Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • L

    lydmannen

    Gjest
    Upper ten er en av de beste Whiskyene. Der har jeg med meg veldig mange som liker Whisky.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Var ikke ment som skryt fra min side tidligere ikveld ihvertfall. Drikker stortsett det jeg blir tilbudt. (Er samboer med ei fra trøndelag, og der har man mye rart.. ;)) Men av det lille jeg har smakt så har jeg ihverfall funnet ut at det er noen whisky jeg liker bedre en andre, og garantert enda mer godt som skal smakes en dag! ;D
     

    Soundproof

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Innlegg
    1.639
    Antall liker
    0
    Merkelig og unødvendig utfall.
    Forøvrig, begge mine anbefalinger litt lenger oppe er meget rimelige whiskyer, men knakende gode. Old Pulteney koster deg GBP 18, og det er da en grei pris.

    Ellers er Upper Ten en utmerket blend, som har banket andre i konkurranser, og som når den er meget vellykket gir JW Black en utfordring - sistnevnte skåret forøvrig nylig 19/20 i en større match-up i UK, og regnes som en bankers suveren whiskyopplevelse.

    At jeg syns det er morsomt med vintage single malts er vel ikke til forkleinelse i en tråd som handler om whisky? ;D
     

    EngelholmAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2007
    Innlegg
    434
    Antall liker
    1
    Caol Isla är en favorit.

    Färgen är lite tråkig, men doft och smak är nära nog full pott! Vettigt prissatt för single malt!

    :D
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.904
    Antall liker
    684
    Hvorfor smaker sprit brukbart (noe den ikke gjør rett fra flasken) når den har stått på en åpnet flaske i noen måneder?
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Prøvde meg på en åpnet og overvintret flaske aqevitt i jula. Den var nokså flat, pregløs og lite verdt å pepre leveren med. Har Hadde en lignende erfaring med en flaske whisky for en tid tilbake. Litt motsatt erfaring enn din m.a.o. Kanskje du rett og slett ikke liker smaksterkt brennevin så veldig godt. Litt som at noen liker tynn kaffe med melk?

    Mvh
    Sniff
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Whisky er som ferskvare å regne etter at flasken er åpnet....riktignok langvarig ferskvare, men likevel....den holder ikke evig som noen tror. At noen derimot synes den blir bedre av å stå åpnet antar jeg har sammenheng med at den mister noe av brodden og slår ikke ihjel smaksløkene. Er vel det samme som "Angels Share" under lagringen.

    En lignende effekt oppnås ved å ha i litt vann. Ikke mye (men mer i cask strenghts selvsagt), noen dråper er oftest nok. Ikke bare tar det noe av spritens slagkraft mot smaksløkene, men det skjer visst noe molekylært i alkoholen som lar smaks og -luktelementene slippe mer løs. Er ingen ekspert på området, men fritt etter hukommelsen og Michael Jakson (RIP)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Min erfaring er at whiskyene smaker best rett etter at korken er åpnet. Iallefall de jeg liker best. Står de for lenge vil de oksydere og fordampe og endre karakter. Mulig noen liker denne karakteren bedre, men jeg synest de blir mer dvaske og mister livsgnisten etter for lang tid på åpnet flaske.
     

    Soundproof

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2007
    Innlegg
    1.639
    Antall liker
    0
    Mitt "courtesy" sølvfat med Laphroaig, glass og vann fra kilden imøtegikk en del påstander omkring whisky, og jeg måtte ta det opp med bartenderen.
    Bodde på Laphroaig-suiten på et hotell som serverte korresponderende whisky ved ankomst.

    Små glass, rette.
    Vann fra Laphroaig brenneriet.
    Bartender: "You should always add a little water, with very few exceptions."

    Hvilket er å banne i kirken for enkelte. Han sendte meg denne linken da jeg ba om en forklaring. Da jeg leste om "duften av roser etter et regnskyll" skjønte jeg hvorfor:

    The Pros and Cons of adding Water to the Water of Life.

