
    30
    Ekke A-S2100 litt tam da? :D

Jeg prøvde A-S3000 på Cornwall. Fløyelsmykt og fint, men litt lite trøkk, dynamikk og oomph.
    Hjelper jo litt på de er seriøst flotte å se på. ;D

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Synes ikke den er tam med JBL L150A Valfy. Spiller overraskende bra sammen. Men har ikke hørt L150A med andre forsterkere enda. Mulig det er mer å hente.

Men akkurat nå er jeg faktisk jævli fornøyd :). Prøver å holde på den følelsen noen uker vertfall. Mistenker en Luxman 590 kan bli mye bedre men nå fikk jeg ikke testet akkurat det.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Redd for å miste den lyden jeg har nå. Spiller vanligvis på ca 25% volum og føler den spiller musikk med sjel og følelse. Men som du ser her så kan jeg jo evt bare slenge på en effekt forsterker da.

Usikker på hvor mye av Yamaha lyden som evt blir borte om jeg feks låner en tung kraftig Hegel effekt forsterker bare for å teste med mer effekt.. Har tilbud om å låne en tung Hegel så kan teste.

Yamaha A-S2100.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.568
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Det er jo en mulighet,bare husk og sett Hegel ett sted ingen ser den ;)

O

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Håvard Holmedal / Stereo+ skriver dette om A-S2100. Stjeler denne i håp om at jeg ikke tråkker på noen forum regler. Men han setter ord på hva jeg synes om greiene jeg har. kilde : http://www.stereopluss.no/fine-greier-fra-yamaha.5787497-357507.html

Konklusjon
    Yamaha tar vare på musikken på beste måte, og spiller veldig rolig, behersket og kontrollert. Denne gangen er det mer dynamikk, litt mer tempo og noe mer energi, men uten at det går utover evnen til å få lytteren til å slappe av og kose seg. Lydsignaturen er behagelig, rolig og innbydende, og det kan være akkurat det du og høyttalerne dine behøver.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.568
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Håvard Holmedal / Stereo+ skriver dette om A-S2100. Stjeler denne i håp om at jeg ikke tråkker på noen forum regler. Men han setter ord på hva jeg synes om greiene jeg har :

Konklusjon
    Yamaha tar vare på musikken på beste måte, og spiller veldig rolig, behersket og kontrollert. Denne gangen er det mer dynamikk, litt mer tempo og noe mer energi, men uten at det går utover evnen til å få lytteren til å slappe av og kose seg. Lydsignaturen er behagelig, rolig og innbydende, og det kan være akkurat det du og høyttalerne dine behøver.

True That ;)
    Var nok driv i den her på Cremona M høyttalerene.

O

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26

O
    Enig. Føkk that. Dårlig ide. ;)
    Hmmm. Hvorfor det? Selv er jeg mer fan av faktisk lytte selv, og ikke la meg farge av andres opplevelser og oppfatninger.... Har du mulighet til å teste, så hvorfor ikke? Plutselig er det en gullfin match du kunne gått glipp av. Hatt endel forskjellig Hegel, men på ingen måte fanboy... solgte den eneste Hegelboksen jeg hadde i hus nå i dag faktisk.
    Bare liker å teste forskjellig i min kjede av utstyr og i mitt rom.
    Eier på ingen måte sannheten, men liker å prøve og feile. Og jeg har feila mye ?????? He he.

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.568
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

O
    Enig. Føkk that. Dårlig ide. ;)
    Hmmm. Hvorfor det? Selv er jeg mer fan av faktisk lytte selv, og ikke la meg farge av andres opplevelser og oppfatninger.... Har du mulighet til å teste, så hvorfor ikke? Plutselig er det en gullfin match du kunne gått glipp av. Hatt endel forskjellig Hegel, men på ingen måte fanboy... solgte den eneste Hegelboksen jeg hadde i hus nå i dag faktisk.
    Bare liker å teste forskjellig i min kjede av utstyr og i mitt rom.
    Eier på ingen måte sannheten, men liker å prøve og feile. Og jeg har feila mye ������ He he.
    Hadde også testet den hadde jeg hadt muligheten,bare satt den bak racket så den ikke syntes ;)

O

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Liker å teste ut selv Stigimon. Så kommer nok til å prøve effekten. Var mest en fleip :). Men har stort sett ikke likt Hegel, noen få combo'er jeg har hørt er unntaket. Synes Japansk låter best av forsterkere, og er i tillegg litt McIntosh fanboy.

