L
lydmannen
Gjest
Upper ten er en av de beste Whiskyene. Der har jeg med meg veldig mange som liker Whisky.
En gammel kollega av meg som jobber som agent for en av de største produsentene av whisky var på besøk hos meg forrige helg. Med seg hadde han "atomkofferten" som inneholdt noen utvalgte whiskyer, blant annet:Gjest skrev:Hvorfor smaker sprit brukbart (noe den ikke gjør rett fra flasken) når den har stått på en åpnet flaske i noen måneder?
HeiSpiralis skrev:Hei Espen,
"Bedre trenger det ikke være" Du har vunnet prisen for årets understatement!Den frokosten skulle jeg, og sikkert flere ha gitt mye for å være med på! Men må si meg helt enig i vurderingen at det var best å konsumere der og da.
For å avspore litt vil jeg bare få anbefale et "hjemme hos" besok hos Blair Atholl. Slottet heter Blair Castle og Lorden heter Lord Atholl. Det var litt av en opplevelse. Jeg har besøkt en god del slott i Scotland men dette tok kaka! Lorden, Duke of Atholl, som forøvrig for det meste bor i Sør Afrika er den eneste jeg vet om som ikke er statsleder og har sin egen private "arme". The Atholl Higlanders. Han har også en avdeling i USA, i Stone Mountain, Georgia, egentlig bare et "pipe and drum band" men akseptert som Lordens "Unit in the Colonies". Noen har det litt mer enn andre, for å si det slik.Og Whiskyen er for å si det veldig forsiktig "fullt drikkbar"! ;D
Takk for det, men jeg er redd jeg må bite det i meg og besøke polet til uken...og for aller første gang kjøpe de elde dråper til norske priser. Til nå har jeg bare kjøpt irsk til irish'en der.Spiralis skrev:Hvis du bor i rimelig nærhet skal jeg sende deg en flaske med Taxi !!
Men bor du ikke i Øst Finmark og på sørsiden av Varangerfjorden er jeg redd det blir dyrt! :-\
Deler den med gode venner under festmarkeringen.Audiophile-Arve skrev:Eg har fått ei veldig pen øskje med ei pent innpakka flaske Glenlivet 12 år gammal til 50årsdagen. Bør eg ha ho med på festmarkeringa, eller bør eg drikke ho åleine?
Eg berre spør ekspertane...
Den skal du kose deg med helt alene evt. med din samboer hvis hun/han verdsetter slik eleksir, mens du/dere hører på god musikk og lar tankene fly.Audiophile-Arve skrev:Eg har fått ei veldig pen øskje med ei pent innpakka flaske Glenlivet 12 år gammal til 50årsdagen. Bør eg ha ho med på festmarkeringa, eller bør eg drikke ho åleine?
Eg berre spør ekspertane...
Må fylle opp litt snart, denne ser spennende ut, ny for meg.Trane skrev:Caol Ila 1982, 25 år, 46%, kr 698,90, varenummer 10594
.....høres da besnærende ut. 700 for en 25-åring Caol Ila er et potensielt røverkjøp.
Forresten sto det igjen 6 flasker på polet i Munkegata Trondheim etter meg nå lørdag...berxter skrev:Har da bælma en Berry's 82 Caol Ila... Den var søkke god, og vil bli gjeninnkjøpt dersom jeg ser den på Polet.
Bernt K
En av mine personlige favoritter. Vel vel verdt å skru korken av ja. Svært smaksrik og intens.Wergeland skrev:Har nylig kjøpt Lagavulin 1991 Distillers Edition, men den står fortsatt uåpnet på hylla. Noen andre som har handlet inn denne?
Berry's Caol Ila var ikke vanskelig å finne....er værre med Linkwood'en...står visst 2 flasker i Bergen et sted....lurer på om det lar seg gjøre å sende en av dem over til Lillestrøm....berxter skrev:Forresten sto det igjen 6 flasker på polet i Munkegata Trondheim etter meg nå lørdag...berxter skrev:Har da bælma en Berry's 82 Caol Ila... Den var søkke god, og vil bli gjeninnkjøpt dersom jeg ser den på Polet.
Bernt K
Bernt K