Har en flaske stående som jeg ennå ikke har åpnet. Betyr det du sier at jeg har noe å se fram til der? Noe spesiellt å tenke på?ganilsen skrev:Er veldig fan av Caoran Reserve fra samme merke.
Geir Arne
Pussig. Det var min tanke også. Helt til jeg ga den en omgang til. Jeg var sikker på at dette var et bomkjøp. Men så kom den smygende innpå. Liker den i dag!AK27 skrev:Synes denne var merkelig. Klarer ikke helt sette fingeren på hva det var som skjærte seg for min del.Tor skrev:Glenmorangie 10 Year Old - Original
Jeg er ikke noen whiskey kjenner, men den er rundt og fin i smaken samt nydelig farge på den. God uten isbiter også. Og relativt rimelig. Er på topp 3 lista mi foreløpig, mellom Glenmorangie som er nevnt tidligere og min favoritt Bruichladdich (et navn det ikke er noe problem å uttale i fylla) Islay Single Malt. Sistnevnte er dyrest såvidt jeg husker.Spiralis skrev:Har en flaske stående som jeg ennå ikke har åpnet. Betyr det du sier at jeg har noe å se fram til der? Noe spesiellt å tenke på?ganilsen skrev:Er veldig fan av Caoran Reserve fra samme merke.
Geir Arne
Nå har jeg prøvd Ardbeg og ærlig talt kan den bare anbefales !!! ;DSpiralis skrev:Fikk en slik en av fruen da hun kom hjem fra Rhodos. Snillt men ulempen er at hun og nabofruen er i fårikållag og jeg er utsett til å være sjåfør så jeg får ikke prøvd den i kveld!
Det blir uansett et nytt bekjentskap. Ardbeg har jeg ikke prøvd meg på tidligere.
Igrunn så åpnet jeg flaska igår - og jeg prøvde først bar, og det var en utrolig tøff smak ! En smaksbombe , med et lite hint av tjæreVidar P skrev:Hvor mye vann bruker dere i den der? Jeg må si at jeg oftest er fristet til å iallefall legge til 10-15-20% vann.
Det er en whisky med egenart og kvalitet! Siste rest av en slik gikk forrige helg på hytta. Har veldig lyst til å besøke det destilleriet. De runder ingen hjørner.Vidar P skrev:Campbeltown-whiskyer er blant vedvarendende favoritter her. Fascinerende historie også. Nå er det en Springbank 10yo i glasset.
Har hatt noen (få) flasker laph. Hhv standard 10 år. CS og quarter cask. Har som regel endt med å innta laph mer eller mindre bar. Opplever at en del av nyansene i disse kommer frem først etter så mye vann at peat-kicket uteblir. Velger peat-kicket. Unntaket er quarter-cask. Den synes jeg kommer til liv med bare et par t-skjeer, samtidig som kicket blir der.olemar skrev:Kommer an på personlige preferanser. Jeg drikker den bar, hvis destillatet er bra nok er det ikke noe problem,men smak og behag osv... Det frigjør jo endel andre aromaer når du tilsetter vann, men ikke for mye.
Prøv Talisker 25 eller 18 years old. Fantastiske begge tojan#jan skrev:Madamen skal til London til neste helg og hun har lovet og kjøpe en whisky på kvota Mest sannsynlig så blir det på Heathrow. Noen anbefalinger på godt kjøp ??
MAKS 150 £
http://www.worldofwhiskies.com/
Hvis mor kan tiltroes å finne noe på egen hånd ville jeg ha sendt henne til Cadenheads Whiskyshop i London. http://edinburgh.wmcadenhead.com/jan#jan skrev:Madamen skal til London til neste helg og hun har lovet og kjøpe en whisky på kvota Mest sannsynlig så blir det på Heathrow. Noen anbefalinger på godt kjøp ??
MAKS 150 £
http://www.worldofwhiskies.com/
Skulle noen whisky-interesserte befinne seg i Edinburgh uten å besøke denne knøttlille sjappa kan de ha det så godt, de burde stå resten av uken i skammekroken og tvinges til et år med kun Upper10. At man kan finne så mye sære godsaker i en så liten og bortkommen butikk er helt utrolig. Ligger et godt stykke ned i Royal Mile.Spiralis skrev:Ser at lenkene jeg har lagt inn er til avdelingen i Edinburgh.
Den eneste grunnen til ikke å stikke innom er om man har lett for å gå i depresjoner! Det er så inn i H..te grønnjævlig at det skal være så inn i H..te dyrt å ta med seg slikt hjem!!! Man kan faktisk få alvorlig depresjon av mindre.Trane skrev:Skulle noen whisky-interesserte befinne seg i Edinburgh uten å besøke denne knøttlille sjappa kan de ha det så godt, de burde stå resten av uken i skammekroken og tvinges til et år med kun Upper10. At man kan finne så mye sære godsaker i en så liten og bortkommen butikk er helt utrolig. Ligger et godt stykke ned i Royal Mile.Spiralis skrev:Ser at lenkene jeg har lagt inn er til avdelingen i Edinburgh.
Hehe...sant det der.Spiralis skrev:Den eneste grunnen til ikke å stikke innom er om man har lett for å gå i depresjoner! Det er så inn i H..te grønnjævlig at det skal være så inn i H..te dyrt å ta med seg slikt hjem!!! Man kan faktisk få alvorlig depresjon av mindre.Trane skrev:Skulle noen whisky-interesserte befinne seg i Edinburgh uten å besøke denne knøttlille sjappa kan de ha det så godt, de burde stå resten av uken i skammekroken og tvinges til et år med kun Upper10. At man kan finne så mye sære godsaker i en så liten og bortkommen butikk er helt utrolig. Ligger et godt stykke ned i Royal Mile.Spiralis skrev:Ser at lenkene jeg har lagt inn er til avdelingen i Edinburgh.
Man går og titter i hyler og finner den ene flasken etter den andre som man strengt tatt burde ha tatt med hjem. Valgets kval er i en slik situasjon nesten uutholdelig!!
Historien fikk med andre ord en lykkelig slutt. ;DTrane skrev:Hehe...sant det der.Spiralis skrev:Den eneste grunnen til ikke å stikke innom er om man har lett for å gå i depresjoner! Det er så inn i H..te grønnjævlig at det skal være så inn i H..te dyrt å ta med seg slikt hjem!!! Man kan faktisk få alvorlig depresjon av mindre.Trane skrev:Skulle noen whisky-interesserte befinne seg i Edinburgh uten å besøke denne knøttlille sjappa kan de ha det så godt, de burde stå resten av uken i skammekroken og tvinges til et år med kun Upper10. At man kan finne så mye sære godsaker i en så liten og bortkommen butikk er helt utrolig. Ligger et godt stykke ned i Royal Mile.Spiralis skrev:Ser at lenkene jeg har lagt inn er til avdelingen i Edinburgh.
Man går og titter i hyler og finner den ene flasken etter den andre som man strengt tatt burde ha tatt med hjem. Valgets kval er i en slik situasjon nesten uutholdelig!!
Jeg stod en time i World of Whisky øverst på Royal Mile med tre kandidater...veide for og imot (eller, så mye imot var det igrunn ikke)...tenkte på hvor grusomt det ville være om de endte opp hos rike ukunnige amerikanere eller, enda værre rike japanske samlere som i ren eierglede lar flskene samle støv...det endte selvsagt med at jeg reddet dem med meg alle tre...heroisk våget jeg meg nervøst gjennom tollen med totalt 4 svindyre flasker som alle fikk et godt hjem hos meg....en kort stund før de ikke var mer ;D
Jepp, så ikke spesielt lurt ut (om det da ikke dreier seg om «må ha»-flasker, som de sier).Sniff skrev:Mye kan leses om nettkjøp her http://www.nmwl.no/forum2/index.php?topic=7449.0 Piler peker vel mot at slikt ikke er lønnsomt, men en fin mulighet når man oppdager flasker man MÅ ha, men som ikke er tilgjengelig her på berget.