    Does one add water to whisky or not? Like many emotive subjects, it is one that is often sullied by prejudice and misinformation. These are some hints about whether or not to add water to whisky.

    Firstly, drinking whisky is a personal thing and no-one should be able to preach about what is right and what is wrong. If someone likes their particular spirit with mixers, then fine. Many whisky lovers, however, shake their heads in disapproval if someone adds water to a standard single malt expression. Should the whisky drinker try this with, say, a rare and expensive Ardbeg or Macallan, the disapproval may turn into apoplexy.
    Heresy?

    So, does such an act constitute the heresy it is claimed to be? Well no, frankly. Many single malts are routinely brought down from the cask strengths of their constituent expressions to around 40-46% abv. with the addition of water. When someone buys a standard expression of their favourite dram, it is likely they are doing so with water already added. Furthermore, in whisky tasting circles, some experts bring down the alcoholic strength of their whisky from 40% and above to around half that strength with still mineral water. Their reason is that the addition of water can actually enhance the spirit because it changes the molecular structure of the whisky and may bring out some entirely new flavours and levels of complexity hitherto hidden. An oft-heard analogy in whisky tasting circles is that of sniffing a rose after a shower of rain, where the water may enhance the flower’s bouquet.

    In some cases, the addition of water to whisky is not just an enhancement but a necessity. Where a whisky is bottled at cask strength (i.e. without water and at the strength it left the cask, sometimes as high as 60% a.b.v.), the whisky can be so strong as to overpower the tastebuds. Whatever complexity and flavour there is is then masked in an initial alcoholic explosion on the tongue. Some people prefer it this way but they may risk losing out on some of the whisky’s hidden dimensions if they do not dilute it.
    Older Whiskies

    However, there is also a down-side to adding water. Whilst it can also bring out hidden elements, water can also kill a whisky stone dead. This is true of some younger spirits but particularly true with older whiskies where the molecular structure has become sufficiently brittle that the addition of even a drop of water can actually render it pretty-much tasteless. A Tobermory 32 year-old was just such an example - reduced from a magnificent Christmas pudding of a whisky to a flat brown liquid with the addition of a few drops of mineral water. That’s approximately a £30 glass of whisky ruined with about one penny’s worth of water.

    There is no science to this. It is a question of trial and error. Above all, remember that if you like the way your diluted whisky tastes, no-one has the right to tell you you are wrong. Some whisky distillers actually add lemonade to their spirit. If they do this, how on earth can one be criticised for adding water?
    http://liquor.suite101.com/article.cfm/water_with_whisky
     

    enemigo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2004
    Innlegg
    444
    Antall liker
    0
    Ingen grunn til å være skeptisk til vann i whisky, spar heller skepsisen til folk som putter isbiter i den!!

    Her følger mine meninger om det som finnes i skapet mitt for øyeblikket:

    Caol Ila 12 drikkes med en liten t-skje vann.
    Highland Park 16 kan drikkes med en dråpe vann, eller uten, liker å variere.
    Lagavoulin 16 drikkes uten vann!!
    Lagavoulin 12 drikkes med vann, minimum en t-skje.
    Oban 14 drikkes gjerne med en liten t-skje med vann.
    Springbank 10 drikkes med en dråpe vann, for mye vann her og whiskyen begynner å svi.
    Tallisker 18 drikkes med en dråpe vann, ikke for mye her heller.

    Ardbeg 10, som ikke lenger står i skapet, skal drikkes med vann, gjerne en t-skje.
     
    E

    espenj2005

    Gjest
    Gjest skrev:
    Hvorfor smaker sprit brukbart (noe den ikke gjør rett fra flasken) når den har stått på en åpnet flaske i noen måneder?
    En gammel kollega av meg som jobber som agent for en av de største produsentene av whisky var på besøk hos meg forrige helg. Med seg hadde han "atomkofferten" som inneholdt noen utvalgte whiskyer, blant annet:
    -Blair Atholl - en 12 år gammel single malt med cognac karakter. Lagret i minst 12 år på sherryfat(flott som en introduksjon til single malt)
    -Lagavulin Destiller´s edition(double matured) - mmmmmmmmmmmmm.(RØYK-medisinsk og maritim karakter)
    -Johnnie Walker Blue Label - blended med til dels svært gamle whiskyer i blandingen. Denne må smakes, det går nesten ikke ann å beskrive lukt og smak da dette forandrer seg fra slurk til slurk. Den er så kompleks at det nesten er et overgrep mot sansene. Den koster ganske mye(ca 15-1600) men det er jo også begrensninger siden flere av whiskyene i blandingen kommer fra destillerier som ble lagt ned på 70 tallet.

    Han(agenten) fortalte at whiskyer som feks JW blue label har begrenset holdbarhet- det er enighet om at fra flasken er åpnet til at den er fortært-burde det ikke gå mer enn et halvt år.
    *"Kritisk nivå" er også en term som benyttes når flasken er over halveis fortært. Flasken vil da inneholde mye luft i tillegg til whisky og oksydasjonen aksellererer.
    Puristene fyller whiskyen over på små flasker etter åpning slik at det kommer mindre luft til. Et annet "tweak" er å fylle på med klinkekuler til flasken er full og gradvis klinke etterhvert som man drikker av flasken.
    Dette er et poeng ved whisky som man for eksempel ikke trenger å bli stresset over hvis man har noen halvfulle flasker konsum whisky. Forskjellen fra perfekt til noe degradert er sikkert liten men man ønsker jo den sanne karakteren til en whisky man har virkelig blødd for.
    For noen år siden var jeg med på å lage mat med fersk hvit trøffel til 40000 kr kiloen. Verdt pengene? JA på grunn av at vi ikke måtte kjøpe en hel kilo og på grunn av at det var en sinnsyk bra opplevelse med en råvare som var så karakteristisk og voldsom at man hadde følelsen av å kjøre berg og-dalbane. Da festen var over satt vi igjen med liten klump som på vekta tilsvarte rundt 1000 lappen og det ble diskutert hva vi skulle gjøre med den. Å fryse trøfler er vel den eneste fornuftige måten å gjøre det på hvis den skal lagres lenge MEN å fryse denne fantastiske og ekstremt kostbare trøffelen ville ha redusert den til en skygge av hva som var utgangspunktet. Hva gjør man da? MAN SPISER DEN MED EN GANG! frokost, eggerøre som forsiktig varmes opp mens man rører med visp og stopper varmebehandlingen med litt kremfløte og Kvitseid smør før den er helt koagulert. Drysset over litt Maldonsalt, kvernet pepper og en masse finhøvlet hvit trøffel - Bedre trenger det ikke å være.
    Mvh Espen
    -
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Hm, sitter og klokes her. Flere fine innlegg her nå.
    Kanskje man bør trene opp evnen til å stagge higet etter å åpne og prøve en hver ny flaske som kommer ens vei. Tror jeg skal prøve en treflaskers taktikk fremover: En god Isle for dager man trenger en dytt, en hyggelig Speyside til trøst og en ekstra småfin til kulørte søndager ol.

    "Angels share" er forøvrig et nydelig uttrykk...Litt som en ulykkelig forelskelse.

    Mvh
    Sniff
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Hei Espen,
    "Bedre trenger det ikke være" Du har vunnet prisen for årets understatement! :D Den frokosten skulle jeg, og sikkert flere ha gitt mye for å være med på! Men må si meg helt enig i vurderingen at det var best å konsumere der og da.

    For å avspore litt vil jeg bare få anbefale et "hjemme hos" besok hos Blair Atholl. Slottet heter Blair Castle og Lorden heter Lord Atholl. Det var litt av en opplevelse. Jeg har besøkt en god del slott i Scotland men dette tok kaka! Lorden, Duke of Atholl, som forøvrig for det meste bor i Sør Afrika er den eneste jeg vet om som ikke er statsleder og har sin egen private "arme". The Atholl Higlanders. Han har også en avdeling i USA, i Stone Mountain, Georgia, egentlig bare et "pipe and drum band" men akseptert som Lordens "Unit in the Colonies". Noen har det litt mer enn andre, for å si det slik. :D Og Whiskyen er for å si det veldig forsiktig "fullt drikkbar"! ;D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Ja nå sitter man her da med en 10 år ung Aberlour fra Polets bestillingsliste. En liten dasj vann for å frigjøre aroma og smak, god musikk i hodetelefoner og livet kan nytes mens man sprer litt usakligheter her på HFS. ;D ;D ;D
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    IIIIIIIIkkkkkkkkkkk!!!!!


    Jeg er TOM !
    Hvilken ulykke!
    Hvilen skjebne!
    Hvilken TABBE!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Hvis du bor i rimelig nærhet skal jeg sende deg en flaske med Taxi !!

    Men bor du ikke i Øst Finmark og på sørsiden av Varangerfjorden er jeg redd det blir dyrt! :-\
     
    E

    espenj2005

    Gjest
    Spiralis skrev:
    Hei Espen,
    "Bedre trenger det ikke være" Du har vunnet prisen for årets understatement! :D Den frokosten skulle jeg, og sikkert flere ha gitt mye for å være med på! Men må si meg helt enig i vurderingen at det var best å konsumere der og da.

    For å avspore litt vil jeg bare få anbefale et "hjemme hos" besok hos Blair Atholl. Slottet heter Blair Castle og Lorden heter Lord Atholl. Det var litt av en opplevelse. Jeg har besøkt en god del slott i Scotland men dette tok kaka! Lorden, Duke of Atholl, som forøvrig for det meste bor i Sør Afrika er den eneste jeg vet om som ikke er statsleder og har sin egen private "arme". The Atholl Higlanders. Han har også en avdeling i USA, i Stone Mountain, Georgia, egentlig bare et "pipe and drum band" men akseptert som Lordens "Unit in the Colonies". Noen har det litt mer enn andre, for å si det slik. :D Og Whiskyen er for å si det veldig forsiktig "fullt drikkbar"! ;D
    Hei :)
    Misunner deg besøket på kanskje det aller flotteste destilleriet! En Pilgrims reise er på trappene og vil bli gjennomført så snart som mulig og kanskje til høsten i år. Her er det god stemning etter et dypt dykk i Lagavulin D.E
    Mvh Espen
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Spiralis skrev:
    Hvis du bor i rimelig nærhet skal jeg sende deg en flaske med Taxi !!

    Men bor du ikke i Øst Finmark og på sørsiden av Varangerfjorden er jeg redd det blir dyrt! :-\
    Takk for det, men jeg er redd jeg må bite det i meg og besøke polet til uken...og for aller første gang kjøpe de elde dråper til norske priser. Til nå har jeg bare kjøpt irsk til irish'en der.

    De siste dråpene Ardbeg Uigedal rant for litt siden ned strupen. Hva ligger en flaske slikt på her til lands? Kanskje nøye meg med en 10-åring fra Ardbeg? Er jo en nydelig sak det også. Eller en Glengoyne er jeg jo nysgjerrig på. Og det er lange sden siste Bowmore Surf....
     

    LemonDog

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    379
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    8
    Uigeadail koster 750 kr. 10-åringen 495.
    Glengoyne 10 years koster bare 370 kr, mens Bowmore Surf ikke er å finne på polet.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.434
    Antall liker
    9.854
    Audiophile-Arve skrev:
    Eg har fått ei veldig pen øskje med ei pent innpakka flaske Glenlivet 12 år gammal til 50årsdagen. Bør eg ha ho med på festmarkeringa, eller bør eg drikke ho åleine?
    Eg berre spør ekspertane...
    Deler den med gode venner under festmarkeringen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Må si jeg støtter Pinky der ja. :D

    Selv har jeg for litt siden ekspedert et glass Caol Ila 18 år i en kjedelig hotellbar på Gardermoen. Baren og ikke minst smørsangeren på piano kunne jeg godt ha klart meg uten, men Caol Ila 18 er såvidt god at det var verd det likevel! ;D ;D
     
    L

    lydmannen

    Gjest
    Audiophile-Arve skrev:
    Eg har fått ei veldig pen øskje med ei pent innpakka flaske Glenlivet 12 år gammal til 50årsdagen. Bør eg ha ho med på festmarkeringa, eller bør eg drikke ho åleine?
    Eg berre spør ekspertane...
    Den skal du kose deg med helt alene evt. med din samboer hvis hun/han verdsetter slik eleksir, mens du/dere hører på god musikk og lar tankene fly.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Hei, jeg sitter her i utlendighet og koser meg med en irsk whiskey, Bushmills Black Bush. Ikke så ille, selv om det ikke er whisky. Har ikke smakt så mye irsk selv om en kamerat har noen irske som favoritter. Det har blitt en og annen Jameson til irish coffee og det er det. Kjøpte også en kanadisk: Gibson 12 år. Svært mild og egentlig ganske kjedelig: fant ut at med litt høykvalitets maplesyrup ble det en førsteklasses likør som mine kanadiske venner syntes var utrolig godt. Rart at de ikke har funnet på slikt selv her borte. Jeg kjøpte også en Glenfiddish så jeg har noe skotsk. Jeg kjøpte ikke noe på dutyfree så det får jeg heller gjøre på hjemveien. Skikkelige saker koster mer her enn i Norge. Godt utvalg dog og mulighet til å kjøpe i halvflasker

    Hjemme venter en Lagavullan 16 og en Caol Ila som var lagret på muskatellfat (dest. ed.). Juryen er ute på sistnevnte mens den første er en gammel favoritt. Jeg så nå at det var destillers edition ute på Lagavullan. Jeg husker 1979 og 1980 utgavene som himmelsendte. Jeg har smakt det meste fra Islay om ikke de dyreste. Selv om noen i mellomtiden har blitt svindyr siden jeg hadde dem (f. eks enkelte Ardbeg og Port Ellen)

    Angående vann i whisky. Helt klart, mange trenger litt for å åpne seg, dette gjelder ikke bare cask strength whiskyene. Det er en smakssak hvor mye, for meg er det snakk om akkurat nok :) og det er ikke så mye.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    ja i dag har det rullet inn en liter Aberlour 12 år og en liter Glenfiddich Caoran Reserve 12 år inn på lageret! ;D ;D

    Da har man noe å se fram til i alle fall. Caoran Reserve 12 år er et helt nytt bekjenntskap så det skal bli morosamt å prøve den når dagen for det opprinner. :D :D
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Har fylt opp litt etter en sjokklav lagerbeholdning....faktsk Out of Stock i min fagtermer ;-)

    Highland Park 12 år er et nytt bekjentskap for min del, selvom den er en klassiker...og det er ikke uten grunn at den er en klassiker. En utrolig velbalansert malt...selvsikkert, men ikke pågående brautende som noen Islay's kan være.

    Talisker 18 år tror jeg ikke har vært i hus tidligere. Typisk frekk og krevende ganske tung og røkt malt. Den vanlige Taliskeren synes jeg er som lukten av sjøsprøyt ved brygga. 18-åringen er mer som når man har kommet seg i hus...litt roliger og varmere.

    Et annet helt nytt bekjentskap er Linkwood, en 15-åring tappet av Gordon & MacPhail. Tror jeg har funnet en god venn her...hehe. Jeg er glad i de krevende sakene fra Islay og synes de lette blomsteraktige sakene oftest blir for tamt. Denne derimot er så uimotståelig frisk, elegant og balansert med en selvfølgelig selvsikkerhet at man bare må bli sjarmert i senk. Får kjenning av sommerfriske epler. Rett og slett sjarmerende frisk og helt nydelig som en nydusjet blondine i sommereng. Er det vårfornemmelsene som gjør meg skjør for tiden?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har kjennskap til Berry’s Own Selection
    som Polet tok i på tampen av fjoråret?

    Caol Ila 1982, 25 år, 46%, kr 698,90, varenummer 10594
    .....høres da besnærende ut. 700 for en 25-åring Caol Ila er et potensielt røverkjøp.

    Linkwood 1985, 22 år, 46%, kr 749,90, varenummer 49779
    ....er også fristende å prøve.

    Spørs bare om det er noe igjen av godsakene.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.799
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Har da bælma en Berry's 82 Caol Ila... Den var søkke god, og vil bli gjeninnkjøpt dersom jeg ser den på Polet.

    Bernt K
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.979
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    Trane skrev:
    Caol Ila 1982, 25 år, 46%, kr 698,90, varenummer 10594
    .....høres da besnærende ut. 700 for en 25-åring Caol Ila er et potensielt røverkjøp.
    Må fylle opp litt snart, denne ser spennende ut, ny for meg.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    Var på polet i går, lette i hyllene uten å finne noe, og gikk for å få dem til å bestille. Presis idet damen sier at bestillingen er i orden ser jeg på hyllene bak disken 4 flasker med nettopp Caol Ila fra 1982 tappet av Berry Bros. & Rudd.

    Den måtte selsagt prøvesmakes...og ja, det er en søkke god dram det der ;-)
    En utrolig god avslutning.....fuktig&fruktig, elegant og frisk, men staut&stødig som en Islay skal være.
    Faktisk et aldri så lite røverkjøp til 698,-

    Tror jeg må prøve å få fatt på Linkwood'en fra 1985 også.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.310
    Antall liker
    3.778
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Rasket med meg en Caol Ila NCS. Det blir nok bra. Og bestilte en Blue Label.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.799
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    berxter skrev:
    Har da bælma en Berry's 82 Caol Ila... Den var søkke god, og vil bli gjeninnkjøpt dersom jeg ser den på Polet.

    Bernt K
    Forresten sto det igjen 6 flasker på polet i Munkegata Trondheim etter meg nå lørdag...

    Bernt K
     
    I

    ijustpop

    Gjest
    Har nylig kjøpt Lagavulin 1991 Distillers Edition, men den står fortsatt uåpnet på hylla. Noen andre som har handlet inn denne?
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Wergeland skrev:
    Har nylig kjøpt Lagavulin 1991 Distillers Edition, men den står fortsatt uåpnet på hylla. Noen andre som har handlet inn denne?
    En av mine personlige favoritter. Vel vel verdt å skru korken av ja. Svært smaksrik og intens.

    Islay fullbyrdet.
     

    Honkey-Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Innlegg
    3.535
    Antall liker
    388
    ...men hva faen er det i veien med meg som BARE liker Laphroaig?? Alt annet er jo vasstrukkent! :( Beware me well; i virkeligheten liker jeg ikke Whisky..., men brått dukket en kompis opp med Laphroaig, og jeg var solgt. Men altså.. mange har fosøkt å overtale meg i direkte smakstester, i min verden finnes bare denne ene! :D

    Honkey Whiskey
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det var da litt voldsomt å bare like Laphroaig.. Men det er da min favoritt også, selv om jeg nesten like gjerne drikker Lagavulin. Ardbeg er naturligvis også godt, og Bowmore, og flere andre. Det handler om å ha litt å variere med.
     

    Casle

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    227
    Antall liker
    1
    Kjøpte Lagavulin 1991 Distillers Edition på Gardermoen etter en jobbreise til Stockholm i forrige uke, meget god.
    Jeg liker flere av de Distillers Edition utgavene. Har også Dalwhinnie Distillers Edition som jeg liker godt. Neste kjøpr blir Caol Ila Distillers Edition...

    /C
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.213
    Antall liker
    7.033
    Torget vurderinger
    4
    berxter skrev:
    berxter skrev:
    Har da bælma en Berry's 82 Caol Ila... Den var søkke god, og vil bli gjeninnkjøpt dersom jeg ser den på Polet.

    Bernt K
    Forresten sto det igjen 6 flasker på polet i Munkegata Trondheim etter meg nå lørdag...

    Bernt K
    Berry's Caol Ila var ikke vanskelig å finne....er værre med Linkwood'en...står visst 2 flasker i Bergen et sted....lurer på om det lar seg gjøre å sende en av dem over til Lillestrøm....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn