K
Kaare G. Opsahl
Gjest
Passer bra for meg som ikke er noen stor fan av båtpussC. Alshus skrev:Kanskje fordi den er lettdrikkelig?
Passer bra for meg som ikke er noen stor fan av båtpussC. Alshus skrev:Kanskje fordi den er lettdrikkelig?
Det var det hun grunngav det med ja; at den var frisk og lett. Ikke noe galt i det, og en god whisky om enn litt "enkel" imo.C. Alshus skrev:Kanskje fordi den er lettdrikkelig?
Det der så stas ut! Artig med destilleribesøk. Har du fått poppet Edradour`en? Spennende å høre hva du synes om spesialtapningen din. Mitt møte med standard 10 åring ble en skuffelse etter alt skryt den fikk av de som serverte. Litt Dalwhinnie (som jeg liker) med en bitterhet som jeg IKKE likte. Det var vel den tonen andre karakteriserer som mandel, men det må være en mandel utgått på dato, imo .Pug-Nose skrev:Jeg kjøpte ikke whisky på Oban, da jeg vet jeg kan skaffe det på polet. Hjemover kom derimot en Edradour Ibisco. Dette er en 13 årig single cask (#185) hvor jeg har flaske nr 371. Jeg kjøpte den usmakt, så vi får se hvor lenge jeg klarer å vente med å åpne den. Jeg finner ikke mye info om den på nettet ihvertfall.
Det hadde vært morsomt om noen av dere har vært på dette destilleriet, evt smakt whisky derfra.
Jeg anbefaler alle whiskyinteresserte å ta seg en tur til Skottland!
Godt jeg har mye annet godt i skapet da.65finger skrev:Passer bra for meg som ikke er noen stor fan av båtpussC. Alshus skrev:Kanskje fordi den er lettdrikkelig?
Den forrige var en Balvenie 15 år Single Barrel. Var absolutt barskere og mer kompleks. Men alle krukker (utenom Sarepta's) t;mmes en gang :Vidar P skrev:Var på destilleriet for noen år siden, sammen med kona. Den kvinnelige guiden presenterte den 15 år gamle standarden som "ladies dram" og kunne fortelle at den var veldig populær hos damene i UK. Ja jeg synes hun sa at det var den mest populære av alle single malts for damene. Uten noen form for hentydning i noen retning, bare som en kuriositet
Haha, fantastisk, Fingern ;D65finger skrev:Passer bra for meg som ikke er noen stor fan av båtpussC. Alshus skrev:Kanskje fordi den er lettdrikkelig?
Det er Rom som er tingen og gjerne på fat et halvt dusin genrasjonerRoberten skrev:Haha, fantastisk, Fingern ;D65finger skrev:Passer bra for meg som ikke er noen stor fan av båtpussC. Alshus skrev:Kanskje fordi den er lettdrikkelig?
Jeg har blitt selv blitt utnevnt som kjerring av Frøken Strøken fordi jeg foretrakk Famous Grouse over noe hinsides dyrt og tjære/terpentin smakende greier som hadde ligget på tønne i to mannsaldere og fire måneformørkelser. Godt jeg ikke er alene i min tafatthet
Forever and ever amen.65finger skrev:Det er Rom som er tingen og gjerne på fat et halvt dusin genrasjonerRoberten skrev:Haha, fantastisk, Fingern ;D65finger skrev:Passer bra for meg som ikke er noen stor fan av båtpussC. Alshus skrev:Kanskje fordi den er lettdrikkelig?
Jeg har blitt selv blitt utnevnt som kjerring av Frøken Strøken fordi jeg foretrakk Famous Grouse over noe hinsides dyrt og tjære/terpentin smakende greier som hadde ligget på tønne i to mannsaldere og fire måneformørkelser. Godt jeg ikke er alene i min tafatthet
Kjerringer assa ! Makan! 8)Roberten skrev:Haha, fantastisk, Fingern ;D65finger skrev:Passer bra for meg som ikke er noen stor fan av båtpussC. Alshus skrev:Kanskje fordi den er lettdrikkelig?
When in Rom(e)...Var i et ekte Highland-bryllup i fjor og den eneste Whisky de serverte der var Famous Grouse.Roberten skrev:Haha, fantastisk, Fingern ;D65finger skrev:Passer bra for meg som ikke er noen stor fan av båtpussC. Alshus skrev:Kanskje fordi den er lettdrikkelig?
Caol Ila D.E. også snadder, ja. Litt mer in-your-face enn Talisker`n. I går kveld ble det noen fingerbredder med Lagavulin 16, den svikter aldri.C. Alshus skrev:Caol Ila Desillers Edition er knall den også.
Har en Lagavulin DE 1993 som ikke er like god.
jan#jan skrev:Skal se om at jeg ikke gir dere noen kommentarer om det når korken forsvinner ... 8)
Så da fant en Laphroaig Tripple Wood og nevnte Cadenshead et nytt hjem....
Og ja ....... en BUNNAHABHAIN 25 YEAR OLD.
Tror jeg har mye og glede meg til når dette skal smakes.
Vet du mer nå ??Vidar P skrev:Denne vet jeg lite om, annet enn at jeg fikk den i bursdagsgave for noen dager siden, den er i glasset nå, og det er en 10 år gammel Yamazaki Single Malt fra Japans eldste destilleri (1923).
http://www.masterofmalt.com/whiskies/yamazaki-10-year-old-whisky/