Røykpreg med en mjuk, kremig/sødme ton Kanskje? dårlig og beskrive smaker bedre på og drikkeDu må dele inntrykkene når du kommer så langt.
Prøver den nå. Joda, fin denne NAS'en fra Aberlour. Tar dog ingen salto for øyeblikketHvordan var denne? Får mye skryt rundt om.
Farmfresh, and shell strength?
@vim01, hvor fikk du tak i denne?En magisk liten godbit fra mitt favorittdestilleri (og sted for laksefiske)!
En av bare 312 flasker og helt klart en jeg burde kjøpt flere av.
Honning, rosin, vanilje… NAM!
Var så heldig å være på åpningen av River Spey i Aberlour 10/2. De sponser årets fiskesesong og presenterte (og solgte i egen butikk) den da. Tipper de flaskene gikk på få dager.@vim01, hvor fikk du tak i denne?
Var det absolutte høydepunktet i line up på Aberlour-seminaret på årets whiskyfestival i Trondheim, da hadde seminarholdersken tatt med seg flaska direkte fra destilleriet dagen før...
Har biler her han kan stille seg foran som ser langt mer imponerende ut enn den han fant på en tilfeldig parkeringsplass. Utrolig hva folk presterer å gå på av bløff. Penger har sittet løst i noen år. Såvidt jeg forstår fikk de, i det minste, litt whisky. Bedre stilt enn tullingene som kjøpte Ape-NFTs til millioner.venner av dram, be woke:
Whiskysvindleren rundlurte pensjonister for 140 millioner kroner
Han lovet dem enorm fortjeneste, men ofrene hans fikk aldri et øre av pengene. Svindelen blir nå kalt verdens største whiskysvindel. I saken kan du se video om hvordan den britiske mannen lokket med luksus.www.dagsavisen.no
hvor tar du all naiviteten fra?Nok en ukompleks og kjedelig japaner.
Tenkte at jeg skulle gjøre litt ekstra kos ut av kveldens gigantoppgjør i CL. Et koseglass til hver omgang, men nei og nei.
Vis vedlegget 910893
Jeg ble nok lurt av importørens beskrivelse av "torvrøyk". -Makan til bedrag!
Denne går rett på fyllinga!
Heretter blir det ingen nåde. Å kaste tid og penger etter feil verdensdel, er det herved slutt på. La reisemålet være Kystkvinnen 2022. Du ror !hvor tar du all naiviteten fra?
nei, sett alle pænga i whisky fra myken!
Fikk en Myken French Connection 7YO på et arrangement nylig. Smakte som en godt balansert blanding av Whisky, Akevitt og fusel etter min mening. Salen var delt, når det er sagthvor tar du all naiviteten fra?
nei, sett alle pænga i whisky fra myken!
Er en stund siden jeg smakte denne, men i mine notater så har jeg ikke nevnt noe om peat eller røyk! Det jeg har i minne er litt krydder, vanilje og malt. Gav den 3 av 5 i karrakter den gangNok en ukompleks og kjedelig japaner.
Tenkte at jeg skulle gjøre litt ekstra kos ut av kveldens gigantoppgjør i CL. Et koseglass til hver omgang, men nei og nei.
Vis vedlegget 910893
Jeg ble nok lurt av importørens beskrivelse av "torvrøyk". -Makan til bedrag!
Denne går rett på fyllinga!
,Hjemkommet fra Suomi. Fant en slik liten boks med "ferdigblandet longdrink" ( 5% )
Selvfølgelig Cola og Bourbon ( Jack Daniels ). Selvsagt helligbrøde, men det var dog ikke ordentlig whisky,
og jeg har aldri smakt blandingen Cola og Whisky så det skal bli spennende om dette er noe jeg drikker opp
eller om det går i vasken. Selv ville jeg selvsagt aldri ha blandet whisky og Cola, men her er jo skaden allerede
skjedd for å si det slik! Fortsettelse følger.........................
JD and Coke går det mye av verden over. Er helt ok med en liten twist sitron, men takke meg heller til en vellaget Whiskey Sour når det først skal lages cocktails/drinker av whisk(e)y. Mistenker at det er går spesielt mye JD and Coke i Frankrike da de er et av landene som konsumerer mest whisk(e)y.Hjemkommet fra Suomi. Fant en slik liten boks med "ferdigblandet longdrink" ( 5% )
Selvfølgelig Cola og Bourbon ( Jack Daniels ). Selvsagt helligbrøde, men det var dog ikke ordentlig whisky,
og jeg har aldri smakt blandingen Cola og Whisky så det skal bli spennende om dette er noe jeg drikker opp
eller om det går i vasken. Selv ville jeg selvsagt aldri ha blandet whisky og Cola, men her er jo skaden allerede
Da har juryen bestemt seg, og det var ikke nødvendig for juryen å trekke seg tilbake en gang!Hjemkommet fra Suomi. Fant en slik liten boks med "ferdigblandet longdrink" ( 5% )
Liten oppklaring: Bourbon er ikke whisky, jury dismissed!!!Da har juryen bestemt seg, og det var ikke nødvendig for juryen å trekke seg tilbake en gang!
Dommen er NEI, NEI, NEI, NEI!!!!
Aldri mere vil jeg smake på Whisky/Cola blanding! Da Pondus stjal den whiskyflaska gjorde han en velgjerning!
Jeg er vokst opp med Radio Lux og stadige reklamer for Bacardi og Coca Cola, og jo akkurat det var vel borderline drikkbart
den gangen, man var ung og dum! Men whisky/Cola, nei takk!
Å vi er der ja!Liten oppklaring: Bourbon er ikke whisky, jury dismissed!!!
No Collateral damage then.Å vi er der ja!
Jeg er jo selvsagt helt enig med deg! Men når man blander Cola inn i dette så har man forlatt de finere nyanser her.
Bourbon, svensk, japansk eller norsk whisky er jo vederstyggeligheter, men når det skal i Cola, eller Cola skal i dette så er resultatet
så ille at det ikke spiller noen som helst rolle! Det eneste positive som kan sis i denne sakens anledning er at ikke noen Skotsk Whisky
kom til skade!