Stigimon

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Antall liker
    305
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Liker å teste ut selv Stigimon. Så kommer nok til å prøve effekten. Var mest en fleip :). Men har stort sett ikke likt Hegel, noen få combo'er jeg har hørt er unntaket. Synes Japansk låter best av forsterkere, og er i tillegg litt McIntosh fanboy.
    He he. Skjønner ikke at dere synes de er så stygge ������ Men er nok bare meg, he he. Dacene er mindre pene men forsterkerne er da ganske greie, synes jeg. Men alltids mulig å gjemme bak ei stoffdør f. Eks. Har også hatt blanda hell med Hegel. Enkelte ting har funka bra, men f.eks H300 og HD12 f.eks, fant jeg aldri roen med med mine Tannoy. Kunne tenkt meg å prøve Röst.
    HD25 syntes jeg var knall, og aller best med Heresy II. Solgte kun siden den brukte samme remote koder som min Audionet Sam G2, så det ble bare ball.
    Samme hva det heter, bare det gir fot :)

Sist redigert:

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Har gledet og gruet meg til å spille Metallica's siste skive. Har drøyd med den fordi jeg har halvveis regnet med å bli skuffet.

Låta som traff meg som en kule med en gang var Now That We're Dead. For ett riff, deilig. Bass, trommer og alt sitter som en kule. Kan funke dette.

metallica.jpg

Sist redigert:

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    her er noe med litt mer fart, kunne tenkt meg å høre den med litt volum hos deg

Sist redigert:

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    I dag blir det test i stua av Sansui AU-X911DG vs Yamaha A-S2100.

Skal deretter koble opp Sansui'n på gjesterommet med en Sansui CD spiller og JBL 4410 høyttalerne som sto i stua før.

Test skive blir bla Katie Melua, Collection. Knall lyd på den skiva og har den både på CD og så ligger den på Spotify. På Yamaha A-S2100 er den positive overraskelsen bassen og mellomtonen. Pent låter denne skiva på alle anlegg omtrent, men aldri hørt den låte bedre hjemme enn oppsettet som står nå.

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Får passe på å ikke ryke på en smell og blir sittende å kun høre på Yamaha'n hele dagen igjen. :p . Trenger en forsterker til og har en kamerat som lurer på den Sansui'n så. Litt spent selv på hvordan Sansui står seg mot Yamaha.

Måtte ha noe rock'n roll som test musikk også fant jeg ut. Valget falt på Rob Zombie singlen 'Sick Bubble Gum' og 'Roll over lay down' med Status Quo fra Hello albumet. Begge kjente låter for min del.

Hello_StatusQuo.jpg
    rob-zombie.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.568
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Får passe på å ikke ryke på en smell og blir sittende å kun høre på Yamaha'n hele dagen igjen. :p . Trenger en forsterker til og har en kamerat som lurer på den Sansui'n så. Litt spent selv på hvordan Sansui står seg mot Yamaha.

Måtte ha noe rock'n roll som test musikk også fant jeg ut. Valget falt på Rob Zombie singlen 'Sick Bubble Gum' og 'Roll over lay down' med Status Quo fra Hello albumet. Begge kjente låter for min del.

Vis vedlegget 414538 Vis vedlegget 414539
    Analogt tror jeg den gjør en veldig bra jobb,dacen i den er jo "litt" utdatert ;)
    O

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Nå spilles det vertfall Status Quo på Sansui'n til Evo2. Best lyd hittil med Marantz DAC. Men låter litt i tamt og spinkelt i forhold til Yamaha forsterker'n, så langt. Lydbildet virker slankere.

Får gi Sansui'n tid å bli god og varm vel. :)

0O9A8855.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.568
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Ja det skiller nok litt på de,27 år faktisk ;)
    Yamaha er ikke så nøytral som Sansui forsterkeren,911 går for og ha litt engelsk lyd,ikke som de eldre brødrene som 9900 foreksempel :).

O

Whiplash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2013
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    4
    Stemmer Last One. Er 911'en som står plassert over Yamaha A-S2100'n. Stort beist men litt lettere enn Yamahan.

Gikk en times tur med bikkja mens Sansui fikk varmet seg på en spilleliste på spotify. Men... ble fortsatt sitte å skippe låter etter 20-30 sekunder.

Ikke engang Doors låta Roadhouse Blues spilt med enormt trøkk og spilleglede av Status Quo live i Dublin 2014 fikk frem luftgitaren eller suget etter å dra på max volum her i stua med Sansui 911 som kaptein. Ett jæ**li dårlig tegn for min del.

Så tydeligvis dårlig match med resten av greiene i stua den Sansui AUX 911DG. Next up, koble opp JBL 4410, Sansui AUX 911DG, Denon CD spiller og fete høyttaler kabler på gjesterommet. Mindre rom og mindre høyttalere.

Musikk til arbe :

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn