Nei nå får det være slutt på all denne teorien! Nu må det praktiseres.
Guttungen ligger her og harker og hoster så man skulle tro lungene var på vei ut av kroppen. Lungebetennelse OG kikhoste. :-\ Fruen hoster, har feber og har ikke vært i slag på en drøy uke. Selv har jeg vondt i ryggen etter snømåking og begynner å hoste. :'( Sympati? Nei hvem har vel litt sympati til overs for en stakkars lønnsslave som sliter for familens ve og vel. :
Er ikke dette et klart tidspunkt for en god Whiskydram? Kan knapt tenke meg en bedre grunn for å ta en "liten en".
Takk for støtten! ;D Vi får for skams skyld ta en kontravotering,- ingen!! ;D ;D
Hadde tenkt meg en liten Aberlour 10åring, men stunden tatt i betraktning tror jeg far fortjener noe ennu bedre. Kun det beste for far i dag. Vi spretter en Balvenie Port Wood 21 år. ;D
Oooohhh! Hvilken eliksir, nydelig gylden farge.
I mangel av Whiskyglass tyr jeg i kveld til mine bedre Cognacglass, Hurtigruteserien fra Magnor. Valget faller på Harald Jarl. Den har vel ikke gått i hurtigrute siden whiskyen ble lagt på fat? Nå ikke så lenge siden men likevel, et stødig skip og ikke som de moderne "skoeskene" som seiler på høykant.
Fordelen ved å bruke cognacglass er at man bedre får samlet aromaen, og her lukter det Scotland ja.
Jeg lukter Highland, lyng og svak tjærelukt, nesten bare en antydning, men den er der. Frukt og rosin? av alle ting.
Smaken er slik jeg ønsker, bare antydning av tjære, den er der men gjør ikke mye av seg. Den er silkemyk på tungen, river ikke på noen måte. Her er klart smak av honning, nesten søt på en måte. Krydder og noe hint av eple mener jeg den har. Det som er fint er at den er ganske kompleks uten at noen av smakene skiller seg ut som dominerende.
Nei nå er det bare å lene seg tilbake og kose seg, når far har en som er så grei mot ham, - meg selv - skal ikke far klage. ;D Nu gjenstår bare la minnene vandre tilbake til Scotland. Jeg tror denne whiskyen kunne gjøre seg i hudsalongen bak i en Rolls Royce Silver Spur (Synes jeg kjenner igjen aromaen fra Rollsen.) mens man glir fram gjennom det Skotske landskapet. 8) Salmonfishing in Scotland anyone? Eller hva med Caledonian Canal Oddgeir? ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D